ارز دیجیتال

زوج نیویورکی در پرونده 4.5 میلیارد دلاری بیت کوین شویی به گناه خود اعتراف کردند

منبع: Adobe/Bits and Splits

یک زوج متاهل نیویورکی در حال آماده شدن برای اعتراف به اتهام توطئه برای پولشویی به ارزش میلیاردها دلار هستند. بیت کوین (BTC)، که در جریان هک بدنام صرافی ارز دیجیتال در سال 2016 به سرقت رفت Bitfinex.

ایلیا لیختنشتاین و هدر مورگانوال استریت ژورنال با استناد به یک سند دادگاه گزارش داد، که در فوریه سال گذشته پس از استفاده بازرسان از نرم افزار برای ردیابی ارز دیجیتال دزدیده شده به حساب های متعلق به این دو متهم شدند، در حال آماده شدن برای یک معامله اعتراف هستند.

متهمان قبلاً هر یک به توطئه برای پولشویی و توطئه برای کلاهبرداری از ایالات متحده متهم شده بودند.

قابل ذکر است، آنها در هک واقعی شبکه Bitfinex که شاهد بود بیش از 71 میلیون دلار بیت کوین از طریق بیش از 2000 انتقال غیرمجاز به یک حساب خارجی منحرف شد، دخیل نبودند.

در زمان دستگیری مورگان و لیختن اشتاین، ارز رمزنگاری شده به سرقت رفته به رقم خیره کننده 4.5 میلیارد دلار رسیده بود.

در آن زمان، دادستان ها گفتند که بیش از 3.6 میلیارد دلار بیت کوین مرتبط با هک را کشف و ضبط کرده اند.

قاضی ناحیه ایالات متحده، Colleen Kollar-Kotelly جلسات دادرسی را برای 3 آگوست 2022 برنامه ریزی کرده است.

مورگان، که در حبس خانگی قرار گرفته است، و لیختنشتاین، که از زمان متهم شدن در بازداشت به سر می برد، در آن تاریخ درخواست های مربوطه خود را وارد خواهند کرد.

اتهامات خاصی که آنها به آنها اعتراف خواهند کرد فاش نشده است. وکیل مورگان از ارائه نظر خودداری کرد، در حالی که وکلای لیختنشتاین به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه کلمبیا مسئول رسیدگی به این پرونده است.

مورگان و لیختنشتاین چه کسانی هستند؟

مورگان و لیختنشتاین که در زمان دستگیری در آپارتمانی در منهتن ساکن بودند، در مشاغل مرتبط با بازاریابی شرکت داشتند.

مورگان، با نام مستعار رازلخان، حرفه ای به عنوان یک رپر را دنبال کرد و در یکی از آهنگ های خود از خود به عنوان “تمساح وال استریت” یاد کرد که به هکرها و کارآفرینان اختصاص داشت.

بر اساس پروفایل لینکدین او، مورگان دارای مدرک کارشناسی ارشد هنر در توسعه اقتصادی بین المللی از این کشور است دانشگاه آمریکایی در قاهره، مصر، و لیسانس هنر در روابط بین الملل از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، ایالات متحده آمریکا.

از سوی دیگر، شریک مورگان، لیختن اشتاین، یک کارآفرین فناوری و بنیانگذار استارت آپ بلاک چین است. پاس نهایی، یک برنامه مدیریت رمز عبور آفلاین بین پلتفرمی است که به دنبال «ذخیره ایمن رمزهای عبور» برای «توقف کلاهبرداری و تروریسم» است.

در بازرسی از محل سکونت این زوج، بازرسان انباری از تلفن های مشعل، 40000 دلار پول نقد و یک فایل الکترونیکی حاوی هویت های جعلی که برای باز کردن حساب های بیت کوین استفاده می شد، کشف کردند.

دادستان ها همچنین وجود یک پرونده جداگانه را فاش کردند که دستورالعمل های مربوط به خرید گذرنامه از طریق وب تاریک را ارائه می کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا