ارز دیجیتال

PayPal دارایی عظیم ارزهای دیجیتال به ارزش 541 میلیون دلار را نشان می دهد – آنچه باید بدانید

منبع: AdobeStock/Sundry Photography

غول پرداخت جهانی PayPal تا پایان سال 2022 604 میلیون دلار ارز دیجیتال برای مشتریان خود نگه داشته است که بیت کوین و اتریوم تقریباً 90 درصد از این رقم را تشکیل می دهند.

بر اساس گزارش سالانه خود به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، پی پال تا 31 دسامبر 291 میلیون دلار بیت کوین، 250 میلیون دلار به صورت اتریوم و 63 میلیون دلار دیگر به صورت لایت کوین و بیت کوین کش در اختیار داشت.

دارایی 604 میلیون دلاری کریپتو این شرکت در پایان سال 2022 از 690 میلیون دلاری که شرکت تا سپتامبر در اختیار داشت کاهش یافته است. این کاهش در بحبوحه سقوط قیمت ارزهای دیجیتال و تشدید اعتماد کاربران به این صنعت پس از سقوط فاجعه‌بار صرافی ارزهای دیجیتال FTX رخ می‌دهد.

مقدار دارایی های رمزنگاری پی پال 67 درصد از کل بدهی های مالی شرکت را تشکیل می دهد که تا 31 دسامبر به 902 میلیون دلار می رسید. طبق پرونده، کل دارایی های مالی شرکت بیش از 25 میلیارد دلار بود.

پی پال این سرویس را معرفی کرد که به مشتریان مستقر در ایالات متحده امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال خاص را در اکتبر 2020 می داد. این شرکت از آن زمان این سرویس را به بریتانیا گسترش داده است و برای توسعه بین المللی بیشتر برنامه ریزی کرده است.

شایان ذکر است، این اولین باری است که غول پرداخت دارایی‌های رمزنگاری خود را تفکیک می‌کند، زیرا گزارش مالی سالانه قبلی‌اش دارایی‌های کریپتو خود را فاش نکرده است. در این پرونده، پی پال گفت که آنها احساس می کنند به دلیل تحولات اخیر در صنعت، نیاز به گنجاندن تجزیه دارایی های رمزنگاری خود دارند. نوشته بود:

با توجه به خطرات منحصر به فرد مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده، از جمله خطرات فنی، قانونی و نظارتی، ما یک بدهی حفاظت از دارایی رمزنگاری را به رسمیت می شناسیم تا منعکس کننده تعهد ما برای محافظت از دارایی های رمزنگاری شده به نفع مشتریانمان باشد.

پی پال بیشتر توضیح داد که دارایی های دیجیتال مشتریان را از طریق یک متولی شخص ثالث ذخیره می کند. این شرکت خاطرنشان کرد که طبق قرارداد از متولی می‌خواهد دارایی‌های مشتری را جدا کند و آن‌ها را با دارایی‌های اختصاصی یا سایر دارایی‌ها مخلوط نکند.

ما نمی‌توانیم مطمئن باشیم که این تعهدات قراردادی، حتی اگر به‌طور مناسب توسط متولی رعایت شود، در جلوگیری از تلقی این دارایی‌ها به عنوان بخشی از دارایی‌های متولی تحت ورشکستگی یا سایر قوانین ورشکستگی مؤثر باشد.»

در همین حال، دن شولمن، مدیرعامل پی پال هفته گذشته فاش کرد که تا پایان سال از شرکت خارج می شود. شولمن، که عضو هیئت مدیره پی پال باقی خواهد ماند، از زمان جدا شدن از eBay در سال 2015، رهبری شرکت پرداخت آنلاین را بر عهده داشته است.

پی پال همچنین مجبور شد اقداماتی را برای کاهش هزینه ها در بحبوحه رکود فعلی بازار جهانی انجام دهد. اخیراً، این شرکت اعلام کرد که به عنوان بخشی از تلاش مداوم خود برای “تقویت” و “تغییر شکل” در یک “محیط اقتصادی کلان چالش برانگیز” نیروی کار خود را 7٪ یا حدود 2000 کارمند کاهش داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا