ارز دیجیتال

در اینجا چیزی است که شما باید بدانید

منبع: Pixabay

اروپا قرار است پس از دوازده ماه تأخیر از اولین صندوق قابل معامله بیت کوین (BTC) خود (ETF) استقبال کند.

گروه مدیریت دارایی Jacob در ابتدا تأییدیه ETF را از کمیسیون خدمات مالی گرنزی (GFSC) در اکتبر 2021 دریافت کرد، اما با مشکلاتی روبرو شد که شرکت به استناد شرایط بی سابقه بازار اشاره کرد.

طبق گفته این شرکت مستقر در لندن، ETF نقطه ای برای اولین بار در ژوئیه 2022 در بورس Euronext آمستردام برنامه ریزی شده بود.

این شرکت به سقوط شبکه Terra در آوریل سال گذشته اشاره کرده است که گفته می شود میلیاردها دلار از ارزش بازار این صنعت و … انفجار FTX در ماه نوامبر

ژاکوبی گفت فایننشال تایمز که اکنون آماده است تا ETF را در این ماه پس از بازار عرضه کند.تقاضا از تابستان گذشته تغییر کرده است“.

برای بخش بزرگ‌تری از سال 2022، بازار کریپتو چشم‌انداز نزولی داشت و چندین دارایی تا 50 درصد از ارزش آن کاهش می‌یافت. قابل ذکر است، BTC، دارایی زیربنایی ETF نقدی بیش از 55 درصد از ارزش خود را از دست داد، اما در شش ماه گذشته 80 درصد را به دست آورد.

نکته مهم در ETF بیت کوین جاکوبی این است که تغییر قابل توجهی را نسبت به تمام محصولات ارز دیجیتال قبلی که توسط سرمایه گذاران نهادی در اروپا حمایت می شدند، نشان می دهد، زیرا آنها به عنوان یادداشت های مبادله ای (ETN) ساختار یافته بودند.

تفاوت بین هر دو محصول این است که در حالی که یک دارنده ETF مالک بخشی از صندوق است، سرمایه گذاران در ETN ها دارای اوراق قرضه هستند.

پیتر لین، مدیر عامل شرکت توضیح داد که سوء استفاده از اصطلاحات وجود دارد و خاطرنشان کرد که ETF ها نمی توانند اهرمی داشته باشند، برخلاف ETN هایی که در معرض خطرات طرف مقابل هستند.

«اطلاعات نادرست و سوء استفاده زیادی از اصطلاح ETF وجود داشته است [ETN] ناشران، احتمالاً برای پنهان کردن ریسک‌های ذاتی خرید و سرمایه‌گذاری در ETN‌ها.»

سرمایه گذاران آمریکایی حفظ می کنند

با پیشرفت‌های جدید در اروپا، بسیاری از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال همچنان می‌پرسند کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) چه زمانی اولین ETF BTC را در ایالات متحده تایید می‌کند.

رگولاتور مالی قبلاً همه درخواست‌های یک ETF را به دلیل نگرانی‌های دستکاری بازار در میان سایر موارد رد کرده است.

امسال، غول‌های سازمانی متعددی از جمله BlackRock، Valkyrie، WisdomTree و Fidelity درخواست‌های خود را برای دریافت ETF BTC با ناظران بسیاری به SEC ارسال کرده‌اند. پیشنهاد می کند که همه موانع برداشته شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا SEC به رهبری Gensler اولین ETF بیت کوین را برای ایالات متحده تایید می کند یا خیر، اما اگر این اتفاق بیفتد، تحلیلگران معتقدند که می تواند منجر به افزایش پذیرش بیت کوین توسط سازمانی شود.

پس از برنامه BlackRock، قیمت BTC میخ دار به سطوح جدیدی رسید که طی ماه‌ها ثبت نشد و پس از دو سال 50 درصد سهم بازار خود را دوباره به دست آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا