ارز دیجیتال

با وجود ممنوعیت کریپتو، شهروندان چینی در صرافی‌های Binance و FTX معامله می‌کنند

منبع: AdobeStock/M-SUR

پکن به کریپتو «نه» گفته است، اما به نظر نمی‌رسد این موضوع بر تعدادی از شهروندان چینی که از زمان ممنوعیت به تجارت سکه‌های دیجیتال ادامه داده‌اند، تأثیری نداشته باشد – طبق گزارش‌ها، در صرافی‌هایی از جمله بایننس، FTX، خوب، و هوبی.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بخشی از 1.4 میلیارد نفر از مردم این کشور به دنبال جایگزین هایی برای سرمایه گذاری های سنتی از جمله سهام و دارایی هستند و به ارزهای دیجیتال روی می آورند.

این مقاله به «منابع مختلف» از جمله نمایه طلبکار FTX، شهروندانی که اظهار داشتند از پلتفرم‌های کریپتو استفاده می‌کنند و افراد داخلی صنعت که راه‌حل‌های این ممنوعیت را توضیح می‌دهند، اشاره کرد.

پرونده های ورشکستگی FTX در ایالات متحده نشان داد که کاربران چینی 8 درصد از مشتریان صرافی را تشکیل می دهند، با مشاوران بیش از 9 میلیون حساب مشتری و مطالبات طلبکاران بالغ بر 11.6 میلیارد دلار.

جک دینگ، شریک متخصص مقررات ارزهای دیجیتال موسسه حقوقی Duan & Duan، به بلومبرگ گفت که او نماینده شش طلبکار چینی با مجموع 10 میلیون دلار مطالبات FTX است.

در همین حال، سرمایه‌گذاران چینی به چالش انطباق در مصاحبه‌ها اشاره کردند: چهار نفر گفتند که پس از اعمال ممنوعیت، در Binance معامله کرده‌اند و دیگری گفت که از OKX نیز استفاده کرده است.

چهار نفر مدعی شدند که در سرزمین اصلی چین زندگی می‌کردند و با استفاده از شناسایی چینی، روش‌های شناخت مشتری (KYC) را گذرانده‌اند.

یکی دیگر از سرمایه گذاران چینی که در سیلیکون ولی، ایالات متحده آمریکا زندگی می کند، گفت که 8 میلیون دلار رمزنگاری او به درخواست پلیس در مرکز شهر چونگ کینگ که در حال بررسی سکه های مرتبط با کازینوهای آنلاین غیرقانونی هستند، از ماه جولای در بایننس مسدود شده است.

این گزارش گفت که OKX از اظهار نظر خودداری کرد، در حالی که سخنگوی بایننس فعالیت این شرکت در سرزمین اصلی چین را رد کرد.

سخنگوی بایننس گفت: «به دنبال ممنوعیت سپتامبر 2021، پلتفرم بایننس، از جمله وب سایت و برنامه تلفن همراه، در پشت فایروال بزرگ مسدود شده است.

دینگ گفت، در حالی که تجارت کریپتو برای چینی ها چه در داخل و چه در خارج از کشور غیرقانونی است، اجرای این امر «سخت است».

به طور مشابه، کارولین مالکوم، رئیس سیاست عمومی جهانی در شرکت بزرگ تجزیه و تحلیل بلاک چین تحلیل زنجیره ای، استدلال کرد که “در اصل، ممنوعیت ها کار نمی کنند.”

ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال و این واقعیت که می توان آنها را به صورت همتا به همتا منتقل کرد و در مبادلات جهانی معامله کرد، حذف کامل آنها را برای هر دولتی دشوار می کند.

در حالی که طبق گزارش‌ها صرافی‌ها سعی می‌کنند آدرس‌های IP چینی را مسدود کنند، بسیاری از کاربران برای مخفی کردن مکان‌های خود به VPN مراجعه می‌کنند.

بلومبرگ در ماه مارس گزارش داد که Huobi Global به کاربران چینی این گزینه را ارائه می دهد که برای “هویت دیجیتال” با دومینیکا درخواست دهند، با نمایه برنامه آنها را به عنوان شهروندان دومینیکن نشان می دهد. Huobi در پاسخ گفت که به طور کامل از بازارهای چین خارج شده و به مردم چین اجازه ثبت نام نمی دهد.

تاکنون هیچ تحریمی توسط مقامات چینی در مورد صرافی فراساحلی برای ثبت نام کاربران سرزمین اصلی اعلام نشده است.

مالکوم از Chainalysis استدلال کرد که این ممنوعیت یا ناکارآمد بوده یا به راحتی اجرا شده است. این گزارش به نقل از Chainalysis اشاره کرد که،

متوسط ​​ارزش ماهانه کریپتوهای جریان یافته به چین در سال 2022 نسبت به سال قبل تقریباً به نصف کاهش یافت، اما همچنان در 17 میلیارد دلار باقی مانده است.

مالکوم نتیجه گرفت که اگر بخش کریپتو در آینده در چین قانونی شود، “احتمالاً منجر به افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال می شود.”

____

بیشتر بدانید:

– ظاهراً کارمندان بایننس به کاربران کمک می کنند تا ممنوعیت رمزگذاری چین را دور بزنند – آنچه شما باید بدانید در اینجا آمده است.
– چین می گوید تمام صرافی های رمزنگاری را بسته است – اما معامله گران و ماینرها ممکن است همچنان فعال باشند

– برخی از وب‌سایت‌های رمزنگاری چینی «هنوز عملیاتی هستند»، رسانه دولتی می‌گوید
– وزیر مالی هنگ کنگ با وجود زمستان رمزنگاری، موقعیت هاب کریپتو را دو برابر کرد

کشورهایی که بیت کوین در سال 2022 ممنوع یا قانونی است
– کشورهایی که اتریوم ممنوع یا قانونی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا