ارز دیجیتال

آیا سرکوب رمزارز ایالات متحده موهبتی در لباس مبدل برای سایر ملل است؟

منبع: Pixabay

مقاله اخیر وال استریت ژورنال نشان می دهد که سرکوب قانونی رمزارزها در ایالات متحده می تواند همان چیزی باشد که برای رونق این صنعت در جاهای دیگر لازم است.

اما بر اساس این مقاله که لحن نسبتاً خصمانه ای نسبت به کریپتو داشت، حرکت صنعت به مراتع سبزتر در خارج از کشور چیزی نیست که باید مورد تجلیل قرار گیرد.

برای جلوگیری از مقررات در ایالات متحده، صنعت کریپتو “می تواند به خارج از کشور فرار کند”، این مقاله اعلام کرد، در حالی که اضافه کرد که “نقض قوانین مالی عادی یک اشکال رمزنگاری نیست، یک ویژگی کلیدی است.”

این مقاله توسط Jon Sindreu ستون نویس مستقر در لندن نوشته شده است و در ادامه صنعت کریپتو را متهم می کند که “راه را برای حدس و گمان افسار گسیخته در حین احیای پدیده های قدیمی مانند عملیات بانکی هموار کرده است” و اشاره کرد که نوآوری در رمزارز هیچ چیزی ایجاد نکرده است. ارزش اقتصادی

با وجود این، مناطق خاصی خارج از ایالات متحده، از جمله اتحادیه اروپا، بریتانیا، سوئیس، هنگ کنگ و امارات متحده عربی از رمزنگاری با مقررات بسیار دوستانه تر از ایالات متحده استقبال کرده اند.

تاکنون، قانون جدید اتحادیه اروپا درباره بازارهای دارایی‌های رمزنگاری شده (MiCA) باعث شده است که صرافی‌های ارزهای دیجیتال بایننس، کوین‌بیس و جمینی، نهادهای تحت نظارت در اروپا راه‌اندازی کنند، در حالی که بسیاری از شرکت‌های دیگر در هنگ‌کنگ و امارات متحده عربی مغازه‌های خود را باز کرده‌اند.

ماه گذشته، تنظیم‌کننده‌های هنگ‌کنگ نشان دادند که چقدر مشتاق جذب شرکت‌های رمزنگاری به این شهر نیمه خودمختار هستند و در یک جلسه غیرعلنی به بانک‌ها گفتند که نباید از پذیرش شرکت‌های رمزنگاری به عنوان مشتری «نترسند».

“پرچم قرمز بزرگ” MiCA

مقاله وال استریت ژورنال در مورد قانون MiCA اتحادیه اروپا استدلال کرد که دسترسی محدود این قانون به پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) “یک پرچم قرمز بزرگ” است.

در این مقاله ادعا شده است: «در حالی که در تئوری غیرمتمرکز است، این گوشه از ارزهای دیجیتال می‌تواند در نهایت تحت سلطه وام دهندگان بزرگ باشد و قدرت رای را در دستان معدودی متمرکز کند.

در این مقاله در نهایت آمده است که مقررات کریپتو در اتحادیه اروپا و جاهای دیگر فقط تا زمانی که رسوایی بزرگ بعدی به سرمایه‌گذاران برسد، دوستانه باقی می‌ماند و در آن زمان رگولاتورها احتمالا دوباره قوانین را تشدید خواهند کرد.

سیندرو در پایان مقاله خود گفت: «تا آنجایی که رمزارز می تواند کار کند، همه جاده ها ممکن است به SEC منتهی شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا