ارز دیجیتال

بایننس با بررسی دقیق روبرو می شود زیرا سناتورها اطلاعاتی در مورد عملیات تجاری درخواست می کنند – Crypto Clampdown Income؟

منبع: AdobeStock / JorgeEduardo

سه سناتور آمریکایی از Binance و شریک آمریکایی آن Binance.US خواسته اند تا اطلاعات دقیقی در مورد عملیات تجاری خود در میان اتهامات مربوط به اقدامات غیرقانونی ارائه دهند.

در نامه‌ای به تاریخ چهارشنبه، سناتورهای الیزابت وارن (D-Mass)، کریس ون هولن (D-Md.) و راجر مارشال (R-Kansas) از بایننس خواستند “شفافیت را در مورد عملکرد تجاری غیرقانونی بالقوه ارائه دهد.” مبادله “محل فعالیت مالی غیرقانونی”.

در این نامه که خطاب به مدیر عامل Binance Changpeng Zhao و مدیر عامل Binance.US برایان شرودر ارسال شده است، جزئیات ترازنامه، رویه های داخلی، انطباق و شیوه های مدیریت ریسک و هرگونه ارتباط در مورد تلاش های ادعایی CZ برای محدود کردن انطباق درخواست شده است.

در این نامه با استناد به مجموعه ای از تحقیقات رویترز و برخی گزارش های رسانه ای دیگر آمده است: «در سال های پس از تأسیس بایننس، این شرکت با اتهامات نگران کننده فزاینده ای در رابطه با قانونی بودن عملیات خود مواجه شده است.

سناتورها افزودند که صرافی و نهادهای مرتبط با آن “عمدا” از رگولاتورها طفره رفته اند، انتقال دارایی ها را به مجرمان و فراریان تحریم تسهیل کرده اند و اطلاعات مالی اولیه را از مشتریان و مردم پنهان کرده اند.

این نامه همچنین به فروپاشی فاجعه‌بار FTX، زمانی سومین ارز دیجیتال بزرگ جهان که در نوامبر سال گذشته شکست خورد، اشاره کرد و گفت که «نیاز به شفافیت و مسئولیت‌پذیری واقعی در صنعت کریپتو را نشان می‌دهد».

سخنگوی Binance در اظهارنظری به CryptoNews.com گفت: “اطلاعات نادرست زیادی در مورد شرکت ما منتشر شده است، از جمله در چندین مقاله که به شدت در نامه ذکر شده است، و ما مشتاقانه منتظر اصلاح رکورد در پاسخ رسمی خود هستیم.”

در همین حال، سخنگوی Binance.US گفت:

ما از تعامل با سیاست گذاران استقبال می کنیم و مشتاقانه منتظر پاسخ به درخواست های سناتورها هستیم. ما به قدرت عملیات خود، از جمله رویه‌های BSA/AML، برنامه‌های انطباق گسترده‌تر، و سیاست حفظ ذخایر 1:1 و عدم معامله یا وام دادن به مشتریان خود اطمینان داریم.»

بایننس پروب به سال 2018 برمی گردد

در دسامبر سال گذشته، رویترز گزارش داد که CZ ممکن است به دلیل توطئه پولشویی و سایر تخلفات در ایالات متحده با اتهاماتی روبرو شود. طبق این گزارش، بایننس از سال 2018 توسط وزارت دادگستری تحت بازرسی قرار گرفته است. گزارش شده است که تحقیقات بر روی توطئه پولشویی، انتقال پول بدون مجوز و نقض تحریم های کیفری متمرکز است.

این آژانس تصمیم نگرفته است که آیا علیه شرکت یا مدیران فردی مورد اتهام قرار گیرد یا خیر. گزارش شده است که یک توافق بالقوه ادعای حقوق بین مقامات وزارت دادگستری و وکلای Binance مورد بحث قرار گرفته است.

در اوایل سال جاری، دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه غربی واشنگتن در سیاتل احضاریه هایی را برای شرکت های سرمایه گذاری مرتبط با بایننس ارسال کرد و از آنها خواست تا سوابق ارتباطات خود را با این پلتفرم به اشتراک بگذارند.

و اخیراً، گزارشی ادعا کرد که بایننس سال گذشته وجوه سرمایه‌گذاران مختلف را در اقدامی «وهم‌آور» شبیه به اقدامات FTX ترکیب کرده است. طبق این گزارش، بایننس در اواخر سال گذشته 1.8 میلیارد دلار وثیقه را برای حمایت از استیبل کوین‌های مشتریانش انتقال داد و دارایی‌ها را برای استفاده‌های نامشخص دیگری قرار داد.

این گزارش پس از آن منتشر شد که ماه گذشته بایننس اعتراف کرد که وثیقه‌ای را برای نسخه‌های BNB Smart Chain و BNB Beacon Chain از 94 دارایی رمزنگاری خود در همان کیف پولی که دارایی‌های مشتری است، نگه داشته است. این ادغام تشخیص اینکه آیا صرافی دارایی کافی برای پاسخگویی به درخواست‌های بازخرید 1:1 را برای مشتریان و محققان دشوار می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا