ارز دیجیتال

سوئیفت «پتانسیل و ارزش واضح» را در CBDCها می بیند، هکرهای Whitehat علاقه مند به اتریوم و سولانا هستند، Safeheron می گوید کیف پول ها و Dapp های Multisig آسیب پذیر هستند، Gate.io کارت نقدی Visa Crypto را برنامه ریزی می کند.

منبع: AdobeStock / ZayNyi

خلاصه روزانه و به اندازه اخبار مربوط به دارایی های رمزنگاری شده و بلاک چین را دریافت کنید – با بررسی داستان هایی که در زیر رادار اخبار ارزهای دیجیتال امروزی هستند.
__________

اخبار CBDC

  • شرکت پیام رسان بین بانکی سریع “پیشرفت بیشتر در راه حل آزمایشی خود برای پیوند ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را اعلام کرد و گزارش داد که 18 بانک مرکزی و تجاری پس از بررسی جامع “پتانسیل و ارزش واضح” را در رابط CBDC مبتنی بر API پیدا کردند. طی ماه‌های آینده، سوئیفت یک نسخه بتا از راه‌حل پرداخت‌ها را توسعه خواهد داد که می‌تواند توسط بانک‌های مرکزی بیشتر آزمایش شود، در حالی که مرحله دوم آزمایش جعبه ایمنی نیز برگزار می‌شود که در آن جامعه سوئیفت می‌تواند با تمرکز بر موارد جدید بیشتر همکاری کند. موارد استفاده از جمله در تسویه اوراق بهادار (مانند بورس دارایی متقابل)، تامین مالی تجارت و پرداخت های مشروط.

اخبار امنیتی

  • پلتفرم خدمات امنیتی و پاداش اشکال ایمنی “نظرسنجی اکوسیستم هکر 2023” خود را منتشر کرد و دریافت که وایت هات ها عمدتاً به اتریوم (92٪) علاقه مند هستند و Solana (31٪) در رتبه دوم قرار دارد. 76.1 درصد از Whitehat ها سطوح حمله را در حال رشد می بینند، اما 88.5 درصد نیز شاهد افزایش اقدامات امنیتی توسط پروژه ها در سراسر صنعت هستند. اکثر وایت هات ها از ورود مجدد (43.2%) به عنوان رایج ترین آسیب پذیری که هنگام بررسی کد با آن مواجه می شوند، اشاره می کنند، پس از آن، کنترل دسترسی (18.2٪)، با آسیب پذیری های دیگر از جمله اعتبار سنجی ورودی (9.1٪)، دستکاری اوراکل (6.8٪)، خطاهای منطقی. 6.8٪، خطاهای گرد کردن (4.5٪)، بهینه سازی گاز (4.5٪)، مقادیر برگشتی بررسی نشده (2.3٪)، پروکسی اولیه (2.3٪)، و وام فلش (2.3٪). اکثر پاسخ دهندگان (77٪) عمدتاً به حل چالش های فنی علاقه مند هستند، پس از آن پول (69٪)، سپس فرصت های شغلی (62٪) و جامعه (38٪) قرار دارند.
  • Safeheronیک ارائه‌دهنده زیرساخت‌های دارایی‌های دیجیتال خودسرپرست، گفت که آسیب‌پذیری را شناسایی کرده است که بر ادغام صدها کیف پول محاسباتی چند جانبه (MPC) و برنامه‌های غیرمتمرکز (dapp) تأثیر می‌گذارد. بلوک های آتشین و dYdX. در این گزارش آمده است که ارائه‌دهنده کشف کرده است که کاربران dYdX و سایر برنامه‌های کاربردی با استفاده از روش احراز هویت کلید STARK به طور ناآگاهانه کیف پول MPC خود را در معرض دسترسی و کنترل غیرمجاز قرار می‌دهند. Safeheron همچنین از راه اندازی آتی پروتکل متن باز MPC-ECDSA خود در اواسط ماه مارس خبر داد که به اصلاح این آسیب پذیری کمک می کند.

تبادل اخبار

  • گروه دروازه، شرکت مادر صرافی کریپتو Gate.io، قصد دارد از طریق شرکت مستقر در لیتوانی خود یک کارت نقدی Gate Visa راه اندازی کند. Gate Global UAB. لیست انتظار و فرآیند ثبت نام اکنون برای کارت جدید در دسترس است که برای کاربران اکثر کشورهای منطقه اقتصادی اروپا (EEA) با برنامه هایی برای گسترش به مناطق دیگر باز است.
  • کوین بیس راه اندازی Wallet-as-a-Service (WaaS) را اعلام کرد، مجموعه ای از APIهای زیرساخت کیف پول که به هر شرکتی اجازه می دهد تا کاربران خود را در Web3 قرار دهد. WaaS به شرکت ها اجازه می دهد تا تجربیات Web3 / crypto را به صورت بومی از طریق کیف پول های Web3 مشابه کیف پول های Web2 (مانند ApplePay، اما Web3)، در این اطلاعیه آمده است. شرکت ها دوست دارند وب سوم، کف، ضد نشانه، و مهتاب این شرکت افزوده است که در حال حاضر از WaaS برای تجربه کاربران Web3 در سراسر بازی ها، رویدادهای دارای دروازه توکن و بازارهای دیجیتال استفاده می کنند.

اخبار مالیاتی

  • ردیاب سبد ارزهای دیجیتال و ماشین حساب مالیات CoinTracker همکاری خود را با شرکت تهیه مالیات اعلام کرد بلوک H&R برای فصل مالیاتی 2023، کاربران را قادر می‌سازد تا از قابلیت‌های ثبت خودکار مالیات رمزنگاری برای اطمینان از ثبت دقیق رمز ارز استفاده کنند. این مشارکت مزایایی را برای کاربران H&R Block و CoinTracker به ارمغان می‌آورد، از جمله طرح مالیاتی رایگان CoinTracker برای کسانی که کمتر از 25 تراکنش رمزنگاری دارند، 10٪ تخفیف در طرح‌های مالیاتی CoinTracker برای کسانی که بیش از 25 تراکنش رمزنگاری دارند و 20٪ تخفیف در H&R. به گفته آن، محصولات آنلاین را برای کاربران CoinTracker مسدود کنید.

اخبار وب 3

  • zkSync ادغام با شانه ها، که برنامه های Web3 ساخته شده بر روی zkEVM zkSync Era را قادر می سازد تا توابع dapp و نقدینگی را در تمام 32+ زنجیره ای که Axelar متصل می کند – که شامل کیهان زنجیره‌ها، EVMها و دیگر زنجیره‌های لایه ۲ اتریوم. طبق این پست وبلاگ، «پل‌ها از لحاظ تاریخی یک آسیب‌پذیری کلیدی در کریپتو بوده‌اند و تنها از ژانویه تا آگوست سال گذشته 1.4 میلیارد دلار وجوه سرقت شده (69 درصد از کل هک‌ها) را به خود اختصاص داده‌اند.» جایگزین ارتباطات زنجیره‌ای Axelar به نظر می‌رسد این مشکل را برطرف کند. پیاده سازی قابلیت های زنجیره ای متقابل از طریق API ها آنها اضافه کردند که عملکرد زنجیره متقابل برای ورود کاربران بیشتر به Web3 ضروری است و ادغام هایی مانند این راه اندازی dapp های چند زنجیره ای را برای توسعه دهندگان ساده تر می کند.
  • شتاب دهنده Web3 سرمایه گذاری های پرت اولین گروه برای برنامه شتاب‌دهنده کمپ پایه دانش صفر (ZK) خود را اعلام کرد که از ZKproofs برای نوآوری زیرساخت‌ها، مقیاس‌بندی و حریم خصوصی از جمله استفاده می‌کنند. zk بگو، شعاع، Syndr، ترافل، DataHive، و vSelf. طبق بیانیه مطبوعاتی، «کمپ پایه ZK افتتاحیه Outlier Ventures، راهنمایی، شبکه و پشتیبانی مناسب را از بیش از 400 بهترین مربی در کلاس و سازمان شریک اکوسیستم ارائه خواهد کرد. بیا دیگه، آزتک، ImmutableX، NetherMind، چند ضلعی، و zkSync

اخبار سرمایه گذاری

  • سرمایه آلفا سیگما سرمایه گذاری از تبدیل سرمایه گذاری ها و بنیانگذار آن، مایکل ترپین، به شرکت هلدینگ جدیدش، آلفا تبدیل هلدینگ، که با ادغام دارایی های منتخب از Transform Ventures و شرکت مادر آلفا سیگما کپیتال ایجاد شد و یک هلدینگ جدید ایجاد کرد. شرکت جدید همچنین دو صندوق جدید با مجموع 100 میلیون دلار AUM ایجاد خواهد کرد. در بیانیه مطبوعاتی آمده است که این سرمایه گذاری شامل تامین مالی برای شرکت مادر Alpha Transform Holdings، صندوق دارایی دیجیتال جدید Alpha Liquid و یک شرکت سرمایه گذاری مخاطره آمیز برای سرمایه گذاری های اولیه سهام در بلاک چین، هوش مصنوعی و شرکت های فناوری نوظهور است. ترپین همچنین یک سرمایه گذاری شخصی در پول نقد، بیت کوین و اتریوم به مبلغ 2.65 میلیون دلار انجام داد، با گزینه ای برای سرمایه گذاری 2.9 میلیون دلار دیگر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا