شبکه های اجتماعی

استارت آپ های هندی به دادگاه می روند تا سیستم جدید صورتحساب درون برنامه ای گوگل را متوقف کنند

گروهی از استارت‌آپ‌های هندی از دادگاه درخواست کرده‌اند که این کار را تعلیق کند شرکت آلفابت گوگلیک پرونده حقوقی نشان داد که سیستم جدید هزینه صورت‌حساب درون برنامه‌ای تا زمانی که سازمان ضد انحصار کشور درباره شرکت آمریکایی به دلیل عدم انطباق با دستورالعمل‌هایش تحقیق کند.

این بنیاد اتحاد دیجیتال هند (ADIF) ماه گذشته از رگولاتور ضد انحصار هند درخواست کرد تا گوگل را به دلیل ابداع سیستم جدیدی مورد بررسی قرار دهد که استارت آپ ها می گویند با وجود دستورالعمل ضد انحصار در اکتبر مبنی بر اجازه استفاده از سرویس های صورتحساب شخص ثالث برای پرداخت های درون برنامه ای، هنوز هزینه خدمات بالایی از آنها دریافت می کند.

در پرونده 10 آوریل خود در دادگاه عالی دهلی، ADIF استدلال می کند که سازمان ضد انحصار هنوز به شکایت خود رسیدگی نکرده است، حتی با نزدیک شدن به تاریخ اجرای 26 آوریل Google سیستم صدور صورت حساب انتخابی کاربر (UCB).

پرونده 744 صفحه ای که رویترز مشاهده کرد، از دادگاه می خواهد تا «اجرای UCB گوگل را متوقف کند» تا زمانی که CCI به شکایت رسیدگی کند.

دادگاه احتمالا اواخر این هفته به این ادعا رسیدگی خواهد کرد. CCI پاسخی نداد، در حالی که گوگل اظهار نظر را رد کرد.

این پرونده نشان‌دهنده جدیدترین درگیری بین گوگل و استارت‌آپ‌های رقیب است که مکرراً از شرکت آمریکایی به دلیل محدودیت‌های تجاری ناعادلانه انتقاد کرده‌اند.

در ماه اکتبر، کمیسیون رقابت هند گوگل را 112 میلیون دلار جریمه کرد و گفت که این شرکت باید از اجبار توسعه دهندگان به استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه ای اختصاصی خود دست بردارد و آن را سوءاستفاده از موقعیت غالب گوگل در بازار دانست.

گوگل هرگونه تخلفی را رد کرده و حکم ضد تراست را به چالش کشیده است. به گفته این سازمان، سیستم جدید هزینه خدمات، از سرمایه گذاری در فروشگاه برنامه Google Play و سیستم عامل تلفن همراه اندروید پشتیبانی می کند و اطمینان حاصل می کند که آن را به صورت رایگان توزیع می کند و ابزارهای توسعه دهنده و خدمات تحلیلی را پوشش می دهد.

اما استارت‌آپ‌های هندی استدلال می‌کنند که سیستم UCB گوگل همچنان «هزینه خدمات» 11 تا 26 درصدی را در مقایسه با سیستم پرداخت درون‌برنامه قبلی که هزینه‌ای بین 15 تا 30 درصد دریافت می‌کرد، اعمال می‌کند. در پرونده ADIF آمده است که سیستم جدید به عنوان نسخه دیگری از سیستم قبلی گوگل پوشیده شده است.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا