بازی

بهترین بازی های کامپیوتری تمام دوران

فهرست مطالب

نکات برجسته

  • بازی‌های رایانه شخصی همیشه متنوع بوده است، و این لیست از بهترین بازی‌های رایانه شخصی تمام دوران شامل ورودی‌هایی از ژانرهای مختلف است، بنابراین برای هر گیمر چیزی وجود دارد!

  • معیارهایی مانند سن، میراث، فروش، استقبال انتقادی در زمان عرضه و موارد دیگر در انتخاب بهترین بازی‌های رایانه شخصی در نظر گرفته شده‌اند.

  • هر ورودی شامل پیوندهایی به صفحات جداگانه هر بازی در سایت TheGamer است تا به شما کمک کند اطلاعات بیشتری درباره هر عنوان پیدا کنید.

گیمر ویدیوی روز

برای ادامه با محتوا، پیمایش کنید

ما از آغاز بازی‌های رایانه‌ای راه بسیار زیادی را پیموده‌ایم. چیزی که به عنوان یک تیرانداز پیکسلی ساده با جنگ فضایی در سال 1962 شروع شد، به سرعت به سریال مورد علاقه طرفداران تبدیل شد که ما آن را می شناسیم و دوست داریم.

4:52

مربوط

بهترین بازی های کامپیوتری اوایل دهه 2000

اوایل دهه 2000، عصر طلایی بازی‌های رایانه‌های شخصی بود، زیرا صنعت شروع به رونق کرد و این بازی‌هایی که انجام می‌شوند نقش مهمی در آن داشتند.

و طبیعتاً در 60 سال گذشته، برخی از بازی‌ها بالاتر از بقیه بازی‌ها قرار گرفته‌اند، بیش از اینکه جایگاه خود را به عنوان برخی از بهترین بازی‌های ساخته شده برای رایانه شخصی کسب کنند. بین پیشرفت‌های گرافیکی، گیم‌پلی جالب، داستان‌گویی خوب و موارد دیگر، لیست ما برای برخی از بهترین بازی‌های رایانه‌های شخصی در تمام دوران است.

به روز شده در 27 مه 2024: این هفته، چند جعبه اطلاعات دیگر و پیوندهای تازه را به لیست بهترین بازی‌های رایانه شخصی در تمام دوران اضافه می‌کنیم تا به شما کمک کنیم بهتر تصمیم بگیرید کدام یک از این عناوین قدیمی برای شما مناسب است.

15 Undertale

پایان های چندگانه، بحران های متعدد وجودی

Undertale - Asgore، Undyne، Toriel، Sans، Alphys و Papyrus

Undertale

منتشر شد
15 سپتامبر 2015

توسعه دهندگان
توبی فاکس

ناشر(های)
توبی فاکس، 8-4

ESRB
E10+ برای همه 10+: خشونت فانتزی، خون ملایم، زبان ملایم، قمار شبیه سازی شده، استفاده از تنباکو

چه کسی فکرش را می‌کرد که یک RPG مستقل پیکسلی، چنین حضور ماندگاری در صحنه بازی ایجاد کند؟ Undertale شما را به جای کودکی قرار می دهد که در حال کاوش در The Underground، دنیایی در زیر سطح زمین، حل پازل و دوستیابی است، در حالی که دقیقاً تصمیم می گیرید با همه هیولاهایی که با آنها روبرو هستید چه کار کنید.

با یک مسیر داستانی منشعب و پایان های متعدد، تصمیمات شما در The Underground واقعا مهم است. این بازی در زمان انتشار به سرعت طرفدارانی را به دست آورد و جایگاه خود را برای همیشه در لیست برتر بازی های رایانه شخصی محفوظ کرد.

حتی قبل از ورود به Deltarune، دنباله، مقدار زیادی ارزش تکرار در Undertale وجود دارد. من دقیقاً دلیلش را به شما نمی گویم، اما انتخاب هایی که می کنید مهم تر از آن هستند که فکر می کنید!

14 BioShock

فقط یک پلاسمید دیگر

بابای بزرگ BioShock در حال قدم زدن در میان بهترین بازی‌های کامپیوتری تمام دوران است

BioShock

منتشر شد
21 آگوست 2007

توسعه دهندگان
بازی های غیر منطقی

آیا با مهربانی به این FPS ترسناک نمادین احترام می گذارید که بیش از کسب شده است؟ بسیار سنگین در ارجاعات آین رند، در Bioshock، موفقیت بزرگ سال 2007 که یک فرنچایز طولانی مدت و بسیار مورد تحسین را راه اندازی کرد، شما راه خود را از طریق Rapture، یک کلانشهر زیر آب که زمانی ایده آل بود، باز می کنید.

زمانی که آن را پیدا کردید، با جهش‌یافته‌های ژنتیکی و محافظ‌های عظیم معروف به Big Daddies پر می‌شود، و بین جلوه‌های بصری وهم‌آور، تنشی که در سرتاسر وجود دارد، و یک پیچش داستانی به‌خوبی اجرا شده، این بازی قطعاً سزاوار همه ستایش‌هایی است که به دست آمده است.

13 Apex Legends

بازی تایتانفال بتل رویال

آپدیت apex legends mara vantage survivalist تک تیرانداز حیوانات خانگی بهترین بازی های کامپیوتری تمام دوران

Apex Legends

منتشر شد
4 فوریه 2019

ESRB
تی برای نوجوانان: خون، خشونت

در همان دنیای علمی تخیلی درون‌بازی سری Titanfall و با حضور چندین شخصیت از آن، کنترل شخصیت‌های Legend را در دست می‌گیرید و به تیم‌ها وارد می‌شوید تا در مسابقات مرگ بتل رویال به رقابت بپردازند.

مربوط

بهترین بازی های رایانه ای برای کودکان

در جایی که راهی برای انجام بازی های ویدیویی وجود دارد، بازی های ویدیویی انجام می شود. بهترین ها را برای کودکان در رایانه شخصی پیدا کنید.

علیرغم انتشار این بازی به عنوان یک غافلگیرکننده برای طرفدارانی که فکر می‌کردند دنباله‌ای مستقیم Titanfall در دست ساخت است، Apex Legends یکی از پربازیگرترین بازی‌های تمام دوران است، با ۲۵ میلیون نفر در هفته اول و رسیدن به ۱۰۰ میلیون بازیکن. در آوریل 2021 علامت گذاری کنید.

12 تمدن سید مایر II

فقط مراقب گاندی باشید

Sid Meier's Civilization 2 کمپین بازی کامپیوتری گیم پلی بهترین بازی های کامپیوتری تمام دوران

تمدن سید مایر

منتشر شد
1 سپتامبر 1998

توسعه دهندگان
MicroProse

حق امتیاز
تمدن

ناشر(های)
MicroProse

این بازی اصلی رایانه‌های شخصی شاید اولین بازی در سری ماندگار Civilization یا جدیدترین آنها نباشد، اما است عنوانی که برای اولین بار میراث بازی های Civilization را به ارمغان آورد. هدف شما در آنها ساده است: بر امپراتوری خود در طول زمان نظارت کنید و با تمدن های دیگر برای تکمیل شرایط پیروزی خود رقابت کنید.

نقشه را جستجو کنید، ارتش تشکیل دهید، پایتخت را مستقر کنید، و با رسیدن به فضا، شکست دادن دیگران، یا زنده ماندن تا سال 2020 (که احتمالاً شبیه به مسیر سال سردتر در اواسط دهه 90 نسبت به آنچه در زندگی واقعی به پایان رسید).

11 دروازه Baldur’s II: Shadows of Amn

به ریشه های BG خود برگردید

گیم پلی baldur's gate 2 shadows of amn اسکرین شات اژدها بهترین بازی های کامپیوتری تمام دوران

BioWare با این دنباله RPG بزرگ یک بار دیگر در لیست ما قرار می گیرد، و دلیل خوبی دارد – نه تنها Baldur’s Gate 2: Shadows of Amn عالی است، بلکه مملو از 200 تا 300 ساعت محتوا است. انگار از Baldur’s Gate 3 2023 به اندازه کافی از آن لذت نبرده اید، درست است؟

زمانی که بازی پیش درآمد برای اولین بار در سال 2000 منتشر شد، چیزی شنیده نشده بود، اما بین داستان اصلی و ده‌ها تلاش جانبی آن، طرفداران بیش از ارزش پول خود را با این بازی به دست آوردند. حتی دو دهه قبل، این سریال طرفداران پرشوری داشت، اما اگر به دنبال کمی بیشتر از همان طعم Baldur’s Gate هستید، ضرری به بازی دوم دو برابر نمی شود!

10 Persona 5 Royal

شما هرگز آن را در حال آمدن نخواهید دید

Persona 5 Royal: هنر رسمی جوکر در پشت لوگو

در حالی که نسخه وانیلی Persona 5 در سال 2016 برای پلی استیشن عرضه شد و یکی از رقبای چندین جایزه بازی سال یعنی Persona 5 Royal بود، نسخه بهبودیافته مجدد با محتوای اضافی برای اولین بار در سال 2020 منتشر شد و طرفداران زیادی را به خود جلب کرد و تبدیل به متاکریتیک شد. برترین بازی سال

مربوط

JRPG برای مبتدیان

JRPG ها شامل برخی از محبوب ترین عناوین در تمام تاریخ بازی های ویدیویی هستند. اینها بهترین JRPG برای تازه واردان به این ژانر هستند.

در آن، جوکر، نوجوانی را که به ناحق محکوم شده و در حال گذراندن دوران محکومیت خود در توکیو است، دنبال می‌کنید، در حالی که او و گروهی از دوستانش در متاورس حرکت می‌کنند تا قلب کل کشور ژاپن را تغییر دهند.

Persona 5 عنوانی بود که سری Persona را در مرکز توجه غرب قرار داد، و Atlus از آن زمان به بعد، ورودی‌های قدیمی‌تر این سری را بازسازی یا پورت کرده است، که همگی به موفقیت‌های منتقدان رسیده‌اند.

9 ماین کرافت

Sandbox Sim که همه چیز را شروع کرد

تصویر تبلیغاتی Minecraft استیو و حیوانات و یک خزنده در بازی بهترین بازی های کامپیوتری تمام دوران

Minecraft: نسخه ویندوز 10

منتشر شد
18 نوامبر 2011

جانشینی که Minecraft برای اولین بار در جامعه بازی‌های آنلاین داشت را نمی‌توان فراموش کرد. این بازی در سال 2009 به صورت بتا منتشر شد و یک جریان مداوم از به روز رسانی های توسعه دهندگان دریافت کرد تا اینکه Mojang نسخه نهایی را در اواخر سال 2011 منتشر کرد.

این بازی تنها در ماه اول خود بیش از یک میلیون نسخه فروخت، این رقم با پیشرفت سال‌ها و به‌روزرسانی‌های مداوم آن را حتی با گذشت بیش از یک دهه تازه نگه می‌دارد، تنها افزایش یافته است.

یکی از اولین نمونه‌های یک بازی مستقل که موفقیت چشمگیری با پشتوانه سه‌گانه A داشته است، میراث Minecraft در ژانر بازی sandbox را نمی‌توان دست کم گرفت – به خصوص که این بازی ۲۵ سالگی خود را در سال ۲۰۲۴ جشن می‌گیرد!

8 World of Warcraft

یک MMO قدیمی کلاسیک

آرم world of warcraft بر روی اسلحه‌های گیم‌پلی فیلم درختی بهترین بازی‌های کامپیوتری تمام دوران

با گذشت تقریباً دو دهه از انتشار، World of Warcraft همچنان قوی است و فقط 10 میلیون نفر در زمان نگارش آن بازی می کنند. رویدادهای بازی به دنبال آنچه در Warcraft III: The Frozen Throne در سال 2003 رخ داد، بازیکنان را یک بار دیگر به Azeroth بازگرداند و کار گروهی را برای از بین بردن هیولاهای جهان یا حتی سایر بازیکنان تشویق کرد.

این بازی به راحتی یکی از بزرگ‌ترین و ماندگارترین عناوین MMORPG است که حتی با گذشت تقریباً دو دهه از آن هنوز هم دارای طرفداران قابل توجه و وفاداری است.

7 Grand Theft Auto V

بزرگترین در یک سریال بزرگتر از زندگی

دزدی بزرگ در برابر فرانکلین مایکل و ترور در برابر غروب درختان نخل بهترین بازی های کامپیوتری تمام دوران

هنگامی که شما قهرمانان حواس پرت و نمادین، ماشین های لوکس سریع، سرقت های بانکی گران قیمت، و توانایی ترول کردن کامل مردم را به صورت آنلاین ترکیب می کنید، اصلاً جای تعجب نیست که Grand Theft Auto V ماندگارترین عنوان در سری طولانی مدت باقی بماند.

مربوط

18 بهترین بازی رایانه شخصی با پشتیبانی از صفحه نمایش فوق العاده عریض

هنگامی که یک مانیتور فوق عریض دارید، می خواهید بهترین بازی ها را برای شروع آزمایش آن بشناسید.

در این قسمت، شما سه قهرمان داستان را دنبال می‌کنید: دزد بازنشسته (و گمان می‌رود مرده) مایکل، گانگستر خیابانی فرانکلین، و ترور دیوانه‌وار همه‌جانبه در یک دنیای کاملاً باز که هم زیبا و هم با ده‌ها فعالیت برای انجام دادن انجام می‌شود. ویرانی در شهر لس سانتوس الهام گرفته از لس آنجلس.

الگوهای رفتاری، سحر و جادو، و مد

اژدهای skyrim که در بالای ساختمانی با کوه‌ها در پس‌زمینه غرش می‌کند

Skyrim (همانطور که اغلب کوتاه شده است) که مدت‌ها خانه یکی از فعال‌ترین انجمن‌های مودینگ آنلاین است، بیش از یک دهه را به عنوان یکی از برجسته‌ترین بازی‌های رایانه شخصی برای برخی سپری کرده است. در حالی که تاکنون چند پلتفرم این بازی به یک میم تبدیل شده است، اما این بازی در ژانر خود نامی برای خود دست و پا کرده است.

Skyrim که با ستایش به دلیل رویکرد همه کاره، جذاب و جامع خود به یک ژانر کلاسیک تحسین شده است، حتی امروز هم یکی از محبوب ترین بازی های RPG باقی مانده است.

این روی رایانه شخصی و تقریباً در تمام کنسول های دیگر تا این لحظه وجود دارد. Skyrim بازی دیگری است که منتظریم ببینیم آیا دنباله‌ای که مدت‌ها در انتظارش بودیم کافی است تا این عنوان قدیمی را از جایگاهش در لیست بهترین بازی‌های رایانه شخصی خلع کنیم یا خیر!

5 Mass Effect 2

اگر احساسات شما می تواند آن را برای بار دوم تحمل کند

اثر جرم 2 فرمانده شپرد و همکار در مقابل خرابه های یک شهر درون بازی بهترین بازی های کامپیوتری تمام دوران

در Mass Effect 2، شما به ماموریت فرمانده شپرد برای نجات نسل بشر ادامه می دهید – پس از تماشای مرگ او در ده دقیقه اول بازی، یعنی…

دنباله‌ی انتشار بسیار چشم‌گیر و محبوب BioWare در سال 2007، Mass Effect 2 به‌طور چشمگیری در سیستم جنگی سری بهبود یافت و شخصیت‌های پیچیده و خوش‌نویسی را به مجموعه اضافه کرد که به سرعت به محبوبیت طرفداران تبدیل شدند. غیرممکن است که در طول بازی روی شخصیت ها و داستان های آنها سرمایه گذاری نکنید.

4 سیمز

سول سول!

sims 1 حالت زنده گیم پلی اصلی در بهترین بازی های رایانه شخصی تمام دوران

ویل رایت در سیم سیتی موفق شد، بنابراین او یک ذره بین به سمت آن برد و به شما اجازه داد با شهروندان نیز عروسک بازی کنید. در طول سال‌هایی که از انتشارش می‌گذرد، The Sims زندگی خودش را در پیش گرفته است و Sim City را تحت الشعاع قرار می‌دهد و دنباله‌ها، اسپین‌آف‌ها و الحاقیه‌ها را تولید می‌کند.

4:52

مربوط

بهترین بازی های رایانه ای اوایل دهه 2000

اوایل دهه 2000، عصر طلایی بازی‌های رایانه‌های شخصی بود، زیرا صنعت شروع به رونق کرد و این بازی‌هایی که انجام می‌شوند نقش مهمی در آن داشتند.

این بازی به اندازه کافی سرگرم کننده و آسان است که گیمرهای معمولی را وارد می کند، دوستی های نویدبخش، عاشقانه ها، مشاغل و خانه دار شدن. حتی در سال 2016 وارد تالار مشاهیر بازی های ویدیویی در روچستر، نیویورک شد.

پس از اینکه EA Maxis را خریداری کرد و جدیدترین ورودی، The Sims 4 را برای بازی بر روی رایانه شخصی رایگان کرد، آثار بعدی این سری، بازخوردهای متفاوتی دریافت کردند (با این انتظار که شما احتمالاً برخی از DLC های آن را خریداری خواهید کرد).

3 پورتال 2

خوشحالم که دوباره شما را می بینم

پرش ربات پورتال بین پورتال های آبی و نارنجی بهترین بازی های کامپیوتری تمام دوران

مطمئناً، کیک ممکن است (یا ممکن است) دروغ بوده باشد، اما پورتال که چنین جایگاه بالایی در لیست ما دارد قطعاً اینطور نیست. صدای راهنما و آنتاگونیست بازی های ویدیویی کلاسیک، GLaDOS، یک بار دیگر بازمی گردد، و او یک مقدار کمی عصبانی شدی که تو او را در پیش درآمد کشت.

این بازی در سال 2011 که در سال 2011 بازی پرطرفدار اصلی پورتال را دنبال کرد، از قالب پازل-پلتفورمر پیروی کرد، اما عناصر جدیدی از جمله پرتوهای تراکتور، پل های نوری، و لیزرها را اضافه کرد. معلمان حتی گزارش داده اند که از این بازی برای کمک به دانش آموزان خود برای یادگیری فیزیک در مدرسه نیز استفاده می کنند.

2 نیمه زندگی 2

متاسفانه هنوز Half-Life 3 تایید نشده است

تصویر تبلیغاتی Half-Life2 گوردون فریمن و آلیکس ونس بهترین بازی های کامپیوتری تمام دوران

Half-Life 2 که در سال 2004 برای ادامه موفقیت نسخه قبلی خود منتشر شد، بار دیگر طرفداران را به ذهن گوردون فریمن بازگرداند. Alyx Vance به شما ملحق می شود و در طول کمپین برای کمک به Combine به خاطر آزادی نژاد بشر مبارزه می کنید.

استقبال از بازی در طول سال‌ها مثبت بوده است و در مجموع 39 جایزه بهترین بازی سال را به همراه نامزدهای اضافی برای مواردی مانند صداگذاری ستاره‌ای و جلوه‌های صوتی کسب کرده است.

هنگامی که یک بازی در کتاب رکوردهای جهانی گینس در سال 2008 به عنوان تیرانداز با بالاترین امتیاز ذکر می شود، می دانید که باید خوب باشد.

1 Disco Elysium: The Final Cut

ویکتور بعید که با شما می چسبد

شخصیت‌های Disco Elysium هری که اسلحه‌هایی در دست دارند در برابر منظره شهری بهترین بازی‌های کامپیوتری تمام دوران

دیسکو Elysium

منتشر شد
15 اکتبر 2019

توسعه دهندگان
ZA/UM

ناشر(های)
ZA/UM

ESRB
M برای بالغین 17 سال به دلیل خون، موضوعات جنسی، زبان تند، استفاده از مواد مخدر، خشونت

شما بیشتر قسمت های Disco Elysium را به عنوان یک پلیس مبتلا به فراموشی می گذرانید و سعی می کنید یک پرونده قتل را از طریق گفتگو با شهروندان شهری ویران شده توسط جنگ حل کنید. اگرچه بازی در نسخه اولیه 2019 خود عالی بود، اما به طور قابل توجهی بهبود یافت و با یک به روز رسانی رایگان در سال 2021 مجدداً منتشر شد.

نویسنده و طراحی شده توسط رمان‌نویس استونیایی رابرت کورویتز، توسعه‌دهنده مستقل ZA/UM تا زمانی که جوایز بازی سال شروع به پخش شدن کرد، نمی‌دانست چه موفقیتی داشته است، و همچنین یک اقتباس از مجموعه تلویزیونی آمازون برای این بازی اعلام شد.

بعد

20 بازی کامپیوتری که از نظر گرافیکی پرتقاضا هستند

آنها فوق العاده هستند، اما این بازی ها دارای برخی از الزامات GPU با مشخصات بالا هستند. اینها از نظر گرافیکی ترین بازی های رایانه شخصی تا به امروز هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا