7 بهترین بازی با دوربین های ثابت
Summarize this content to 400 words in Persian Lang
نکات برجسته
دوربینهای ثابت میتوانند تجربه سینمایی بازی را بهبود بخشند و در صورت اجرای صحیح، هیبت یا وحشت را برانگیزند.
بازی هایی مانند Paper Mario و Until Dawn از دوربین های ثابت برای ایجاد جو و تنش به طور موثر استفاده می کنند.
رزیدنت اویل دوربینهای ثابت را محبوب کرد و باعث ایجاد حس ناراحتی و تأثیرگذاری بر ژانر وحشت بقا شد.
گیمر ویدیوی روز
برای ادامه با محتوا، پیمایش کنید
مفهوم دوربین ثابت یک موضوع بحث برانگیز در بازی است. زمانی که بازیهایی با دوربینهای ثابت اجرا نمیشوند، سخت و ناخوشایند به نظر میرسند، زیرا فقدان کنترل مستقیم بر آنچه میبینید بهطور قابلتوجهی خستهکننده است.
مربوط 9 بهترین بازی پازل ایزومتریک گاهی اوقات، تنها چیزی که برای حل یک پازل نیاز دارید، یک دیدگاه بسیار خاص است.
اما، وقتی به درستی انجام شود، دوربینهای ثابت به توسعهدهندگان اجازه میدهند تا تجربهای سینمایی را مطابق با دید دقیق خود شکل دهند – ترس یا وحشت را به گونهای برانگیختهاند که اگر شما اختیار کاملی در مورد آنچه که میتوانید نگاه کنید و ببینید، ممکن نبود. هنگامی که بازی به درستی در اطراف آن طراحی شده باشد، یک دوربین ثابت می تواند یک انتخاب خلاقانه عالی باشد.
7 ماریو کاغذی
یک تجربه تصویری عالی
Paper Mario پادشاهی قارچ را دوباره به عنوان یک خانه بازی هنر و صنایع دستی تصور می کند، جایی که هر شخصیت، ساختمان و جزئیات محیطی از کاغذ ساخته شده است. به این ترتیب، هنگام کاوش در این جهان، دوربین معمولاً در یک طرف یک سطح قفل میشود، فقط بزرگنمایی و کوچکنمایی میکند یا در حالی که ماریو در سراسر صفحه کاوش میکند، به طرفین حرکت میکند.
و در بیشتر موارد، این به خوبی کار می کند. همه بازیهای Paper Mario دارای دوربینهایی هستند که به طرز ماهرانهای برای نشان دادن سطح کافی در هر زمان معین و در عین حال پنهان نگه داشتن اسرار کاملاً دور از دید قرار داده شدهاند.
6 تا سحر
بازگشت یک نگاه کلاسیک
Until Dawn با افتخار جلوه های ترسناک خود را در آستین خود می پوشاند. اگر تجربه ای در مورد سینمای ترسناک دارید، زمان زیادی طول نمی کشد تا داستان های پراکنده در طول بازی را شناسایی کنید.
با این حال، Until Dawn به بازیهای ترسناک کلاسیک نیز با انتخاب چشمانداز دوربین ثابت ادای احترام میکند. همانطور که انتظار می رود، این به ایجاد حس ناراحتی در حین بازی کمک می کند، زیرا هرگز نمی توانید واقعاً مطمئن باشید که در گوشه بعدی چه چیزی وجود دارد.
5 کراش باندیکوت
تصادف به دوربین
در حالی که Super Mario 64 به بازیکنان این آزادی را می داد تا با انتخاب زاویه دوربین که بهترین کار را برای آنها دارد، فضای سه بعدی را کشف کنند، Crash Bandicoot رویکرد متفاوتی را انتخاب کرد. توسعهدهنده Naughty Dog در عوض تصمیم گرفت دوربین را روی مجموعهای از «ریلها» که کرش را در حین دویدن، پریدن و حمله به سطوح مختلف دنبال میکرد، ثابت کند.
مربوط 13 بهترین پلتفرمر سه بعدی در PS4 و PS5 افزودن یک بعد کاملاً جدید به ژانر.
این به بازیکنان این امکان را می داد که فقط روی پلتفرم اصلی تمرکز کنند و خود را با قرار دادن دوربین درگیر نکنند. چه در حال فرار از دوربین، به سمت آن یا در یکی از بخشهای اسکرول کناری بازی باشید، میتوانید این اطمینان را داشته باشید که توسعهدهندگان دقیقاً آنچه را که باید ببینید به شما نشان میدهند.
4 فاینال فانتزی 7
بدون دوربین متحرک در میدگار
زمانی که SquareSoft به سراغ تابلوی نقاشی Final Fantasy 7 رفت، آنها میخواستند بازیای بسازند که از نظر وسعت و مقیاس بزرگتر از هر چیزی که قبلاً انجام داده بودند به نظر برسد. برای ایجاد این حس سینمایی، شهرها و سیاه چال ها به عنوان پس زمینه های از پیش رندر شده با دوربین های ثابت ارائه شدند.
این سبک بصری خیرهکننده بازیهای فاینال فانتزی این دوره را تعریف کرد و در واقع، بسیاری از JRPGهای منتشر شده برای پلیاستیشن اصلی. و در حالی که میتوانید از لحاظ فنی دوربین را هنگام کاوش در جهان بچرخانید، اکثر مردم Final Fantasy 7 را برای این مکانهای دوربین از قبل رندر شده و ثابت به یاد میآورند.
3 باران شدید
یک فیلم قابل پخش
توسعه دهنده Quantic Dream عاشق ساخت بازی هایی است که شبیه فیلم هستند. Heavy Rain این حس را از طریق روشهای مختلف به دست میآورد – نوشتههای سینمایی، اتکای شدید به رویدادهای سریع و دوربینی که اغلب احساس میکند به عنوان یک عکس در یک فیلم قاب شده است.
با توجه به زوایای ثابت دوربین، این میتواند برخی از کنترلهای اولیه، مانند حرکت دادن شخصیت شما را کمی ناخوشایند کند. اما نمی توان انکار کرد که Heavy Rain بسیاری از جذابیت های واضح خود را مدیون دوربین خود و شیوه ای است که به خودی خود به عنوان یک داستان نویس عمل می کند.
2 بازی Resident Evil
بازی که دوربین های ثابت را محبوب کرد
این روزها، بازگشت به رزیدنت اویل اصلی احساس میکند که وارد کفشهای قدیمی پدربزرگتان میشوید – آنها برای جابجایی سخت هستند و به ندرت شما را در جهت درست راهنمایی میکنند. کنترلهای تانک بازی قطعاً مقصر برخی از این ناهنجاریها هستند، اما پرسپکتیوهای ثابت دوربین نیز نیاز به عادت کردن دارند.
مربوط 6 سخت ترین بازی Resident Evil تا 100 درصد سری Resident Evil به دلیل داشتن قابلیت بازگشایی چندگانه در پشت چالشهای سخت مشهور است. کدام ورودی سخت ترین ها را دارد؟
با این حال، طولی نمی کشد که متوجه نبوغ ظریف در قلب طراحی دوربین این بازی می شوید. زوایای دوربین کاملاً ثابت شما را با یک حس عمیق ناراحتی پر می کند، گویی که جیل ولنتاین و کریس ردفیلد دائماً تحت نظارت برخی نیروهای بدخواه هستند. بیش از هر چیز، این سبک از دوربین، هم برای سری Resident Evil و هم برای ژانر وحشت بقا به طور کلی، بسیار تاثیرگذار است.
1 خدای جنگ
شایسته خدایان
قبل از اینکه God of War در مورد داشتن دوربینی که در کل بازی حتی یک بار کوتاه نمیکند، تیتر خبرها شود، این سری از زوایای ثابت دوربین برای قاببندی اکشن اسطورهای و احشایی خود استفاده میکردند. در حالی که داشتن یک دوربین ثابت برای یک بازی اکشن برای همه لذتبخش نبود، اما به سختی میتوان انکار کرد که برای طعم خاصی از هرج و مرج که بازیهای God of War یونانی به دنبال آن بودند، کار میکرد.
برای مثال، زمانی که فقط باید نگران حرکات و اقدامات کریتوس باشید و نه اینکه دوربین در حال انجام آن هستید، فهمیدن عمل بسیار ساده تر است. این همچنین به ارتقاء حس حماسی مقیاس که سریال به آن مشهور است کمک کرد، زیرا توسعه دهندگان اگر می خواستند لحظه ای شگفت انگیز از ترس ایجاد کنند، همیشه می توانستند دوربین را به سمت عقب بکشند. در حالی که God of War از یک دوربین ثابت فاصله گرفته است، سخت است استدلال کنیم که این مفهوم به خوبی هر بازی دیگری اجرا نشده است.
بعد بهترین بازی های دو بعدی در استیم Steam در طول سالها بازیهای دو بعدی بسیار جذابی را دیده است. در اینجا نگاهی به بهترین ها با توجه به امتیاز متاکریتیک داریم.
نکات برجسته
دوربینهای ثابت میتوانند تجربه سینمایی بازی را بهبود بخشند و در صورت اجرای صحیح، هیبت یا وحشت را برانگیزند.
بازی هایی مانند Paper Mario و Until Dawn از دوربین های ثابت برای ایجاد جو و تنش به طور موثر استفاده می کنند.
رزیدنت اویل دوربینهای ثابت را محبوب کرد و باعث ایجاد حس ناراحتی و تأثیرگذاری بر ژانر وحشت بقا شد.
مفهوم دوربین ثابت یک موضوع بحث برانگیز در بازی است. زمانی که بازیهایی با دوربینهای ثابت اجرا نمیشوند، سخت و ناخوشایند به نظر میرسند، زیرا فقدان کنترل مستقیم بر آنچه میبینید بهطور قابلتوجهی خستهکننده است.
مربوط
9 بهترین بازی پازل ایزومتریک
گاهی اوقات، تنها چیزی که برای حل یک پازل نیاز دارید، یک دیدگاه بسیار خاص است.
اما، وقتی به درستی انجام شود، دوربینهای ثابت به توسعهدهندگان اجازه میدهند تا تجربهای سینمایی را مطابق با دید دقیق خود شکل دهند – ترس یا وحشت را به گونهای برانگیختهاند که اگر شما اختیار کاملی در مورد آنچه که میتوانید نگاه کنید و ببینید، ممکن نبود. هنگامی که بازی به درستی در اطراف آن طراحی شده باشد، یک دوربین ثابت می تواند یک انتخاب خلاقانه عالی باشد.
7 ماریو کاغذی
یک تجربه تصویری عالی
Paper Mario پادشاهی قارچ را دوباره به عنوان یک خانه بازی هنر و صنایع دستی تصور می کند، جایی که هر شخصیت، ساختمان و جزئیات محیطی از کاغذ ساخته شده است. به این ترتیب، هنگام کاوش در این جهان، دوربین معمولاً در یک طرف یک سطح قفل میشود، فقط بزرگنمایی و کوچکنمایی میکند یا در حالی که ماریو در سراسر صفحه کاوش میکند، به طرفین حرکت میکند.
و در بیشتر موارد، این به خوبی کار می کند. همه بازیهای Paper Mario دارای دوربینهایی هستند که به طرز ماهرانهای برای نشان دادن سطح کافی در هر زمان معین و در عین حال پنهان نگه داشتن اسرار کاملاً دور از دید قرار داده شدهاند.
6 تا سحر
بازگشت یک نگاه کلاسیک
Until Dawn با افتخار جلوه های ترسناک خود را در آستین خود می پوشاند. اگر تجربه ای در مورد سینمای ترسناک دارید، زمان زیادی طول نمی کشد تا داستان های پراکنده در طول بازی را شناسایی کنید.
با این حال، Until Dawn به بازیهای ترسناک کلاسیک نیز با انتخاب چشمانداز دوربین ثابت ادای احترام میکند. همانطور که انتظار می رود، این به ایجاد حس ناراحتی در حین بازی کمک می کند، زیرا هرگز نمی توانید واقعاً مطمئن باشید که در گوشه بعدی چه چیزی وجود دارد.
5 کراش باندیکوت
تصادف به دوربین
در حالی که Super Mario 64 به بازیکنان این آزادی را می داد تا با انتخاب زاویه دوربین که بهترین کار را برای آنها دارد، فضای سه بعدی را کشف کنند، Crash Bandicoot رویکرد متفاوتی را انتخاب کرد. توسعهدهنده Naughty Dog در عوض تصمیم گرفت دوربین را روی مجموعهای از «ریلها» که کرش را در حین دویدن، پریدن و حمله به سطوح مختلف دنبال میکرد، ثابت کند.
مربوط
13 بهترین پلتفرمر سه بعدی در PS4 و PS5
افزودن یک بعد کاملاً جدید به ژانر.
این به بازیکنان این امکان را می داد که فقط روی پلتفرم اصلی تمرکز کنند و خود را با قرار دادن دوربین درگیر نکنند. چه در حال فرار از دوربین، به سمت آن یا در یکی از بخشهای اسکرول کناری بازی باشید، میتوانید این اطمینان را داشته باشید که توسعهدهندگان دقیقاً آنچه را که باید ببینید به شما نشان میدهند.
4 فاینال فانتزی 7
بدون دوربین متحرک در میدگار
زمانی که SquareSoft به سراغ تابلوی نقاشی Final Fantasy 7 رفت، آنها میخواستند بازیای بسازند که از نظر وسعت و مقیاس بزرگتر از هر چیزی که قبلاً انجام داده بودند به نظر برسد. برای ایجاد این حس سینمایی، شهرها و سیاه چال ها به عنوان پس زمینه های از پیش رندر شده با دوربین های ثابت ارائه شدند.
این سبک بصری خیرهکننده بازیهای فاینال فانتزی این دوره را تعریف کرد و در واقع، بسیاری از JRPGهای منتشر شده برای پلیاستیشن اصلی. و در حالی که میتوانید از لحاظ فنی دوربین را هنگام کاوش در جهان بچرخانید، اکثر مردم Final Fantasy 7 را برای این مکانهای دوربین از قبل رندر شده و ثابت به یاد میآورند.
3 باران شدید
یک فیلم قابل پخش
توسعه دهنده Quantic Dream عاشق ساخت بازی هایی است که شبیه فیلم هستند. Heavy Rain این حس را از طریق روشهای مختلف به دست میآورد – نوشتههای سینمایی، اتکای شدید به رویدادهای سریع و دوربینی که اغلب احساس میکند به عنوان یک عکس در یک فیلم قاب شده است.
با توجه به زوایای ثابت دوربین، این میتواند برخی از کنترلهای اولیه، مانند حرکت دادن شخصیت شما را کمی ناخوشایند کند. اما نمی توان انکار کرد که Heavy Rain بسیاری از جذابیت های واضح خود را مدیون دوربین خود و شیوه ای است که به خودی خود به عنوان یک داستان نویس عمل می کند.
2 بازی Resident Evil
بازی که دوربین های ثابت را محبوب کرد
این روزها، بازگشت به رزیدنت اویل اصلی احساس میکند که وارد کفشهای قدیمی پدربزرگتان میشوید – آنها برای جابجایی سخت هستند و به ندرت شما را در جهت درست راهنمایی میکنند. کنترلهای تانک بازی قطعاً مقصر برخی از این ناهنجاریها هستند، اما پرسپکتیوهای ثابت دوربین نیز نیاز به عادت کردن دارند.
مربوط
6 سخت ترین بازی Resident Evil تا 100 درصد
سری Resident Evil به دلیل داشتن قابلیت بازگشایی چندگانه در پشت چالشهای سخت مشهور است. کدام ورودی سخت ترین ها را دارد؟
با این حال، طولی نمی کشد که متوجه نبوغ ظریف در قلب طراحی دوربین این بازی می شوید. زوایای دوربین کاملاً ثابت شما را با یک حس عمیق ناراحتی پر می کند، گویی که جیل ولنتاین و کریس ردفیلد دائماً تحت نظارت برخی نیروهای بدخواه هستند. بیش از هر چیز، این سبک از دوربین، هم برای سری Resident Evil و هم برای ژانر وحشت بقا به طور کلی، بسیار تاثیرگذار است.
1 خدای جنگ
شایسته خدایان
قبل از اینکه God of War در مورد داشتن دوربینی که در کل بازی حتی یک بار کوتاه نمیکند، تیتر خبرها شود، این سری از زوایای ثابت دوربین برای قاببندی اکشن اسطورهای و احشایی خود استفاده میکردند. در حالی که داشتن یک دوربین ثابت برای یک بازی اکشن برای همه لذتبخش نبود، اما به سختی میتوان انکار کرد که برای طعم خاصی از هرج و مرج که بازیهای God of War یونانی به دنبال آن بودند، کار میکرد.
برای مثال، زمانی که فقط باید نگران حرکات و اقدامات کریتوس باشید و نه اینکه دوربین در حال انجام آن هستید، فهمیدن عمل بسیار ساده تر است. این همچنین به ارتقاء حس حماسی مقیاس که سریال به آن مشهور است کمک کرد، زیرا توسعه دهندگان اگر می خواستند لحظه ای شگفت انگیز از ترس ایجاد کنند، همیشه می توانستند دوربین را به سمت عقب بکشند. در حالی که God of War از یک دوربین ثابت فاصله گرفته است، سخت است استدلال کنیم که این مفهوم به خوبی هر بازی دیگری اجرا نشده است.
بعد
بهترین بازی های دو بعدی در استیم
Steam در طول سالها بازیهای دو بعدی بسیار جذابی را دیده است. در اینجا نگاهی به بهترین ها با توجه به امتیاز متاکریتیک داریم.