بازی

چگونه در DND یک Mastermind Rogue بسازیم

سیاه چال ها و اژدها همه چیز در مورد زندگی کردن فانتزی های نمادین طبقات کهن الگوی تشکیل دهنده آن است. برتری مخفیانه جادوگران، رفتارهای شرورانه جنگجویان و فانتزی عضلانی کونان بربرین. برخی از فانتزی‌های کلاس سرکش به سختی می‌توان در مکانیک بازی مفهوم‌سازی کرد، زیرا صراحتاً قرار نیست در یک بازی در مورد مبارزه بجنگند.


گیمر ویدیوی روز

برای ادامه با محتوا، پیمایش کنید

مربوط

سیاه چال ها و اژدها: 10 زیرمجموعه که یک شرور بزرگ می سازند

هرگز به یک سرکش متفکر اعتماد نکنید.

سرکش مغز متفکر کیت پایه سرکش را به سمتی می برد که در نبرد شکوفا می شود، اما به یک بازیکن ماهر و DM نیاز دارد تا برای یک تجربه سرگرم کننده با یکدیگر همکاری کنند. در اینجا نحوه ساخت و بازی این کهن الگوی جاسوسی آورده شده است.


هم افزایی تیم برای یک سرکش متفکر

چادر زدن و اژدها در یک مهمانی در جنگل.
راه اندازی کمپ توسط متیو استاویکی

توانایی برجسته Mastermind در مبارزه، Master of Tactics است که از لحظه ای که شما در زیر کلاس قرار می گیرید در دسترس است. امتیاز دادن به متحد در حمله ای در فاصله 30 فوتی به مغز متفکر اجازه می دهد تا تیم خود را بسیار کارآمد پشتیبانی کند. یک قاتل سرکش یا پالادین می‌تواند با کمک یک مغز متفکر بیشتر ضربه‌های مهم را بزند، و طلسم‌سازان می‌توانند با اطمینان از طلسم‌هایی استفاده کنند که به رول‌های حمله نیاز دارند.


در سطح 13، قابلیت Misdirection به شما امکان می‌دهد حملات را از سمت شما به سمت متحدان خود هدایت کنید، اما به آنها متکی است که توانایی‌های دفاعی یا مقاومت‌هایی برای خنثی کردن آسیب دارند.

مغز متفکر قادر به کمک به جادوهایی نیست که پرتاب های صرفه جویی و آنها را هدف قرار می دهند کمک با کلاس هایی که می توانند به تنهایی مزیت ایجاد کنند کمتر مفید می شود. اگر طرف شخصیت غوغایی برای فعال کردن حملات مخفیانه نداشته باشد، مغز متفکر ممکن است مجبور شود از اقدامات پاداش خود برای پنهان کردن و حمله مخفیانه استفاده کند.

بسته به اینکه چه قوانین خانه در بازی شما استفاده می شود، یک سرکش مغز متفکر نیز می تواند با ارائه پاداش های کناری و موقعیتی دیگر به گروه خود، به سبک بازی تاکتیکی متمایل شود.

بهترین انتخاب های ساخت برای یک سرکش متفکر

یک خدمه طلسم کننده با هم در سکان کشتی خود ژست می گیرند.
Spelljammer اثر دانیل کاستیبلانکو


Dungeons & Dragons به دور از یک بازی حل شده است، اما گزینه های خاصی به شما مزایای نسبی برای ساخت شما می دهند. مغز متفکر به‌ویژه راه‌هایی دارد که می‌توان آن را بازی کرد که به آنچه که مغز متفکر «منظور» آن است، معتبر است: یک مغز متفکر جنایتکار می‌تواند باشد. حیله گر، باهوش یا کاریزماتیک.

تنها شرط سخت در نمرات توانایی شما این است مهارت برای جلوگیری از حملات و آسیب رساندن. با خیال راحت گزینه های توصیه شده در اینجا را با آنچه که برای شخصیت و گروه شما مناسب تر است ترکیب و مطابقت دهید:

شاهکارها

تابوسی Dungeons & Dragons که از دیوار آویزان شده است.
تاکسی از چوب شاون

بدون چند طبقه، یک سرکش شش شاهکار دارد. یک امتیاز اضافی نسبت به بسیاری از کلاس ها، به آنها اجازه می دهد نمونه کارها گسترده تری نسبت به کلاسی انتخاب کنند که باید روی به حداکثر رساندن یک یا چند امتیاز توانایی تمرکز کند. بسته به امتیاز مهارت شروع خود، ممکن است به حداقل یک نیمه شاهکار نیاز داشته باشید.


  • شاهکارهای اجدادی مانند دقت الف ها و چمباتمه زدن چابکی همیشه انتخاب خوبی برای این است. دقت الف در مورد قوی ترین شاهکاری است که یک سرکش می تواند انجام دهد، حملات دزدکی شما را بسیار قابل اعتماد به زمین می کند.
  • زره پوش نسبتاً دفاعی شما را به قیمت مخفی کاری افزایش می دهد، که اگر مغز متفکر خود را مانند یک تاکتیک‌دان تیم بازی کنید، به خوبی کار می‌کند.

مبارزه محور اصلی بازی است و شما معمولاً یک یا دو شاهکار رزمی می خواهید احساس عقب ماندن از دیگر اعضای حزب نداشته باشید.

  • Mage Slayer یک شاهکار شگفت انگیز برای سرکش ها است و در مفهوم Mastermind از پیشی گرفتن از دشمنان نقش دارد. حملاتی که خارج از نوبت شما ایجاد می‌شوند، می‌توانند فعال‌سازی‌های حمله پنهانی اضافی را ایجاد کنند و از نظر عملکردی آسیب شما را دو برابر کنند.
  • Magic Initiate می تواند یک قایق اسلحه برای شما بگیرد مانند تیغه شعله سبز یا تیغه پررونق. این افزایش قابل توجهی در آسیب است و نیازی به سرمایه گذاری قوی برای امتیاز پخش طلسم ندارد.

سایر شاهکارها می توانند ابزار غیر جنگی را که مغز متفکر به میز ارائه می کند دو چندان کند:

  • ذهن مشتاق به شما یادآوری و ناوبری کامل می دهد. یک شخصیت متمرکز بر دسیسه می‌تواند این را به سلاح تبدیل کند، اما برای پشتیبان‌گیری از توانایی درون شخصیتی به مهارت‌های یادداشت‌برداری نیاز دارد.
  • شاهکار بازیگر به خوبی با ویژگی Master of Intrigue همراه است. توانایی ساختن مبدل و جعل اسناد، که با توانایی بازآفرینی بی عیب و نقص صدا و رفتار یک فرد مطابقت دارد، به این معنی است که به ندرت حتی توسط ناظران آموزش دیده گرفتار خواهید شد.


سلاح و دنده

سه گرنگ، نژادی از قورباغه های سمی حساس، از سیاه چال ها و اژدها.
گرانگز اثر شاون وود

استاد تاکتیک ها اگر بین جنگجویان غوغا و جنگجویان در موقعیت قرار بگیرید، پیشرفت می کند و می توانید در صورت نیاز به هر یک از آنها کمک کنید. اسلحه‌های برد یا دستی این امکان را فراهم می‌کنند، هم شلاق‌ها و هم کمان‌های ضربدری که به خوبی در هویت طبقاتی قرار می‌گیرند.

استفاده از دوتایی زیاد مفید نخواهد بود همانطور که برای تاکتیک ها به اقدامات پاداش خود نیاز دارید. در صورتی که حمله اصلی شما از دست برود و بخواهید فرصتی دوباره برای فرود حمله دزدکی خود داشته باشید، ممکن است همچنان یک سلاح غیرمجاز حمل کنید.

بسته به اینکه گروه شما چگونه غارت را تقسیم می کند، یک مغز متفکر قادر خواهد بود هر آیتم جادویی را که می خواهد بدست آورد، بیشتر به این دلیل که شخصیت های دیگر علاقه ای به فراخوانی دیب ندارند. ابزارهای کاربردی ساده مانند قلاب ها، تیرهای جمع شونده و نردبان های طناب نمی توانند شما را به عقب برگردانند و نسخه های جادویی آنها معمولاً ارزان تر از سلاح ها و زره های دارای اصلاح کننده های عددی هستند.


اقلام مصرفی گران‌تر در دستان مغز متفکر به خوبی کار می‌کنند. یک گلدان از پیگمنت های شگفت انگیز می تواند درهای زیادی را رنگ کند. Sovereign Glue به طور مشابه بعید است که در صدر لیست خرید هر شخصیت دیگری قرار گیرد، اما می تواند با ذهن خلاق و نمره مهارت بالا باعث آشفتگی های زیادی شود.

چگونه یک سرکش مغز متفکر بازی کنیم

نقاشی روی جلد Keys from the Golden Vault، از Dungeons & Dragons.
کلیدهایی از جلد Golden Vault، از طریق Wizards of the Coast

کیت روگ پایه مستقل از زیر کلاس هایش قوی است. حمله یواشکی صدمات زیادی وارد می کند و شما به منابع محدودی که یک طلسم کننده این کار را انجام می دهد تکیه نمی کنید. تخصص و یک شاهکار اضافی به این معنی است که تقریباً در هیچ ترکیبی از مهمانی احساس بی فایده نخواهید کرد.

سرکش مغز متفکر در فعالیت های غیر رزمی برتری دارد، که اغلب می تواند بر خلاف نیازهای گیم پلی کمپین یا رویکردهای بازیکنان دیگر عمل کند.

سبک بازی

چالش ها

راه حل ها

پیشاهنگی

پیشاهنگی قبل از مهمانی می تواند به معنای کاهش سرعت بازی باشد بسیار زیاد است و اعضای حزب خود را در زمان زیادی برای انجام دادن کم می گذارند.


اگر درگیری شروع شود، ممکن است در موقعیتی نباشند که به شما در برابر برخوردی که برای کل حزب طراحی شده است کمک کنند.

برخی از DM ها و گروه ها می دانند که چگونه یک مهمانی تقسیم شده را بدون از دست دادن علاقه مردم اداره کنند. ممکن است یک گروه در حالی که مغز متفکر بازسازی را انجام می دهد، یک استراحت کوتاه نقش بازی کنید، یا برای آماده شدن برای مبارزه، طلسم های آیینی را انجام دهید.


یک مهمانی کمتر رادارگریز می‌تواند فاصله کوتاهی را پشت سر بگذارد تا هنگام شروع نبرد همچنان نزدیک باشد.

جهت گیری اشتباه

هدایت نادرست حمله از خود به یک متحد اغلب یک حرکت تاکتیکی خوب است اما نه همه آنها بازیکنان از زدن ضرباتی که برای شما در نظر گرفته شده بود خوشحال خواهند شد.

رضایت گروه خود را دریافت کنید که آیا از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می شود یا خیر.


برخی از کلاس ها به طور فعال از هدف قرار گرفتن سود می برند و از انتقال حملات به سمت آنها قدردانی می کنیم.

دزدی

انجام طرح‌های بزرگ مانند اینکه در یک فیلم دزدی هستید، کاملاً به داشتن حزبی بستگی دارد که بتواند از شما حمایت کند.

پخش یک کمپین یا ماژول که این کار را تشویق می کند


چگونه برای یک سرکش مغز متفکر DM ارسال کنیم

روی جلد Waterdeep Dragon Heist یک Drow و دو نفر را نشان می دهد که ماسک در دست دارند.
هنر جلد Waterdeep Dragon Heist اثر تایلر جاکوبسون

DMing برای یک Mastermind چالش برانگیز است به همان دلیلی که ممکن است بازی کردن آن سخت باشد. ایجاد سناریوها و رویارویی هایی که به یک مغز متفکر اجازه درخشش می دهد اغلب می تواند به معنای باشد توجه بیشتر به آنها که از سایر بازیکنان گرفته می شود.

یکی از روش‌هایی که برای برآورده کردن انتظارات بازیکن از مغز متفکر سرکش خوب عمل می‌کند و در عین حال از زمان آماده‌سازی شما مالیات نمی‌گیرد، قرض گرفتن حقه‌ای از Blades In The Dark است.

با اجازه دادن به آنها (یا سایر بازیکنان) به Mastermind فعال کنید تا به صورت ماسبق برنامه ریزی کند.
الهام گرفتن برای ایجاد یک فلش بک کوتاه.
این فلاش بک می تواند شناسایی یا آمادگی قبلی را به تصویر بکشد که در وضعیت فعلی مفید است.

در اینجا چند نمونه از چیزهایی وجود دارد که یک سرکش مغز متفکر می تواند با رضایت نامه DM “از قبل برنامه ریزی کند”.

  • یک کالای مصرفی یا کاربردی خاص را خریداری کنید.
  • راه فرار را آماده کنید.
  • یک لباس مبدل مناسب با وضعیت فعلی جمع کنید.
  • یک حواس پرتی به موقع تنظیم کنید.
  • از یک NPC دوستانه در لحظه مناسب کمک بخواهید.


بعد

Dungeons & Dragons: 7 بهترین راه رایگان برای تقویت یک جلسه

جلسات D&D خود را بدون پرداخت یک پنی افزایش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا