بازی

بهترین بازی های پلتفرم دو بعدی برای مبتدیان

نکات برجسته

  • پلتفرم‌های دوبعدی طیف متنوعی از تجربیات را برای هر نوع گیمر، از معمولی گرفته تا چالش برانگیز، ارائه می‌دهند.
  • بازی‌هایی مانند Inside ثابت می‌کنند که پلتفرم‌های دوبعدی می‌توانند داستان‌های اسرارآمیز و جذاب و بدون تصاویر رنگارنگ داشته باشند.
  • عناوینی مانند Super Mario World و Shovel Knight تجربیات نوستالژیک و در دسترس را برای مبتدیان ارائه می دهند.


گیمر ویدیوی روز

برای ادامه با محتوا، پیمایش کنید

یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای ورود به ژانرهای بازی، پلتفرمر، به‌ویژه پلتفرمرهای دوبعدی است. این حوزه از بازی از همان روزهای اولیه با شرکت هایی مانند Super Mario Bros و Sonic the Hedgehog وجود داشته است. همانطور که صنعت در طول دهه ها تکامل یافته است، بازار پر از پلتفرم های دو بعدی بی شماری شده است. مطمئناً گزینه ای برای هر نوع گیمری وجود دارد، چه به دنبال یک تجربه معمولی و چه تنبیه کننده باشید.

مربوط

بهترین بازی های RPG اکشن برای مبتدیان

بازی های زیادی برای انتخاب و زمان بسیار کم! این آرپی جی های مبتدی برای کسانی که تازه وارد این ژانر می شوند عالی هستند.

برای کسانی که تازه وارد صحنه سکوی دوبعدی شده اند، برداشت برای چیدن آماده است. با ترکیبی مانند نینتندو و رنسانس بازی‌های مستقل، پرش به پلتفرم‌های دوبعدی آسان‌تر از همیشه است. اگر تازه وارد این سبک محبوب هستید، بازی‌های زیر برخی از بهترین بازی‌هایی هستند که می‌توانید انتخاب کنید و بازی کنید.


به روز شده در 18 ژوئن 2024 توسط براندن لیزاردی: بسیاری از پلتفرمرهای دوبعدی زیبا، رنگارنگ و سرگرم کننده هستند. اما این همه چیزی نیست که این نوع بازی برای آن خوب است. می‌توانید بازی‌های هیجان‌انگیز، ترسناک یا معمایی زیادی پیدا کنید که از چشم‌انداز پلتفرمینگ دو بعدی نیز استفاده می‌کنند. شاید این دقیقاً همان نوع بازی باشد که برای ورود به بازی واقعاً به آن نیاز دارید. برای کمک به تسهیل این امر، ما این لیست را به روز کرده ایم تا ورودی ارزشمند دیگری را نیز شامل شود، یکی با رنگ های پاستلی بسیار کمتر.


داخل

پسری از یک ربات غول پیکر در Inside پنهان می شود

یک تصور غلط رایج وجود دارد که یک بازی دوستانه معمولی، آسان یا مبتدی باید رنگارنگ، شاد و شاد باشد. اینطور نیست. برخی از مردم به دنبال داستان های جذاب و تلخ تر هستند و در نتیجه از پلتفرم های دو بعدی اجتناب کرده اند. Inside یک مثال زیبا از این است که چگونه هر سبکی می تواند برای هر قالب گیم پلی مناسب باشد.


این تجربه کوتاه‌تر پسر جوانی را دنبال می‌کند که مخفیانه وارد یک مرکز فناوری عجیب و غریب در میانه‌ی ناکجاآباد می‌شود. هر چه درون او عمیق تر می شود، رازهایی که کشف می کند شدیدتر می شود. این بازی ترکیبی عالی از داستان سرایی محیطی، محیط قوی و پازل های هوشمندانه است. کنترل آن آسان است و خیلی سخت نیست، بنابراین مقدمه ای فوق العاده برای پلتفرمینگ دو بعدی است که لحن مرموزتری به خود می گیرد.

حتی اگر Inside از گرافیک سه بعدی استفاده می کند، شما در امتداد یک محور اسکرول جانبی دوبعدی حرکت می کنید. در حالی که یک اصطلاح “رسمی” نیست، اغلب به عنوان یک بازی 2.5 بعدی شناخته می شود.

نخ حماسی کربی

نخ کربی در مرحله انتخاب منطقه از نخ حماسی کربی


یکی از جذاب‌ترین و مفیدترین پلتفرم‌های دوبعدی، انحصاری Nintendo Wii Kirby’s Epic Yarn است. اگر این نام به تنهایی آن را نشان نمی دهد، این گردش تازه در سری طولانی مدت حباب صورتی حریص همه حول محور نخ، بافتنی، و اقلام دستکاری شده است. حتی اگر گیم پلی بازی پایدار نبود (که به صراحت انجام می دهد)، زیبایی شناسی به تنهایی شما را در طول این ماجراجویی لذت بخش به صفحه نمایش نگه می دارد.

چیزی که این عنوان را از دیگر بازی های کربی متمایز می کند این است که شخصیت پف کرده ما به دلیل اینکه تبدیل به نخ شده است نمی تواند از توانایی تنفس خود استفاده کند. این پلتفرمر دوبعدی sidescrolling برای مبتدیان این ژانر فوق‌العاده است زیرا به آرامی شما را در مراحل جدید با حرکات نخ کربی که در فواصل زمانی مشخص باز می‌شوند راهنمایی می‌کند. بعلاوه، این بازی را می توان به راحتی و بدون وقفه به صورت محلی دو نفره برای سرگرمی و هوس بازی کرد.

Spelunky 1 و 2

ماموریت طلسم حفاری


بدجنسی

منتشر شد
21 اکتبر 2008

بازی‌های Spelunky که یک پادشاه مستقل طولانی‌مدت بوده است، ترکیبی جذاب از Super Mario Bros، Tomb Raider و سرکش‌هایی که به‌طور تصادفی تولید می‌شوند، دارند. در هر دو بازی، هنگامی که در زیر زمین عمیق‌تر و عمیق‌تر می‌شوید، یک ماجراجوی بی‌باک را کنترل می‌کنید. مسلح به شلاق و مهارت های خوب در پریدن، باید از هیولاها دفع کنید، گنج را کشف کنید و اسرار ناگفته ای را کشف کنید. هر اجرا با قبلی متفاوت خواهد بود و سرگرمی تقریباً بی پایانی را ارائه می دهد.

کنترل ها ساده هستند و قوانین واضح هستند: همه چیز به شما صدمه می زند. ماهیت تلاش و بمیر افراد سرکش به این معنی است که شکست نیز بخشی عادی از تجربه است. بنابراین حتی جدیدترین گیمرها نیز می توانند در کمترین زمان ممکن از Spelunky استفاده کنند. همچنین از حداکثر چهار بازیکن در حالت Co-op پشتیبانی می کند و به شما یا یک بازیکن با تجربه دیگر اجازه می دهد تا به عنوان یک راهنمای مفید در طول مسیر عمل کنید.

داداش

dadish در صحنه جنگل رنگارنگ در نزدیکی بچه تربچه اش


آیا تا به حال خواسته اید در نقش یک تربچه چاق و چاق که اتفاقاً پدر هم می شود، یک پلتفرمر دو بعدی بازی کنید؟ پاسخ به این سوال عجیب و غریب باید کاملاً مثبت باشد زیرا Dadish و همچنین دو بازی بعدی آن باید برای طرفداران این سبک تجربه شود. The first Dadish به راحتی بهترین بازی برای کسانی است که اتفاقاً در این ژانر تازه کار هستند.

مربوط

7 پلتفرمری که احتمالا نامشان را نشنیده اید

پلتفرمینگ خیلی بیشتر از ماریو یا سونیک است.

Dadish یک پلتفرمر دو بعدی استاندارد نسبتاً باتلاقی است که هدف نهایی شما پریدن، پریدن، و پرش روی بدها است تا به پایان هر مرحله برسید تا یکی از فرزندان تربچه خود را نجات دهید. مطمئناً، طراحی و مکانیزم کلی بازی با حرکت از مرحله ای به مرحله دیگر روی نقشه جهانی ساده است. با این حال، نوشته‌های شوخ‌آمیز و طنزآمیز بازی، این بازی را از بازی‌های مشابه خود متمایز می‌کند.

مانیا صوتی

Sonic Mania Plus - Sonic، Tails و Knuckles در حال ژست روی پس زمینه زرد


Sonic Mania، جدا از اینکه یکی از بهترین بازی های سونیک دو بعدی است، به معنای واقعی کلمه گنجینه ای از نوستالژی، جذابیت و گیم پلی فریبنده است. اگر به دلایلی دوران دهه 90 بازی‌های سونیک را از دست دادید، به خودتان مدیون هستید که Sonic Mania فوق‌العاده شیک و الهام گرفته از طرفداران را امتحان کنید. این بازی با سرعت‌های بی‌نظیر Sonic و جمع‌آوری حلقه‌های سریع با سطوح کاملاً تنظیم‌شده، که برخی از آن‌ها نسخه‌های به‌روزرسانی‌شده همتایان دوران دهه ۹۰ خود هستند، می‌گیرد.

Sonic Mania دارای سبک و ماهیت است، با توسعه دهندگان به وضوح آنچه که باعث می شود طرفداران سونیک از نسخه دو بعدی بازی های او لذت ببرند، یعنی طبیعت دیوانه کننده و سریع گیم پلی بازی. مبتدیان این ژانر چیزهای زیادی برای لذت بردن در اینجا دارند، زیرا با پیشرفت مراحل، سختی بازی افزایش می یابد.

سرگردان

شخصیت سرگردان که در مرحله ای رنگارنگ پلتفرم می شود


اگر در مورد پلتفرم دو بعدی عزیز Wunderling نشنیده اید، نگران نباشید. متوجه خواهید شد که چرا این بازی برای طرفداران این سبک و تازه واردان به طور یکسان مناسب است. Wunderling یک موجود زرد شایان ستایش را بازی می کند که باید مراحل رنگارنگ پازل مانند را طی کند. با این حال، پیش‌فرض منحصربه‌فرد گیم‌پلی به این شکل است که شخصیت شما دائماً به چپ یا راست حرکت می‌کند و شما، بازیکن، مجبور هستید حرکات خود را در سطوح پیچیده حرکت کنید.

در حالی که این فرض ممکن است در ظاهر پیچیده به نظر برسد، اما در واقع یک تجربه پلتفرم نرم را ایجاد می کند، تجربه ای که به نوعی به عنوان یک دونده خودکار عمل می کند اما با حرکات آهسته تر و روشمندتر. بازی دارای انبوهی از مراحل متنوع با هزاران راز، کلکسیون و لحظات مسخره است.

ریشه های Rayman

شخصیت‌های ریمن و گلوباکس، ریشه‌های ریمن


Rayman Origins در ابتدا در سال 2011 برای Xbox 360، PlayStation 3 و Nintendo Wii همراه با سایر پلتفرم ها در سال بعد منتشر شد. در حالی که به نظر می رسد دنباله آن، Rayman Legends، تحسین بیشتری می کند، Origins به راحتی بهترین بازی Rayman برای مبتدیان ژانر پلتفرمینگ دو بعدی است. حتی یک دهه بعد، Rayman Origins طراحی سطح متفکرانه، سطح دشواری که با تسلط بر مهارت‌های پلتفرم خود افزایش می‌یابد و برخی از بهترین تصاویر در رسانه را ارائه می‌دهد.

مربوط

15 بهترین پلتفرمر مستقل

در طول سال‌ها تعداد زیادی پلتفرمر مستقل راه‌اندازی شده‌اند، اما این‌ها واقعاً برجسته هستند.

Rayman Origins دارای چند مرحله سنتی پلتفرمینگ است که در آن می دوید و می پرید، کلکسیون ها را پیدا می کنید و به سادگی به انتهای مرحله می رسید. با این حال، می‌توانید مراحل چالش‌برانگیزتری مبتنی بر ریتم را نیز بازی کنید، که وقتی با مکانیک‌های بازی کنار بیایید، واقعا توانایی شما را محک می‌زند. در هر صورت، Rayman Origins یک تجربه دوبعدی خارق‌العاده را ارائه می‌دهد که تازه واردان کاملاً از آن استقبال می‌کنند.


یوکا لیلی و لانه غیرممکن

سطح اولیه در Yooka-Laylee And The Impossible Lair

Yooka-Laylee and the Impossible Lair ادامه دوبعدی Yooka-Laylee اصلی است. بازی اصلی یک پلتفرمر سه بعدی بود و سرگرمی های نوستالژیک زیادی را برای طرفداران Banjo-Kazooie یا Super Mario 64 فراهم می کرد. جالب اینجاست که توسعه دهندگان Playtonic تصمیم گرفتند فرمول دومین بازی خود را با این دو نفره ترکیب کنند. The Impossible Lair یک پلتفرم دوبعدی با مراحل خلاقانه، پازل ها، و یک منطقه فوق العاده لذت بخش برای کاوش است.

در حالی که ممکن است از نام لانه غیرممکن در عنوان بازی ترسیده باشید، جای نگرانی نیست. اکثر بازی شما را مجبور می‌کند در مراحل مختلف و در حین جمع‌آوری پروانه‌ها، پلتفرم کنید. این پروانه ها اساساً اگر بخواهید وارد لانه شوید، ضربه اضافی از سوی دشمنان یا تله ها به شما می دهند. خوشبختانه و به دلیل سختی تنبیه لانه، Playtonic بازی را به‌روزرسانی کرد تا با کمک‌های فراوان مقابله با این منطقه نهایی را بسیار آسان‌تر کند و اگر بخواهید می‌توانید از آن اجتناب کنید.


سلست

سلست: مادلین به بیرون از صخره نگاه می کند

سلست

منتشر شد
25 ژانویه 2018

هر چقدر هم که فریبنده به نظر برسد، Celeste یک پلتفرمر 2 بعدی شگفت انگیز را برای کسانی که تازه وارد این ژانر شده اند می سازد. شما به عنوان یک زن جوان در حال پیاده روی به بالای یک کوه در یک سفر روحی بازی می کنید. با سطوح طراحی فوق‌العاده، سبک هنری پیکسلی خیره‌کننده، و مقداری موسیقی عالی، تمام نت‌های مناسب را برای یک پلتفرمر برجسته به ارمغان می‌آورد.

در حالی که بازی به طور پیش فرض یک تجربه طولانی و چالش برانگیز ارائه می دهد، همچنین دارای طیف قابل توجهی از گزینه های دسترسی است که آن را قابل دسترس تر می کند. این نمونه ای درخشان از این است که چگونه گزینه های دسترسی فقط برای افراد دارای معلولیت نیست. آنها می توانند به ایجاد تجربه کلی یک بازی برای افراد با هر سطح مهارت کمک کنند. این تضمین می کند که حتی به عنوان یک مبتدی بیشترین لذت را از بازی خواهید برد.


دنیای سوپر ماریو

ماریو در برابر یک لایحه Bonzai در دنیای سوپر ماریو

Super Mario World ممکن است قدیمی ترین بازی در این لیست باشد، اما دلیل خوبی دارد. این نسخه برجسته از سوپر نینتندو همچنان یکی از بهترین پلتفرم‌های دو بعدی تا به امروز است. برای افراد ناآشنا، Super Mario World دنباله‌روی Super Mario Bros 3 است. این ورودی دارای یک نقشه قوی‌تر از جهان، چندین مرحله جدید خلاقانه، و گنجاندن Yoshi است.

مربوط

بهترین بازی های پلتفرم سه بعدی برای مبتدیان

پلتفرم‌های سه بعدی بسیار خوبی در بازار وجود دارد، اما اینها نقطه شروعی عالی برای بازیکنان جدید هستند.

اگر به دنبال یادگیری اهمیت این ژانر در کل صنعت بازی هستید، Super Mario World مکانی فوق العاده برای شروع است. این بازی به آرامی به شما می آموزد که چگونه در هر دنیای جدید حرکت کنید، سکه ها را جمع آوری کنید، پرنسس هلو را نجات دهید و در نهایت Bowser را شکست دهید. بله، مراحل بعدی ممکن است گاهی اوقات کاملاً وحشیانه باشد. با این حال، به شما زمان زیادی داده می‌شود تا با حرکاتی که ماریو و یوشی به شما پیشنهاد می‌کنند، کنار بیایید. به عبارت ساده، اگر تازه وارد این ژانر هستید، این یکی را از دست ندهید.


دوستان ماجراجویی

پسری سوار بر زرافه در The Adventure Pals

آیا نام The Adventure Pals را شنیده اید؟ اگر پاسخ شما منفی است، باید فوراً این بازی را به لیست علاقه مندی های خود اضافه کنید، به خصوص اگر تازه وارد ژانر پلتفرمینگ دو بعدی هستید. The Adventure Pals یک بازی پلتفرمینگ بسیار لذت بخش و آسان است که پسر جوانی به نام ویلتون، صخره حیوان خانگی اش و زرافه ای دیوانه با زبانی چرخان در آن بازی می کند. اگر همه اینها احمقانه و دلخراش به نظر می رسد، حق با شماست.

در زیر این حماقت، داستانی دلچسب از اهمیت خانواده، رویارویی با ترس‌هایتان و غلبه بر مشکلات نهفته است. به علاوه، پلتفرمینگ در این بازی ترکیبی از حرکات سریع، حل معماهای محیطی سبک، چند باس فایت خوشمزه و توانایی جمع آوری کیک های کوچک برای به دست آوردن کلاه برای شخصیت های دوست داشتنی شماست. The Adventure Pals با دقت زیادی ساخته شده است، و این یک بازی است که زمان می برد تا طناب ها را به شما آموزش دهد و در نهایت به شما اجازه می دهد آزادانه پرواز کنید.


انجماد گرمسیری خر کنگ

Donkey Kong: Tropical Freeze.  Donkey Kong در حال پیشروی در مسیر جنگلی.

خوب، بازی‌های پلتفرمینگ Donkey Kong ممکن است به دلیل در دسترس‌ترین پلتفرمرها شناخته نشوند. با این حال، Tropical Freeze هم یک بازی باورنکردنی است و هم برای تازه واردان قابل دسترسی است. این بازی در Wii U شروع شد، اما بعداً به نینتندو سوییچ منتقل شد، جایی که افراد بیشتری به شکوه پلتفرمینگ آن پی بردند.

دلیل اینکه Donkey Kong Tropical Freeze یک بازی عالی برای مبتدیان پلتفرمینگ است این است که همیشه ابزارهایی برای عبور از هر مرحله در اختیار شما قرار می دهد. به‌علاوه، می‌توانید آیتم‌هایی را خریداری کنید تا به شما مزیتی بدهند، و وقتی همه چیز شکست خورد، می‌توانید بازی را در حالت Funky Kong انجام دهید تا واقعاً برای حرکت در میان آن‌ها راحت باشید.


Super Mario Bros. Wonder

Super Mario Wonder: Marios New Elephant Form About To Trample A Goomba

Super Mario Bros. Wonder

منتشر شد
20 اکتبر 2023

پادشاه پلتفرمینگ زنده و سالم است. و ماریو از زمان Super Mario 64 تا این حد برجسته ندیده است. Super Mario Bros Wonder تمام چیزی است که سری ماریو به آن معروف است و رنگ تازه ای به آن داده شده است. هر شخصیت دارای طرح‌ها و انیمیشن‌های جدید است، جهان دارای سبکی پر جنب و جوش است، و هر آهنگ و جلوه صوتی به زیبایی تنظیم شده است، اغلب با سازهای واقعی (مثلاً هر پرش یک صدای گیتار است).

بهترین از همه، Wonder دارای گزینه ای برای بازی در نقش Yoshi است که از آسیب دشمنان مصون است. با زبان دراز و ایمنی آسیب دیده، او یک انتخاب عالی برای کسانی است که بیشتر از دیگران با بازی های پلتفرمینگ مبارزه می کنند. اکنون با استرس کمتر، بهترین چیزهایی را که هر پلتفرمر ارائه می دهد، دریافت می کنید.

این همچنین اولین بازی است که چارلز مارتینت دیگر صدای ماریو نیست و از آن زمان برای تبدیل شدن به سفیر ماریو بازنشسته شده است.


شوالیه بیل

Shovel Knight در حال مبارزه با دشمن در Shovel Knight

اگر می خواهید یک تجربه پلتفرمینگ دوبعدی که قسمت های آن منحصر به فرد و نوستالژیک باشد، Shovel Knight را می خواهید. این بازی ماجراجویی پلتفرم مستقل، به دنبال سوء استفاده های شوالیه شوالیه است که از زره و “سلاح” خود برای کاوش در زمین برای نجات شریک خود، Shield Knight استفاده می کنند. دارای شخصیت‌های خلاقانه، طرحی جذاب و طراحی سطح فوق‌العاده رضایت‌بخشی است که برای بازیکنان در تمام سطوح تجربه مناسب است.

هنر و موسیقی مبتنی بر پادشاه اصلی کنسول‌ها، سیستم سرگرمی نینتندو است، که یک سبک رترو فوق‌العاده معتبر با کیفیت طراحی مدرن ارائه می‌دهد. بین هنر، موسیقی، نویسندگی و گیم پلی، فرار از جذابیت قدرتمند این بازی تقریبا غیرممکن است. حتی برای کسانی که نمی خواهند به تنهایی بازی کنند، حالت Co-op ارائه می دهد.


بعد

بهترین بازی های پلتفرمر تمام دوران

پلتفرمر یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین ژانرهای تمام دوران است. اگر از طرفداران آنها هستید، اینها عناوینی هستند که برای بازی کردن نیاز دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا