بازی

هر خدای قدیمی در WoW، توضیح داده شده است

از زمانی که ایده خدایان اولیه به میان آمد، بسیاری از جهان های خیالی نیز آنها را پذیرفتند. World Of Warcrafیکی از بزرگترین ها نیست علی‌رغم تمام قلمروها و وحشت‌هایی که آزروت باید مرتباً با آن‌ها دست و پنجه نرم کند، آنها همچنین باید از تهدید الدریچ دوری کنند.



درست است، این جهان قلمرو پوچی خود را دارد که در آن اربابان باطل و خدایان قدیمی حیوان خانگی آنها وجود دارند، فقط منتظرند تا به واقعیت نفوذ کنند و مکان را ویران کنند. اگرچه لردهای باطل محدود به باطل هستند، خدایان قدیمی راه هایی برای رسیدن به آزروت به امید ایجاد وحشت و ویرانی بی حد و حصر پیدا کرده اند.


هدف قدیمی ها

اگرچه قدیمی ها در حال حاضر در جهان فیزیکی به عنوان توده های گوشتی مختلف وجود دارند، برنامه آنها کمی بیشتر از “مصرف همه چیز” است. این وحشت‌ها با استفاده از قدرت‌های پیچیده‌شان، قصد دارند یک روح جهانی غول پیکر را فاسد کنند.


تیتان‌ها موجودات کیهانی قدرتمندی هستند و روح‌های جهانی اولین اشکال آن‌ها هستند که آنها را به‌طور باورنکردنی آسیب‌پذیر می‌کند. اگر قدیمی ها موفق شوند یک روح جهانی را فاسد کنند، به نیرویی غیرقابل توصیف تبدیل می شود … که همه چیز را می بلعد و به اربابان باطل اجازه می دهد تا کل جهان را در اختیار بگیرند.

یشارج

Y'Shaarj در شکل اولیه خود.

با وجود اینکه خدایان قدیمی بسیاری وجود داشتند، برخی از آنها برجسته تر و قدرتمندتر از دیگران بودند و به طور خاص چهار خدا بالاتر از بقیه قرار داشتند. قدیمی ترین و قدرتمندترین از این چهار، Y'Shaarj بود که هزاران سال پیش به آزروت رسید. گفته می‌شود که ظاهر آن به شکل یک ماو بزرگ با چنگال‌های بلند پنجه‌دار در اطراف آن می‌پیچد.


در شکل اصلی خود، از طریق نفوذ و ساختن آنچه به عنوان امپراتوری سیاه شناخته می شود، تهدیدی عظیم بود. این باعث شد تا تیتان ها مستقیما مداخله کنند و Y'Shaarj را تکه تکه کنند. متأسفانه، مرگ آن باعث ایجاد هیولاهای خطرناکی به نام Sha شد، در حالی که قلب آن زنده بود و توسط Garrosh Hellscream برای قدرت شخصی استفاده می شد. حتی اگر Hellscream شکست خورد، و قلب تخلیه شد، Y'Shaarj از طریق Sha و Mantid زندگی کرد تا اینکه هر دو شکست خوردند.

N'Zoth

ماجراجویان با فرم N'Zoth روبرو می شوند.

از بین هر چهار نفر، N'Zoth مسلماً یکی از اصلی‌ترین قدیمی‌ها است که چندین رویداد مهم را سازماندهی کرده است. به عنوان یکی از اسرارآمیزترین موجودات دیده می شد که در کمین نشسته و با استفاده از نفوذ و قدرت فاسد کننده خود در پشت صحنه حرکت می کند. هر دو جنبه اژدهای سیاه در Deathwing و ملکه آزشارا را به یک ناگا تبدیل کرد که منجر به ایجاد امپراتوری زمرد و احیای امپراتوری سیاه شد.


هدف N'Zoth ایجاد یک رویداد فاجعه‌آمیز به نام Hour Of Twilight بود که همه قدیمی‌ها را از زندان‌هایشان آزاد می‌کرد تا در هرج و مرج در سراسر آزروت سلطنت کنند. در نهایت از The Last Prison با استفاده از Heart Of Azeroth منتشر شد، اما همین آیتم وقتی با Forge Of Origination در Battle For Azeroth ترکیب شد منجر به سقوط آن شد.

C'Thun

نگاه دیوانه کننده سی تون.

با بازگشت به Azeroth قبلی، C'Thun یکی دیگر از خدایان قدیمی است که از زمان های قدیم در قلمروها بوده است. زمانی بود که Y'Shaarj هنوز فعال بود و توانست امپراتوری سیاه خود را تأسیس کند. C'Thun با ظاهر یک چشم شیطان بزرگ که در بالای برجی با شاخک های فراوان قرار داشت، مستقیماً با هرج و مرج و جنون مرتبط بود.


این به آن اجازه داد تا بر ذهن بسیاری از افراد تأثیر بگذارد، اما گونه های خدمتکار خود را به نام کراجی ایجاد کرد. گسترش آن در نهایت توسط تایتان ها و نیروهای آنها متوقف شد، زمانی که در نهایت در مکانی زندانی شد که در نهایت به شهر Ahn'Qiraj گسترش یافت.

در حالی که سی تون در زندان بود، هزاران سال قبل از ورود الف های شب، کراجی هنوز زنده را از Ahn'Qiraj رها کردند و خدای قدیمی را دوباره بیدار کردند. از آن نقطه، تلاش می کند تا با در دست گرفتن کنترل موجودات کمتر اما همچنان قدرتمندی مانند اژدها، قدرت خود را بازیابد. با این حال، در نهایت زمانی که ماجراجویان با آن روبرو شدند و قبل از بازگشت کامل به قدرت، آن را نابود کردند، شکست خورد.

یوگ سارون

ماجراجویان در حضور یوگ سارون رنج می برند.


اگر به خدایان قدیمی نقش هایی در استراتژی هایشان برای تصاحب محول می شد، یوگ سارون قطعاً تسهیل کننده خواهد بود. اگرچه در دوران باستان به آزروت نیز رسید، اما این موجود منفعل تر بود، هرچند که شرارت کمتری نداشت. یوگ سارون با یک ماو و شاخک های غار مانند بزرگ، نفوذ خود را در سرتاسر زمین جاری کرد، هم از نظر ذهنی از طریق زمزمه هایش به ذهن و هم از نظر جسمی با خون سیاهش که در صورت سفت شدن به سارونیت تبدیل می شود و هر کسی که آن را لمس کند فوراً فاسد می شود.

بزرگترین عمل آن ایجاد Curse Of Flesh بود، که این قدرت را داشت که موجودات جعلی تایتان را به فانی تبدیل کند و در نتیجه فساد آنها را بسیار آسان‌تر کند. مدت ها پیش توسط تایتان ها در اولدوار در سرزمین های یخ زده نورترند زندانی شد.


زمانی که آنجا بود، هنوز هم می‌توانست ذهن‌ها را مسموم کند (از جمله کسانی که مراقب زندانش بودند)، رویای زمرد را به کابوس زمردی تبدیل کند، و حتی موفق شد درخت جهانی Vordrassil را از طریق تماس با ریشه‌هایش فاسد کند. اگرچه یوگ سارون در نهایت توانست از زندان خود بگریزد، اما توجه ماجراجویان را به خود جلب کرد که در اعماق اولدوار به مبارزه پرداختند و در نهایت آن را بکشند.

گوهون

G'huun همانطور که در دامنه خود ظاهر می شود.

اگرچه گفته می شود که خدایان قدیمی توسط لردهای باطل خلق شده اند، G'huun توسط تایتان ها ساخته شده است. هر زمان که تایتان ها یک خدای قدیمی را زندانی می کنند، آزمایش هایی را روی آن انجام می دهند تا وجود و قدرت آن را بیشتر درک کنند. G'huun نتیجه آن آزمایشات است که خدای خون لقب گرفته است.


علیرغم اینکه تقریباً به اندازه‌ی عجیب و غریب نبود (به‌عنوان یک حلزون بزرگ با زائده‌های تیز ظاهر می‌شود) یا به اندازه نصف خدایان قدیمی «واقعی» قدرتمند نیست، اما همچنان تهدیدی عظیم برای آزروت به شمار می‌رفت. نیروی مفسده گوهون «Underrot» نامیده می‌شد و طاعون سرسختی بود که هر چیزی را که لمس می‌کرد، از بین می‌برد، در نتیجه همه آن را ضعیف‌تر و مصرف آن را بسیار آسان‌تر می‌کرد. در تأسیسات اولدیر در زندلار قرار داشت، جایی که توسط یک مهمانی ماجراجو شکست خورد.

خدایان کوچک قدیمی

دنیاهای مختلف توسط خدایان قدیمی مصرف می شود.

در حالی که مهم ترین خدایان قدیمی، معروف به سه (N'Zoth، C'Thun، و Yogg-Saron)، از جمله تهدیدات اصلی برای Azeroth بودند، گزارش هایی از دیگران نیز وجود دارد. اگرچه اینها عمدتاً از طریق داستان ها و دیالوگ ها شنیده می شوند، اما به این معنی است که خدایان قدیمی بسیار بیشتری نسبت به آنهایی که اتحاد و هورد با آنها روبرو می شوند وجود دارد. گفته می شود که این موجودات در سایر جهان های جهان عمل می کنند.


اگرچه شخصیت‌ها ادعا کرده‌اند که با آنها صحبت می‌کنند (مانند آنزو)، هنوز مشخص نیست که آیا این خدایان قدیمی به آزروت علاقه دارند یا خیر. یک مثال قابل توجه زمانی است که Dark Conclave سعی در احضار یک خدای قدیمی به Outland داشت، اما قبل از اینکه کاملاً آشکار شود توسط ماجراجویان متوقف شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا