بازی

بهترین بازی‌های Sega Saturn که هنوز پابرجا هستند

Summarize this content to 400 words in Persian Lang

خوراکی های کلیدی

Sega Saturn دارای جنگنده‌های دو بعدی، بازی‌های RPG و بازی‌های آرکید است که تجربه سه‌بعدی خوبی را نیز ارائه می‌کند.
بسیاری از بازی‌های زحل امروزه قابل بازی هستند و دردهای رشد سه بعدی اولیه را دور می‌زنند.

سگا Saturn که بیش از حد فراموش شده بود، خانه بسیاری از بازی های بزرگ بود. علیرغم اینکه در غرب یک شکست تجاری به حساب می آمد، کتابخانه بسیار غنی تری در ژاپن داشت. Saturn بیشتر به خاطر جنگنده های دوبعدی عالی، شلیک em' up، RPG و بازی های آرکید معروف است. با این حال، توانایی ارائه یک تجربه سه بعدی جامد را نیز داشت.

با توجه به اینکه برخی از عناوین Saturn بالاخره بازسازی می شوند، جالب است که ببینیم بازی های Saturn هنوز چه چیزی را حفظ می کنند. بسیاری از بهترین بازی‌های این کنسول امروزه قابل بازی هستند، زیرا تمرکز بیشتر Saturn بر روی دوبعدی نسبت به رقبای معاصر خود – که در آن زمان به عنوان یک ضعف مالی تلقی می‌شد – به کاتالوگ این امکان را داد که تا حد زیادی از آن دردسرهای ناخوشایند رشد سه بعدی دور بزند.

به روز شده در 26 سپتامبر 2024 توسط PJ Molloy: Sega Saturn ممکن است قدیمی باشد، اما بسیاری از بازی‌های آن هنوز به طرز قابل توجهی پابرجا هستند. ما چند توصیه دیگر را اضافه کرده‌ایم که باید بازی کرد، از جمله یک عنوان ترسناک و یک بازی RPG اکشن شبیه به Zelda.

18 بخش لایه
یک شوت سریع با یک پیچ و تاب جالب

بر اساس کابینت بازی RayForce، Layer Section یک تیراندازی سریع از بالا به پایین با پیچ و تاب جذاب است. کنترل یک خلبان جنگنده را در دست بگیرید که باید برای بقای بشریت پس از تسخیر یک ابر رایانه سیاره زمین بجنگد.

گرفتن؟ علاوه بر تیراندازی به دشمنان مقابل خود، می توانید به دشمنان در پس زمینه نیز حمله کنید. هدف این است که بین دو لایه سوئیچ کنید تا هجوم دائمی بدها را از بین ببرید. این یک ماجراجویی هیجان انگیز با موسیقی متن جذاب و منحنی دشواری چالش برانگیز است.

17 افسانه واحه
یک بازی RPG اکشن شبیه به Zelda

The Legend of Oasis پاسخ Sega Saturn به سری Zelda است. این RPG اکشن از بالا به پایین پیش درآمدی برای Beyond Oasis برای Genesis است. داستان در مورد جنگجویی به نام لئون است که باید شش روح عنصری را جمع آوری کند تا قدرت شکست دادن یک جادوگر شرور به نام آگیتو را به دست آورد.

شبیه به Zelda، شما در جستجوی شهرهایی برای بازدید و سیاه چال هایی برای فتح، یک جهان فراتر از آن را کشف می کنید. هر سیاه چال انواع پازل ها، اسرار و باس های قدرتمند را ارائه می دهد. اگر به بازی‌های اکشن ماجراجویی قدیمی علاقه دارید، آن را بررسی کنید.

16 رزیدنت اویل
یک بازی ترسناک نمادین بقا

Resident Evil که در ابتدا روی PS1 عرضه شد، ژانر وحشت بقا را تعریف کرد. با کنترل اعضای STARS، جیل ولنتاین و کریس ردفیلد، عمارت اسپنسر مملو از زامبی ها را در حین حل پازل، مدیریت منابع کمیاب، و مواجهه با انبوهی از ترسناک های وحشتناک کشف می کنید.

Resident Evil در سال 1997 به Sega Saturn برخورد کرد که حاوی محتوای جدیدی از جمله حالت نبرد، دشمنان کاملاً جدید و لباس های جایگزین بود. همه چیز از فضای استخوان‌گیر گرفته تا دیالوگ‌های جذاب و دلپذیر کاملاً دست‌نخورده است، و یک پورت محکم و به‌راحتی ترسناک‌ترین عنوان زحل را ایجاد می‌کند.

15 آستال
جشنی برای چشم و گوش

Astal یک تصویر عالی از بهترین عملکرد زحل است – به معنای واقعی کلمه. این پلتفرمر دوبعدی مانند یک تصویر فانتزی سرسبز با رنگ‌های غنی و انیمیشن‌های شخصیتی دقیق به نظر می‌رسد. این با روایت افسانه‌ای بازی در مورد پسر قهرمان، آستال، مطابقت دارد که برای نجات دختری که دوستش دارد از شر کیهانی مبارزه می‌کند.

اگرچه از منظر گیم پلی نسبتا ابتدایی است، اما جلوه های بصری و فضای Astal بیش از طراحی سطح کوتاه و ساده آن را جبران می کند. موسیقی متن فوق‌العاده آن را اضافه کنید و یک ویترین فنی عالی برای زحل خواهید داشت.

14 شاهزاده تاج
یکی از کم ارزش ترین بازی های Sega Saturn

البته، نمی توان بدون اشاره به شاهزاده تاج، در مورد یک ویترین فنی دو بعدی در زحل صحبت کرد. این عنوان فقط ژاپنی توسط جورج کامیتانی کارگردانی شد که بعدها استودیوی توسعه Vanillaware را تأسیس کرد.

اگرچه Princess Crown قبل از تولد Vanillaware راه اندازی شد، اما بسیاری از ویژگی های استودیو را به همراه دارد: گرافیک دوبعدی خیره کننده با ظاهری نقاشی شده با دست، فضایی باشکوه و جدی، و مبارزات ضربتی راضی کننده با باس مبارزات عالی. اگر از طرفداران کارهای Vanillaware هستید – یا اگر دوست دارید دختران انیمیشنی که شمشیرهای غول پیکر را در دست دارند – این بازی یک بازی ضروری است.

13 سوختن رنجرز
تقریباً به خوبی یک بازی صوتی واقعی آبی

شکست تجاری زحل را می توان به دلایل زیادی نسبت داد. یکی از بزرگترین عواملی که منجر به نابودی این سیستم شد، نداشتن عنوان واقعی Sonic the Hedgehog بود. تیم سونیک در تبدیل تاری آبی به سه بعدی مشکل داشت، بنابراین سگا نتوانست از معروف ترین طلسم خود برای فروش سیستم استفاده کند. اما تیم Sonic به روش‌های دیگری کمک کرد.

Burning Rangers که در انتهای زندگی Saturn راه اندازی شد، یکی از خلاقیت های اصلی تیم Sonic برای این سیستم بود – و موسیقی متن تکان دهنده بازی قطعاً اثر استودیو را دارد. گیم پلی آن منحصر به فرد است و شما را به عنوان یک آتش نشان در یک جامعه آرمان شهر آینده قرار می دهد. اگرچه گرافیک سه بعدی آن به زیبایی قدیمی نشده است، بازی همچنان یک بازی کلاسیک مذهبی است.

12 مسابقات رالی سگا
یک بندر آرکید تقریباً عالی

Saturn زمانی راه اندازی شد که بازی های آرکید هنوز یک عامل اصلی در چشم انداز بازی بودند و بخش آرکید سگا به شدت در تصمیم گیری شرکت نقش داشت. انتقال به سه بعدی یک آزمون واقعی بود: آیا سگا می تواند جادوی بازی سه بعدی خود را برای کنسول های خانگی ترجمه کند؟

در حالی که هر پورت آرکید به زحل موفقیت آمیز نبود، مسابقات رالی سگا ثابت می کند که سگا می تواند دو بار صاعقه بزند. این بازی در نسخه آرکید خود مورد تحسین گسترده قرار گرفت. هنگامی که بر روی زحل پرتاب شد، دوباره مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفت. هندلینگ و فیزیک بازی تا به امروز همچنان پابرجاست و عملکرد آن برای یک بازی زمان خود به طرز باورنکردنی روان است.

11 اسلش انبوه
بهترین بازی سه بعدی Sega Saturn

اگرچه زحل به سختی در بازار غرب فرو رفت، اما این سیستم در ژاپن مادری خود بسیار موفق‌تر بود، به این معنی که بسیاری از بهترین بازی‌های آن هرگز در خارج از کشور ساخته نشد. اسلش حجیم دقیقاً با این روند مطابقت دارد. محیط‌های کاملاً سه‌بعدی آن را در میان مجموعه بازی‌های زحل متمرکز بر دوبعدی متمایز می‌کند.

Bulk Slash یک تیراندازی سوم شخص آینده نگر است که در آن شما یک مکانیک را در مناظر مختلف شهری صنعتی کنترل می کنید و با دشمنان خود برای عدالت و آزادی مبارزه می کنید. مبارزات فوق‌العاده بازی در ارائه سبک انیمه آن منعکس شده است و سطوح عظیم آن ارزش تکرار زیادی را ارائه می‌کند. این یکی از جالب ترین بازی های مکانیکی است که تا کنون ساخته شده است – و این چیزی را می گوید.

10 مردان ایکس در مقابل جنگنده خیابانی
یک بازی مبارزه ای نمادین که به سختی یک روز پیر شده است

گیمرهای غربی احتمالاً X-Men vs Street Fighter را کاملاً از دست داده‌اند، اما Capcom صاحبان ژاپنی Sega Saturn را با یکی از غنی‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای در کاتالوگ خود جلب کرد. این یک پیشرو برای سری Marvel vs. Capcom است. ویژگی‌های دوست‌داشتنی مانند کمک شخصیت‌ها، تیم‌های ستاره‌دار، و ترکیب‌های ترکیبی فوق‌العاده همگی جلوه می‌کنند.

X-Men vs. Street Fighter واقعاً در بازی خوبش می درخشد. سریع، دیوانه کننده و پر از انیمیشن های خیره کننده است. گیم پلی بازی روان تر شده است زیرا کنترلر Saturn برای بازی های مبارزه ای طراحی شده است. حتی برای افرادی که امروز برای اولین بار این کار را انجام می‌دهند، X-Men vs. Street Fighter هیچ چیزی را از دست نداده است.

9 شب ها به رویاها
ماندگارترین طلسم زحل

در حالی که سونیک به عنوان یک کل برای سگا ایستاده است، Nights، ستاره مرموز Nights into Dreams، طلسم غیر رسمی برای زحل است. Nights یک پلتفرمر 2.5 بعدی است که در آن شما برای جمع آوری گوی ها به اطراف پرواز می کنید و امتیاز کافی برای عبور از مرحله به دست می آورید. اجزای دیگر مانند دشمنان، زمان و بخش‌های کوچک سه بعدی همگی در گیم‌پلی نقش دارند.

بازی همچنان خوب به نظر می‌رسد و کنترل‌ها در جای خود هستند. این یکی از ساده‌ترین بازی‌هایی است که می‌توان روی کیوان بازی کرد، اما شکست دادن آن به هیچ وجه آسان نیست. حتی اگر Nights به اندازه سونیک معروف نباشد، باز هم یک بازی سرگرم‌کننده است که سزاوار طرفداران بزرگ‌تری است.

8 نیروی اژدها
لذتی دشوار و قدیمی

Dragon Force یک بازی RPG استراتژی زمان واقعی است که شما را در مقابل چندین کشور مختلف قرار می دهد تا برای قلمرویی در یک قاره وسیع بجنگید. همچنین به طرز شگفت‌انگیزی عمیق است که از شما می‌خواهد ژنرال‌های خود را راضی نگه دارید و حملات خود را به قلمرو دشمن به دقت برنامه‌ریزی کنید.

نبردهای واقعی بیش از هر بازی RPG دیگری در زمان خود دارای جن‌های روی صفحه هستند و تماشای درگیری ارتش‌ها با یکدیگر بسیار جذاب است. همچنین برای ترکیب یک طرح خوب نوشته شده که انتظارات ژانر را نادیده می گیرد، امتیازات قهوه ای زیادی دریافت می کند. Dragon Force صبر زیادی می‌طلبد و منحنی یادگیری مشخصی دارد، اما این RPG قدیمی هنوز هم می‌تواند در مقابل رقبای مدرن خود بایستد.

7 Super Puzzle Fighter 2
یادگیری آسان اما تسلط بر آن سخت است

Super Puzzle Fighter به همان اندازه که بازی کردنش از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است. نسخه‌های چیبی شخصیت‌های Street Fighter و Darkstalkers را می‌گیرد و آن‌ها را وارد نبرد می‌کند. فقط این نبرد حول خرد کردن جواهرات متمرکز است، نه استخوان ها.

در هسته خود، Super Puzzle Fighter 2 یک بازی پازلی است که در آن جواهرات رنگی را مطابقت می دهید و از یک گوی براق هم رنگ برای خرد کردن جواهرات استفاده می کنید. هر چه جواهرات بیشتری را بشکنید، آسیب بیشتری به حریفان خود وارد می کنید. آسان به نظر می رسد، اما اینطور نیست و هر شخصیت یک استراتژی منحصر به فرد دارد. و به لطف زیبایی‌شناسی ساده اما مؤثر، بازی مانند همیشه قابل بازی است.

6 قهرمانان نگهبان
یک ژانر عالی Mash-Up

بازی های RPG و ضرب و شتم را بگیرید و آنها را با هم له کنید و قهرمانان نگهبان را دریافت خواهید کرد. این یک ضرب و شتم دو بعدی با قهرمانان متعدد و لایه‌های مختلف میدان جنگ برای پرش است. علاوه بر این، شخصیت‌ها به سطح بالایی می‌رسند و توانایی‌های جدیدی به دست می‌آورند، و آن را به تجربه‌ای بسیار عمیق‌تر از بسیاری دیگر از بازی‌های مشابه خود تبدیل می‌کنند.

Guardian Heroes همچنین به دلیل تمرکز روایی خود منحصربه‌فرد است و دیالوگ‌ها و تعامل شخصیت‌های زیادی را به نمایش می‌گذارد. در حالی که گاهی اوقات سرعت بازی را کاهش می دهد، با روایت ها و مکانیک های عمیق به صبر پاداش می دهد. Guardian Heroes هنوز هم از نظر گرافیکی شگفت انگیز به نظر می رسد و هیچ بازی دیگری شبیه آن نیست.

5 نیروی درخشان 3
یک RPG تاکتیکی بی انتها

Shining Force 3 ممکن است از نظر گرافیکی در اطراف لبه ها کمی خشن به نظر برسد، اما هر جنبه دیگر کاملاً می درخشد. این موسیقی درجه یک است، و در حالی که سنت سری جهان‌های کاملاً قابل کاوش را ادامه می‌دهد، داستان بسیار عمیق‌تری نسبت به پیشینیان خود ارائه می‌دهد.

Shining Force 3 همچنین با مکانیک‌های عمیق‌تر و پیچیده‌تر بر پیشینیان خود گسترش می‌دهد. بسیاری از ماموریت‌ها به شرایط خاصی نیاز دارند، مانند نجات پناهندگان در حال فرار، زنده ماندن با یک شخصیت برای تعداد معینی چرخش و غیره. Shining Force 3 به عنوان یکی از بهترین داستان‌های نرم‌افزار Camelot و یکی از بهترین RPG‌های تاکتیکی ساخته شده است.

4 تفنگ نقره ای تابشی
باید بازی Shoot 'Em Up

از طرفداران Saturn بپرسید که بهترین shoot'em up روی کنسول چیست، و احتمال زیادی وجود دارد که بگویند Radiant Silvergun. این بازی نقدهای مثبتی دریافت کرد و با وجود اینکه یک عنوان انحصاری ژاپنی بود، طرفداران شایسته ای در غرب پیدا کرد.

Radiant Silvergun مجموعه ای از سلاح ها را در اختیار شما قرار می دهد که از میان آنها می توانید انتخاب کنید، از جمله سلاح های سرد مانند تیغه ها. اگرچه خرید آن در راه اندازی اولیه دشوار بود، اما Radiant Silvergun به لطف پورت های Switch و Steam بیش از هر زمان دیگری در دسترس است – گواهی واقعی بر کیفیت و تأثیر آن.

3 Virtua Fighter 2
یک بازی مبارزه ای افسانه ای

Virtua Fighter 2 همه چیزهایی را که در بازی اول کار می کرد برداشت و آن را بسیار بهتر کرد. این بازی که در سال 1995 عرضه شد، شگفت‌انگیز است که چقدر خوب به نظر می‌رسد این بازی در زحل، یکی از اولین استفاده‌ها از چند ضلعی‌های بافت‌دار را به نمایش می‌گذارد در حالی که هنوز هم مانند کره اجرا می‌شود.

Virtua Fighter 2 همچنین برای مبتدیان مناسب است، با مکانیک هایی که یادگیری آنها آسان است اما تسلط بر آنها سخت است. این به طرفداران زحل پس از یک پرتاب دشوار چیزی برای لاف زدن داد و تا به امروز یک جنگنده درجه یک باقی مانده است.

2 پانزر اژدها حماسه
یک RPG فوق العاده

Panzer Dragoon Saga اغلب بهترین بازی Sega Saturn در نظر گرفته می شود. برخلاف دو بازی اول Panzer Dragoon، Saga بیشتر یک بازی RPG است که در آن هم پیاده و هم با پرواز به کاوش می‌پردازید. با وجود کمی تیره و تار بودن، این داستان یکی از بهترین داستان‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی است.

گرافیک می تواند از رنگ جدیدی استفاده کند، اما گیم پلی جذاب و فضای غم انگیز Panzer Dragoon Saga هرگز برابر نبوده است. نسخه های دست دوم فوق العاده گران هستند، اما اگر بتوانید یکی از آن ها را به دست آورید، یکی از بهترین ماجراجویی های بازی را تجربه خواهید کرد.

1 Saturn Bomberman
بهترین بازی Bomberman

به زبان ساده، Saturn Bomberman بهترین بازی Bomberman است که تا کنون ساخته شده است. این بیشتر به این دلیل است که با استفاده از یک آداپتور مخصوص چند نفره به حداکثر ده بازیکن اجازه می دهد همزمان بازی کنند. حتی می توانید یک آداپتور با صورت Bomberman روی آن تهیه کنید!

علاوه بر امکانات گیج کننده چند نفره، حالت تک نفره به طرز شگفت انگیزی سرگرم کننده، گرافیک فوق العاده، و تعداد زیادی مرحله و قدرت بالا دارد. بیشتر بازی‌های Bomberman سرگرم‌کننده هستند، اما Saturn Bomberman تقریباً در هر زمینه‌ای فراتر از آن عمل می‌کند. هیچ بازی Bomberman از آن زمان تاکنون حتی به بهترین بودن آن نزدیک نشده است.

خوراکی های کلیدی

  • Sega Saturn دارای جنگنده‌های دو بعدی، بازی‌های RPG و بازی‌های آرکید است که تجربه سه‌بعدی خوبی را نیز ارائه می‌کند.
  • بسیاری از بازی‌های زحل امروزه قابل بازی هستند و دردهای رشد سه بعدی اولیه را دور می‌زنند.



سگا Saturn که بیش از حد فراموش شده بود، خانه بسیاری از بازی های بزرگ بود. علیرغم اینکه در غرب یک شکست تجاری به حساب می آمد، کتابخانه بسیار غنی تری در ژاپن داشت. Saturn بیشتر به خاطر جنگنده های دوبعدی عالی، شلیک em' up، RPG و بازی های آرکید معروف است. با این حال، توانایی ارائه یک تجربه سه بعدی جامد را نیز داشت.

با توجه به اینکه برخی از عناوین Saturn بالاخره بازسازی می شوند، جالب است که ببینیم بازی های Saturn هنوز چه چیزی را حفظ می کنند. بسیاری از بهترین بازی‌های این کنسول امروزه قابل بازی هستند، زیرا تمرکز بیشتر Saturn بر روی دوبعدی نسبت به رقبای معاصر خود – که در آن زمان به عنوان یک ضعف مالی تلقی می‌شد – به کاتالوگ این امکان را داد که تا حد زیادی از آن دردسرهای ناخوشایند رشد سه بعدی دور بزند.

به روز شده در 26 سپتامبر 2024 توسط PJ Molloy: Sega Saturn ممکن است قدیمی باشد، اما بسیاری از بازی‌های آن هنوز به طرز قابل توجهی پابرجا هستند. ما چند توصیه دیگر را اضافه کرده‌ایم که باید بازی کرد، از جمله یک عنوان ترسناک و یک بازی RPG اکشن شبیه به Zelda.



18 بخش لایه

یک شوت سریع با یک پیچ و تاب جالب

بر اساس کابینت بازی RayForce، Layer Section یک تیراندازی سریع از بالا به پایین با پیچ و تاب جذاب است. کنترل یک خلبان جنگنده را در دست بگیرید که باید برای بقای بشریت پس از تسخیر یک ابر رایانه سیاره زمین بجنگد.

گرفتن؟ علاوه بر تیراندازی به دشمنان مقابل خود، می توانید به دشمنان در پس زمینه نیز حمله کنید. هدف این است که بین دو لایه سوئیچ کنید تا هجوم دائمی بدها را از بین ببرید. این یک ماجراجویی هیجان انگیز با موسیقی متن جذاب و منحنی دشواری چالش برانگیز است.

17 افسانه واحه

یک بازی RPG اکشن شبیه به Zelda

لئون در حال کشیدن شمشیر در سیاه چال آبی از The Legend of Oasis.


The Legend of Oasis پاسخ Sega Saturn به سری Zelda است. این RPG اکشن از بالا به پایین پیش درآمدی برای Beyond Oasis برای Genesis است. داستان در مورد جنگجویی به نام لئون است که باید شش روح عنصری را جمع آوری کند تا قدرت شکست دادن یک جادوگر شرور به نام آگیتو را به دست آورد.

شبیه به Zelda، شما در جستجوی شهرهایی برای بازدید و سیاه چال هایی برای فتح، یک جهان فراتر از آن را کشف می کنید. هر سیاه چال انواع پازل ها، اسرار و باس های قدرتمند را ارائه می دهد. اگر به بازی‌های اکشن ماجراجویی قدیمی علاقه دارید، آن را بررسی کنید.

16 رزیدنت اویل

یک بازی ترسناک نمادین بقا

نمای نزدیک از صورت یک زامبی از بازی Resident Evil.

Resident Evil که در ابتدا روی PS1 عرضه شد، ژانر وحشت بقا را تعریف کرد. با کنترل اعضای STARS، جیل ولنتاین و کریس ردفیلد، عمارت اسپنسر مملو از زامبی ها را در حین حل پازل، مدیریت منابع کمیاب، و مواجهه با انبوهی از ترسناک های وحشتناک کشف می کنید.


Resident Evil در سال 1997 به Sega Saturn برخورد کرد که حاوی محتوای جدیدی از جمله حالت نبرد، دشمنان کاملاً جدید و لباس های جایگزین بود. همه چیز از فضای استخوان‌گیر گرفته تا دیالوگ‌های جذاب و دلپذیر کاملاً دست‌نخورده است، و یک پورت محکم و به‌راحتی ترسناک‌ترین عنوان زحل را ایجاد می‌کند.

15 آستال

جشنی برای چشم و گوش

تصویری از Astal که Astal را نشان می دهد که روی یک پلت فرم کریستالی در زیر یک آسمان تاریک ایستاده است.

Astal یک تصویر عالی از بهترین عملکرد زحل است – به معنای واقعی کلمه. این پلتفرمر دوبعدی مانند یک تصویر فانتزی سرسبز با رنگ‌های غنی و انیمیشن‌های شخصیتی دقیق به نظر می‌رسد. این با روایت افسانه‌ای بازی در مورد پسر قهرمان، آستال، مطابقت دارد که برای نجات دختری که دوستش دارد از شر کیهانی مبارزه می‌کند.


اگرچه از منظر گیم پلی نسبتا ابتدایی است، اما جلوه های بصری و فضای Astal بیش از طراحی سطح کوتاه و ساده آن را جبران می کند. موسیقی متن فوق‌العاده آن را اضافه کنید و یک ویترین فنی عالی برای زحل خواهید داشت.

14 شاهزاده تاج

یکی از کم ارزش ترین بازی های Sega Saturn

اسکرین شات از شاهزاده تاج که گالادریل را در حال ضربه زدن به دشمن نشان می دهد.

البته، نمی توان بدون اشاره به شاهزاده تاج، در مورد یک ویترین فنی دو بعدی در زحل صحبت کرد. این عنوان فقط ژاپنی توسط جورج کامیتانی کارگردانی شد که بعدها استودیوی توسعه Vanillaware را تأسیس کرد.

اگرچه Princess Crown قبل از تولد Vanillaware راه اندازی شد، اما بسیاری از ویژگی های استودیو را به همراه دارد: گرافیک دوبعدی خیره کننده با ظاهری نقاشی شده با دست، فضایی باشکوه و جدی، و مبارزات ضربتی راضی کننده با باس مبارزات عالی. اگر از طرفداران کارهای Vanillaware هستید – یا اگر دوست دارید دختران انیمیشنی که شمشیرهای غول پیکر را در دست دارند – این بازی یک بازی ضروری است.


13 سوختن رنجرز

تقریباً به خوبی یک بازی صوتی واقعی آبی

اسکرین شات از Burning Rangers که قهرمان را نشان می دهد که در راهرویی با نور کم در حال دویدن است.

شکست تجاری زحل را می توان به دلایل زیادی نسبت داد. یکی از بزرگترین عواملی که منجر به نابودی این سیستم شد، نداشتن عنوان واقعی Sonic the Hedgehog بود. تیم سونیک در تبدیل تاری آبی به سه بعدی مشکل داشت، بنابراین سگا نتوانست از معروف ترین طلسم خود برای فروش سیستم استفاده کند. اما تیم Sonic به روش‌های دیگری کمک کرد.

Burning Rangers که در انتهای زندگی Saturn راه اندازی شد، یکی از خلاقیت های اصلی تیم Sonic برای این سیستم بود – و موسیقی متن تکان دهنده بازی قطعاً اثر استودیو را دارد. گیم پلی آن منحصر به فرد است و شما را به عنوان یک آتش نشان در یک جامعه آرمان شهر آینده قرار می دهد. اگرچه گرافیک سه بعدی آن به زیبایی قدیمی نشده است، بازی همچنان یک بازی کلاسیک مذهبی است.


12 مسابقات رالی سگا

یک بندر آرکید تقریباً عالی

اسکرین شات از مسابقات قهرمانی رالی سگا، که ماشینی را نشان می‌دهد که از پیچ به راست در حال حرکت است.

Saturn زمانی راه اندازی شد که بازی های آرکید هنوز یک عامل اصلی در چشم انداز بازی بودند و بخش آرکید سگا به شدت در تصمیم گیری شرکت نقش داشت. انتقال به سه بعدی یک آزمون واقعی بود: آیا سگا می تواند جادوی بازی سه بعدی خود را برای کنسول های خانگی ترجمه کند؟

در حالی که هر پورت آرکید به زحل موفقیت آمیز نبود، مسابقات رالی سگا ثابت می کند که سگا می تواند دو بار صاعقه بزند. این بازی در نسخه آرکید خود مورد تحسین گسترده قرار گرفت. هنگامی که بر روی زحل پرتاب شد، دوباره مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفت. هندلینگ و فیزیک بازی تا به امروز همچنان پابرجاست و عملکرد آن برای یک بازی زمان خود به طرز باورنکردنی روان است.


11 اسلش انبوه

بهترین بازی سه بعدی Sega Saturn

یک اسکرین شات از Bulk Slash که مکانیک بازیکن را در حال پرواز در یک شهر نئونی غرق باران نشان می دهد.

اگرچه زحل به سختی در بازار غرب فرو رفت، اما این سیستم در ژاپن مادری خود بسیار موفق‌تر بود، به این معنی که بسیاری از بهترین بازی‌های آن هرگز در خارج از کشور ساخته نشد. اسلش حجیم دقیقاً با این روند مطابقت دارد. محیط‌های کاملاً سه‌بعدی آن را در میان مجموعه بازی‌های زحل متمرکز بر دوبعدی متمایز می‌کند.

Bulk Slash یک تیراندازی سوم شخص آینده نگر است که در آن شما یک مکانیک را در مناظر مختلف شهری صنعتی کنترل می کنید و با دشمنان خود برای عدالت و آزادی مبارزه می کنید. مبارزات فوق‌العاده بازی در ارائه سبک انیمه آن منعکس شده است و سطوح عظیم آن ارزش تکرار زیادی را ارائه می‌کند. این یکی از جالب ترین بازی های مکانیکی است که تا کنون ساخته شده است – و این چیزی را می گوید.


10 مردان ایکس در مقابل جنگنده خیابانی

یک بازی مبارزه ای نمادین که به سختی یک روز پیر شده است

اسکرین شات از X-Men Vs. Street Fighter، نبرد استورم و جوگرنات را نشان می‌دهد.

گیمرهای غربی احتمالاً X-Men vs Street Fighter را کاملاً از دست داده‌اند، اما Capcom صاحبان ژاپنی Sega Saturn را با یکی از غنی‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای در کاتالوگ خود جلب کرد. این یک پیشرو برای سری Marvel vs. Capcom است. ویژگی‌های دوست‌داشتنی مانند کمک شخصیت‌ها، تیم‌های ستاره‌دار، و ترکیب‌های ترکیبی فوق‌العاده همگی جلوه می‌کنند.

X-Men vs. Street Fighter واقعاً در بازی خوبش می درخشد. سریع، دیوانه کننده و پر از انیمیشن های خیره کننده است. گیم پلی بازی روان تر شده است زیرا کنترلر Saturn برای بازی های مبارزه ای طراحی شده است. حتی برای افرادی که امروز برای اولین بار این کار را انجام می‌دهند، X-Men vs. Street Fighter هیچ چیزی را از دست نداده است.


9 شب ها به رویاها

ماندگارترین طلسم زحل

یک اسکرین شات از Nights into Dreams که شب‌هایی را نشان می‌دهد که در آسمان آبی پرواز می‌کنند و کلکسیونی را به دست می‌آورند.

در حالی که سونیک به عنوان یک کل برای سگا ایستاده است، Nights، ستاره مرموز Nights into Dreams، طلسم غیر رسمی برای زحل است. Nights یک پلتفرمر 2.5 بعدی است که در آن شما برای جمع آوری گوی ها به اطراف پرواز می کنید و امتیاز کافی برای عبور از مرحله به دست می آورید. اجزای دیگر مانند دشمنان، زمان و بخش‌های کوچک سه بعدی همگی در گیم‌پلی نقش دارند.

بازی همچنان خوب به نظر می‌رسد و کنترل‌ها در جای خود هستند. این یکی از ساده‌ترین بازی‌هایی است که می‌توان روی کیوان بازی کرد، اما شکست دادن آن به هیچ وجه آسان نیست. حتی اگر Nights به اندازه سونیک معروف نباشد، باز هم یک بازی سرگرم‌کننده است که سزاوار طرفداران بزرگ‌تری است.


8 نیروی اژدها

لذتی دشوار و قدیمی

Phylicia فرماندهی ارتش جادوگران از Dragon Force.

Dragon Force یک بازی RPG استراتژی زمان واقعی است که شما را در مقابل چندین کشور مختلف قرار می دهد تا برای قلمرویی در یک قاره وسیع بجنگید. همچنین به طرز شگفت‌انگیزی عمیق است که از شما می‌خواهد ژنرال‌های خود را راضی نگه دارید و حملات خود را به قلمرو دشمن به دقت برنامه‌ریزی کنید.

نبردهای واقعی بیش از هر بازی RPG دیگری در زمان خود دارای جن‌های روی صفحه هستند و تماشای درگیری ارتش‌ها با یکدیگر بسیار جذاب است. همچنین برای ترکیب یک طرح خوب نوشته شده که انتظارات ژانر را نادیده می گیرد، امتیازات قهوه ای زیادی دریافت می کند. Dragon Force صبر زیادی می‌طلبد و منحنی یادگیری مشخصی دارد، اما این RPG قدیمی هنوز هم می‌تواند در مقابل رقبای مدرن خود بایستد.


7 Super Puzzle Fighter 2

یادگیری آسان اما تسلط بر آن سخت است

تصویری از Super Puzzle Fighter 2 Turbo که ریو را در حال نبرد با ساکورا نشان می دهد.

Super Puzzle Fighter به همان اندازه که بازی کردنش از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است. نسخه‌های چیبی شخصیت‌های Street Fighter و Darkstalkers را می‌گیرد و آن‌ها را وارد نبرد می‌کند. فقط این نبرد حول خرد کردن جواهرات متمرکز است، نه استخوان ها.

در هسته خود، Super Puzzle Fighter 2 یک بازی پازلی است که در آن جواهرات رنگی را مطابقت می دهید و از یک گوی براق هم رنگ برای خرد کردن جواهرات استفاده می کنید. هر چه جواهرات بیشتری را بشکنید، آسیب بیشتری به حریفان خود وارد می کنید. آسان به نظر می رسد، اما اینطور نیست و هر شخصیت یک استراتژی منحصر به فرد دارد. و به لطف زیبایی‌شناسی ساده اما مؤثر، بازی مانند همیشه قابل بازی است.

6 قهرمانان نگهبان

یک ژانر عالی Mash-Up

هان با استفاده از شمشیر دو سرباز از Guardian Heroes را شکست داد.


بازی های RPG و ضرب و شتم را بگیرید و آنها را با هم له کنید و قهرمانان نگهبان را دریافت خواهید کرد. این یک ضرب و شتم دو بعدی با قهرمانان متعدد و لایه‌های مختلف میدان جنگ برای پرش است. علاوه بر این، شخصیت‌ها به سطح بالایی می‌رسند و توانایی‌های جدیدی به دست می‌آورند، و آن را به تجربه‌ای بسیار عمیق‌تر از بسیاری دیگر از بازی‌های مشابه خود تبدیل می‌کنند.

Guardian Heroes همچنین به دلیل تمرکز روایی خود منحصربه‌فرد است و دیالوگ‌ها و تعامل شخصیت‌های زیادی را به نمایش می‌گذارد. در حالی که گاهی اوقات سرعت بازی را کاهش می دهد، با روایت ها و مکانیک های عمیق به صبر پاداش می دهد. Guardian Heroes هنوز هم از نظر گرافیکی شگفت انگیز به نظر می رسد و هیچ بازی دیگری شبیه آن نیست.

5 نیروی درخشان 3

یک RPG تاکتیکی بی انتها

Synbios با استفاده از شمشیر برای شکست دادن یک دشمن نقابدار از Shining Force 3.


Shining Force 3 ممکن است از نظر گرافیکی در اطراف لبه ها کمی خشن به نظر برسد، اما هر جنبه دیگر کاملاً می درخشد. این موسیقی درجه یک است، و در حالی که سنت سری جهان‌های کاملاً قابل کاوش را ادامه می‌دهد، داستان بسیار عمیق‌تری نسبت به پیشینیان خود ارائه می‌دهد.

Shining Force 3 همچنین با مکانیک‌های عمیق‌تر و پیچیده‌تر بر پیشینیان خود گسترش می‌دهد. بسیاری از ماموریت‌ها به شرایط خاصی نیاز دارند، مانند نجات پناهندگان در حال فرار، زنده ماندن با یک شخصیت برای تعداد معینی چرخش و غیره. Shining Force 3 به عنوان یکی از بهترین داستان‌های نرم‌افزار Camelot و یکی از بهترین RPG‌های تاکتیکی ساخته شده است.

4 تفنگ نقره ای تابشی

باید بازی Shoot 'Em Up

صفحه رویارویی رئیس برای دشمن 17VA-50 در Radiant Silvergun، توصیه هایی را برای رویارویی نشان می دهد.


از طرفداران Saturn بپرسید که بهترین shoot'em up روی کنسول چیست، و احتمال زیادی وجود دارد که بگویند Radiant Silvergun. این بازی نقدهای مثبتی دریافت کرد و با وجود اینکه یک عنوان انحصاری ژاپنی بود، طرفداران شایسته ای در غرب پیدا کرد.

Radiant Silvergun مجموعه ای از سلاح ها را در اختیار شما قرار می دهد که از میان آنها می توانید انتخاب کنید، از جمله سلاح های سرد مانند تیغه ها. اگرچه خرید آن در راه اندازی اولیه دشوار بود، اما Radiant Silvergun به لطف پورت های Switch و Steam بیش از هر زمان دیگری در دسترس است – گواهی واقعی بر کیفیت و تأثیر آن.

3 Virtua Fighter 2

یک بازی مبارزه ای افسانه ای

اسکرین شات از Virtua Fighter 2 که نبرد آکیرا و لاو را نشان می دهد.

Virtua Fighter 2 همه چیزهایی را که در بازی اول کار می کرد برداشت و آن را بسیار بهتر کرد. این بازی که در سال 1995 عرضه شد، شگفت‌انگیز است که چقدر خوب به نظر می‌رسد این بازی در زحل، یکی از اولین استفاده‌ها از چند ضلعی‌های بافت‌دار را به نمایش می‌گذارد در حالی که هنوز هم مانند کره اجرا می‌شود.


Virtua Fighter 2 همچنین برای مبتدیان مناسب است، با مکانیک هایی که یادگیری آنها آسان است اما تسلط بر آنها سخت است. این به طرفداران زحل پس از یک پرتاب دشوار چیزی برای لاف زدن داد و تا به امروز یک جنگنده درجه یک باقی مانده است.

2 پانزر اژدها حماسه

یک RPG فوق العاده

اسکرین شات از Panzer Dragoon Saga، که اژدها را در حال پرواز از میان دره ای پرآب نشان می دهد.

Panzer Dragoon Saga اغلب بهترین بازی Sega Saturn در نظر گرفته می شود. برخلاف دو بازی اول Panzer Dragoon، Saga بیشتر یک بازی RPG است که در آن هم پیاده و هم با پرواز به کاوش می‌پردازید. با وجود کمی تیره و تار بودن، این داستان یکی از بهترین داستان‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی است.

گرافیک می تواند از رنگ جدیدی استفاده کند، اما گیم پلی جذاب و فضای غم انگیز Panzer Dragoon Saga هرگز برابر نبوده است. نسخه های دست دوم فوق العاده گران هستند، اما اگر بتوانید یکی از آن ها را به دست آورید، یکی از بهترین ماجراجویی های بازی را تجربه خواهید کرد.


1 Saturn Bomberman

بهترین بازی Bomberman

اسکرین شات از Saturn Bomberman که بمب افکن را نشان می دهد که در حال طفره رفتن از انفجار در محیط کارتونی پانداها و مخروط های بستنی است.

به زبان ساده، Saturn Bomberman بهترین بازی Bomberman است که تا کنون ساخته شده است. این بیشتر به این دلیل است که با استفاده از یک آداپتور مخصوص چند نفره به حداکثر ده بازیکن اجازه می دهد همزمان بازی کنند. حتی می توانید یک آداپتور با صورت Bomberman روی آن تهیه کنید!

علاوه بر امکانات گیج کننده چند نفره، حالت تک نفره به طرز شگفت انگیزی سرگرم کننده، گرافیک فوق العاده، و تعداد زیادی مرحله و قدرت بالا دارد. بیشتر بازی‌های Bomberman سرگرم‌کننده هستند، اما Saturn Bomberman تقریباً در هر زمینه‌ای فراتر از آن عمل می‌کند. هیچ بازی Bomberman از آن زمان تاکنون حتی به بهترین بودن آن نزدیک نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا