بازی

Last Days شبیه همه‌گیری است و به نظر می‌رسد که Early Metal Gear Solid است

در بازی ماجراجویی مستقل اول شخص Funeralopolis: Last Days، شما ناظر تازه تاسیس یک مجتمع آپارتمانی در ایالت-شهر مستقل Huta-Grobno هستید. شما ساکنان خود را زیاد دوست ندارید، اما باید به آنها عادت کنید زیرا به این زودی ساختمان را ترک نمی کنید.




به نظر می رسد پایان جهان در Funeralopolis: Last Days نزدیک است

چهل و پنج روز پیش آسمان هوتا گروبنو به خاکستر تبدیل شد. ساکنان در آپارتمان‌های خود می‌مانند و از بیرون رفتن یا حتی باز کردن پنجره‌های خود می‌ترسند، زیرا دانشمندان هشدار می‌دهند که هوای زیر ابرهای خاکستری سنگین می‌تواند اثرات مخرب تنفسی داشته باشد. شما روزهای خود را با گوش دادن به رادیو می گذرانید – هم یک ایستگاه خبری رسمی و قابل دسترس برای عموم و هم کانال خصوصی کلیسا، که در آن قطعات و تکه هایی درباره آنچه واقعاً در شهر می گذرد جمع آوری می کنید. معدنچیان یک ماده مرموز را کشف کرده اند که از اعماق زمین بیرون می ریزد. در عامیانه به سوپ معروف است. به نظر خوب نیست


با وجود به دست آوردن اطلاعات در مورد دنیای بیرون، شما معمولاً آن را فقط از راحتی آپارتمان ناظر می بینید (که سایر ساکنان با کینه توزی به شما یادآوری می کنند که بسیار زیباتر از آپارتمان آنهاست). در نتیجه محیط به طور قابل ملاحظه‌ای صمیمی است و ساعت‌ها بعد از اتمام بازی در من ماندگار شد. متوجه شدم که زمانم را در آپارتمان ناظر با احساس درونی که معمولا فقط با خاطرات واقعی همراه است به یاد می‌آورم. شما فقط زمانی وارد راهرو می شوید که نیاز به برداشتن چیزی از دفتر خود داشته باشید، به نیازهای مبرم مستأجر پاسخ دهید یا دیوار بیرون آپارتمان خود را بررسی کنید تا ببینید آیا سوراخ مرموزی که در آشپزخانه شما ظاهر شده است از طرف دیگر قابل مشاهده است یا خیر.

حفره مرموز در قلب Funeralopolis

اوه، در مورد سوراخ مرموز. پس از یک روز خسته کننده در آپارتمان سرپرست – گوش دادن به برنامه های رادیویی از اخبار و پیام های مخفی کلیسا، نگاه کردن به اسناد، خوردن شام، آسیاب کردن، و خیره شدن از بالکن بیرونی به خیابان غم انگیز پایین – یک شکاف کوچک در شما دیوار باز می شود و سیاهچاله ای را آشکار می کند. فکر می کنید نمی توانید کار زیادی در مورد آن انجام دهید، بنابراین می روید بخوابید.


نماهایی از آپارتمان سرپرست در Funeralopolis: Last Days

تا اینکه یک صدای مرموز در نیمه های شب شما را از خواب بیدار می کند. در راهرو قدم می زنید و آدام، جدیدترین ساکن ساختمان را می بینید که به خیابان پایین خیره شده است. مقامات کلیسا آمده اند و مردم را در یک جمعیت عظیم جمع می کنند. آنها را به کجا می برند و چرا، شما نمی دانید. کات سین ها به طرز شگفت انگیزی با زیبایی شناسی بازگشتی اجرا شده اند که بین دو عنوان اول Metal Gear Solid قرار گرفته است و شخصیت ها با ذوق سینمایی به همان اندازه کادر بندی شده اند. این بازی به طرز شگفت‌انگیزی (و به طرز وحشتناکی) احساسی را که در طول سال اول همه‌گیری به یاد دارم را به تصویر می‌کشد: اینکه شما در خانه‌تان گیر افتاده‌اید زیرا اتفاقات وحشتناکی درست بیرون دیوارهایتان رخ می‌دهد.


روز بعد، زمانی که کلیسا در کنار ساختمان توقف می کند و به ساکنان اطلاع می دهد که به زودی هر اتاق را برای هر پدیده عجیب و غریب جستجو خواهند کرد، می توانید تنها انتخاب بازی را انتخاب کنید. می‌توانید تصمیم بگیرید که هر چند وقت یکبار سوراخ را تمیز کنید، یا مبهم کنید و بگویید چیز غیرعادی ندیده‌اید. من در حال حاضر دو بار بازی را انجام داده‌ام، و عواقب این تصمیم تأثیرگذار است، و نحوه اجرای باقی‌مانده زمان اجرا یک ساعت یا کمتر بازی را کاملاً تغییر می‌دهد. به دلیل ترس از اسپویلر، چیز بیشتری نمی گویم، اما بازی یک تکه ای از ترس و وحشت بدنی مطمئن و جذاب است. این اثر به خودی خود اثری جذاب است، اما بنانجف، خالق آن، Last Days را به عنوان پیش‌گفته‌ای برای راه‌اندازی Funeralopolis، یک «پروژه شخصی‌سازی جهان» تصور می‌کند. مشتاقم ببینم این بعد به کجا می رسد. Last Days نمایی کوچک وسوسه انگیز از این دنیا را ارائه می دهد، اما من دوست دارم یک بازی ماجراجویی تمام قد یا سیم کارت همه جانبه را در Huta-Grobno ببینم.


Funeralopolis: Last Days با قیمتی که می خواهید در itch.io در دسترس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا