بازی

به گفته اکتیویژن، مایکروسافت در صورت فروپاشی ادغام، 3 میلیارد دلار «هزینه جدایی» می پردازد

از دست دادن ادغام مستمر مایکروسافت هزینه گزافی را به همراه خواهد داشت، زیرا بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد گزارش‌هایی را تایید می‌کند که شرکتش در صورت عدم تحقق این معامله، مبلغ 3 میلیارد دلار برای «انفکاک» دریافت خواهد کرد. این خبر پس از مسدود شدن ادغام توسط قانون‌گذاران بریتانیا منتشر شد، زیرا نگران تأثیر منفی آن بر آینده بازی‌های ابری بود.


در صحبت با CNBC، هزینه 3 میلیارد دلاری که قبلا گزارش شده بود در این مصاحبه مورد بحث قرار گرفته است و Kotick با این رقم مخالفت نمی کند. بنابراین، در حالی که مدیرعامل مشتاق است تا ادغام را در تمام مناطق انجام دهد، واضح است که اکتیویژن بلیزارد در هر صورت کمی ثروتمندتر از این ترتیب بیرون خواهد آمد. در مورد مایکروسافت، دقیقا برعکس است، زیرا هنوز باید این صورت حساب کوچکتر را بپردازد و همزمان اکتیویژن بلیزارد را از دست بدهید.

مرتبط: چرا CMA سؤالات متداول ادغام Microsoft Activision Blizzard را مسدود کرد؟

در مصاحبه با CNBC، از کوتیک پرسیده می شود که اگر اکتیویژن بلیزارد مستقل بماند و 3 میلیارد دلار هزینه جدایی را دریافت کند، چه کاری انجام می دهد؟

کوتیک می‌گوید: «اگر این کار انجام نمی‌شد… تا پایان سال، فکر می‌کنم ما روی چیزی حدود 18 میلیارد دلار پول نقد خواهیم نشست. و… فکر می کنم اگر به تاریخ 30 ساله ما نگاه کنید، ما سرمایه را به خوبی به نفع سهامداران خود به کار گرفته ایم و به این کار ادامه خواهیم داد.

از طریق اکتیویژن بلیزارد

به عبارت دیگر، اکتیویژن بلیزارد بیش از هر چیز به دنبال سهامداران خود است. باید دید که آیا کارگران آن تضمین‌های مشابهی را دریافت می‌کنند، به ویژه از آنجایی که 3 میلیارد دلار کاهش قابل توجهی از تقریباً 69 میلیارد دلاری است که مایکروسافت برای خرید شرکت پرداخت می‌کند.

شاید یکی از بدترین چیزها برای کارگران این باشد که اگر این معامله به نتیجه نرسد، Kotick مدیرعامل باقی می ماند. به گفته منابع آگاه، کوتیک تنها در صورت ادغام این شرکت با مایکروسافت از سمت مدیرعاملی اکتیویژن بلیزارد کناره گیری می کند. این در حالی است که مدیرعامل دائماً به بحث و جدل دامن می زند، به ویژه در مورد رسیدگی به اتهامات سوء استفاده در شرکتش. بیش از 1500 کارمند خواستار استعفای او در سال 2021 شدند، و با این حال او همچنان به قدرت چسبیده است.

البته، نمی توان گفت که اگر معامله از خط خارج شود، سرنوشت کوتیک چه خواهد شد. ما گزارش‌های ضد و نقیضی در مورد این موضوع داشته‌ایم، بنابراین مشخص نیست که آیا مایکروسافت قصد دارد در نهایت از شر مدیرعامل خلاص شود و فردی را که در بین توسعه‌دهندگان و طرفداران کمتر بدنام است جایگزین او کند. با این حال، او آخرین بار موفق شد دوباره به عضویت هیئت مدیره انتخاب شود، بنابراین به نظر نمی رسد که همکاران اجرایی او هنوز از او دست برنداشته باشند. در صورتی که مایکروسافت تصمیم بگیرد پس از ادغام موفقیت آمیز، او را کنار بگذارد، مشخص نیست که آیا این روند ادامه خواهد داشت یا خیر.

بعدی: جان مولنی: بیبی جی احساس می‌کند با بامزه‌ترین دوستتان صحبتی بی‌پرده و بی‌پرده دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا