چه طور

چیست، چرا و چگونه از آن استفاده کنیم

بیش از یک سال از اولین عرضه عمومی ویندوز 11 می گذرد. سیستم‌عامل از آن زمان به بعد راه درازی را پیموده است و در چند ماه گذشته پیشرفت‌های عمده‌ای دریافت کرده است. با این حال، یک شکایت بزرگ در مورد انتشار آن عدم وجود تنظیمات پیشرفته سیستم با دسترسی آسان است که در همه جا پنهان هستند.

این امر انتقال کاربران پیشرفته به ویندوز 10 را کمی دشوار کرده است، جایی که کاربران کهنه کار پیمایش در تمام منوها برای یافتن تنظیماتی که قبلاً در دسترس بوده را خسته کننده می دانند. خوشبختانه، ترفند اخیر God Mode که در ویندوز 11 کشف شده است به حل این مشکل کمک می کند. با این حال، اگر با God Mode آشنا نیستید، پست مناسبی برای شما داریم. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد God Mode در ویندوز 11 بدانید و چگونه می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید.

حالت God Mode در ویندوز چیست؟

God Mode یک پوشه سفارشی سازی شده است که می توانید آن را در ویندوز 11 (یا ویندوز 10) ایجاد کنید تا به راحتی به تمام تنظیمات اولیه و پیشرفته در یک مکان دسترسی داشته باشید. این پوشه به طور خودکار اکثر تنظیمات سیستم را در یک مکان قرار می دهد، که به راحتی با یک دوبار کلیک ساده بر روی رایانه شخصی شما قابل تغییر است. ویندوز 11 دارای رابط کاربری آسان است که یک قدم جلوتر از نسخه های قبلی ویندوز است. برنامه جدید UI و تنظیمات کاربران جدید را هدف قرار داده است و پیمایش بیشتر تنظیمات سیستم را برای کاربران تازه کار و تازه کار آسان تر می کند.

با این حال، یافتن تنظیمات پیشرفته سیستم مانند تغییر مناطق زمانی، گزینه‌های دسترسی، گزینه‌های پوشه و موارد دیگر را نیز دشوار می‌کند. این تنظیمات اکنون در پشت بیش از چند کلیک پنهان شده‌اند که حالت God Mode به کار می‌آید. این پوشه جدید به شما امکان می دهد به تمام تنظیمات سیستم در یک مکان دسترسی داشته باشید، که می تواند یک راه عالی برای مدیریت مستقیم سیستم شما از دسکتاپ باشد.

با God Mode در ویندوز چه کاری می توانید انجام دهید

با استفاده از حالت خدا می توانید به تمام تنظیمات پیشرفته و اولیه سیستم در یک مکان دسترسی داشته باشید. این کار زحمت پیمایش در برنامه تنظیمات و همچنین کنترل پنل را برای مدیریت و تغییر جنبه های مختلف رایانه شخصی ویندوزی شما از بین می برد. حالت God Mode می تواند به شما کمک کند به راحتی به تنظیمات مخفی دسترسی داشته باشید و اکثر ویژگی های رایانه شخصی خود را دستکاری کنید. بنابراین اگر پیمایش در رابط کاربری ویندوز برای مدیریت جنبه‌ها و تنظیمات مختلف رایانه شخصی شما خسته‌کننده است، حالت God Mode بهترین گزینه برای شماست.

نحوه فعال کردن حالت God Mode در ویندوز 11

می توانید با ایجاد یک پوشه جدید در دسکتاپ خود، حالت God Mode را به راحتی فعال کنید. مراحل زیر را دنبال کنید تا به شما در انجام این فرآیند کمک کند.

با رفتن به دسکتاپ شروع کنید. روی هر نقطه از دسکتاپ کلیک کنید و سپس فشار دهید Ctrl + Shift + N روی صفحه کلید شما (یا روی دسکتاپ راست کلیک کنید و سپس New > Folder را انتخاب کنید.) با این کار یک پوشه جدید روی دسکتاپ شما ایجاد می شود.

نام پوشه جدید خود را به رشته کاراکترهای زیر نشان داده شده است.

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

1676154473 260 چیست، چرا و چگونه از آن استفاده کنیم

برای ایجاد پوشه جدید روی صفحه کلید Enter را فشار دهید. پس از ایجاد، پوشه جدید نامی نخواهد داشت و به جای آن از نماد کنترل پنل استفاده می کند.

1676154474 782 چیست، چرا و چگونه از آن استفاده کنیم

انجام شده. ببینیم بعدش چیکار کنیم

اکنون می توانید روی پوشه God Mode دوبار کلیک کرده و باز کنید تا تمام تنظیمات پیشرفته سیستم خود را در یک مکان مشاهده کنید. علاوه بر این، می توانید روی یک قسمت خالی کلیک راست کرده و انتخاب کنید گروه بر اساس > نام تنظیمات خود را مرتب کنید تا بتوانید به راحتی آنها را پیمایش کنید و موارد مورد نیاز خود را پیدا کنید.

1676154474 728 چیست، چرا و چگونه از آن استفاده کنیم

همچنین می توانید با کلیک راست روی تنظیمات مربوطه، میانبرهایی برای تنظیماتی که اغلب استفاده می کنید ایجاد کنید.

1676154474 661 چیست، چرا و چگونه از آن استفاده کنیم

حالا انتخاب کنید ایجاد میانبر.

1676154474 87 چیست، چرا و چگونه از آن استفاده کنیم

ویندوز اکنون به شما اطلاع می دهد که نمی توان میانبر در پوشه God Mode ایجاد کرد. از شما خواسته می شود که به جای آن یک میانبر روی دسکتاپ خود ایجاد کنید. کلیک آره، و یک میانبر به طور خودکار در دسکتاپ برای تنظیمات مربوطه ایجاد می شود.

1676154474 235 چیست، چرا و چگونه از آن استفاده کنیم

و به این ترتیب می توانید حالت God Mode را در رایانه شخصی خود فعال کنید.

5 ترفند جالب که می توانید با حالت God Mode انجام دهید

کارهای زیادی می توانید با حالت God Mode در رایانه شخصی خود انجام دهید. اگر به دنبال این هستید که از کجا شروع کنید، در اینجا پنج ترفند جالب و تنظیماتی با دسترسی آسان وجود دارد که می توانید با حالت God Mode در رایانه شخصی ویندوز 11 خود از آنها استفاده کنید.

نکته 1: عیب یاب ها را به راحتی اجرا کنید

اولین مزیت بزرگ داشتن حالت God این است که به راحتی به عیب یاب های مختلف در رایانه شخصی خود دسترسی داشته باشید. این می تواند به شما کمک کند تا به راحتی مشکلات مختلف را در رایانه شخصی خود عیب یابی کنید و اشکالاتی را که ممکن است موقتاً روی شما تأثیر بگذارد را برطرف کنید. عیب‌یاب‌های ویندوز از زمانی که برای اولین بار معرفی شدند، راه طولانی را طی کرده‌اند و اکنون می‌توانند به سرورهای مایکروسافت برای حل همه مشکلات شناخته شده و حتی راه‌اندازی رفع مشکلات از راه دور دسترسی داشته باشند.

بنابراین اگر با رایانه شخصی خود مشکل دارید، دیگر نیازی به دسترسی به عیب یاب از برنامه تنظیمات ندارید. می توانید آنها را مستقیماً از پوشه God Mode روی دسکتاپ خود بدون هیچ مشکلی راه اندازی کنید.

نکته 2: اتصالات و دستگاه ها را به راحتی تنظیم کنید

همچنین می‌توانید از پوشه God Mode برای راه‌اندازی آسان تنظیمات اتصالات مختلف، اعم از اترنت، شماره‌گیری و غیره استفاده کنید. همچنین می‌توانید از پوشه God Mode برای تنظیم آسان لوازم جانبی و دستگاه‌ها نیز استفاده کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید تنظیم میکروفون را مستقیماً از پوشه God Mode بدون نیاز به دسترسی به برنامه تنظیمات شروع کنید. این می تواند به شما کمک کند به راحتی دستگاه ها را بدون نیاز به دسترسی به صفحات تنظیمات مختلف برای تکمیل تنظیمات به رایانه شخصی خود متصل کنید.

نکته 3: گزینه های دسترسی را به راحتی تغییر دهید

حالت God نیز می تواند به شما کمک کند تا با چند کلیک گزینه های مختلف دسترسی را تغییر دهید. این شامل ویژگی‌های دسترسی مانند Narrator، امکانات با دید کم، ذره‌بین، اندازه نشانگر ماوس، کنتراست بالا و موارد دیگر می‌شود. بنابراین اگر نیاز دارید که به طور منظم گزینه‌های دسترسی را تغییر دهید، حالت God Mode می‌تواند به شما کمک کند تا همین کار را مستقیماً از دسک‌تاپ انجام دهید.

نکته 4: نقاط بازیابی را به راحتی ایجاد و مدیریت کنید

نقاط بازیابی یک راه عالی برای رفع مشکلات دائمی رایانه شما است. بازیابی سیستم می تواند به شما کمک کند تا رایانه شخصی خود را به نقطه بازیابی قبلاً شناخته شده بازیابی کنید، زمانی که همه چیز طبق برنامه کار می کرد. در طی این فرآیند، رایانه شما هر تغییری را که در رایانه شخصی شما از نقطه بازیابی انتخابی گذشته است، از جمله برنامه های نصب شده، درایورها، تنظیمات و غیره برمی گرداند.

با این حال، ایجاد یک نقطه بازیابی در ویندوز 11 معمولاً به شما نیاز دارد که به کنترل پنل دسترسی داشته باشید و سپس گزینه های بازیابی را برای ایجاد یک نقطه بازیابی پیمایش کنید. هنگامی که می خواهید رایانه شخصی خود را با استفاده از System Restore بازیابی کنید، همین امر صدق می کند. حالت God Mode می تواند به شما در این زمینه کمک کند و به شما امکان می دهد مستقیماً از دسکتاپ خود به System Restore دسترسی داشته باشید.

نکته 5: گزینه های قدرت را به راحتی مدیریت کنید

اگر لپ تاپ دارید، یکی دیگر از مزایای استفاده از حالت God Mode دسترسی آسان به گزینه های برق، مستقیماً از دسکتاپ است. می‌توانید تنظیمات باتری خود را تغییر دهید، آنچه را که هنگام بستن و باز کردن درب لپ‌تاپ اتفاق می‌افتد، تغییر رفتار دکمه‌های پاور و موارد دیگر تغییر دهید.

این می تواند مفید باشد، به خصوص اگر یک پیکربندی قدرتمند با یک GPU اختصاصی دارید که می تواند باتری زیادی مصرف کند. بنابراین، داشتن یک راه آسان برای تغییر و کنترل گزینه‌های برق لپ‌تاپ شما یک راه عالی برای کنترل برق مصرفی رایانه شخصی شما است و حالت God Mode می‌تواند به شما کمک کند این کار را مستقیماً از دسکتاپ انجام دهید.

آیا فعال کردن حالت خدا بی خطر است؟

بله، فعال کردن و استفاده از حالت God Mode در رایانه شخصی کاملاً ایمن است. این به هیچ اسکریپت یا ابزار شخص ثالثی نیاز ندارد که ممکن است برای امنیت رایانه شخصی شما خطری ایجاد کند. God Mode یک ویژگی پنهان ویندوز است که در سیستم عامل تعبیه شده است، به همین دلیل فعال کردن حالت God Mode کاملاً ایمن است.

چرا باید از حالت خدا استفاده کنید؟

مایکروسافت قصد دارد در آینده نزدیک به تدریج کنترل پنل را حذف کند. این بدان معناست که اکثر تنظیمات در نهایت در پشت صفحات و دسته بندی های مختلف در برنامه تنظیمات پنهان می شوند.

در حالی که ممکن است برای کاربران جدید راه شهودی تری برای کشف و یافتن تنظیمات لازم باشد، اما اگر بدانید به دنبال چه هستید، می تواند کمی خسته کننده باشد. حالت God Mode می تواند به شما در همین زمینه کمک کند و به شما امکان می دهد تقریباً به تمام تنظیمات مستقیماً از دسکتاپ دسترسی داشته باشید.

آیا حالت God Mode روی تمام نسخه های بعدی ویندوز 11 کار می کند؟

هیچ تضمینی برای همین موضوع وجود ندارد، اما به احتمال زیاد حالت God Mode به راحتی روی اکثر نسخه‌های آینده ویندوز 11 کار خواهد کرد. از ویندوز حذف شد

آیا حالت خدا روی ویندوز 10 کار می کند؟

بله، حالت God Mode روی ویندوز 10 نیز کار می کند. بنابراین اگر ویندوز 11 را به‌روزرسانی نکرده‌اید، همچنان می‌توانید از راهنمای بالا برای فعال کردن حالت God Mode در ویندوز 10 استفاده کنید و مستقیماً از دسکتاپ به تمام تنظیمات رایانه شخصی خود دسترسی داشته باشید.

امیدواریم این پست به شما کمک کند تا به راحتی با حالت God Mode در ویندوز 11 آشنا شوید. اگر با مشکلی روبرو هستید یا سؤال دیگری دارید، در نظرات زیر مطرح کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا