برنامه نویسی

نمایه های VSCode: محیط برنامه نویسی خود را بهینه کنید

این مقاله در ابتدا در وبلاگ Headway ارسال شده است. از ما در headway.io دیدن کنید تا ببینید چگونه ما در حال ایجاد امواج هستیم. 🏄‍♀️

اغلب ممکن است روی پروژه های متعددی کار کنید که به تنظیمات، افزونه ها و پیکربندی های متفاوتی نیاز دارند. پیگیری همه این سفارشی‌سازی‌ها می‌تواند زمان‌بر و خسته‌کننده باشد. به خصوص اگر بین پروژه ها جابجا شوید.

اینجاست که پروفایل های VS Code وارد می شوند.

در اینجا چیزی است که ما پوشش خواهیم داد

  • نمایه های VS Code چیست؟
  • مزایای استفاده از آنها
  • نحوه ایجاد آنها
  • جابجایی بین آنها
  • به اشتراک گذاری آنها

پروفایل های VSCode چیست؟

نمایه ها یک ویژگی مفید در VS Code هستند که به شما امکان ذخیره و جابجایی بین مجموعه های مختلف تنظیمات و تنظیمات را می دهند. این امکان جابجایی آسان بین محیط های توسعه را بدون تنظیم دستی تنظیمات فراهم می کند.

اشتراک گذاری تنظیمات خود بدون نمایه نیاز به ایجاد یک دارد .vscode پوشه حاوی الف settings.json فایل برای تنظیمات ویرایشگر شما و یک extensions.json فایل برای پسوندهای توصیه شده برای اشتراک‌گذاری این تنظیمات، باید آن را کپی کنید .vscode پوشه به هر فضای کاری که می خواهید از این تنظیمات استفاده کنید.

نمایه های پروژه می توانند مجموعه های جداگانه ای داشته باشند

  • تنظیمات
  • کلیدبندی ها
  • برنامه های افزودنی
  • تم های رنگی

چگونه یک پروفایل می تواند برای توسعه مفید باشد؟

React و Ruby مثال

نمایه ها به شما این امکان را می دهند که این محیط ها را جدا نگه دارید.

اگر روی پروژه‌ای با یک React front end و یک Ruby back end کار می‌کنید، ممکن است بخواهید افزونه‌ها و تنظیمات مختلفی برای هر کدام داشته باشید. برای یک پروژه React front-end، ممکن است بخواهید افزونه هایی مانند ESLint و Prettier را نصب کنید. برای یک پروژه بک‌اند با استفاده از Ruby، ممکن است بخواهید افزونه‌هایی مانند Ruby و Solargraph را نصب کنید.

مدیریت کارآمد فضای کاری

نمایه ها به شما این امکان را می دهند که برای هر پروژه یا کار، فضاهای کاری با تنظیمات و تنظیمات منحصر به فرد ایجاد کنید، و شما را با محیط های اختصاصی و تنظیمات لازم سازماندهی و سازنده نگه می دارد.

محیط های توسعه سفارشی شده

محیط توسعه خود را با ایجاد نمایه های مختلف با افزونه ها و تنظیماتی که برای توسعه front-end و back-end نیاز دارید، سفارشی کنید. بسته به وظیفه فعلی خود بین پروفایل ها جابجا شوید.

همکاری

هنگامی که در یک تیم کار می کنید، می توانید پروفایل های خود را با همکاران خود به اشتراک بگذارید، که می تواند به اطمینان از ثبات در محیط های توسعه کمک کند. اگر روی پروژه‌ای با مجموعه‌ای از الزامات کار می‌کنید، این می‌تواند به‌ویژه مفید باشد، زیرا همه می‌توانند از یک نمایه برای اطمینان از یک تجربه توسعه پایدار استفاده کنند.

راه اندازی سریع و آسان

اگر نیاز به راه‌اندازی یک محیط توسعه جدید دارید، می‌توانید نمایه‌ای را که قبلاً ایجاد کرده‌اید وارد کنید، نه اینکه از ابتدا شروع کنید. این می تواند با ارائه یک محیط از پیش پیکربندی شده که می دانید به خوبی کار می کند، در زمان و تلاش شما صرفه جویی کند.

پروفایل های اصلی

یک نمایه اصلی می تواند در زمان نصب برنامه نویسان جدید در زمان و تلاش صرفه جویی کند. این نمایه شامل تنظیمات و تنظیمات برگزیده استاندارد می‌شود، بنابراین توسعه‌دهندگان نیازی به تنظیم هر تنظیمات یا برنامه‌های افزودنی ندارند. یک نمایه اصلی با حصول اطمینان از اینکه همه برنامه‌نویسان از تنظیمات و پیکربندی‌های یکسانی استفاده می‌کنند، ثبات را ارتقا می‌دهد و خطاها را کاهش می‌دهد.

عیب یابی

هنگامی که با مشکلاتی در محیط توسعه خود مواجه می شوید، می توانید یک نمایه جدید ایجاد کنید و تنظیمات و تنظیمات مختلف را بدون تأثیر بر سایر پروفایل های خود آزمایش کنید. این می تواند به شما کمک کند بدون نیاز به واگرد تغییرات در نمایه اصلی خود، مشکلات را شناسایی و حل کنید.

نحوه ایجاد و ویرایش پروفایل

اگر هنوز نمایه ای ایجاد نکرده اید، VS Code پیکربندی فعلی شما را به عنوان ذخیره می کند Default مشخصات.

  1. برای ایجاد یک نمایه جدید، می توانید استفاده کنید

    1. این فایل > تنظیمات > پروفایل ها > ایجاد پروفایل آیتم منو (کد > تنظیمات > پروفایل ها > ایجاد پروفایل در macOS).

    2. منوی دستور Profile از طریق مدیریت کنید
      دکمه چرخ دنده در سمت راست پایین نوار فعالیت.

      vscode-create-profile-manage-gear

    3. این پروفایل ها: ایجاد نمایه دستور از پالت فرمان.

      vscode-create-profile-command-palette

  2. سپس می توانید انتخاب کنید که یک نمایه جدید بر اساس نمایه فعلی یا یک نمایه خالی ایجاد کنید. سپس از شما خواسته می شود که یک نام برای نمایه جدید خود وارد کنید.

    vscode-create-profile-name

فهرست

vscode-profile-contents-menu

یک نمایه می تواند شامل موارد زیر باشد:

vscode-profile-contents-list-example

  • تنظیمات – در یک پروفایل خاص settings.json فایل.
  • برنامه های افزودنی – می توانید پسوندها را با برداشتن علامت ورودی آنها در نمای نمایه ها از نمایه حذف کنید.
  • حالت های رابط کاربری – نمایش طرح (موقعیت ها)، نمایش ها و اقدامات قابل مشاهده.
  • کلیدبندی ها – در یک پروفایل خاص keybindings.json فایل.
  • تکه ها – در یک پروفایل خاص {language}.json فایل ها.
  • وظایف کاربر – در یک پروفایل خاص tasks.json فایل.

هنگام ایجاد یک نمایه جدید بر اساس نمایه پیش فرض، VS Code فایل های پیکربندی خاص پروفایل را از فایل های پیکربندی کاربر پر می کند. به طور خودکار تنظیمات مربوط به فضای کاری را در نمایه جدید شامل نمی شود.

نمایش دادن

شما به راحتی می توانید نام نمایه فعلی خود را در مکان های مختلف در سراسر VS Code UI مشاهده کنید. این می تواند برای پیگیری نمایه ای که در حال حاضر استفاده می کنید مفید باشد.

اگر هنوز نمایه ای ایجاد نکرده اید، VS Code هیچ نام نمایه ای را نمایش نمی دهد.

این مدیریت کنید دکمه چرخ دنده نشانی را با دو حرف اول نمایه فعال نمایش می دهد تا بتوانید بررسی کنید که کدام نمایه را اجرا می کنید.

vscode-settings-icon

نمایه موقت

اگر می‌خواهید یک پیکربندی جدید را امتحان کنید یا یک برنامه افزودنی را بدون تغییر نمایه پیش‌فرض یا موجود خود آزمایش کنید، نمایه‌های موقت مفید هستند. راه اندازی مجدد VS Code نمایه فعلی را برای فضای کاری شما فعال می کند.

شما یک نمایه موقت از طریق ایجاد می کنید نمایه ها: یک نمایه موقت ایجاد کنید دستور در پالت فرمان. نمایه موقت به عنوان یک نمایه خالی شروع می شود و نامی دارد که به طور خودکار تولید می شود (مانند دمای 1). می‌توانید تنظیمات و برنامه‌های افزودنی نمایه را تغییر دهید، از نمایه برای تمام طول جلسه کد VS خود استفاده کنید، اما پس از بستن VS Code حذف می‌شود.

vscode-temporary-profile-options

مدیریت پروفایل ها

با جستجو می‌توانید تنظیمات زیادی برای مدیریت پروفایل‌ها پیدا کنید Profiles در پالت فرمان

ویرایش

می‌توانید با دنبال کردن همان فرآیندی که برای تغییر پیکربندی کد VS انجام می‌دهید، یک نمایه را ویرایش کنید. می‌توانید برنامه‌های افزودنی را نصب، حذف یا غیرفعال کنید، تنظیمات را تغییر دهید و طرح‌بندی رابط کاربری ویرایشگر را همانطور که معمولاً انجام می‌دهید سفارشی کنید. این تغییرات در نمایه فعال فعلی شما ذخیره خواهد شد.

انجمن های فضای کاری

هنگامی که یک نمایه را ایجاد یا انتخاب می کنید، با فضای کاری فعلی مرتبط می شود. هر زمان که آن پوشه را باز می کنید، نمایه فضای کاری فعال است، و اگر پوشه دیگری را باز کنید، اگر نمایه مربوط به آن پوشه تنظیم شده باشد یا در آخرین نمایه استفاده شده باقی بماند، نمایه به نمایه مربوط به آن پوشه تغییر می کند.

برای مثال

اگر یک نمایه front-end برای فضای کاری React خود و یک نمایه پشتیبان برای فضای کاری Ruby خود ایجاد کنید، هر نمایه به فضای کاری مربوطه مرتبط می شود. بنابراین، هر بار که به آن فضای کاری دسترسی پیدا می کنید، نمایه مرتبط بارگیری می شود.

تغییر پروفایل

اگر ترجیح می دهید از صفحه کلید استفاده کنید، می توانید از آن استفاده کنید پروفایل ها: تغییر نمایه ورود در پالت فرمان از طرف دیگر، می توانید یک میانبر به آن اختصاص دهید پروفایل ها: تغییر نمایه دستور برای باز کردن مستقیم تغییر دهنده پروفایل.

برای یک رویکرد بصری تر، می توانید روی آن کلیک کنید مدیریت کنید دکمه چرخ دنده را در گوشه سمت چپ پایین پنجره، سپس از منوی کشویی “Profiles” را انتخاب کنید. با این کار نمای پروفایل ها باز می شود، جایی که می توانید نمایه ای را برای جابجایی انتخاب کنید. همچنین می توانید با رفتن به نمای پروفایل ها دسترسی داشته باشید فایل (کد در macOS) > تنظیمات > پروفایل ها.

به اشتراک گذاری پروفایل ها

هنگامی که نمایه کاملی را برای فضای کاری خود ایجاد کردید، ممکن است برای شما مفید باشد که آن نمایه را با تیم یا توسعه دهندگان همکار خود به اشتراک بگذارید.

شما می توانید یک نمایه را با استفاده از نمایه ها: نمایه صادراتی فرمان از پالت فرمان یا صادرات نمایه… گزینه ای از منوی تنظیمات پروفایل. نمای Profiles را با محتویات نمایه فعال و an مشاهده خواهید کرد صادرات دکمه. قبل از اینکه نمایه را صادر کنید، می‌توانید عناصر مختلف نمایه مانند برنامه‌های افزودنی یا فایل‌های پیکربندی را لغو انتخاب کنید.

اشتراک گذاری-vscode-پروفایل

وقتی انتخاب می کنید صادرات، از شما خواسته می شود نام نمایه و اینکه آیا می خواهید به یک GitHub gist یا سیستم فایل محلی خود صادر کنید یا خیر.

گزینه های export-vscode-profile

ذخیره به عنوان یک اصل GitHub

اگر انتخاب کنید که نمایه ای را در GitHub ذخیره کنید (اگر قبلاً وارد GitHub نشده اید، از شما خواسته می شود که وارد GitHub شوید)، یک گفتگو ظاهر می شود که به شما این امکان را می دهد که لینک را کپی کنید بنابراین می توانید URL اصل نمایه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اصل GitHub به عنوان علامت گذاری شده است راز، بنابراین فقط کسانی که پیوند را دارند می توانند اصل را ببینند. شما می توانید اصل نمایه خود را به همان روشی که سایر موارد GitHub را مدیریت کنید، مدیریت کنید.

vscode-profile-github-gist

به عنوان یک فایل محلی ذخیره کنید

اگر انتخاب کردید که نمایه را به عنوان یک فایل محلی ذخیره کنید، a ذخیره نمایه گفتگو به شما امکان می دهد فایل را روی دستگاه محلی خود قرار دهید. یک نمایه در یک فایل با پسوند وجود دارد .code-profile.

وارد كردن

هنگامی که نمایه خود را صادر کردید، می خواهید با هم تیمی های خود نحوه وارد کردن آن نمایه را در فضای کاری خود به اشتراک بگذارید.

شما می توانید یک نمایه را با استفاده از نمایه ها: نمایه وارد کنید فرمان از پالت فرمان یا وارد کردن نمایه… گزینه ای از منوی تنظیمات پروفایل. گزینه ای برای ارائه URL به یک GitHub یا وارد کردن از یک فایل محلی به شما ارائه می شود.

import-vscode-profile

URL را جایگذاری کنید یا یک فایل محلی را انتخاب کنید و نمای Profiles را مشاهده خواهید کرد. در اینجا می‌توانید در صورتی که نمی‌خواهید برخی از عناصر نمایه را وارد کنید، انتخاب کنید. انتخاب کنید نمایه وارد کنید را فشار دهید و اکنون از نمایه وارد شده استفاده خواهید کرد.

خودتان آنها را امتحان کنید

پروفایل های VS Code یک ویژگی قدرتمند است که می تواند گردش کار توسعه شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. با اجازه دادن به شما برای ذخیره و جابه‌جایی بین مجموعه‌های ترجیحی و پیکربندی‌های مختلف، نمایه‌ها می‌توانند به شما کمک کنند سازماندهی کنید، در زمان صرفه‌جویی کنید و کارآمدتر کار کنید.

بنابراین اگر هنوز استفاده از پروفایل‌ها را امتحان نکرده‌اید، آن‌ها را امتحان کنید و ببینید که چگونه می‌توانند به کار توسعه شما کمک کنند.

با تشکر از شما برای خواندن، و کد نویسی مبارک!


منبع مطالب:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا