بازی

بزرگترین پلتفرم های سه بعدی تا کنون

نکات برجسته

  • پلتفرم‌های سه‌بعدی بعد کاملاً جدیدی به گیم‌پلی اضافه می‌کنند و آزادی بیشتر و تجربه‌های دنیای باز را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورند.

  • بازی هایی مانند Banjo-Kazoie، Super Mario 64 و Conker’s Bad Fur Day شخصیت ها و طنز منحصر به فردی را به ژانر پلتفرمر سه بعدی می آورند.

  • عناوینی مانند Psychonauts 2 و It Takes Two خلاقیت و نوآوری موجود در پلتفرم‌های سه بعدی مدرن را به نمایش می‌گذارند.

گیمر ویدیوی روز

برای ادامه با محتوا، پیمایش کنید

تا دهه 90 بود که پلتفرم‌های سه بعدی رایج شدند. قبل از آن، ژانر پلتفرمینگ تحت تسلط تجربه‌های 2 بعدی یا 2.5 بعدی بود، مانند پلتفرم‌های Donkey Kong و Super Mario Bros.

مربوط

14 بهترین پلتفرم سه بعدی در نینتندو سوییچ

بدوید و از میان این پلتفرمرهای فوق العاده برای نینتندو سوییچ بپرید.

به علاوه، گیم‌پلی این عناوین بازتر است. پس از همه، بازیکنان لازم نیست در یک مسیر گیر کرده باشند. آنها می توانند در چندین جهت حرکت کنند. به این ترتیب، برخی از بازی ها دارای جهان های باز نیز هستند. البته، این مزایا به این معنی نیست که هر پلتفرمر سه بعدی بهتر از پلتفرمر دو بعدی است و همچنین به این معنا نیست که هر پلتفرمر سه بعدی خوب است. با این حال موارد زیر چیزی بیش از خوب هستند. آنها عالی هستند.

7 بانجو-کازوئی

قطعه پازل نگهدارنده خرس و پرنده

بانجو-کازوئی

منتشر شد
28 ژوئن 1998

ناشر(های)
نینتندو

Banjo-Kazooie حول دو شخصیت اصلی می چرخد: یک خرس به نام Banjo و یک پرنده به نام Kazooie. دومی روی پشت اولی می نشیند و آنها یک تیم پلتفرمینگ فوق العاده می سازند. هدف آنها متوقف کردن یک جادوگر شیطانی و نجات خواهر بانجو، توتی است.

انجام این کار شامل دویدن در اطراف جهان های رنگارنگ و جمع آوری نت های موسیقی و قطعات پازل است. شما خیلی محدود نیستید که کدام کلکسیون را برای اولین بار و چه زمانی انتخاب کنید. شما در واقع آزادی زیادی دارید تا هر طور که صلاح می دانید پیشرفت کنید. این یکی از بهترین جنبه های بازی است. یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده طیف توانایی‌هایی است که جفت قهرمان داستان باید با آن بازی کند.

6 لبه آینه

تصویری که پشت بام شهر را در Mirror's Edge نشان می دهد

لبه آینه

منتشر شد
11 نوامبر 2008

توسعه دهندگان
تاس

Mirror’s Edge با پلتفرمرهای سنتی بسیار متفاوت است. این شامل تصاویر کارتونی و بسیاری از رنگ های روشن نیست، و همچنین افراد و حیوانات غیرواقعی را نشان نمی دهد. این به این دلیل است که در چیزی شبیه به دنیای واقعی است و شما به عنوان یک پیک در آن دنیا بازی می کنید.

با این حال، شما از دوچرخه یا ماشین برای رفت و آمد استفاده نمی کنید. شما از مهارت های پارکور خود استفاده می کنید. این به معنای دویدن از دیوارها، تاب خوردن روی چیزها و جهش از روی پشت بام است. حتی کمی مبارزه در بازی وجود دارد که بیشتر حول محور شما می چرخد ​​و از سرعت شما برای خلع سلاح دشمنانتان استفاده می کند. همه اینها به صورت اول شخص بازی می شود، که دلیل دیگری برای منحصر به فرد بودن آن است.

5 سوپر ماریو 64

ماریو در حال جمع آوری یک ستاره در Super Mario 64

سوپر ماریو 64

منتشر شد
5 شهریور 96

توسعه دهندگان
نینتندو

ناشر(های)
نینتندو

در این مرحله، طرفداران سوپر ماریو با پلتفرم‌های سه بعدی غریبه نیستند. با این حال، در سال 1996، Super Mario تا زمان انتشار Super Mario 64 یک سری پلتفرمر کاملاً دو بعدی بود.

ماریو 64 یک بازی کلاسیک است. گیم پلی اصلی پلتفرمینگ تا به امروز ادامه دارد، زیرا همچنان سرگرم کننده و راضی کننده است. با این حال، عظمت واقعی این بازی ناشی از طراحی سطح است. هر سطح متنوع و فوق العاده خوب ساخته شده است. به علاوه، کل مفهوم به دست آوردن هر چه بیشتر ستاره ها بسیار سرگرم کننده است.

4 روز خز بد Conker

کانکر با تاجی روی سرش کمی ناراحت به نظر می رسد

پلتفرمرهای سه بعدی معمولا سبک و لحن متفاوتی دارند. آنها معمولاً دارای موجودات رنگارنگ و گفتگو هستند که برای کل خانواده مناسب است. Conker’s Bad Fur Day نیز شخصیت های رنگارنگی دارد، اما زبان آنها به همان اندازه رنگارنگ است. این بازی تا حدودی تقلید از عناوین دیگر این سبک است.

مربوط

بهترین بازی های پلتفرمر تمام دوران

پلتفرمر یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین ژانرهای تمام دوران است. اگر از طرفداران آنها هستید، اینها عناوینی هستند که برای بازی کردن نیاز دارید.

از نظر بصری، شخصیت اصلی، کانکر، در یک بازی Banjo Kazooie یا Super Mario جا می‌شود، زیرا او یک سنجاب شایان ستایش است. با این حال، او مشروب خواری می کند و از الفاظ رکیک استفاده می کند. مزخرفات او منبع رایج طنز در طول بازی است. با این حال، او تنها کسی نیست که جوک‌ها را ارائه می‌کند، زیرا بیشتر بازی حاوی کمدی حواس‌پرتی است، از جمله بسیاری از خطوط شکستن دیوار چهارم. این به آن کمک می کند تا در بین سایر پلتفرم های سه بعدی متمایز شود. پلتفرمینگ واقعی در بازی نیز قوی است.

3 روان‌نوردان 2

Psychonauts 2 - Raz در Motherlobe ایستاده است

بازی‌های Psychonauts از خلاقانه‌ترین پلتفرم‌های سه بعدی هستند. با توجه به پیشرفت های تکنولوژیکی، بازی دوم کمی بهتر از بازی اول است. همانطور که از هر بازی برتر در این سبک انتظار دارید، Psychonauts 2 دارای پلتفرم و مبارزه روان است.

با این حال، بازی واقعاً در سطوح خود می درخشد. آنها در ذهن مردم جای می گیرند. به این ترتیب، هر یک منحصر به فرد و کمی حواس پرت است. اگرچه همه آنها به خوبی طراحی شده اند. نوشتن و داستان به همان اندازه درخشان است، که عمیق‌تر از چیزی است که از یک پلتفرمر سه بعدی انتظار دارید.

2 طول می کشد دو

کودی و می از یک انفجار در فیلم It Takes Two فرار می کنند

طول می کشد دو

منتشر شد
26 مارس 2021

توسعه دهندگان
استودیو Hazelight

این که آیا It Takes Two را باید یک پلتفرمر سه بعدی در نظر گرفت جای بحث دارد. به هر حال، این واقعا بیشتر یک عنوان اکشن ماجراجویی در نظر گرفته می شود. با این حال، این یک بازی سه بعدی است که دارای پلتفرمینگ زیادی است. این مطمئنا یک عنوان استثنایی و یکی از بهترین پلتفرمرهای co-op در تمام دوران است.

شما به عنوان یک زوج متاهل بازی می کنید که تبدیل به عروسک می شوند. این نه تنها به این معنی است که آنها شبیه اسباب بازی هستند، بلکه به اندازه اسباب بازی نیز هستند. بنابراین، آنها برای بازگشت به بدن های معمولی وارد ماجراجویی می شوند. در این فرآیند، شما باید سطوح مختلف زیبایی را با حل پازل و انجام چند پلتفرم تکمیل کنید.

1 سوپر ماریو اودیسه

ماریو و کاپی در Super Mario Odyssey

سوپر ماریو اودیسه

منتشر شد
27 اکتبر 2017

توسعه دهندگان
نینتندو

ناشر(های)
نینتندو

بستر، زمینه)
تعویض

بار دیگر، بوسر پرنسس هلو را اسیر می کند و این بار قصد دارد با او ازدواج کند. با این حال، مثل همیشه، ماریو برای متوقف کردن آن به یک ماموریت می رود. بنابراین، Super Mario Odyssey وقتی نوبت به داستان می رسد، چرخ را دوباره اختراع نمی کند. به علاوه، از فرمول کلاسیک 3D Super Mario پیروی می کند که شما به مکان های رنگارنگ مختلف سفر می کنید و سعی می کنید چیزها را جمع آوری کنید.

با این حال، این بار به جای ستارگان، قمرها هستند و این قمرها نیروی هوایی را تامین می کنند که لوله کش کوچک از آن برای دور زدن استفاده می کند. نکته دیگری که این عنوان ماریو را متفاوت می کند، گنجاندن Cappy است. او یک موجود کلاه کوچکی است که ماریو بر سر دارد و شما می توانید از آن برای داشتن اشیا استفاده کنید. این یک ویژگی منحصر به فرد و هوشمندانه است که هنگام پیمایش در سطوح رنگی و خوش طراحی بازی به شدت از آن استفاده می کنید.

بعد

13 بهترین پلتفرمر سه بعدی در PS4 و PS5

افزودن یک بعد کاملاً جدید به ژانر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا