بازی

بهترین پلتفرمرهای مستقل

Summarize this content to 400 words in Persian Lang
نکات برجسته

توسعه دهندگان مستقل با استعداد در حال تعریف مجدد بازی های پلتفرمینگ با پیچ و تاب های منحصر به فرد و موقعیت های تخیلی هستند.

برخی از پلتفرم‌های مستقل، از جمله برج پیتزا، ضمن اضافه کردن ایده‌های جدید، به یک مجموعه قدیمی ادای احترام می‌کنند.

عناوین دیگر، مانند Gris، ایده کاملا جدیدی را ارائه می دهند که در این ژانر نوآوری می کند.

گیمر ویدیوی روز

برای ادامه با محتوا، پیمایش کنید

از Super Mario گرفته تا Sonic the Hedgehog تا Jak & Daxter، بسیاری از پلتفرم‌های عالی سه‌گانه A نسل‌ها را تعریف کرده‌اند و طرفداران را در طول سال‌ها سرگرم نگه داشته‌اند. با این حال، در میان غول‌ها، بسیاری از توسعه‌دهندگان کوچک‌تر هستند که دست خود را در این ژانر امتحان کرده‌اند و در نتیجه برخی از بهترین بازی‌های پلتفرمینگ امروزی را به دست آورده‌اند.
مربوط بهترین بازی های پلتفرمر تمام دوران پلتفرمر یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین ژانرهای تمام دوران است. اگر از طرفداران آنها هستید، اینها عناوینی هستند که برای بازی کردن نیاز دارید.
این بازی‌های مستقل با پیش‌فرض‌های تخیلی، پیچش‌های منحصربه‌فرد و گیم‌پلی سرگرم‌کننده، مرزها را پشت سر می‌گذارند و ژانر را دوباره تعریف می‌کنند. برخی از جواهرات پنهان (و برخی نه چندان پنهان) برای تاج پلتفرمینگ می آیند، و ممکن است زودتر آن را از لوله کش مورد علاقه همه مطالبه کنند.
به روز شده در 15 ژوئن 2024 توسط PJ Molloy: پلتفرمرهای Triple-A اخیراً به طور فزاینده‌ای کمیاب شده‌اند. خوشبختانه، بسیاری از توسعه دهندگان مستقل با استعداد در حال زنده نگه داشتن این ژانر و ارائه ایده های نوآورانه جدید هستند. برای طرفداران بازی‌های پلتفرم سه‌بعدی، ما چند توصیه جدید اضافه کرده‌ایم تا این مشکل برای جمع‌آوری‌های بیشتر انجام شود.

15 غار رویاها
یک مجموعه الهام گرفته از N64-A-Thon
Cavern of Dreams یک ادای احترام عاشقانه به N64 collect-a-thons است که دارای گیم پلی و تصاویری است که یادآور دوران است. داستان اژدهای جوانی به نام فین را دنبال می‌کند که برای نجات خواهر و برادرهای گمشده‌اش باید پنج دنیای جعبه‌شنی را کشف کند.
مانند Banjo-Kazoie و Donkey Kong 64، شما باید به دنبال کلکسیون ها باشید، توانایی های جدید را باز کنید و به شخصیت های رنگارنگ زیادی که در طول راه با آنها برخورد می کنید کمک کنید. چیزی که Cavern of Dreams را منحصربه‌فرد می‌کند، تاکید بیشتر آن بر پازل‌ها است که بسیاری از آن‌ها مهارت‌های مشاهده شما را آزمایش می‌کنند. این یک ماجراجویی کوتاه است اما اگر به پلتفرم‌های سه بعدی یکپارچهسازی با سیستمعامل علاقه دارید، ارزشش را دارد.

14 برج پیتزا
یک بازی امتیازی بر اساس کارتون های دهه 90
برج پیتزا منتشر شد 26 ژانویه 2023 توسعه دهندگان برج پیتزا
برج پیتزا که از بازی‌های Wario Land الهام گرفته شده است، یک پلتفرم کننده سریع امتیازدهی با سبک هنری است که یادآور کارتون‌های دهه 90 است. شما کنترل سرآشپز پپینو اسپاگتی را دارید که باید با توپ لیزری از تخریب رستورانش توسط پیتزای حساس جلوگیری کند. اگر احمقانه به نظر می رسد، به این دلیل است که اینطور است.
مجموعه حرکتی Peppino ترکیبی از سرعت Sonic the Hedgehog و مبارزه Wario است. هر سطح مسابقه ای با زمان است زیرا شما سعی می کنید با ضربه زدن به دشمنان و یافتن کلکسیون های ترکیبی خود را حفظ کنید. برج پیتزا خنده دار، چالش برانگیز و به طرز لذت بخشی عجیب و غریب، تجربه ای منحصر به فرد و هیجان انگیز را ایجاد می کند.

13 Lunistics
نامه ای عاشقانه به سگا زحل
اگر با Sega Saturn بزرگ شده اید، با Lunistice احساس خوبی در خانه خواهید داشت. همه چیز، از گرافیک پیکسل گرفته تا پلتفرم سه بعدی الهام گرفته از Sonic، حس دوران 32 بیتی را به تصویر می کشد. شما به عنوان Hana the Tanuki بازی می کنید، که باید در هفت منطقه رویا مانند، که هر کدام به دو قسمت تقسیم می شوند، سکوی بازی را طی کنید.
سطوح ترکیبی از بخش‌های مبتنی بر سرعت و بخش‌های جمع‌آوری مبتنی بر اکتشاف هستند. هانا می‌تواند دوبل بپرد و با دم خود به دشمنان ضربه بزند، و یک مجموعه حرکتی واضح و پاسخ‌گو ایجاد کند که باعث می‌شود بازی پلتفرم یک انفجار باشد. اگر از طرفداران سونیک یا سگا به طور کلی هستید، آن را بررسی کنید.

12 MO گمراه
پلتفرم پازلی ماکابر

اخیراً، تلاش‌های زیادی برای پلتفرم اکشن توسط استودیوهای مستقل انجام شده است، حتی آنهایی که بر طراحی هنری جذاب تاکید دارند. با این حال، این جواهر پنهان از Rayark International از پیچش‌های سرگرم‌کننده و هوشمندانه به نفع خود استفاده می‌کند – هم با تم‌های علمی تخیلی انگلی و هم با گیم‌پلی.
MO Astray به شما اجازه می دهد تا یک لکه بی شکل را کنترل کنید که با کنترل شکل های زندگی زامبی مانند از راهروهای تاریک و صنعتی عبور می کند. در حین انجام این کار، می توانید با حل پازل، دور زدن خطرات و استفاده از توانایی های دیگر به اتاق ناشناخته بعدی بروید.

11 برزخ
یک اسکرولر جانبی ترسناک ترسناک

برزخ منتشر شد 21 جولای 2010 توسعه دهندگان Playdead
لیمبو به سبک نوآر وهم‌آور Playdead که یک نمونه اولیه از موفقیت‌های پلتفرمینگ مستقل است، با پازل‌های خلاقانه و سبک هنری شبح‌آور و شبح‌آمیز خود همچنان برجسته است. این بازی در سال 2010 روی Xbox Live Arcade عرضه شد و با استقبال مثبت طرفداران و منتقدان روبرو شد.
مربوط بهترین پلتفرم‌های دو بعدی در نینتندو سوییچ در این پلتفرم‌های دوبعدی فوق‌العاده گم شوید که برای بازی در سوییچ مناسب هستند.
این سفر کوتاه اما به یاد ماندنی شما را کنترل می کند پسری که باید در جنگلی مرموز قدم بزند در حالی که در جستجوی خواهرش از تله های مختلف، هیولاها و دیگر خطرات وحشتناک جان سالم به در می برد. علی‌رغم تصاویر دوبعدی شیک‌شده، Limbo کاملاً شما را در فضای دلخراش خود غرق می‌کند – و با حداقل نگه‌داشتن دست، منوها یا رابط، احساسی واقعی را به شما هدیه می‌دهد.

10 Wonder Boy: The Dragon’s Trap
یک بازسازی خیره کننده از پلتفرمر محبوب

Wonder Boy: The Dragon’s Trap یک بازسازی درخشان از دنباله اصلی پسر شگفت انگیز از Lizardcube است. این بازی که در سال 2017 برای کنسول، رایانه شخصی و دستگاه های تلفن همراه عرضه شد، کنترل یک ماجراجوی جوان را در اختیار شما قرار می دهد که پس از شکست دادن اژدهای خشن Mecha، نفرینی به او وارد شده است که آنها را به هیبریدی مارمولک و انسان تبدیل کرده است.
برای بازگشت به شکل انسانی خود، باید سفری جسورانه در سرزمین های مختلف داشته باشید تا اژدهایان باقی مانده را بکشید. در طول داستان، شما تغییرات حیوانات را برای کمک به حرکت در مناطق خاص و موقعیت‌های جنگی به دست خواهید آورد. The Dragon’s Trap یک پلتفرمر جذاب و دست کم گرفته شده با پیش فرض قانع کننده و گرافیک دستکش فوق العاده است.

9 گریس
سفری عاطفی در میان غم و اندوه

GRIS منتشر شد 13 دسامبر 2018 توسعه دهندگان استودیو نومادا
بدون شک یکی از بهترین بازی‌های مستقل موجود در بازار، Gris با راه‌اندازی خود در سال ۲۰۱۸ به لطف سبک هنری فریبنده و پیش‌فرض احساسی چشمگیر، گیمرها را تحت تأثیر قرار داد. گریس در حالی که در تلاش برای یافتن صدای خود دوباره با غم و غم و فقدان شخصی دست و پنجه نرم می کند، قهرمان عنوان را دنبال می کند.
در طول بازی، شما در مناطقی سفر خواهید کرد که نشان دهنده پنج مرحله غم و اندوه هستند و همچنین از هیولای سیاه رنگی که به نظر می‌رسد قصد مصرف Gris را دارد، فرار خواهید کرد. او همچنین توانایی‌های پیمایش را در طول مسیر به دست می‌آورد، از جمله ایجاد مسیرهایی از صورت‌های فلکی. به طور کلی، این یک پلتفرمر پازلی زیبا است که همه باید حداقل یک بار آن را تجربه کنند.

8 کابوس های کوچک
ترسناک ترین پلتفرمر تاریخ

Little Nightmares: Complete Edition منتشر شد 28 آوریل 2017 توسعه دهندگان استودیو Tarsier
اولین سرمایه گذاری استودیو Tarsier در ژانر ترسناک در سال 2017 طرفداران را شگفت زده کرد. شما کنترل دختر کوچکی به نام Six را به دست می گیرید که به شدت در تلاش برای فرار از روده های خشن یک کشتی غول پیکر زیر آب به نام The Maw است. . او باید در حین حل پازل ها و اجتناب از بسیاری از دشمنان ترسناک از محیط کابوس وار عبور کند.
Little Nightmares به دلیل فقدان توانایی‌های رزمی Six، بر گیم‌پلی مخفیانه تأکید می‌کند و احساس درماندگی را در مقابل خطراتی که در بیشتر گوشه‌ها در کمین است، به ارمغان می‌آورد. این یک تجربه سریع، گیرا و ناراحت کننده است که برای طرفداران ترسناک عالی است.

7 سوپر گوشت پسر
یک کلاسیک خنده دار و در عین حال چالش برانگیز

سوپر گوشت پسر منتشر شد 20 اکتبر 2010 توسعه دهندگان گوشت تیم
Super Meat Boy که به عنوان یکی از سخت‌ترین پلتفرمرهای تاریخ شناخته می‌شود، مدت‌هاست که به عنوان یک بازی مستقل افسانه‌ای شناخته می‌شود. Meat Boy در ماموریتی است که دوست دخترش، Bandage Girl را نجات دهد، که به زودی متوجه می شود که کار آسانی نیست. این بازی به دلیل چالش‌های بالای خود به دلیل سطوح سریع و زمان‌بندی دقیق در چند ثانیه مورد نیاز برای اجتناب از موانع مشهور است.
Super Meat Boy 300 سطح خیره کننده را برای تکمیل فراهم می کند که ساعت ها گیم پلی شدید را تضمین می کند. به علاوه، سبک هنری متمایز و کمدی تاریک آن را بی‌نهایت فریبنده کرده است. به طور کلی، این یک نامه عاشقانه به بازی‌های پلتفرم سنتی با سختی بالا است – برای کسانی که از چالش لذت می‌برند عالی است.

6 پاییز بچه ها
یک نبرد رویال بسیار احمقانه

به نظر می رسید Fall Guys Mediatonic در زمان مناسبی فرود آمد. در اوایل سال 2020، زمانی که مردم در خانه امن می‌ماندند، انجام بازی‌های چندنفره با دوستان به صورت آنلاین به یک لطف نجات بخش تبدیل شد و Fall Guys به یک موفقیت جهانی تبدیل شد.
مربوط 13 بهترین پلتفرمر سه بعدی در PS4 و PS5 افزودن یک بعد کاملاً جدید به ژانر.
Fall Guys با الهام از نمایش‌های بازی‌های فوق‌العاده مانند Total Wipeout و Ninja Warrior، به طرز هوشمندانه‌ای پلتفرم‌سازی دقیق را با هرج و مرج رقابتی یک بتل رویال ادغام می‌کند. حداکثر 60 بازیکن ژله‌های راه رفتن را کنترل می‌کنند و باید یک سری چالش‌های رنگارنگ را تکمیل کنند. این مسابقه تا خط پایان (یا سایر رویدادهای چرخشی) است که برنده تاج آرزویی را به دست می آورد. ساده و در عین حال جذاب، Fall Guys برای تازه واردان پلتفرم سه بعدی عالی است.

5 دوستان ماجراجویی
پلتفرمر کارتونی که شما را لبخند می‌زند

Massive Monster’s The Adventure Pals یک بازی ویدیویی بسیار جذاب و خانوادگی است. همانطور که از عنوان پیداست، بازی حول محور یک ماجراجویی بزرگ می چرخد ​​– که با ربوده شدن پدر یک پسر جوان شروع می شود. او برای نجات او و شکست دادن شرور آقای B، که به طرز عجیبی قصد دارد افراد مسن را به هات داگ تبدیل کند، تلاش می کند.
قهرمان شجاع با بهترین دوست خود راک و زرافه خانگی اسپارکلز در کنارش، در سراسر سرزمین ها سفر می کند و با راهزنان مبارزه می کند و با طیف وسیعی از متحدان ملاقات می کند. این یک ماجراجویی سریع است که برداشتی منحصربه‌فرد از قراردادهای معمولی پلتفرمینگ به ارمغان می‌آورد، زمانی که Sparkles به شما کمک می‌کند با استفاده از زبانش به عنوان پروانه، از یک شکاف بزرگ عبور کنید، نشان داده شد. این عنوان شاد و مفرح است که همه سنین می توانند از آن لذت ببرند.

4 شوالیه بیل: گنج
بازگشتی به NES Classics

شوالیه بیل منتشر شد 26 ژوئن 2014 توسعه دهندگان بازی های باشگاه قایق بادبانی
Yacht Club Games یکی از پیشگامان اولیه احیای پلتفرمر یکپارچهسازی با سیستمعامل بود که اولین شوالیه شوالیه را در سال 2014 به نمایش گذاشت. چندین سال به سرعت به جلو رفتند، و این بازی پرطرفدار در پیشتاز هند بزرگ باقی مانده است و با بسته نرم افزاری قوی Treasure Trove به اوج خود می رسد. .
این هنوز بهترین راه برای بازی در نقش شوالیه بیل‌زنی است که باید از موانع عبور کند، گنج جمع کند و با Order of No Quarter مبارزه کند. این DLC فریبنده شامل چهار کمپین اضافی، حالت‌های چالش، یک مینی جنگنده “Showdown” و یک حالت تعویض بدن برای تغییر اوضاع است. این نزدیک به 20 ساعت گیم پلی لذت بخش (برای تکمیل کننده ها) را به پایان می رساند.

3 Ori And The Will of The Wisps
یک مترویدوانیا بصری خیره کننده

Ori and the Wisps
استودیو مون با سفر سورئال و هیجان‌انگیز خود در طبیعت، گیمرها را با اولین بازی Ori در سال 2015 مجذوب خود کرد. پنج سال بعد، این سری با دنباله‌ای بلندپروازانه‌تر و گسترده‌تر بازگشت. Will of the Wisps بیشتر بر کاوش عمیق در بیابان باشکوه تأکید دارد. این یک دنیای گسترده و غیرخطی شبیه به یک مترویدوانیا فانتزی است.
مربوط 8 بهترین پلتفرمر رایگان پولی که به سختی به دست آورده اید با این پلتفرمرهای رایگان فوق العاده پس انداز کنید.
این بازی همچنین گیم پلی روان و روان را با استفاده از ذخیره خودکار ساده می کند و چندین ارتقاء و توانایی دیگر را اضافه می کند. استودیوی ماه همچنین عبادتگاه‌های رزمی سنگین و آزمایش‌های روحی سریع را به ارمغان می‌آورد که بعد جدیدی به تجربه اضافه می‌کند. به عنوان گیلاس در بالا، برخی از بهترین گرافیک ها را در ژانر پلتفرمینگ دارد.

2 سلست
پلتفرم کننده پیکسل نفس گیر

سلست منتشر شد 25 ژانویه 2018 توسعه دهنده Maddy Makes Games, Extremely OK Games, Ltd.
سلست به روشی مشابه گریس، کار خارق‌العاده‌ای برای مقابله با موضوعات سنگین‌تر انجام می‌دهد. این امر، همراه با طراحی سطح چالش برانگیز، گیمرها را در سراسر جهان مجذوب خود کرد و سروصدای زیادی به‌ویژه در مورد سرعت‌دوندگان ایجاد کرد.
سلست داستان مادلین، زن جوانی را روایت می‌کند که در ماموریتی برای رسیدن به قله کوه عنوان‌دار در حالی که با شیاطین درونی خود روبرو می‌شود. موضوع اصلی بازی حول مبارزاتی است که می تواند با سلامت روان همراه باشد و پذیرش اینکه این چالش ها تعیین کننده شخصیت شما نیستند. سلست با طرح‌ها و مضامین احساسی، استعاری، هنر پیکسلی فوق‌العاده و کنترل‌های محکم، یک پلتفرمر است که باید بازی کرد.

1 شوالیه توخالی
مترویدوانیا بسیار زرق و برق دار

شوالیه توخالی منتشر شد 24 فوریه 2017 توسعه دهندگان تیم گیلاس
شوالیه هالو نایت یک اکشن-ماجراجویی ترسناک، یک مترویدوانیا درجه یک است. شما کنترل یک قهرمان ناشناس را به دست می گیرید که وظیفه دارد دنیای فرسوده Hallownest را کشف کند تا اسرار آن را فاش کند. جنگجوی بی نام و ساکت با حشرات متخاصم روبرو می شود و برای زنده ماندن باید از جنگ غوغا یا طلسم های مختلف استفاده کند.
Hollow Knight با داستان های عمیق، باس فایت های سخت، رازهای بی شمار و پایان های متعدد برای کشف، برخی از پویاترین و فریبنده ترین محتوای هر پلتفرمر را به ارمغان می آورد.
بعد 8 بهترین پلتفرمر سه بعدی در استیم گاهی اوقات پرش سه بعدی سرگرم کننده تر است.

فهرست مطالب

نکات برجسته

  • توسعه دهندگان مستقل با استعداد در حال تعریف مجدد بازی های پلتفرمینگ با پیچ و تاب های منحصر به فرد و موقعیت های تخیلی هستند.

  • برخی از پلتفرم‌های مستقل، از جمله برج پیتزا، ضمن اضافه کردن ایده‌های جدید، به یک مجموعه قدیمی ادای احترام می‌کنند.

  • عناوین دیگر، مانند Gris، ایده کاملا جدیدی را ارائه می دهند که در این ژانر نوآوری می کند.

گیمر ویدیوی روز

برای ادامه با محتوا، پیمایش کنید

از Super Mario گرفته تا Sonic the Hedgehog تا Jak & Daxter، بسیاری از پلتفرم‌های عالی سه‌گانه A نسل‌ها را تعریف کرده‌اند و طرفداران را در طول سال‌ها سرگرم نگه داشته‌اند. با این حال، در میان غول‌ها، بسیاری از توسعه‌دهندگان کوچک‌تر هستند که دست خود را در این ژانر امتحان کرده‌اند و در نتیجه برخی از بهترین بازی‌های پلتفرمینگ امروزی را به دست آورده‌اند.

مربوط

بهترین بازی های پلتفرمر تمام دوران

پلتفرمر یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین ژانرهای تمام دوران است. اگر از طرفداران آنها هستید، اینها عناوینی هستند که برای بازی کردن نیاز دارید.

این بازی‌های مستقل با پیش‌فرض‌های تخیلی، پیچش‌های منحصربه‌فرد و گیم‌پلی سرگرم‌کننده، مرزها را پشت سر می‌گذارند و ژانر را دوباره تعریف می‌کنند. برخی از جواهرات پنهان (و برخی نه چندان پنهان) برای تاج پلتفرمینگ می آیند، و ممکن است زودتر آن را از لوله کش مورد علاقه همه مطالبه کنند.

به روز شده در 15 ژوئن 2024 توسط PJ Molloy: پلتفرمرهای Triple-A اخیراً به طور فزاینده‌ای کمیاب شده‌اند. خوشبختانه، بسیاری از توسعه دهندگان مستقل با استعداد در حال زنده نگه داشتن این ژانر و ارائه ایده های نوآورانه جدید هستند. برای طرفداران بازی‌های پلتفرم سه‌بعدی، ما چند توصیه جدید اضافه کرده‌ایم تا این مشکل برای جمع‌آوری‌های بیشتر انجام شود.

15 غار رویاها

یک مجموعه الهام گرفته از N64-A-Thon

Cavern of Dreams یک ادای احترام عاشقانه به N64 collect-a-thons است که دارای گیم پلی و تصاویری است که یادآور دوران است. داستان اژدهای جوانی به نام فین را دنبال می‌کند که برای نجات خواهر و برادرهای گمشده‌اش باید پنج دنیای جعبه‌شنی را کشف کند.

مانند Banjo-Kazoie و Donkey Kong 64، شما باید به دنبال کلکسیون ها باشید، توانایی های جدید را باز کنید و به شخصیت های رنگارنگ زیادی که در طول راه با آنها برخورد می کنید کمک کنید. چیزی که Cavern of Dreams را منحصربه‌فرد می‌کند، تاکید بیشتر آن بر پازل‌ها است که بسیاری از آن‌ها مهارت‌های مشاهده شما را آزمایش می‌کنند. این یک ماجراجویی کوتاه است اما اگر به پلتفرم‌های سه بعدی یکپارچهسازی با سیستمعامل علاقه دارید، ارزشش را دارد.

14 برج پیتزا

یک بازی امتیازی بر اساس کارتون های دهه 90

برج پیتزا

منتشر شد
26 ژانویه 2023

توسعه دهندگان
برج پیتزا

برج پیتزا که از بازی‌های Wario Land الهام گرفته شده است، یک پلتفرم کننده سریع امتیازدهی با سبک هنری است که یادآور کارتون‌های دهه 90 است. شما کنترل سرآشپز پپینو اسپاگتی را دارید که باید با توپ لیزری از تخریب رستورانش توسط پیتزای حساس جلوگیری کند. اگر احمقانه به نظر می رسد، به این دلیل است که اینطور است.

مجموعه حرکتی Peppino ترکیبی از سرعت Sonic the Hedgehog و مبارزه Wario است. هر سطح مسابقه ای با زمان است زیرا شما سعی می کنید با ضربه زدن به دشمنان و یافتن کلکسیون های ترکیبی خود را حفظ کنید. برج پیتزا خنده دار، چالش برانگیز و به طرز لذت بخشی عجیب و غریب، تجربه ای منحصر به فرد و هیجان انگیز را ایجاد می کند.

13 Lunistics

نامه ای عاشقانه به سگا زحل

اگر با Sega Saturn بزرگ شده اید، با Lunistice احساس خوبی در خانه خواهید داشت. همه چیز، از گرافیک پیکسل گرفته تا پلتفرم سه بعدی الهام گرفته از Sonic، حس دوران 32 بیتی را به تصویر می کشد. شما به عنوان Hana the Tanuki بازی می کنید، که باید در هفت منطقه رویا مانند، که هر کدام به دو قسمت تقسیم می شوند، سکوی بازی را طی کنید.

سطوح ترکیبی از بخش‌های مبتنی بر سرعت و بخش‌های جمع‌آوری مبتنی بر اکتشاف هستند. هانا می‌تواند دوبل بپرد و با دم خود به دشمنان ضربه بزند، و یک مجموعه حرکتی واضح و پاسخ‌گو ایجاد کند که باعث می‌شود بازی پلتفرم یک انفجار باشد. اگر از طرفداران سونیک یا سگا به طور کلی هستید، آن را بررسی کنید.

12 MO گمراه

پلتفرم پازلی ماکابر

نورافکن هیولاهای زامبی گیاهی در راهرو صنعتی از MO Astray

اخیراً، تلاش‌های زیادی برای پلتفرم اکشن توسط استودیوهای مستقل انجام شده است، حتی آنهایی که بر طراحی هنری جذاب تاکید دارند. با این حال، این جواهر پنهان از Rayark International از پیچش‌های سرگرم‌کننده و هوشمندانه به نفع خود استفاده می‌کند – هم با تم‌های علمی تخیلی انگلی و هم با گیم‌پلی.

MO Astray به شما اجازه می دهد تا یک لکه بی شکل را کنترل کنید که با کنترل شکل های زندگی زامبی مانند از راهروهای تاریک و صنعتی عبور می کند. در حین انجام این کار، می توانید با حل پازل، دور زدن خطرات و استفاده از توانایی های دیگر به اتاق ناشناخته بعدی بروید.

11 برزخ

یک اسکرولر جانبی ترسناک ترسناک

پسری از لیمبو که از یک عنکبوت غول پیکر می دود

برزخ

منتشر شد
21 جولای 2010

توسعه دهندگان
Playdead

لیمبو به سبک نوآر وهم‌آور Playdead که یک نمونه اولیه از موفقیت‌های پلتفرمینگ مستقل است، با پازل‌های خلاقانه و سبک هنری شبح‌آور و شبح‌آمیز خود همچنان برجسته است. این بازی در سال 2010 روی Xbox Live Arcade عرضه شد و با استقبال مثبت طرفداران و منتقدان روبرو شد.

مربوط

بهترین پلتفرم‌های دو بعدی در نینتندو سوییچ

در این پلتفرم‌های دوبعدی فوق‌العاده گم شوید که برای بازی در سوییچ مناسب هستند.

این سفر کوتاه اما به یاد ماندنی شما را کنترل می کند پسری که باید در جنگلی مرموز قدم بزند در حالی که در جستجوی خواهرش از تله های مختلف، هیولاها و دیگر خطرات وحشتناک جان سالم به در می برد. علی‌رغم تصاویر دوبعدی شیک‌شده، Limbo کاملاً شما را در فضای دلخراش خود غرق می‌کند – و با حداقل نگه‌داشتن دست، منوها یا رابط، احساسی واقعی را به شما هدیه می‌دهد.

10 Wonder Boy: The Dragon’s Trap

یک بازسازی خیره کننده از پلتفرمر محبوب

مبارزه با دشمنان شیر مرد در معبد ژاپنی از فیلم Wonder Boy: The Dragon's Trap

Wonder Boy: The Dragon’s Trap یک بازسازی درخشان از دنباله اصلی پسر شگفت انگیز از Lizardcube است. این بازی که در سال 2017 برای کنسول، رایانه شخصی و دستگاه های تلفن همراه عرضه شد، کنترل یک ماجراجوی جوان را در اختیار شما قرار می دهد که پس از شکست دادن اژدهای خشن Mecha، نفرینی به او وارد شده است که آنها را به هیبریدی مارمولک و انسان تبدیل کرده است.

برای بازگشت به شکل انسانی خود، باید سفری جسورانه در سرزمین های مختلف داشته باشید تا اژدهایان باقی مانده را بکشید. در طول داستان، شما تغییرات حیوانات را برای کمک به حرکت در مناطق خاص و موقعیت‌های جنگی به دست خواهید آورد. The Dragon’s Trap یک پلتفرمر جذاب و دست کم گرفته شده با پیش فرض قانع کننده و گرافیک دستکش فوق العاده است.

9 گریس

سفری عاطفی در میان غم و اندوه

گریس در دست یک مجسمه

GRIS

منتشر شد
13 دسامبر 2018

توسعه دهندگان
استودیو نومادا

بدون شک یکی از بهترین بازی‌های مستقل موجود در بازار، Gris با راه‌اندازی خود در سال ۲۰۱۸ به لطف سبک هنری فریبنده و پیش‌فرض احساسی چشمگیر، گیمرها را تحت تأثیر قرار داد. گریس در حالی که در تلاش برای یافتن صدای خود دوباره با غم و غم و فقدان شخصی دست و پنجه نرم می کند، قهرمان عنوان را دنبال می کند.

در طول بازی، شما در مناطقی سفر خواهید کرد که نشان دهنده پنج مرحله غم و اندوه هستند و همچنین از هیولای سیاه رنگی که به نظر می‌رسد قصد مصرف Gris را دارد، فرار خواهید کرد. او همچنین توانایی‌های پیمایش را در طول مسیر به دست می‌آورد، از جمله ایجاد مسیرهایی از صورت‌های فلکی. به طور کلی، این یک پلتفرمر پازلی زیبا است که همه باید حداقل یک بار آن را تجربه کنند.

8 کابوس های کوچک

ترسناک ترین پلتفرمر تاریخ

شش نفر شمعی در دست دارند در حالی که هیولاها او را در کابوس های کوچک احاطه کرده اند

Little Nightmares: Complete Edition

منتشر شد
28 آوریل 2017

توسعه دهندگان
استودیو Tarsier

اولین سرمایه گذاری استودیو Tarsier در ژانر ترسناک در سال 2017 طرفداران را شگفت زده کرد. شما کنترل دختر کوچکی به نام Six را به دست می گیرید که به شدت در تلاش برای فرار از روده های خشن یک کشتی غول پیکر زیر آب به نام The Maw است. . او باید در حین حل پازل ها و اجتناب از بسیاری از دشمنان ترسناک از محیط کابوس وار عبور کند.

Little Nightmares به دلیل فقدان توانایی‌های رزمی Six، بر گیم‌پلی مخفیانه تأکید می‌کند و احساس درماندگی را در مقابل خطراتی که در بیشتر گوشه‌ها در کمین است، به ارمغان می‌آورد. این یک تجربه سریع، گیرا و ناراحت کننده است که برای طرفداران ترسناک عالی است.

7 سوپر گوشت پسر

یک کلاسیک خنده دار و در عین حال چالش برانگیز

پسر گوشت، دختر بانداژ و دکتر جنین از سوپر میت بوی

سوپر گوشت پسر

منتشر شد
20 اکتبر 2010

توسعه دهندگان
گوشت تیم

Super Meat Boy که به عنوان یکی از سخت‌ترین پلتفرمرهای تاریخ شناخته می‌شود، مدت‌هاست که به عنوان یک بازی مستقل افسانه‌ای شناخته می‌شود. Meat Boy در ماموریتی است که دوست دخترش، Bandage Girl را نجات دهد، که به زودی متوجه می شود که کار آسانی نیست. این بازی به دلیل چالش‌های بالای خود به دلیل سطوح سریع و زمان‌بندی دقیق در چند ثانیه مورد نیاز برای اجتناب از موانع مشهور است.

Super Meat Boy 300 سطح خیره کننده را برای تکمیل فراهم می کند که ساعت ها گیم پلی شدید را تضمین می کند. به علاوه، سبک هنری متمایز و کمدی تاریک آن را بی‌نهایت فریبنده کرده است. به طور کلی، این یک نامه عاشقانه به بازی‌های پلتفرم سنتی با سختی بالا است – برای کسانی که از چالش لذت می‌برند عالی است.

6 پاییز بچه ها

یک نبرد رویال بسیار احمقانه

دانه های ژله ای رنگارنگ که از روی تخته سنگ ها در Fall Guys اجرا می شوند

به نظر می رسید Fall Guys Mediatonic در زمان مناسبی فرود آمد. در اوایل سال 2020، زمانی که مردم در خانه امن می‌ماندند، انجام بازی‌های چندنفره با دوستان به صورت آنلاین به یک لطف نجات بخش تبدیل شد و Fall Guys به یک موفقیت جهانی تبدیل شد.

مربوط

13 بهترین پلتفرمر سه بعدی در PS4 و PS5

افزودن یک بعد کاملاً جدید به ژانر.

Fall Guys با الهام از نمایش‌های بازی‌های فوق‌العاده مانند Total Wipeout و Ninja Warrior، به طرز هوشمندانه‌ای پلتفرم‌سازی دقیق را با هرج و مرج رقابتی یک بتل رویال ادغام می‌کند. حداکثر 60 بازیکن ژله‌های راه رفتن را کنترل می‌کنند و باید یک سری چالش‌های رنگارنگ را تکمیل کنند. این مسابقه تا خط پایان (یا سایر رویدادهای چرخشی) است که برنده تاج آرزویی را به دست می آورد. ساده و در عین حال جذاب، Fall Guys برای تازه واردان پلتفرم سه بعدی عالی است.

5 دوستان ماجراجویی

پلتفرمر کارتونی که شما را لبخند می‌زند

پسری سوار بر زرافه در The Adventure Pals

Massive Monster’s The Adventure Pals یک بازی ویدیویی بسیار جذاب و خانوادگی است. همانطور که از عنوان پیداست، بازی حول محور یک ماجراجویی بزرگ می چرخد ​​– که با ربوده شدن پدر یک پسر جوان شروع می شود. او برای نجات او و شکست دادن شرور آقای B، که به طرز عجیبی قصد دارد افراد مسن را به هات داگ تبدیل کند، تلاش می کند.

قهرمان شجاع با بهترین دوست خود راک و زرافه خانگی اسپارکلز در کنارش، در سراسر سرزمین ها سفر می کند و با راهزنان مبارزه می کند و با طیف وسیعی از متحدان ملاقات می کند. این یک ماجراجویی سریع است که برداشتی منحصربه‌فرد از قراردادهای معمولی پلتفرمینگ به ارمغان می‌آورد، زمانی که Sparkles به شما کمک می‌کند با استفاده از زبانش به عنوان پروانه، از یک شکاف بزرگ عبور کنید، نشان داده شد. این عنوان شاد و مفرح است که همه سنین می توانند از آن لذت ببرند.

4 شوالیه بیل: گنج

بازگشتی به NES Classics

شوالیه بیل در حال جهش در هوا با برجی در دوردست

شوالیه بیل

منتشر شد
26 ژوئن 2014

توسعه دهندگان
بازی های باشگاه قایق بادبانی

Yacht Club Games یکی از پیشگامان اولیه احیای پلتفرمر یکپارچهسازی با سیستمعامل بود که اولین شوالیه شوالیه را در سال 2014 به نمایش گذاشت. چندین سال به سرعت به جلو رفتند، و این بازی پرطرفدار در پیشتاز هند بزرگ باقی مانده است و با بسته نرم افزاری قوی Treasure Trove به اوج خود می رسد. .

این هنوز بهترین راه برای بازی در نقش شوالیه بیل‌زنی است که باید از موانع عبور کند، گنج جمع کند و با Order of No Quarter مبارزه کند. این DLC فریبنده شامل چهار کمپین اضافی، حالت‌های چالش، یک مینی جنگنده “Showdown” و یک حالت تعویض بدن برای تغییر اوضاع است. این نزدیک به 20 ساعت گیم پلی لذت بخش (برای تکمیل کننده ها) را به پایان می رساند.

3 Ori And The Will of The Wisps

یک مترویدوانیا بصری خیره کننده

اوری در مقابل یک خرس عظیم در Ori and the Will of The Wisps ایستاده است

Ori and the Wisps

استودیو مون با سفر سورئال و هیجان‌انگیز خود در طبیعت، گیمرها را با اولین بازی Ori در سال 2015 مجذوب خود کرد. پنج سال بعد، این سری با دنباله‌ای بلندپروازانه‌تر و گسترده‌تر بازگشت. Will of the Wisps بیشتر بر کاوش عمیق در بیابان باشکوه تأکید دارد. این یک دنیای گسترده و غیرخطی شبیه به یک مترویدوانیا فانتزی است.

مربوط

8 بهترین پلتفرمر رایگان

پولی که به سختی به دست آورده اید با این پلتفرمرهای رایگان فوق العاده پس انداز کنید.

این بازی همچنین گیم پلی روان و روان را با استفاده از ذخیره خودکار ساده می کند و چندین ارتقاء و توانایی دیگر را اضافه می کند. استودیوی ماه همچنین عبادتگاه‌های رزمی سنگین و آزمایش‌های روحی سریع را به ارمغان می‌آورد که بعد جدیدی به تجربه اضافه می‌کند. به عنوان گیلاس در بالا، برخی از بهترین گرافیک ها را در ژانر پلتفرمینگ دارد.

2 سلست

پلتفرم کننده پیکسل نفس گیر

Madeline در حال رسیدن به یک توت فرنگی در Celeste

سلست

منتشر شد
25 ژانویه 2018

توسعه دهنده
Maddy Makes Games, Extremely OK Games, Ltd.

سلست به روشی مشابه گریس، کار خارق‌العاده‌ای برای مقابله با موضوعات سنگین‌تر انجام می‌دهد. این امر، همراه با طراحی سطح چالش برانگیز، گیمرها را در سراسر جهان مجذوب خود کرد و سروصدای زیادی به‌ویژه در مورد سرعت‌دوندگان ایجاد کرد.

سلست داستان مادلین، زن جوانی را روایت می‌کند که در ماموریتی برای رسیدن به قله کوه عنوان‌دار در حالی که با شیاطین درونی خود روبرو می‌شود. موضوع اصلی بازی حول مبارزاتی است که می تواند با سلامت روان همراه باشد و پذیرش اینکه این چالش ها تعیین کننده شخصیت شما نیستند. سلست با طرح‌ها و مضامین احساسی، استعاری، هنر پیکسلی فوق‌العاده و کنترل‌های محکم، یک پلتفرمر است که باید بازی کرد.

1 شوالیه توخالی

مترویدوانیا بسیار زرق و برق دار

شوالیه با ناخن خود در Hollow Knight

شوالیه توخالی

منتشر شد
24 فوریه 2017

توسعه دهندگان
تیم گیلاس

شوالیه هالو نایت یک اکشن-ماجراجویی ترسناک، یک مترویدوانیا درجه یک است. شما کنترل یک قهرمان ناشناس را به دست می گیرید که وظیفه دارد دنیای فرسوده Hallownest را کشف کند تا اسرار آن را فاش کند. جنگجوی بی نام و ساکت با حشرات متخاصم روبرو می شود و برای زنده ماندن باید از جنگ غوغا یا طلسم های مختلف استفاده کند.

Hollow Knight با داستان های عمیق، باس فایت های سخت، رازهای بی شمار و پایان های متعدد برای کشف، برخی از پویاترین و فریبنده ترین محتوای هر پلتفرمر را به ارمغان می آورد.

بعد

8 بهترین پلتفرمر سه بعدی در استیم

گاهی اوقات پرش سه بعدی سرگرم کننده تر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا