بازی

27 بهترین بازی های مکانیکی، رتبه بندی شده

Summarize this content to 400 words in Persian Lang

خوراکی های کلیدی

بازی‌های مکانیکی سبک‌های متنوعی را ارائه می‌کنند، از اکشن سریع گرفته تا RPG تاکتیکی، که سلیقه هر بازیکنی را برآورده می‌کند.
بازی‌های مکانیکی مانند Hard Reset و MechAssault، مبارزه با ماشین‌ها را به عنوان دشمن به همان اندازه سرگرم‌کننده می‌کنند که کنترل آن‌ها.
از مبارزات اسکرول جانبی در Assault Suit Leynos گرفته تا مدیریت جنگنده‌های مکانیکی در Wolfstride، بازی‌های مکانیکی گزینه‌های گیم‌پلی متنوعی را ارائه می‌دهند.

گاهی اوقات به نظر می رسد که بازی های مکانیکی در جامعه بازی تکان نمی دهند. آنها اغلب به عنوان کمی بیش از حد طاقچه و کمی بسیار کند در نظر گرفته می شوند، اما این یک دیدگاه بسیار محدود از ژانر است. چیزی باورنکردنی رضایت‌بخش در راه رفتن در یک ربات 30 طبقه از فنا وجود دارد، اما اینها تنها انواع بازی‌های مکانیکی موجود نیستند.

در طول سال‌ها، تعداد زیادی از بازی‌های مکانیکی عالی برای تطابق با سبک‌های بی‌شماری وجود داشته است. میزان نوآوری در بازی های مکانیکی را نباید نادیده گرفت. چه به دنبال یک عنوان اکشن سریع، یک RPG تاکتیکی نوبتی یا یک تیراندازی روشمندتر و سنگین باشید، این بازی ها شما را تحت پوشش قرار می دهند.

به روز شده در 23 آگوست 2024 توسط آلفردو روبلو: راندن یک ماشین غول پیکر همچنان بیش از هر حقی سرگرم کننده است، از این رو چرا بازی های زیادی، چه قدیمی و چه جدید، وجود دارد که به ما اجازه می دهد این فانتزی را برآورده کنیم. مهم نیست که آیا به دنبال سوار شدن، مبارزه یا صرفاً یک مکانیک هستید، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم. ما این مقاله را به‌روزرسانی کرده‌ایم تا جواهرات بیشتری را در این ژانر گنجانده باشیم، بنابراین هرگز از خوبی‌های ربات‌های ضربتی خالی نخواهید کرد.

27 هارد ریست
آنچه از بشریت باقی مانده است را از مهاجمان مکانیکی نجات دهید

کنترل کردن ماشین‌ها می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد، اما آیا می‌دانستید که مبارزه با آن‌ها به همان اندازه سرگرم‌کننده هستند؟ بسیاری از عناوین، ماشین‌ها و روبات‌ها را به عنوان دشمنانی معرفی می‌کنند که تلاش می‌کنند بشریت را نابود کنند یا در خدمت نوعی مغز متفکر شیطانی با کینه توزی از شما هستند، و بنابراین، ما ماجراجویی‌هایی مانند Hard Reset را دریافت می‌کنیم که در دستگاه‌های بدون دکمه تنظیم مجدد سنتی در دسترس است.

به آینده ای خوش آمدید که در آن همه چیز وحشتناک است، بسیاری از انسان ها ویران شده اند، و بخش بزرگی از بشریت در شهری بزرگ که توسط یک دیوار بزرگ احاطه شده است، حفر شده است تا از عناصر بدی مانند ماشین های قاتل جلوگیری کند. متأسفانه، یک آدم تند و سریع راهی برای ورود ماشین‌ها به شهر ایجاد کرده است، و حالا باید جارو خود را بگیرید و همه آنها را جارو کنید. فقط به یاد داشته باشید که «جاروب» را با «زرادخانه سلاح‌های سایبرپانک پر زرق و برق ساخته شده برای تخریب تماشایی» و «آنها» را با «بازیگران مختلف از ماشین‌های قاتل وحشی» جایگزین کنید.

26 بازوهای جانبی
ماشین خود را به پرواز درآورید و همه چیز را در راه خود شلیک کنید

دنیای تیراندازان گلوله جهنم بسیار متنوع است. نسخه های نمادین زیادی در این ژانر وجود دارند که در این لیست قرار دارند، اما برای ما یکی از بهترین ها Side Arms است. این آرکید کلاسیک اواخر دهه 80 دارای یک مکانیک متحول کننده است. علیرغم اینکه Side Arms یک بازی بسیار اولیه در این ژانر است، هنوز هم برای بازی کردن تا به امروز احساس رضایت عمیقی دارد.

در حالی که ساید آرمز هر کاری را که می‌خواهید یک shmup عالی انجام دهد، از جمله اکشن‌های شدید، قدرت‌بخشی‌های رضایت‌بخش و موسیقی متن فیلم قاتل، انجام می‌دهد، همچنین دارای چیزی منحصربه‌فرد است. هنگامی که به صورت کوآپ بازی می‌شود، دو بازیکن می‌توانند از طریق سطوح در کنار یکدیگر مبارزه کنند. چیزی که این موضوع را کمی جالب‌تر می‌کند این است که اگر هر دو بازیکن قدرت خاصی کسب کنند، می‌توانند در یک مکانیک غول پیکر ترکیب شوند! دلت را بخور، ولترون.

25 لباس حمله لینوس
Side-Scrolling Mech Platforming And Fighting

بازی های زیادی مانند Assault Suit Leynos وجود ندارد. این یک عنوان اکشن اسکرول جانبی است، اما این Contra نیست. در عوض، وزن محسوسی برای مبارزه وجود دارد. در ابتدا، عناوین Assault Suit Leyos ممکن است کمی بد به نظر برسند، زیرا ماشین شما به‌ویژه ماهرانه نیست. با این حال، به محض اینکه کنترل لباس تهاجمی خود را به دست آورید و شروع به استفاده مناسب از تقویت کننده های جت خود کنید، بازی به شکل بزرگی باز می شود.

شما همچنین یک اسلحه خانه چشمگیر برای بازی در اطراف دریافت می کنید. استفاده بهینه از سلاح های خود و مدیریت مهمات خود بخش بزرگی از تجربه است. اوه، و آن زرق و برق دار است! این برای عنوان اصلی صدق می کند، اما در مورد بازسازی مدرن نیز صدق می کند.

24 پژواک زنجیر شده
یک سفر حماسی پیکسل با محوریت مکانیزم ها

ما دروغ نخواهیم گفت، Chained Echoes ما را غافلگیر کرد. اصلاً در رادار ما نبود، سپس روی Game Pass فرود آمد و ما از یافتن یک تجربه فوق‌العاده JRPG که احساس می‌کردیم بهترین درس‌ها را از بهترین دوران JRPG آموخته بود، شگفت‌زده شدیم. دیدن تأثیرات اینجا کار سختی نیست.

عناصری از Chrono Trigger و عناصری از Xenogears وجود دارد، اما موتور جنگی بسیار تازه به نظر می‌رسد و به نظر نمی‌رسد که در حال تکرار هر یک از این عناوین است. Chained Echoes از ناکجاآباد بیرون آمد و فوراً جایگاهی را در بهترین مکالمه RPG متمرکز بر مکانی به دست آورد. هست که خوب

23 قدم گرگ
تیمی را برای ارتقا و کنترل Mech Fighter خود مدیریت کنید

Mechs و دیگر ربات‌ها از انواع غول‌پیکر ابتدا برای یک چیز ساخته شدند: مبارزه. این ماشین‌ها معمولاً برای مبارزه با سایر موجودات به همان اندازه بزرگ وارد عمل می‌شوند، اما دیدن مبارزه آنها با یکدیگر در نوعی رقابت سازمان‌یافته بسیار جالب است. خوب، به همین دلیل است که باید بلیط ولفستراید بخرید.

شروع این بازی شما را به دنیای تک رنگی به سبک مانگا می برد که در نقطه ای در آینده شکل می گیرد. این دنیایی است که در آن مردم می توانند آنقدر پول پس انداز کنند تا یک کلنگ بخرند و آن را به یک ماشین جنگی بزرگ برای مبارزه با دیگران و به دست آوردن پول تبدیل کنند. شما رهبر یک تیم غیرمتعارف اما با استعداد را کنترل می کنید که آنها با هم برای جمع آوری پول برای تعمیر و ارتقاء ماشین غول پیکر خود کار می کنند. سپس می توانید آن را در مبارزاتی وارد کنید که در آن باید هر یک از قسمت های آن را برای حملات و توانایی های مختلف مدیریت کنید و حریف خود را با ذوق مخرب هدف قرار دهید.

ربات های غول پیکر را با ربات خود شکست دهید

اگر حوزه‌ای وجود داشته باشد که بازی‌های با مضمون مکانیک تا حدودی کمتر ارائه شوند، آن حوزه در ژانر بازی‌های مبارزه‌ای مبتنی بر جن است. خوشبختانه، به دلیل وجود Cyberbots: Full Metal Madness، این یک نقطه کور کامل نیست. Cyberbots که به عنوان یک بازی همراه برای Capcom's Armored Warriors عمل می کند، عنوانی عالی برای ضرب و شتم در نوع خود، ربات های Cyberbots برداشتی منحصر به فرد از فرمول کلاسیک Street Fighter ارائه می دهد.

پیچ و تاب بزرگ در اینجا این است که، مانند بسیاری از بهترین بازی‌های مکانیکی، می‌توانید قطعات را تعویض کرده و دکل خود را سفارشی کنید. این یک سطح ناگفته از سفارشی سازی در یک بازی مبارزه ای کلاسیک دو بعدی است. Cyberbots: Full Metal Madness که از نظر جنایی دست کم گرفته شده و تا حد زیادی نادیده گرفته شده است، یک جواهر پنهان تایید شده است!

21 Super Robot Wars 30
قهرمان خود را انتخاب کنید، وارد یک ربات شوید و به درون The Wackiness بپرید

سری Super Robot Wars برای 30 سال قابل توجه اجرا شده است و نزدیک به 60 بازی را در بر می گیرد. وقتی متوجه می‌شوید که این فرنچایز با همکاری چندین انیمه و بازی مکانیکی است، باورنکردنی‌تر می‌شود. Super Robot Wars 30 آخرین ورودی این سری است. این ماشین‌ها و شخصیت‌های برخی از انیمه‌های برجسته‌تر، مانند Gundam و Code Geass، و همچنین تعدادی از ویژگی‌های تا حدی مبهم‌تر، مانند The Brave Police J-Decker و Mazinkaiser Infinitism را در خود دارد.

مانند دیگر بازی‌های این سری، Super Robot Wars 30 یک بازی RPG تاکتیکی است که در آن گیم‌پلی (کاملاً رک و پوست کنده) پس از داستان بیش از حد و دیوانه‌کننده در رتبه دوم قرار می‌گیرد. حتی می‌توانید شخصیتی را که می‌خواهید وارد کمپین کنید، با تغییر داستان نیز انتخاب کنید. این یک فن غول پیکر مبتنی بر مکانیک است که می توانید آن را بازی کنید. خیلی باحال!

20 دیمون ایکس ماشین
کنش مکانیکی اغراق‌آمیز و ساختار روایت

Daemon X Machina یک بازی تیراندازی سوم شخص پر اکشن است که یادآور Armored Core است، اما تاکید بیشتری بر تحرک دارد. سبک هنری و داستان آن پیشینیان انیمه اش را با جلوه های بصری مسخره و ملودرام فوق العاده در آغوش می کشد.

چیزی که Daemon X Machina را خاص می کند، گیم پلی آن است. این هیبریدی سریع و روان تیرانداز/هک-ن-اسلش، نبرد سریعی را ارائه می دهد. این بازی در سفارشی‌سازی خود می‌درخشد، و اجازه می‌دهد تا سطح فوق‌العاده‌ای از جزئیات را هنگام طراحی خلبان‌ها و ماشین‌های آن‌ها مشاهده کنید. هر چیزی که می توانید در مورد ساخت و ساز فکر کنید در دسترس شما است و تشویق می شوید که خارج از چارچوب به نحوه ظاهر و عملکرد مکانیک خود فکر کنید.

19 پیتزا تیتان اولترا
از یک مکانیزم برای اطمینان از اینکه مردم پیتزای خود را دریافت می کنند استفاده کنید

از میان تمام بازی‌های احمقانه موجود در این لیست، هیچ‌کدام نمی‌توانند پیتزا تایتان اولترا را بالاتر ببرند. در اینجا، شما جهان را از دست کایجو نجات نمی دهید یا ارتش متجاوز ماشین ها را متوقف نمی کنید. در عوض، شما از ماشین خود برای تحویل پیتزا استفاده می کنید. Cheezborg، صاحب یک پیتزای زنجیره‌ای رقیب، می‌خواهد از شما به خاطر تهیه چنین پای خوشمزه انتقام بگیرد و ارتشی از ربات‌ها را برای جلوگیری از تحویل شما ساخته است.

شما باید از طریق این ربات ها مبارزه کنید و تحویل خود را به موقع انجام دهید. تاکسی دیوانه را با نبردهای مکانیکی بین هر ایستگاه فکر کنید. گیم پلی بازی سریع و نشاط آور است، با مبارزات ساده ای که بیشتر در مورد ایجاد یک مانع برای زمان شماست تا یک چالش جدی به تنهایی. اما با گفتگوهای خنده دار و تعداد زیادی سفارشی سازی، چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند شما را برای کسب اطلاعات بیشتر بازگرداند.

18 Dynasty Warriors: Gundam 3
با شمشیرهای لیزری مکانیکی، مسیری را به سوی پیروزی ببرید

صحبت از اکشن سریع، Dynasty Warriors: Gundam 3 اوج زیر مجموعه Dynasty Warriors: Gundam است. این نبرد اکشن بدون فکر Dynasty Warriors را با داستان و دنیای Gundam ترکیب می کند. و البته ماشین های غول پیکر و شیک و سلاح ها و خلبانان نمادین آنها.

Dynasty Warriors: Gundam 3 یک بازی فوق العاده برای طرفداران Gundam است، اما همچنین نمونه عالی دیگری از یک بازی مکانیکی با اکتان بالا است. این سریع‌ترین بازی در این سری است، زیرا امواج دشمنان را با هزاران حرکات و سلاح‌های جدید و تعداد زیادی از انواع ماموریت‌های مختلف می‌چرخانید.

17 MechAssault
با قدرت آتش در سطوح پر اکشن به سرعت حرکت کنید

MechAssault که در سال 2002 به عنوان یک بازی راه اندازی برای Xbox اصلی منتشر شد، یک اسپین آف از سری محبوب MechWarrior (در آن زمان) است – که خود اقتباسی از BattleTech بود. شما فرماندهی یک مزدور ناشناس را در Wolf's Dragoons بر عهده می گیرید، همانطور که یک مکانیک را در سطوح اکشن سریع هدایت می کنید.

شاید آنچه در مورد MechAssault قابل توجه است این است که این اولین بازی بود که از پشتیبانی چند نفره آنلاین در سرویس Xbox Live مایکروسافت برخوردار بود. اما حتی امروزه، MechAssault یکی از بهترین بازی‌های اکشن مکانیکی خالص است که به شما این حس را می‌دهد که در حال هدایت یک ماشین تخریب بزرگ اما زیرک هستید.

16 سرتیپ
بهترین جزئیات را برای دستگاه های خود طراحی کنید تا ماموریت ها را کامل کنند

اگر به دنبال برداشتی مدرن از MechWarrior هستید، Brigador درست در کوچه شما خواهد بود. در یک دنیای آینده‌نگر و سایبرپانک اتفاق می‌افتد، ارائه بسیار متفاوت از واقع‌گرایی تلخ MechWarrior است، اما گیم‌پلی بازی تقریباً یکسان است. این یک بازی اکشن ایزومتریک با سرعت کندتر است که در آن کنترل یک مکانیک را به دست می گیرید و به عنوان خلبان مزدور مجموعه ای از ماموریت ها را انجام می دهید.

مانند بسیاری از بازی های موجود در این لیست، Brigador به شخصی سازی آن افتخار می کند. شما آزادی زیادی برای طراحی هر نوع ماشین و تانکی که می خواهید دارید. تفاوت چشمگیر است. سختی بازی به این بستگی دارد که چگونه ابزارهای خود را برای هر سناریو درست می‌سازید، که باعث می‌شود سفارشی‌سازی تاثیر بیشتری نسبت به ظاهر داشته باشد.

15 MechWarrior آنلاین
نبرد تاکتیکی مکانیکی در سراسر یک میدان نبرد عظیم

یکی از محبوب ترین بازی های آنلاین مکانیکی امروزی MechWarrior Online است و دلیل خوبی هم دارد. با استفاده از گیم پلی تاکتیکی و واقع گرایانه از بازی های گذشته MechWarrior، توسعه دهنده Piranha Games تجربه آنلاینی را ایجاد کرده است که شبیه هیچ چیز دیگری نیست. بخشی از آن به این واقعیت مربوط می شود که این بازی برای اولین بار در سال 2013 منتشر شد، بسیار قبل از اینکه بازی هایی مانند Fortnite یا Call of Duty: Warzone یک شوتر آنلاین مدرن را ایجاد کنند.

به این ترتیب، MechWarrior Online می تواند به عنوان محتوای قدیمی یا سبک در نظر گرفته شود. اما برای طرفداران BattleTech یا به طور کلی فقط مکانیک ها، این دقیقاً همان بازیی است که شما می خواهید. این یک تجربه تاکتیکی و هاردکور است که در آن به کار گروهی نیاز است، زیرا نبردها از نظر دامنه گسترده هستند و یک حرکت اشتباه می تواند پایان کار شما باشد.

14 گاندام بریکر 3
حرکت از اسباب‌بازی‌ها به Mechs به عنوان ساختن به پیروزی

آیا Gundam Breaker 3 یک بازی مکانیکی محسوب می شود؟ فرض اصلی سری Gundam Breaker این است که در مورد ماشین‌های واقعی Gundam نیست، بلکه درباره اسباب‌بازی‌های مبتنی بر آن Gundam‌ها است. هر زمان که این سوال را مطرح کردید، نمی توانید انکار کنید که Gundam Breaker 3 یک بازی عالی است. Gundam Breaker 3 یک بازی اکشن با عناصر رمان بصری، آخرین بازی در سری اصلی Gundam Breaker است.

این یک داستان تحسین‌برانگیز است که در مورد بچه‌هایی است که بزرگ می‌شوند و با این اسباب‌بازی‌های Gundam در یک تورنمنت بازی می‌کنند و بازتابی از خود درباره این فرنچایز به عنوان یک کل است. در گیم‌پلی می‌بینید که شما کنترل مدلی (به نام Gunplay) را که می‌سازید به دست می‌گیرید و در حین انجام ماموریت‌ها، قفل قطعات جدید را باز می‌کنید. این به طور شگفت انگیزی پیچیده است، با تعداد زیادی امکانات برای ساختن گاندام رویاهای شما.

13 BattleTech
خلبانان و ماشین های خود را برای برنامه ریزی برای پیروزی سازماندهی کنید

Harebrained Schemes پس از دور شدن از سری MechWarrior، مجوزهای BattleTech را گرفت و مستقیماً بر اساس آن یک RPG تاکتیکی ایجاد کرد. چیزی که آنها به آن دست یافتند، نام مناسب BattleTech بود: یک RPG تماشایی که ترکیبی از بهترین بازی های قدیمی MechWarrior، عناوین Front Mission و بازی رومیزی که بر اساس آن ساخته شده است.

آنچه در مورد BattleTech قابل توجه است مقیاس آن است. قبل از هر نبرد، می‌توانید خلبان‌ها و ماشین‌هایی را که وارد نبرد می‌کنید، بارگیری‌های آنها و چه مأموریت‌هایی را انتخاب کنید. بخش بزرگی از بازی پول است – پرداخت نه تنها برای خلبانان، بلکه برای نگهداری و ارتقاء دستگاه های خود. یکی از جنبه های اصلی بازی رفتن به ماموریت های خطرناک تر است که پاداش بیشتری دارند.

12 هسته زرهی: برای پاسخ
دستگاه خود را تقویت کنید و از طریق سطوح متراکم انفجار کنید

با ماندن در همان دوران، Armored Core نقطه مقابل ماموریت Front بود. در جایی که آن سری یک RPG تاکتیکی روشمند بود، Armored Core یک تیرانداز سوم شخص خوشحال از انفجار بود. قبل از اینکه FromSoftware به عنوان کارخانه Dark Souls شناخته شود، این مجموعه نان و کره آنها بود – و می توانید دلیل آن را ببینید.

و مانند Front Mission، این سوال که کدام بازی بهترین است، چندین پاسخ متفاوت را به شما خواهد داد. برای برخی، این می تواند Armored Core: For Answer باشد – دومین بازی هیدتاکا میازاکی به عنوان کارگردان، درست قبل از ساخت Demon Souls. For Answer از بسیاری جهات با Vanquish قابل مقایسه است، یا حتی چیزی که پلاتینیوم گیمز منتشر می‌کند، از این نظر که به سرعت در سطوح خطی حرکت می‌کند و همه چیز را در مسیر شما منفجر می‌کند.

11 Titanfall 2

با در نظر گرفتن اینکه مکانیسم‌ها به ندرت ظاهر می‌شوند، می‌توان گفت که Titanfall 2 یک بازی مکانیکی است. اما از برخی جهات، این چیزی است که آن را بسیار جذاب می کند. شما بیشتر زمان بازی را با پای پیاده به عنوان یک فرد معمولی سپری می کنید، بنابراین در نهایت گرفتن یک ماشین پس از یک بازی حماسی یک جایزه بزرگ به نظر می رسد.

علاوه بر این، مبارزه با یک مکانیک کنترل شده توسط بازیکن در حالی که یکی از وسایل خود را ندارید، یک انفجار است. برقراری ارتباط با هم تیمی‌هایتان برای سرنگونی یک ماشین غول پیکر مرگ، تجربه‌ای خوشحال‌کننده است و تجربه‌ای نیست که در بسیاری از بازی‌های مکانیکی تجربه کنید، زیرا اغلب خودتان یک ربات را هدایت می‌کنید. علاوه بر این، داستان چیزهای زیادی برای خود دارد و در نهایت یکی از به یاد ماندنی‌ترین سازهای دیده شده در این ژانر را به همراه دارد.

10 MechCommander 2
فرماندهی یک نیروی مکانیکی کامل را بر عهده بگیرید

MechCommander 2 که یک بازی کلاسیک در این سبک است، اقدام استراتژیک MechWarrior را انجام می دهد و آن را به یک RTS تمام عیار تبدیل می کند. شما کنترل یک شرکت مکانیکی مزدور را در دست می گیرید که آنها در یک جنگ داخلی در سیاره کارور V مداخله می کنند. چیزی که این بازی را بسیار خاص می کند توجه به جزئیات و وسعت دامنه آن است. گفتن کلیشه ای است، اما MechCommander 2 واقعاً انجام می دهد باعث می شود احساس کنید رهبر یک ارتش MechWarrior هستید.

به عنوان یک بازی از سال 2001، انتظار نبردهای بزرگ را نداشته باشید. در عوض، دعواهای کوچک‌تری بین نیروهای شما و شورشیان دشمن خواهد بود. بازی با انبوهی از گزینه های تاکتیکی آن را جبران می کند. طیف وسیعی از ماشین‌ها وجود دارد که می‌توانید آنها را در نبرد مستقر و سفارشی کنید، از واحدهایی مانند توپخانه و کامیون‌های تعمیری پشتیبانی کنید، و همچنین می‌توانید ماشین‌های دشمن را ضبط کنید تا برای خود استفاده کنید.

9 Xenogears
به نوبه خود و ساخت ترکیبی از لباس های روبات

برای کسانی که با Xenogears آشنایی ندارند، این بازی است که محبوب ترین سری بازی های RPG مبتنی بر مکانیک را در بازار عرضه کرد. Xenosaga؟ زنوبلید؟ همه آنها دارای بافت همبند هستند که به Xenogears منتهی می شود. تا به امروز، Xenogears هنوز هم از نظر بسیاری اوج این سری است. جهنم، آن را به عنوان اوج بازی های RPG در PS1 پیشتاز است، سیستمی که به خاطر بازی های RPG ستاره ای اش شناخته شده است.

Xenogears بین موتور رزمی فوق‌العاده منحصربه‌فرد مبتنی بر ترکیب ترکیبی و مبتنی بر نوبت، روایت ظریف آن (که ادای احترام به Evangelion است) و موسیقی باورنکردنی آن، یک تایتان مطلق در صنعت است. این یک اثر افسانه ای است که جایگاه خود را در میان پانتئون بازی های بزرگ تمام دوران به دست آورده است.

8 گردان فولاد
مبارزه با مکانیک از درون مکانیک

اگر می خواهید شبیه سازی هاردکور را انجام دهید که یک ماشین واقعی چگونه خواهد بود، پس Steel Battalion و کنترلر مضحک آن برای شما مناسب هستند. شاید ناعادلانه باشد که آن را یک کنترلر بنامیم، زیرا بیشتر شبیه مجموعه ای کامل از دکمه ها، دستگیره ها، پدال ها و جوی استیک هایی است که روی یک صفحه کنترل به اندازه میز قرار گرفته اند. گردان فولاد زمانی که برای کنترلر عظیم (و گران قیمت) خود و اختصاص به تصویری واقع گرایانه از نبردهای مکانیکی راه اندازی شد، تیتر خبرها شد.

همانطور که انتظار دارید، این بازی به هیچ وجه هولناک نیست. شما باید هر ماموریت را با گذراندن یک دنباله راه اندازی طولانی شروع کنید. اگر دستگاه خود را خیلی سریع بچرخانید، می افتد، و اگر آن را خیلی محکم فشار دهید، ممکن است بیش از حد گرم شود، به این معنی که باید یک دنباله راه اندازی مجدد را شروع کنید. اوه، و اگر تمام سلامتی خود را از دست بدهید و به موقع از دستگاه خود خارج نشوید، بازی اطلاعات ذخیره شده شما را پاک می کند و شما را از ابتدا شروع می کند.

فهرست مطالب

خوراکی های کلیدی

  • بازی‌های مکانیکی سبک‌های متنوعی را ارائه می‌کنند، از اکشن سریع گرفته تا RPG تاکتیکی، که سلیقه هر بازیکنی را برآورده می‌کند.
  • بازی‌های مکانیکی مانند Hard Reset و MechAssault، مبارزه با ماشین‌ها را به عنوان دشمن به همان اندازه سرگرم‌کننده می‌کنند که کنترل آن‌ها.
  • از مبارزات اسکرول جانبی در Assault Suit Leynos گرفته تا مدیریت جنگنده‌های مکانیکی در Wolfstride، بازی‌های مکانیکی گزینه‌های گیم‌پلی متنوعی را ارائه می‌دهند.



گاهی اوقات به نظر می رسد که بازی های مکانیکی در جامعه بازی تکان نمی دهند. آنها اغلب به عنوان کمی بیش از حد طاقچه و کمی بسیار کند در نظر گرفته می شوند، اما این یک دیدگاه بسیار محدود از ژانر است. چیزی باورنکردنی رضایت‌بخش در راه رفتن در یک ربات 30 طبقه از فنا وجود دارد، اما اینها تنها انواع بازی‌های مکانیکی موجود نیستند.

در طول سال‌ها، تعداد زیادی از بازی‌های مکانیکی عالی برای تطابق با سبک‌های بی‌شماری وجود داشته است. میزان نوآوری در بازی های مکانیکی را نباید نادیده گرفت. چه به دنبال یک عنوان اکشن سریع، یک RPG تاکتیکی نوبتی یا یک تیراندازی روشمندتر و سنگین باشید، این بازی ها شما را تحت پوشش قرار می دهند.

به روز شده در 23 آگوست 2024 توسط آلفردو روبلو: راندن یک ماشین غول پیکر همچنان بیش از هر حقی سرگرم کننده است، از این رو چرا بازی های زیادی، چه قدیمی و چه جدید، وجود دارد که به ما اجازه می دهد این فانتزی را برآورده کنیم. مهم نیست که آیا به دنبال سوار شدن، مبارزه یا صرفاً یک مکانیک هستید، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم. ما این مقاله را به‌روزرسانی کرده‌ایم تا جواهرات بیشتری را در این ژانر گنجانده باشیم، بنابراین هرگز از خوبی‌های ربات‌های ضربتی خالی نخواهید کرد.



27 هارد ریست

آنچه از بشریت باقی مانده است را از مهاجمان مکانیکی نجات دهید

بازنشانی سخت عنوان هنر نمایش قهرمان در حال مقابله با یک مکانیک.

کنترل کردن ماشین‌ها می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد، اما آیا می‌دانستید که مبارزه با آن‌ها به همان اندازه سرگرم‌کننده هستند؟ بسیاری از عناوین، ماشین‌ها و روبات‌ها را به عنوان دشمنانی معرفی می‌کنند که تلاش می‌کنند بشریت را نابود کنند یا در خدمت نوعی مغز متفکر شیطانی با کینه توزی از شما هستند، و بنابراین، ما ماجراجویی‌هایی مانند Hard Reset را دریافت می‌کنیم که در دستگاه‌های بدون دکمه تنظیم مجدد سنتی در دسترس است.

به آینده ای خوش آمدید که در آن همه چیز وحشتناک است، بسیاری از انسان ها ویران شده اند، و بخش بزرگی از بشریت در شهری بزرگ که توسط یک دیوار بزرگ احاطه شده است، حفر شده است تا از عناصر بدی مانند ماشین های قاتل جلوگیری کند. متأسفانه، یک آدم تند و سریع راهی برای ورود ماشین‌ها به شهر ایجاد کرده است، و حالا باید جارو خود را بگیرید و همه آنها را جارو کنید. فقط به یاد داشته باشید که «جاروب» را با «زرادخانه سلاح‌های سایبرپانک پر زرق و برق ساخته شده برای تخریب تماشایی» و «آنها» را با «بازیگران مختلف از ماشین‌های قاتل وحشی» جایگزین کنید.


26 بازوهای جانبی

ماشین خود را به پرواز درآورید و همه چیز را در راه خود شلیک کنید

تصویر کناری بازوها که مکانیزم پرواز در یک نصب فضا را نشان می دهد.

دنیای تیراندازان گلوله جهنم بسیار متنوع است. نسخه های نمادین زیادی در این ژانر وجود دارند که در این لیست قرار دارند، اما برای ما یکی از بهترین ها Side Arms است. این آرکید کلاسیک اواخر دهه 80 دارای یک مکانیک متحول کننده است. علیرغم اینکه Side Arms یک بازی بسیار اولیه در این ژانر است، هنوز هم برای بازی کردن تا به امروز احساس رضایت عمیقی دارد.

در حالی که ساید آرمز هر کاری را که می‌خواهید یک shmup عالی انجام دهد، از جمله اکشن‌های شدید، قدرت‌بخشی‌های رضایت‌بخش و موسیقی متن فیلم قاتل، انجام می‌دهد، همچنین دارای چیزی منحصربه‌فرد است. هنگامی که به صورت کوآپ بازی می‌شود، دو بازیکن می‌توانند از طریق سطوح در کنار یکدیگر مبارزه کنند. چیزی که این موضوع را کمی جالب‌تر می‌کند این است که اگر هر دو بازیکن قدرت خاصی کسب کنند، می‌توانند در یک مکانیک غول پیکر ترکیب شوند! دلت را بخور، ولترون.


25 لباس حمله لینوس

Side-Scrolling Mech Platforming And Fighting

عکس لباس تهاجمی Leynos که نشان می دهد لباس های موبایل در اطراف پرواز می کنند و به سمت یکدیگر شلیک می کنند.

بازی های زیادی مانند Assault Suit Leynos وجود ندارد. این یک عنوان اکشن اسکرول جانبی است، اما این Contra نیست. در عوض، وزن محسوسی برای مبارزه وجود دارد. در ابتدا، عناوین Assault Suit Leyos ممکن است کمی بد به نظر برسند، زیرا ماشین شما به‌ویژه ماهرانه نیست. با این حال، به محض اینکه کنترل لباس تهاجمی خود را به دست آورید و شروع به استفاده مناسب از تقویت کننده های جت خود کنید، بازی به شکل بزرگی باز می شود.

شما همچنین یک اسلحه خانه چشمگیر برای بازی در اطراف دریافت می کنید. استفاده بهینه از سلاح های خود و مدیریت مهمات خود بخش بزرگی از تجربه است. اوه، و آن زرق و برق دار است! این برای عنوان اصلی صدق می کند، اما در مورد بازسازی مدرن نیز صدق می کند.


24 پژواک زنجیر شده

یک سفر حماسی پیکسل با محوریت مکانیزم ها

ما دروغ نخواهیم گفت، Chained Echoes ما را غافلگیر کرد. اصلاً در رادار ما نبود، سپس روی Game Pass فرود آمد و ما از یافتن یک تجربه فوق‌العاده JRPG که احساس می‌کردیم بهترین درس‌ها را از بهترین دوران JRPG آموخته بود، شگفت‌زده شدیم. دیدن تأثیرات اینجا کار سختی نیست.

عناصری از Chrono Trigger و عناصری از Xenogears وجود دارد، اما موتور جنگی بسیار تازه به نظر می‌رسد و به نظر نمی‌رسد که در حال تکرار هر یک از این عناوین است. Chained Echoes از ناکجاآباد بیرون آمد و فوراً جایگاهی را در بهترین مکالمه RPG متمرکز بر مکانی به دست آورد. هست که خوب


23 قدم گرگ

تیمی را برای ارتقا و کنترل Mech Fighter خود مدیریت کنید

هنر عنوان Wolfstride در حال نمایش یک ماشین غول پیکر.

Mechs و دیگر ربات‌ها از انواع غول‌پیکر ابتدا برای یک چیز ساخته شدند: مبارزه. این ماشین‌ها معمولاً برای مبارزه با سایر موجودات به همان اندازه بزرگ وارد عمل می‌شوند، اما دیدن مبارزه آنها با یکدیگر در نوعی رقابت سازمان‌یافته بسیار جالب است. خوب، به همین دلیل است که باید بلیط ولفستراید بخرید.

شروع این بازی شما را به دنیای تک رنگی به سبک مانگا می برد که در نقطه ای در آینده شکل می گیرد. این دنیایی است که در آن مردم می توانند آنقدر پول پس انداز کنند تا یک کلنگ بخرند و آن را به یک ماشین جنگی بزرگ برای مبارزه با دیگران و به دست آوردن پول تبدیل کنند. شما رهبر یک تیم غیرمتعارف اما با استعداد را کنترل می کنید که آنها با هم برای جمع آوری پول برای تعمیر و ارتقاء ماشین غول پیکر خود کار می کنند. سپس می توانید آن را در مبارزاتی وارد کنید که در آن باید هر یک از قسمت های آن را برای حملات و توانایی های مختلف مدیریت کنید و حریف خود را با ذوق مخرب هدف قرار دهید.


ربات های غول پیکر را با ربات خود شکست دهید

تصویر ربات‌های سایبر فول متال جنون که نشان می‌دهد ماشین‌ها در غار با یکدیگر می‌جنگند

اگر حوزه‌ای وجود داشته باشد که بازی‌های با مضمون مکانیک تا حدودی کمتر ارائه شوند، آن حوزه در ژانر بازی‌های مبارزه‌ای مبتنی بر جن است. خوشبختانه، به دلیل وجود Cyberbots: Full Metal Madness، این یک نقطه کور کامل نیست. Cyberbots که به عنوان یک بازی همراه برای Capcom's Armored Warriors عمل می کند، عنوانی عالی برای ضرب و شتم در نوع خود، ربات های Cyberbots برداشتی منحصر به فرد از فرمول کلاسیک Street Fighter ارائه می دهد.

پیچ و تاب بزرگ در اینجا این است که، مانند بسیاری از بهترین بازی‌های مکانیکی، می‌توانید قطعات را تعویض کرده و دکل خود را سفارشی کنید. این یک سطح ناگفته از سفارشی سازی در یک بازی مبارزه ای کلاسیک دو بعدی است. Cyberbots: Full Metal Madness که از نظر جنایی دست کم گرفته شده و تا حد زیادی نادیده گرفته شده است، یک جواهر پنهان تایید شده است!


21 Super Robot Wars 30

قهرمان خود را انتخاب کنید، وارد یک ربات شوید و به درون The Wackiness بپرید

سری Super Robot Wars برای 30 سال قابل توجه اجرا شده است و نزدیک به 60 بازی را در بر می گیرد. وقتی متوجه می‌شوید که این فرنچایز با همکاری چندین انیمه و بازی مکانیکی است، باورنکردنی‌تر می‌شود. Super Robot Wars 30 آخرین ورودی این سری است. این ماشین‌ها و شخصیت‌های برخی از انیمه‌های برجسته‌تر، مانند Gundam و Code Geass، و همچنین تعدادی از ویژگی‌های تا حدی مبهم‌تر، مانند The Brave Police J-Decker و Mazinkaiser Infinitism را در خود دارد.

مانند دیگر بازی‌های این سری، Super Robot Wars 30 یک بازی RPG تاکتیکی است که در آن گیم‌پلی (کاملاً رک و پوست کنده) پس از داستان بیش از حد و دیوانه‌کننده در رتبه دوم قرار می‌گیرد. حتی می‌توانید شخصیتی را که می‌خواهید وارد کمپین کنید، با تغییر داستان نیز انتخاب کنید. این یک فن غول پیکر مبتنی بر مکانیک است که می توانید آن را بازی کنید. خیلی باحال!


20 دیمون ایکس ماشین

کنش مکانیکی اغراق‌آمیز و ساختار روایت

Daemon X Machina یک بازی تیراندازی سوم شخص پر اکشن است که یادآور Armored Core است، اما تاکید بیشتری بر تحرک دارد. سبک هنری و داستان آن پیشینیان انیمه اش را با جلوه های بصری مسخره و ملودرام فوق العاده در آغوش می کشد.

چیزی که Daemon X Machina را خاص می کند، گیم پلی آن است. این هیبریدی سریع و روان تیرانداز/هک-ن-اسلش، نبرد سریعی را ارائه می دهد. این بازی در سفارشی‌سازی خود می‌درخشد، و اجازه می‌دهد تا سطح فوق‌العاده‌ای از جزئیات را هنگام طراحی خلبان‌ها و ماشین‌های آن‌ها مشاهده کنید. هر چیزی که می توانید در مورد ساخت و ساز فکر کنید در دسترس شما است و تشویق می شوید که خارج از چارچوب به نحوه ظاهر و عملکرد مکانیک خود فکر کنید.


19 پیتزا تیتان اولترا

از یک مکانیزم برای اطمینان از اینکه مردم پیتزای خود را دریافت می کنند استفاده کنید

تصویر پیتزا تایتان اولترا که مکانیکی غول پیکر را نشان می دهد که پیتزا را تحویل می دهد.

از میان تمام بازی‌های احمقانه موجود در این لیست، هیچ‌کدام نمی‌توانند پیتزا تایتان اولترا را بالاتر ببرند. در اینجا، شما جهان را از دست کایجو نجات نمی دهید یا ارتش متجاوز ماشین ها را متوقف نمی کنید. در عوض، شما از ماشین خود برای تحویل پیتزا استفاده می کنید. Cheezborg، صاحب یک پیتزای زنجیره‌ای رقیب، می‌خواهد از شما به خاطر تهیه چنین پای خوشمزه انتقام بگیرد و ارتشی از ربات‌ها را برای جلوگیری از تحویل شما ساخته است.

شما باید از طریق این ربات ها مبارزه کنید و تحویل خود را به موقع انجام دهید. تاکسی دیوانه را با نبردهای مکانیکی بین هر ایستگاه فکر کنید. گیم پلی بازی سریع و نشاط آور است، با مبارزات ساده ای که بیشتر در مورد ایجاد یک مانع برای زمان شماست تا یک چالش جدی به تنهایی. اما با گفتگوهای خنده دار و تعداد زیادی سفارشی سازی، چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند شما را برای کسب اطلاعات بیشتر بازگرداند.


18 Dynasty Warriors: Gundam 3

با شمشیرهای لیزری مکانیکی، مسیری را به سوی پیروزی ببرید

Dynasty Warriors Gundam 3 تصویر گاندام با شمشیرهایش را نشان می دهد.

صحبت از اکشن سریع، Dynasty Warriors: Gundam 3 اوج زیر مجموعه Dynasty Warriors: Gundam است. این نبرد اکشن بدون فکر Dynasty Warriors را با داستان و دنیای Gundam ترکیب می کند. و البته ماشین های غول پیکر و شیک و سلاح ها و خلبانان نمادین آنها.

Dynasty Warriors: Gundam 3 یک بازی فوق العاده برای طرفداران Gundam است، اما همچنین نمونه عالی دیگری از یک بازی مکانیکی با اکتان بالا است. این سریع‌ترین بازی در این سری است، زیرا امواج دشمنان را با هزاران حرکات و سلاح‌های جدید و تعداد زیادی از انواع ماموریت‌های مختلف می‌چرخانید.


17 MechAssault

با قدرت آتش در سطوح پر اکشن به سرعت حرکت کنید

Mech Assault نشان می دهد مکانیک در حالی که آماده شلیک می شود.

MechAssault که در سال 2002 به عنوان یک بازی راه اندازی برای Xbox اصلی منتشر شد، یک اسپین آف از سری محبوب MechWarrior (در آن زمان) است – که خود اقتباسی از BattleTech بود. شما فرماندهی یک مزدور ناشناس را در Wolf's Dragoons بر عهده می گیرید، همانطور که یک مکانیک را در سطوح اکشن سریع هدایت می کنید.

شاید آنچه در مورد MechAssault قابل توجه است این است که این اولین بازی بود که از پشتیبانی چند نفره آنلاین در سرویس Xbox Live مایکروسافت برخوردار بود. اما حتی امروزه، MechAssault یکی از بهترین بازی‌های اکشن مکانیکی خالص است که به شما این حس را می‌دهد که در حال هدایت یک ماشین تخریب بزرگ اما زیرک هستید.


16 سرتیپ

بهترین جزئیات را برای دستگاه های خود طراحی کنید تا ماموریت ها را کامل کنند

تصویر بریگادور مکانیکی را نشان می‌دهد که در حال حرکت در شهر در حالی که آماده شلیک می‌شود.

اگر به دنبال برداشتی مدرن از MechWarrior هستید، Brigador درست در کوچه شما خواهد بود. در یک دنیای آینده‌نگر و سایبرپانک اتفاق می‌افتد، ارائه بسیار متفاوت از واقع‌گرایی تلخ MechWarrior است، اما گیم‌پلی بازی تقریباً یکسان است. این یک بازی اکشن ایزومتریک با سرعت کندتر است که در آن کنترل یک مکانیک را به دست می گیرید و به عنوان خلبان مزدور مجموعه ای از ماموریت ها را انجام می دهید.

مانند بسیاری از بازی های موجود در این لیست، Brigador به شخصی سازی آن افتخار می کند. شما آزادی زیادی برای طراحی هر نوع ماشین و تانکی که می خواهید دارید. تفاوت چشمگیر است. سختی بازی به این بستگی دارد که چگونه ابزارهای خود را برای هر سناریو درست می‌سازید، که باعث می‌شود سفارشی‌سازی تاثیر بیشتری نسبت به ظاهر داشته باشد.


15 MechWarrior آنلاین

نبرد تاکتیکی مکانیکی در سراسر یک میدان نبرد عظیم

تصویر آنلاین MechWarrior نشان می‌دهد که یک مکانیک در حالی که لیزر را شلیک می‌کند.

یکی از محبوب ترین بازی های آنلاین مکانیکی امروزی MechWarrior Online است و دلیل خوبی هم دارد. با استفاده از گیم پلی تاکتیکی و واقع گرایانه از بازی های گذشته MechWarrior، توسعه دهنده Piranha Games تجربه آنلاینی را ایجاد کرده است که شبیه هیچ چیز دیگری نیست. بخشی از آن به این واقعیت مربوط می شود که این بازی برای اولین بار در سال 2013 منتشر شد، بسیار قبل از اینکه بازی هایی مانند Fortnite یا Call of Duty: Warzone یک شوتر آنلاین مدرن را ایجاد کنند.

به این ترتیب، MechWarrior Online می تواند به عنوان محتوای قدیمی یا سبک در نظر گرفته شود. اما برای طرفداران BattleTech یا به طور کلی فقط مکانیک ها، این دقیقاً همان بازیی است که شما می خواهید. این یک تجربه تاکتیکی و هاردکور است که در آن به کار گروهی نیاز است، زیرا نبردها از نظر دامنه گسترده هستند و یک حرکت اشتباه می تواند پایان کار شما باشد.


14 گاندام بریکر 3

حرکت از اسباب‌بازی‌ها به Mechs به عنوان ساختن به پیروزی

تصویر Gundam Breaker 3 که A Close Up Of A Gundam را نشان می دهد.

آیا Gundam Breaker 3 یک بازی مکانیکی محسوب می شود؟ فرض اصلی سری Gundam Breaker این است که در مورد ماشین‌های واقعی Gundam نیست، بلکه درباره اسباب‌بازی‌های مبتنی بر آن Gundam‌ها است. هر زمان که این سوال را مطرح کردید، نمی توانید انکار کنید که Gundam Breaker 3 یک بازی عالی است. Gundam Breaker 3 یک بازی اکشن با عناصر رمان بصری، آخرین بازی در سری اصلی Gundam Breaker است.

این یک داستان تحسین‌برانگیز است که در مورد بچه‌هایی است که بزرگ می‌شوند و با این اسباب‌بازی‌های Gundam در یک تورنمنت بازی می‌کنند و بازتابی از خود درباره این فرنچایز به عنوان یک کل است. در گیم‌پلی می‌بینید که شما کنترل مدلی (به نام Gunplay) را که می‌سازید به دست می‌گیرید و در حین انجام ماموریت‌ها، قفل قطعات جدید را باز می‌کنید. این به طور شگفت انگیزی پیچیده است، با تعداد زیادی امکانات برای ساختن گاندام رویاهای شما.


13 BattleTech

خلبانان و ماشین های خود را برای برنامه ریزی برای پیروزی سازماندهی کنید

تصویر BattleTech که گروهی از ماشین‌ها را در میدان نشان می‌دهد.

Harebrained Schemes پس از دور شدن از سری MechWarrior، مجوزهای BattleTech را گرفت و مستقیماً بر اساس آن یک RPG تاکتیکی ایجاد کرد. چیزی که آنها به آن دست یافتند، نام مناسب BattleTech بود: یک RPG تماشایی که ترکیبی از بهترین بازی های قدیمی MechWarrior، عناوین Front Mission و بازی رومیزی که بر اساس آن ساخته شده است.

آنچه در مورد BattleTech قابل توجه است مقیاس آن است. قبل از هر نبرد، می‌توانید خلبان‌ها و ماشین‌هایی را که وارد نبرد می‌کنید، بارگیری‌های آنها و چه مأموریت‌هایی را انتخاب کنید. بخش بزرگی از بازی پول است – پرداخت نه تنها برای خلبانان، بلکه برای نگهداری و ارتقاء دستگاه های خود. یکی از جنبه های اصلی بازی رفتن به ماموریت های خطرناک تر است که پاداش بیشتری دارند.


12 هسته زرهی: برای پاسخ

دستگاه خود را تقویت کنید و از طریق سطوح متراکم انفجار کنید

تصویر Armored Core For Answer که مکانیزم را در حال فرود نشان می دهد.

با ماندن در همان دوران، Armored Core نقطه مقابل ماموریت Front بود. در جایی که آن سری یک RPG تاکتیکی روشمند بود، Armored Core یک تیرانداز سوم شخص خوشحال از انفجار بود. قبل از اینکه FromSoftware به عنوان کارخانه Dark Souls شناخته شود، این مجموعه نان و کره آنها بود – و می توانید دلیل آن را ببینید.

و مانند Front Mission، این سوال که کدام بازی بهترین است، چندین پاسخ متفاوت را به شما خواهد داد. برای برخی، این می تواند Armored Core: For Answer باشد – دومین بازی هیدتاکا میازاکی به عنوان کارگردان، درست قبل از ساخت Demon Souls. For Answer از بسیاری جهات با Vanquish قابل مقایسه است، یا حتی چیزی که پلاتینیوم گیمز منتشر می‌کند، از این نظر که به سرعت در سطوح خطی حرکت می‌کند و همه چیز را در مسیر شما منفجر می‌کند.


11 Titanfall 2

با در نظر گرفتن اینکه مکانیسم‌ها به ندرت ظاهر می‌شوند، می‌توان گفت که Titanfall 2 یک بازی مکانیکی است. اما از برخی جهات، این چیزی است که آن را بسیار جذاب می کند. شما بیشتر زمان بازی را با پای پیاده به عنوان یک فرد معمولی سپری می کنید، بنابراین در نهایت گرفتن یک ماشین پس از یک بازی حماسی یک جایزه بزرگ به نظر می رسد.

علاوه بر این، مبارزه با یک مکانیک کنترل شده توسط بازیکن در حالی که یکی از وسایل خود را ندارید، یک انفجار است. برقراری ارتباط با هم تیمی‌هایتان برای سرنگونی یک ماشین غول پیکر مرگ، تجربه‌ای خوشحال‌کننده است و تجربه‌ای نیست که در بسیاری از بازی‌های مکانیکی تجربه کنید، زیرا اغلب خودتان یک ربات را هدایت می‌کنید. علاوه بر این، داستان چیزهای زیادی برای خود دارد و در نهایت یکی از به یاد ماندنی‌ترین سازهای دیده شده در این ژانر را به همراه دارد.


10 MechCommander 2

فرماندهی یک نیروی مکانیکی کامل را بر عهده بگیرید

تصویر MechCommander 2 که یک Mechs را هنگام باز کردن Fire At Units نشان می دهد.

MechCommander 2 که یک بازی کلاسیک در این سبک است، اقدام استراتژیک MechWarrior را انجام می دهد و آن را به یک RTS تمام عیار تبدیل می کند. شما کنترل یک شرکت مکانیکی مزدور را در دست می گیرید که آنها در یک جنگ داخلی در سیاره کارور V مداخله می کنند. چیزی که این بازی را بسیار خاص می کند توجه به جزئیات و وسعت دامنه آن است. گفتن کلیشه ای است، اما MechCommander 2 واقعاً انجام می دهد باعث می شود احساس کنید رهبر یک ارتش MechWarrior هستید.

به عنوان یک بازی از سال 2001، انتظار نبردهای بزرگ را نداشته باشید. در عوض، دعواهای کوچک‌تری بین نیروهای شما و شورشیان دشمن خواهد بود. بازی با انبوهی از گزینه های تاکتیکی آن را جبران می کند. طیف وسیعی از ماشین‌ها وجود دارد که می‌توانید آنها را در نبرد مستقر و سفارشی کنید، از واحدهایی مانند توپخانه و کامیون‌های تعمیری پشتیبانی کنید، و همچنین می‌توانید ماشین‌های دشمن را ضبط کنید تا برای خود استفاده کنید.


9 Xenogears

به نوبه خود و ساخت ترکیبی از لباس های روبات

برای کسانی که با Xenogears آشنایی ندارند، این بازی است که محبوب ترین سری بازی های RPG مبتنی بر مکانیک را در بازار عرضه کرد. Xenosaga؟ زنوبلید؟ همه آنها دارای بافت همبند هستند که به Xenogears منتهی می شود. تا به امروز، Xenogears هنوز هم از نظر بسیاری اوج این سری است. جهنم، آن را به عنوان اوج بازی های RPG در PS1 پیشتاز است، سیستمی که به خاطر بازی های RPG ستاره ای اش شناخته شده است.

Xenogears بین موتور رزمی فوق‌العاده منحصربه‌فرد مبتنی بر ترکیب ترکیبی و مبتنی بر نوبت، روایت ظریف آن (که ادای احترام به Evangelion است) و موسیقی باورنکردنی آن، یک تایتان مطلق در صنعت است. این یک اثر افسانه ای است که جایگاه خود را در میان پانتئون بازی های بزرگ تمام دوران به دست آورده است.


8 گردان فولاد

مبارزه با مکانیک از درون مکانیک

گردان فولادی که بازیکن را در حال نگاه کردن به مکانیزم از طریق گیره نشان می دهد.

اگر می خواهید شبیه سازی هاردکور را انجام دهید که یک ماشین واقعی چگونه خواهد بود، پس Steel Battalion و کنترلر مضحک آن برای شما مناسب هستند. شاید ناعادلانه باشد که آن را یک کنترلر بنامیم، زیرا بیشتر شبیه مجموعه ای کامل از دکمه ها، دستگیره ها، پدال ها و جوی استیک هایی است که روی یک صفحه کنترل به اندازه میز قرار گرفته اند. گردان فولاد زمانی که برای کنترلر عظیم (و گران قیمت) خود و اختصاص به تصویری واقع گرایانه از نبردهای مکانیکی راه اندازی شد، تیتر خبرها شد.


همانطور که انتظار دارید، این بازی به هیچ وجه هولناک نیست. شما باید هر ماموریت را با گذراندن یک دنباله راه اندازی طولانی شروع کنید. اگر دستگاه خود را خیلی سریع بچرخانید، می افتد، و اگر آن را خیلی محکم فشار دهید، ممکن است بیش از حد گرم شود، به این معنی که باید یک دنباله راه اندازی مجدد را شروع کنید. اوه، و اگر تمام سلامتی خود را از دست بدهید و به موقع از دستگاه خود خارج نشوید، بازی اطلاعات ذخیره شده شما را پاک می کند و شما را از ابتدا شروع می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا