بازی

13 بهترین نقش آفرینی نوشته شده

نکات برجسته

  • بازی‌های RPG انقلابی در داستان‌های بازی با روایت‌های عمیق و شخصیت‌های جذاب ایجاد کردند و استاندارد جدیدی را در صنعت ایجاد کردند.

  • بازی‌هایی مانند Xenoblade Chronicles، Mother 3 و Final Fantasy 10 بهترین نوشتار، جهان‌سازی و توسعه شخصیت را به نمایش می‌گذارند.

  • از آثار کلاسیکی مانند جنگ ستارگان: شوالیه‌های جمهوری قدیم گرفته تا جواهرات مدرن مانند Disco Elysium، بازی‌های RPG همچنان با داستان سرایی همهجانبه خود مجذوب خود می‌شوند.

گیمر ویدیوی روز

برای ادامه با محتوا، پیمایش کنید

در روزهایی که کنسول‌های بازی فقط آنقدر حافظه داشتند که آیا داستان بازی واقعاً اهمیت دارد یا خیر، این بحث مطرح می‌شد. به هر حال، وقتی صحنه‌های برش فضایی را اشغال می‌کنند که می‌تواند یک سطح کامل وجود داشته باشد، آن را محدود می‌کند که یک روایت واقعاً چقدر می‌تواند پیش برود.

مربوط

بهترین بازی های RPG با رئالیسم سنگ شکن

با این RPG های غوطه ور که واقع گرایی سختی را ارائه می دهند، در اعماق تاریک بازی شیرجه بزنید.

اما بعداً این بازی‌های RPG اتفاق افتادند، و اگرچه مطمئناً آنها تنها پیشگامان نوشتن عمیق و توسعه‌یافته در بازی‌ها نیستند، اما به سختی می‌توان گفت که تأثیری نداشته‌اند. از طریق چند خط داستانی عالی، شخصیت‌های توسعه‌یافته، جهان‌سازی درخشان و خیلی چیزهای دیگر، اینها RPG‌هایی هستند که بهترین نوشته‌ها را در زمینه خود دارند.

به روز شده در 9 ژوئن 2024 توسط کیسی فوت: کیفیت نوشتن در بازی‌های RPG قطعاً می‌تواند متفاوت باشد، اما آن‌هایی که روایت‌ها و شخصیت‌های خوب نوشته شده‌اند به راحتی به عنوان بهترین‌ها در این ژانر برجسته می‌شوند، زیرا کل تجربه را بسیار به یاد ماندنی‌تر می‌کند. ما چند بازی RPG دیگر با نوشتن عالی اضافه کرده‌ایم تا از آن لذت ببرید.

13 Xenoblade Chronicles

شولک، رین، و شارلا مشرف به آبشارها.

Xenoblade Chronicles

منتشر شد
10 ژوئن 2010

توسعه دهندگان
یکپارچه نرم

چند ساعت اول Xenoblade Chronicles فوراً شما را اسیر می کند و عطش قهرمان داستان برای انتقام از مچون را پس از حمله به خانه اش، مستعمره 9، تثبیت می کند. این روایت شما را با استفاده از چشم اندازهای آینده شولک که توسط مونادو، یک شمشیر مرموز به او نشان داده شده است، درگیر می کند. .

کاراکترها و پویایی آنها با یکدیگر نیز به خوبی نوشته شده و عمیق است، با تعداد زیادی صحنه اختیاری قلب به قلب که در آن می توانید نحوه تعامل هر شخصیت با بقیه افراد مهمان را مشاهده کنید. کات سین های بازی و صداگذاری عالی فقط به بهبود داستان و شخصیت ها کمک می کند.

12 مادر 3

لوکاس در ابتدای بازی خانگی خود را ترک می کند.

مادر 3

منتشر شد
20 آوریل 2006

توسعه دهندگان
براونی براون، آزمایشگاه HAL

هر سه بازی Mother نوشتار خوبی دارند، اما Mother 3 به راحتی پررنگ‌ترین بازی این سری است. هنگامی که ارتش Pigmask به خانه لوکاس در روستای Tazmily حمله می کند، یک رویداد غم انگیز مسیر زندگی او را تغییر می دهد که او را به سفری می برد تا سوزن ها را از یک اژدهای افسانه ای بیرون بکشد تا جهان را نجات دهد.

داستان مادر 3 از طریق کاوش در غم و اندوه و تراژدی مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است و همچنین نقدهایی را بر سرمایه داری و مصرف گرایی از طریق نمایش فناوری و پول ارائه می کند. داستان تکان دهنده و شخصیت های به یاد ماندنی آن همگی به یک RPG بسیار نوشته شده اضافه می کنند.

11 فاینال فانتزی 10

باکس آرت برای فاینال فانتزی 10 که یونا و تیدوس را نشان می دهد

فاینال فانتزی 10

منتشر شد
17 دسامبر 2001

Final Fantasy 10 یک بازیکن بلیتزبال به نام Tidus را دنبال می کند که پس از حمله Sin به خانه اش در Spira به پایان می رسد. در اسپیرا، او با یونا و نگهبانانش ملاقات می کند و در زیارت یونا برای احضار آئون نهایی به آنها می پیوندد.

مربوط

8 بازی RPG با تنوع شخصیتی عالی

اگر از دیدن چهره ها و پوسته های مشابه در بازی خسته شده اید، در اینجا عناوینی آورده شده است که با شخصیت هایشان تنوع بیشتری به شما می دهند.

Final Fantasy 10 برخی از بهترین شخصیت‌نویسی‌های این مجموعه را دارد، مخصوصاً وقتی صحبت از Yuna و سفر او به عنوان احضار می‌شود. علیرغم مسئولیت بزرگی که بر دوش او برای گناه افتادن و محافظت از مردمش است، او مهربان و مثبت است. این روایت همچنین به بررسی ماهیت پیچیده ایمان می پردازد و سؤالاتی را در مورد اینکه تا چه حد باید برای انجام وظیفه خود پیش بروید، مطرح می کند.

10 Fallout: New Vegas

یک چهره نقابدار کنار تابلویی ایستاده است که می گوید به Fallout New Vegas خوش آمدید

Fallout: New Vegas

منتشر شد
19 اکتبر 2010

از زیبایی‌شناسی نمادین تا دنیای جالبش، Fallout: New Vegas داستانی را روایت می‌کند که همه چیز درباره رها کردن دنیای قبل از جنگ آمریکا بود، قبل از اینکه یک آخرالزمان هسته‌ای همه چیز را تغییر دهد.

بازی شما را مجبور می‌کند به عنوان یک پیک بازی کنید که می‌تواند سرنوشت نیو وگاس و زمین‌های بایر اطراف آن را تغییر دهد، زیرا درگیر درگیری بین گروه‌هایی که برای کسب قدرت رقابت می‌کنند، می‌شوید. در زیر داستان هزاران شخصیت باورنکردنی، دنیای بزرگ و DLC وجود دارد که شما را به سفری بی‌نظیر در برخی از منحصربه‌فردترین تنظیمات مجموعه می‌برد.

9 جهان های بیرونی

زنی با پوست قهوه‌ای به شما خیره می‌شود، در حالی که یک چهره زره پوش در پس‌زمینه دنیای بیرونی ایستاده است

جهان های بیرونی

منتشر شد
25 اکتبر 2019

Obsidian Entertainment فقط یک بار دیگر ارزش خود را با The Outer Worlds ثابت کرد. کمدی علمی-تخیلی RPG تمام نکات برجسته کلاسیک Obsidian Entertainment را دارد، از محیط جالبش گرفته تا همراهان دوست داشتنی اش.

این بازی طرفداران مورد علاقه خود مانند پارواتی و فلیکس را معرفی کرد و با تفسیر طنز خود در مورد سرمایه داری از طریق شرکت های فضایی کار بسیار خوبی انجام می دهد. ممکن است به اندازه عناوین دیگر استودیو عمق نداشته باشد، اما The Outer Worlds همچنان نوشته هایی دارد که خارق العاده، خنده دار و گاهی معنادار است.

8 عصر اژدها: ریشه ها

مردی بلوند با زره شوالیه در کنار آتش در سریال Dragon Age Origins نشسته است

شاید یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های نوشته شده در تمام دوران، Dragon Age: Origins، وظیفه سنگین معرفی طرفداران را به دنیای Thedas بر عهده دارد و این کار را تقریباً بدون نقص انجام می‌دهد. از یک تاریخ جذاب و دقیق گرفته تا شخصیت‌های فوق‌العاده سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد، Dragon Age: Origins داستانی را روایت می‌کند که ممکن است کمی کلیشه‌ای به نظر برسد، با پادشاهان شیطانی و تاریکی بزرگ که سرزمین را فرا گرفته است.

مربوط

بهترین بازی های RPG در تمام دوران

برخی از نقش‌آفرینی‌های نقش‌آفرینی چنان تأثیری بر جای می‌گذارند که عملاً بی‌زمان هستند – امروز، ما بهترین بازی‌های RPG را در تمام دوران بررسی می‌کنیم.

اما فراتر از طرح آن چیزی واقعا خاص است، با لحظات به یاد ماندنی مانند خیانت Loghain به یک ساختار داستانی درخشان که به خوبی با گیم پلی آن کار می کند. همه اینها چیزی است که سال ها طرفداران را مجذوب خود کرده است و بسیاری تا به امروز هنوز عاشق این سریال هستند.

7 جنگ ستارگان: شوالیه های جمهوری قدیمی

یک بیگانه آبی، یک ووکی و یک چهره زن در یک شهر علمی تخیلی در جنگ ستارگان شوالیه‌های جمهوری قدیمی ایستاده‌اند.

جنگ ستارگان: شوالیه های جمهوری قدیم

وقتی صحبت از یک داستان خوب به میان می‌آید، ظاهراً نمی‌توان BioWare قدیم را شکست داد و هیچ‌جا با Star Wars: Knights of the Old Republic واضح‌تر نیست. داستان از فرمول کلاسیک جنگ ستارگان استفاده می‌کند که شخصیتی به قدرت نیروی خود پی برده و باید سیث تشنه قدرت را شکست دهد و آن را به داستانی تبدیل می‌کند که می‌تواند با فیلم‌های اول رقابت کند.

اگرچه دارای شخصیت هایی مانند باستیلا شان به یاد ماندنی یا دو نفره طنز آمیز Mission و Zaalbar است، اما داستان بازی جایی است که واقعاً می درخشد. اگر آن را بازی نکرده‌اید، پس بهتر است به صورت کور بروید، اما داستان دارای پیچش‌هایی است که آن را به یکی از بهترین‌های کل مجموعه جنگ ستارگان تبدیل می‌کند.

6 دیسکو Elysium

نمای ایزومتریک از تیراندازی با چهره های متعدد در Disco Elysium

دیسکو Elysium

منتشر شد
15 اکتبر 2019

توسعه دهندگان
برای/دقیقه

Disco Elysium یکی از بازی های نقش آفرینی ادبی است که در واقع می تواند یک مجموعه کتاب با تعداد کلمات بیش از یک میلیون باشد. بازی شما را مجبور می‌کند تا یک کارآگاه مست را دنبال کنید که حافظه‌اش را از دست داده است، و باید تکه‌هایی از یک دنیای دقیق، یک پرونده قتل وحشتناک و هویت خود را کنار هم بچینید.

مضامین Disco Elysium برخی از عمیق‌ترین موضوعات در این ژانر هستند، با تمرکز شدید بر وزن گذشته، شکل‌گیری هویت، نیهیلیسم در وضعیت جهان و بسیاری موارد دیگر.

5 تاثیر عمده

یک بیگانه خزنده در حالی که به جای دیگری در Mass Effect 1 نگاه می کند، تفنگی در دست دارد

تاثیر عمده

منتشر شد
20 نوامبر 2007

Mass Effect با داستان سرایی و جعل جهان خود شاهکاری چشمگیر است. شاید فکر کنید کار آسانی است، اما ساختن دنیایی علمی تخیلی با گونه‌های بیگانه، سیارات و تاریخچه‌های بی‌شماری نیاز به تلاش زیادی دارد که بازی انجام می‌دهد.

5:04

مربوط

10 بهترین بازی های RPG اکشن

می توان ادعا کرد که RPG های اکشن ژانر دهه 2010 بودند. اما تاریخچه آن خیلی زودتر شروع می شود و امروز هم عناوین باورنکردنی دریافت می کنیم.

داستان جایی است که Mass Effect بیشتر ماهیت فریبنده خود را به دست می‌آورد، با انتخاب بازیکنی که به جهان بازتاب می‌کند و شخصیت‌های جالب آن را به جهات مختلف سوق می‌دهد. حتی Commander Shepherd به عنوان یک قهرمان دوست داشتنی ظاهر می شود که می تواند شخصیت بزرگ خود را داشته باشد.

4 ستون های ابدیت

نمایی ایزومتریک از چهره هایی که با اژدهای فلس آبی در ستون های ابدیت مبارزه می کنند

یکی دیگر از RPG های ادبی، Pillars of Eternity، پروژه ای است که با شور و اشتیاق سرازیر می شود. علیرغم اینکه بازی و محیط آن تا چه حد می تواند تاریک باشد، فضایی خانگی ارائه می دهد که می توان آن را به کمپین Dungeon & Dragons تشبیه کرد.

شما می توانید در بحث های بی پایان با شخصیت های پیچیده گم شوید و تاریخ جهان اطراف خود را پیدا کنید. و کاوش در فرهنگ های پیچیده ارائه شده، همه در یک ماجراجویی هیجان انگیز است که مهمانی شما را در دنیایی از جادو و رمز و راز خواهد برد.

3 Vampire: The Masquerade – Bloodlines

در حالی که مردم در پس‌زمینه باشگاهی در Vampire The Masquerade Bloodlines می‌رقصند، یک چهره رنگ‌پریده به جلو خیره می‌شود.

فانتزی و علمی تخیلی ژانرهای رایج RPG های خوش نوشته هستند، اما در مورد فانتزی شهری چطور؟ وقتی جادو در شهری است که ما می شناسیم چه اتفاقی می افتد؟ آیا اژدهاها می توانند در دنیایی از آسمان خراش ها پرسه بزنند؟ Vampire: The Masquerade – Bloodlines کاملاً به همه این سؤالات پاسخ نمی دهد، اما دنیای بسیار جذابی را ارائه می دهد که در آن موجودات خارق العاده ای مانند خون آشام ها و گرگینه ها در یک دید آشکار پنهان می شوند.

اگرچه گیم‌پلی چیزهای زیادی برای دلخواه باقی می‌گذارد، فیلمنامه بازی هوشمند و پر از عمق است، با گزینه‌های دیالوگ بی‌شماری در مورد قبیله‌ها، شخصیت‌ها، وفاداری‌ها، تاریخ و موارد دیگر. رویکردی خارق‌العاده به ژانر RPG نیز دارد، با دیالوگ‌های خوب نوشته شده و توسعه داستان، صرف نظر از انتخاب‌های تقریباً بی‌پایانی که می‌توانید انجام دهید.

2 خونی

چهره ای با ژاکت تیره در شب در شهری مه آلود تاریک به سبک ویکتوریایی در Bloodborne راه می رود.

خونی

توسعه دهندگان
از نرم افزار

ترسناک لاوکرافت Bloodborne چیزی است که کمتر بازی تا به حال از نظر نوشتن به آن نزدیک شده است. رویکرد داستان گویی از طریق محیط و سبک پراکنده آن چیزی است که فروم سافت ور را در این صنعت بسیار تحسین کرده است. Bloodborne نه تنها برخی از بهترین کارهایش در آن بخش است، بلکه یک مدعی برای کار بزرگش است.

مربوط

8 بازی RPG با بیشترین گزینه های عاشقانه

اگر به دنبال عشق هستید، این بازی های RPG وسیع ترین استخرهای عاشقانه را در تمام بازی ها دارند.

جهان آن چنان به خوبی شناخته شده است که هنوز پس از گذشت سال ها از راه اندازی آن در حال بحث، بحث، و جداسازی است و موضوعات غرور و ضعف انسان از طریق گیم پلی و کاوش های بازیکن محور آن در هم تنیده شده است. گفتن یک داستان خوب کار سختی است و حتی ساختن آن چنان خوب که بازیکنان به دنبال آن باشند، سخت تر است.

1 Planescape: عذاب

نمای ایزومتریک از چهره های متعدد در یک اتاق سنگی صنعتی در Planescape Torment

Planescape: عذاب

منتشر شد
11 آوریل 2017

توسعه دهندگان
Black Isle Studios

Planescape: Torment که بهترین نقش‌آفرینی تمام دوران‌ها به حساب می‌آید، به چیزی دست یافت که تعداد کمی از داستان‌ها می‌توانستند و آن تأثیرگذاری است که به طور غیرقابل برگشتی ژانر خود را برای همیشه تغییر داده است. داستان آن برخلاف هر قراردادی از نقش آفرینی سنتی بود، از شخصیت بی نامش که شخصیتی شرور است که دارای شخصیت درخشانی است که حول هویت خود و زندگی های گذشته متمرکز شده است، تا دیالوگ های مبتکرانه، زیبا و به یاد ماندنی.

تفسیر آن از تنظیمات Planescape نیز به عنوان یک نفس خوشایند هوای تازه در مقایسه با قراردادهای فانتزی معمولی اکثر بازی‌های این ژانر، با حس طنز تیره برای بازتاب دنیای منحصر به فرد آن دیده می‌شد.

بعد

20 بازی RPG با بهترین داستان

یک RPG بدون داستان مناسب به آن چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا