ارز دیجیتال

صندوق اضطراری Binance در بحبوحه فشار قانونی SEC کاهش می یابد

منبع: Adobe / prima91

کل بازار ارزهای دیجیتال هفته گذشته پس از طرح شکایت های متوالی توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه بایننس و کوین بیس – دو تا از بزرگترین صرافی های دارایی دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، سقوط کرد.

این فروش بر اندازه صندوق کاربر دارایی ایمن بایننس (SAFU) تأثیر گذاشته است – یک صندوق اضطراری که توسط صرافی در جولای 2018 برای محافظت از دارایی های کاربر در صورت هک یا سرقت ایجاد شد. ارزش دارایی‌های آن در ابتدای ماه ژوئن نزدیک به 950 میلیون دلار بوده است که 10 درصد کاهش داشته است.

مطابق با آدرس های بلاک چین ارائه شده توسط بایننس، SAFU عمدتاً از بیت کوین (BTC) و توکن بومی بایننس، BNB تشکیل شده است که از زمان اعمال هزینه های SEC، ارزش هر دو به ترتیب 6% و ~20% کاهش یافته است.

توکن اخیر به‌طور خاص در پرونده به‌عنوان یک اوراق بهادار ثبت‌نشده فهرست‌شده توسط Binance، در کنار BUSD استیبل کوین صادر شده توسط Paxos نام‌گذاری شد. بسیاری از رمزارزهای دیگر، از جمله Solana (SOL) و Cardano (ADA) نیز پس از نامگذاری به عنوان اوراق بهادار در پرونده Coinbase، از بین رفتند.

SEC به طور همزمان بایننس را متهم کرد که در ثبت نام به عنوان بورس اوراق بهادار، خدمات غیرقانونی به مشتریان ایالات متحده، و اختلاط وجوه مشتری از پلتفرم بین المللی و شرکت تابعه ایالات متحده. بایننس این اتهامات را رد کرده و مدعی است که تمام سرمایه ها امن هستند.

یکی از سخنگویان بایننس به وال استریت ژورنال گفت که صندوق اضطراری این شرکت به طور مرتب بررسی می شود و در صورت نیاز با سرمایه جدید تکمیل می شود. یکی از این نمونه ها در نوامبر 2022 بود، زمانی که بایننس پس از فروپاشی صرافی رقیب FTX که باعث سقوط دارایی های کریپتو شد، صندوق را از 735 میلیون دلار به یک میلیارد دلار پر کرد.

برخی از مشتریان بایننس نگران این هستند که بایننس بتواند توکن BNB خود را با استفاده از تغییری در شرایط استفاده که یک روز قبل از تشکیل پرونده SEC اعلام شده بود، پشتیبانی کند. صرافی اعلامیه‌ای اضافه کرد مبنی بر اینکه اگر دارایی‌های نگهداری شده قبلی بعداً از فهرست حذف شوند، می‌تواند با کمال میل دارایی‌های موجود در حساب‌های کاربران را تغییر دهد.

در شرایط استفاده بایننس آمده است: «بایننس ممکن است، اما موظف نیست که از قبل به کاربران اطلاع دهد و بایننس هیچ مسئولیتی در قبال کاربران در رابطه با این موارد اضافه، حذف، تبدیل یا اصلاحات ندارد.»

بدون Selloff در Binance

Changpeng Zhao (CZ) مدیر عامل بایننس روز سه شنبه شایعاتی مبنی بر فروش هر یک از BTC یا BNB خود توسط صرافی را رد کرد.

ما حتی یک کیسه FTT داریم، گفت ژائو شگفت‌انگیز است که آنها می‌توانند دقیقاً بر اساس نمودار قیمتی که میلیون‌ها معامله‌گر را شامل می‌شود، بدانند چه کسی فروخته است.»

نگاهی به صندوق اضطراری بورس آدرس بیت کوین هیچ تراکنش خروجی اخیر را در زمان چاپ منعکس نمی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا