بازی

بهترین جادوها برای زنده کردن مردگان در D&D

Dungeons & Dragons یک بازی مملو از خطر است و همه نمی توانند زنده از آن خارج شوند. گاهی اوقات، بازیکنان و NPC ها با وجود بهترین نیت ها و اقدامات همه می میرند. خوشبختانه، مرگ همیشه در Dungeons & Dragons (به جز در Tomb of Annihilation) دائمی نیست.


مرتبط: سیاه چال ها و اژدها: همه زیر کلاس های روحانی، رتبه بندی شده

برای کسانی که به دنبال سرپیچی از مرگ هستند، گزینه های زیادی وجود دارد، اگرچه همه آنها برابر نیستند. برخی از آنها بسیار پرهزینه هستند، در حالی که برخی دیگر بسیار سطح بالا هستند. این طلسم‌های رستاخیز اغلب تنها شرط شما برای بازگرداندن دوستان مرده‌تان است و همه باید در نظر گرفته شوند.

6 رستاخیز واقعی: خالص ترین شکل رستاخیز نیز ضعیف ترین است

Druid of the Emerald Grove اثر ادگار سانچز هیدالگو

رستاخیز واقعی یک طلسم سطح نهم است که برای روحانیون و درویدها قابل دسترسی است. طلسم‌ساز می‌تواند برای یک ساعت زمان بازیگری، هر کسی را از یک بازه زمانی 200 ساله بازگرداند، بدون اینکه نیازی به بدن داشته باشد و به طور کامل آنها را به شکل اولیه خود بازگرداند.

با این حال، این طلسم برای ماجراجویان ایده آل نیست. این یک طلسم قابل دسترسی در حداقل سطح 17 است که بسیاری از بازیکنان هرگز در آن بازی نمی کنند. بازه زمانی 200 ساله اغلب برای اکثر شخصیت های بازیکن غیر ضروری است. علاوه بر همه اینها، حتی 25000 gp نیز هزینه دارد، که باعث می شود همه به جز ثروتمندترین ماجراجویان نتوانند حتی زمانی که آن را دارند، این طلسم را انجام دهند.

در حالی که یک طلسم بد برای مهمانی های ماجراجویانه در حال حرکت است، اما با این وجود یک طلسم روایی خوب است، به خصوص برای افراد بدی که به دنبال احیای شر باستانی هستند. هزینه‌های بالا، ماجراجویی‌های سطح پایین را تسهیل می‌کند، زیرا افراد بد را مجبور می‌کند مقادیر هنگفتی طلا به دست آورند، و به مهمان‌های ماجراجو اجازه می‌دهد تا به بازی‌های فویل بپردازند.

5 رستاخیز: همتای ارزان‌تر رستاخیز واقعی

Dungeons And Dragons Alarielle Aasimar Cleric of Amaunator اثر لیلی عبدالینا.
Dungeons And Dragons Alarielle Aasimar Cleric of Amaunator اثر لیلی عبدالینا.

Resurrection نسخه بسیار ارزان‌تری از Resurrection واقعی است. فقط به Bard یا Cleric سطح سیزدهم نیاز دارد و فقط به 1000gp نیاز دارد که مقدار بسیار مقرون به صرفه تری است. محدودیت زمانی 100 ساله برای هر شخصیت مرتبط در یک کمپین بیش از حد کافی است و حتی برای رستاخیز نیازی به کل بدن نیست.

مطالب مرتبط: Dungeons & Dragons: The Best Potions

با این حال، این فقط برای ماجراجویی هایی ایده آل است که می خواهند شخصیت های خود را پس از گذشت بیش از ده روز از مرگ بازگردانند. در این موارد، این واقعاً تنها انتخاب موجود است، که مطمئناً آن را به یک گزینه طلسم مناسب برای موارد طاقچه تبدیل می‌کند.

4 آرزو: قدرتمندترین طلسم نیز می تواند دوباره زنده شود

DND Tasha Cauldron Art spellcasting
دیگ همه چیز تاشا اثر ماگالی ویلنوو

تنها رستاخیز موجود برای جادوگران، Wish، قوی‌ترین طلسم بازی با یک ضربه از راه دور است. Wish که قادر به نمایش هر طلسم سطح هشتم یا پایین تر است، می تواند هر یک از طلسم های رستاخیز سطح پایین تر را تقلید کند. برای جسورترها، حتی می‌تواند افرادی را که از محدودیت زمانی رستاخیز واقعی گذشته‌اند، در خطر از دست دادن جادوی خود زنده کند.

همانطور که گفته شد، آرزو یک طلسم رستاخیز بزرگ نیست. برای مثال، آنقدر سطح بالایی دارد که اکثر گروه ها آنقدر بازی نمی کنند که جادوگران بتوانند آن را دریافت کنند. در نهایت، آنقدر قدرتمند است که استفاده از آن در رستاخیز تقریباً پوچ است. بسیاری از افکت‌های قدرتمند دیگر را می‌توان انجام داد که جادوگر احتمالاً فقط به این فکر می‌کند که از این طلسم برای احیای مجدد به عنوان آخرین راه‌حل استفاده کند یا اگر کاری بهتر از این وجود نداشته باشد.

3 Raise Dead: با این طلسم مرگ را بی اهمیت جلوه دهید

یک روحانی با دستی درخشان بر روی همراه خود قرار داده است و او به او کمک می کند تا بلند شود
Lords of Waterdeep اثر تونی فوتی

برای رسیدن به جادوهایی که بازیکنان در واقع از آنها استفاده می کنند، Raise Dead مردگان را تا زمانی که 500gp در سنگ های قیمتی دارند و ده روز از مرگ آنها نگذشته است، برمی گرداند. ده روز زمان کافی برای اکثر مهمانی ها است تا به مکان امنی برسند که به راحتی بتوان این طلسم را اجرا کرد. ده روز آنقدر طولانی است که مرگ تقریباً کاملاً بی اهمیت است، به شرطی که بتوانید جواهرات 500gp مورد نیاز برای طلسم را بدست آورید.

برای DMهایی که به دنبال مقابله با این طلسم قدرتمند هستند، محدود کردن سنگهای قیمتی بهترین راه است. 500gp هزینه نسبتاً ارزانی است و اکثر طرفین به اندازه کافی حداقل چندین برابر این هزینه را خواهند داشت. بنابراین، تنها راه این است که جواهرات موجود را محدود کنید تا بازیکنان شما بیش از حد از این طلسم سوء استفاده نکنند.

2 تناسخ: بازگرداندن بازیکنان از بیت ها

روحانی دامنه گرگ و میش از دیگ همه چیز تاشا
روحانی دامنه گرگ و میش از Tasha’s Cauldron of Everything از طریق Wizards of the Coast

تناسخ یکی دیگر از طلسم های رستاخیز سطح پنجم است که این بار منحصر به درویدها است. این بسیار شبیه به Raise Dead است، حتی محدودیت های زمانی یکسانی دارد. با این حال، چیزی که Reincarnation را به یک نوع بهتر از Raise Dead تبدیل می‌کند، توانایی آن در بازگرداندن کامل شخصیت‌ها از تکه‌های بدنشان است.

مطالب مرتبط: سیاه چال ها و اژدها: نمادین ترین درویدها

در حالی که Raise Dead و Revivify برای احیای مجدد به کل بدن نیاز دارند، Reincarnation بدن جدیدی را از جادو ایجاد می کند، حتی اندام های از دست رفته را در این فرآیند بازیابی می کند. تنها نقطه ضعف آن این است که می‌تواند گونه‌های کسی که احیا می‌شود را تغییر دهد، که می‌تواند بازیکنانی را که مخصوصاً به شخصیت‌هایشان وابسته هستند آزار دهد. یکی دیگر از ایرادات آن هزینه بالاتر 1000gp در سنگهای قیمتی در مقایسه با 500gp Raise Dead است که می تواند به سرعت بازیکنان را ورشکست کند.

1 Revivify: ساده ترین رستاخیز اغلب بهترین است

اثر هنری یک شوالیه که یک همراه مجروح را در آغوش گرفته است
اثر هنری رالف هورسلی، متعلق به جادوگران ساحل

Revivify یک طلسم رستاخیز کلاسیک به دلایلی است. به عنوان یک طلسم سطح سوم، اولین بازیکنی است که به آن دسترسی پیدا می کند و در نتیجه به سرعت در لیست های طلسم Cleric و Paladin به یک ضرورت تبدیل می شود. حداقل یک نفر در هر حزب باید این طلسم را در لیست خود داشته باشد.

چیزی که Revivify را به بهترین طلسم رستاخیز تبدیل می کند، عمدتاً هزینه ارزان و دسترسی زودهنگام آن است. با کمترین میزان جواهر در 300gp، تقریباً برای هر تنظیمات و کمپینی بسیار مقرون به صرفه است، با مقداری صرفه جویی متوسط. دریافت آن در سطح پنج بازیکن، واقعاً تنها گزینه برای مهمانی های سطح پایین است و در نتیجه یک طلسم بسیار مفید است.

با این حال، تنها نقطه ضعف آن بسیار مهم است، که در نهایت باعث می شود در بیشتر موارد در سطوح بالاتر از Raise Dead و Reincarnation پیشی بگیرد. این طلسم فقط تا یک دقیقه پس از مرگ مؤثر است و اساساً آن را به یک دفیبریلاتور جادویی تبدیل می کند. هنگامی که یک شخصیت می میرد، مسابقه ای با بدن آنها برای انجام طلسم است که مبادا از توانایی های آن عبور کنند. به همین دلیل است که بسیار متعادل است و به ندرت توسط DM به عنوان بیش از حد قدرتمند بررسی می شود.

بعدی: سیاه چال ها و اژدها: همه زیر کلاس های رسمی Paladin، رتبه بندی شده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا