برنامه نویسی

مرورگر MMORPG #indiegamedev #babylonjs Ep20 – پیش‌بینی و آشتی طرف مشتری

سلام
اخیراً من درون‌یابی موجودیت‌ها را اجرا می‌کردم و بعدی پیش‌بینی سمت کلاینت بود که حرکات بازیکن را صاف می‌کند و پاسخگویی را افزایش می‌دهد (پیش‌بینی حرکت بازیکن قبل از دریافت پاسخ از سرور).
در ویدیو من اثر سه الگوریتم را ارائه می دهم:

  • پیش بینی حرکت بازیکن
  • آشتی حرکت بازیکن با پاسخ سرور
  • برون یابی موقعیت بازیکن (بین تیک های فیزیکی 20/s)

من تأخیر را با تنظیم تیک شبکه سرور 4/s شبیه‌سازی می‌کنم که عملاً باعث می‌شود سرور تمام پیام‌ها را هر 250 میلی‌ثانیه ارسال کند. مانند دنیای واقعی نیست، اما من بینش هایی دارم که چگونه کار می کند.
در کل فکر می کنم خوب کار می کند. این به طور قابل توجهی اثرات تاخیر را به حداقل می رساند.

من به اضافه کردن مکانیزم مشابهی به درون یابی موجودیت فکر می کنم که در تطبیق موقعیت بازیکن دارم، که بلافاصله به موقعیت دریافتی از سرور به روز نمی شود، اما انتقال آرام را در چند تیک شبیه سازی انجام می دهد (باند الاستیک را تصور کنید). شاید اضافه کردن آن برای همه موجودیت ها باعث ایجاد سربار بیش از حد شود، اما اضافه کردن آن برای بازیکنان دشمن خوب خواهد بود. من نه تنها برای بازیکنانی که تاخیر دارند، بلکه برای سایر بازیکنانی که با آنها تعامل دارند، تجربه را به میزان قابل توجهی افزایش خواهم داد.

امیدوارم دوست داشته باشید!

https://www.youtube.com/watch?v=NYIvQk0-FcQ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا