ارز دیجیتال

رانندگان می توانند از یوان دیجیتال برای پرداخت عوارض بزرگراه استفاده کنند

منبع: Tomasz Zajda/Adobe

انگیزه پذیرش دیجیتال یوان چین اکنون بر شبکه های حمل و نقل متمرکز شده است. و رانندگان برای استفاده از این توکن برای پرداخت عوارض در برخی از شلوغ ترین بزرگراه های کشور چراغ سبز نشان داده اند.

طبق گزارش Shenzhen Securities Times و Sina Finance، اداره حمل و نقل استان جیانگ سو اعلام کرده است که باجه های عوارضی در بخش هایی از مسیرهای بزرگراه های مختلف نانجینگ به روز شده اند تا به رانندگان اجازه می دهند با استفاده از سکه هزینه عوارض را پرداخت کنند.

رانندگان می‌توانند از میان غرفه‌ها عبور کرده و با تلفن‌های همراه خود بر روی کارت‌خوان‌ها ضربه بزنند – با هزینه‌هایی که از کیف پول‌های یوان دیجیتال آنها در زمان واقعی کم می‌شود.

باجه های عوارض در مسیرهای بزرگراهی به داخل و خارج از شهر نانجینگ همگی به روز شده اند تا رانندگان بتوانند با سکه صادر شده توسط بانک مرکزی پرداخت کنند.

نانجینگ در مارس سال گذشته به منطقه آزمایشی اضافه شد.

این استان همچنین در حال ارائه راه حل در بخشی از بزرگراه چانگشو-تایژو و همچنین دو بخش از بزرگراه چانگ شو-جیاشان است. اعلام کرد که قصد دارد به تدریج راه حل را در شبکه بزرگراهی «کل استان» ارائه کند.

استان‌های دیگر قبلاً از راه‌حل‌های مشابهی رونمایی کرده‌اند، با استان Shaanxi که در آگوست 2021 اولین غرفه پرداخت یوان دیجیتال خود را راه‌اندازی کرد. و با ورود شهرها و استان‌های جدید به منطقه آزمایشی، انتظار می‌رود باجه‌های عوارض بیشتری ارتقاهای مشابهی دریافت کنند.

پذیرش یوان دیجیتال چین به آسمان می‌رود

رسانه ها همچنین گزارش دادند که فرودگاه بین المللی Changsha Huanghua، فرودگاهی که به چانگشا در استان هونان خدمات رسانی می کند، به اولین ترمینال هوایی در کشور تبدیل شده است که به مسافران ترانزیتی اجازه استفاده از این توکن را می دهد.

مسافران ترانزیت که از فرودگاه عبور می کنند، می توانند از تلفن های هوشمند و کیف پول های سخت برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات در حالی که منتظر پروازهای متصل هستند استفاده کنند.

این رسانه ها همچنین خاطرنشان کردند که بانک ها اکنون در حال بررسی راه هایی هستند که می توان از این توکن برای پرداخت هزینه های تحصیل استفاده کرد. آنها همچنین می‌خواهند سیستم‌های پرداخت رمزی را با «کارت‌های دانشگاه» – کارت‌های شناسایی دانشجویی که به عنوان کارت‌های بانکی دو برابر می‌شوند، یکپارچه کنند.

در اوایل این ماه، رسانه‌ها در چین ادعا کردند که پذیرش پرداخت یوان دیجیتال بدون برق در حال افزایش است و تعداد فزاینده‌ای از «سوپرمارکت‌ها، کتاب‌فروشی‌ها، دستگاه‌های فروش سلف‌سرویس و سایر رسانه‌ها» پرداخت‌های آفلاین را می‌پذیرند.

سرزمین اصلی همچنین آزمایشی یوان دیجیتال “برون مرزی” را در همکاری با شرکای خود در هنگ کنگ و ماکائو راه اندازی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا