ارز دیجیتال

Cathie Wood’s ARK توافقنامه اشتراک نظارت را به برنامه بیت کوین ETF اضافه می کند

منبع: Shutterstock

شرکت مدیریت سرمایه گذاری کتی وود، ARK Invest، در لیست رو به رشد شرکت های مستقر در ایالات متحده است که برای تایید صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETFs) به SEC ثبت نام کرده اند.

مدیر سرمایه گذاری، در کنار مدیر دارایی رمزنگاری 21Shares، ثبت شد یک پیشنهاد اصلاح شده BTC ETF و یک توافقنامه اشتراک نظارت اضافه شده است.

این اصلاحیه تقریباً دو هفته پس از تشکیل پرونده بیت کوین ETF توسط BlackRock انجام شد که سر و صدای بلندی را در اکوسیستم کریپتو ایجاد کرد.

پیشنهاد اصلاح شده نقطه ای ARK برای ETF BTC می تواند الزامات SEC را برآورده کند

پرونده ETF بلک راک شامل توافق‌نامه نظارتی بود، به این معنی که ARK و 21Shares آخرین نسخه را برای مطابقت با BlackRock اضافه کردند.

ARK Invest و 21Shares پیشنهاد بیت کوین ETF خود را در ماه آوریل، تقریباً دو ماه قبل از ارائه برنامه BlackRock، به SEC ارائه کردند.

از نظر تئوری، مدت زمان و حرکت اصلاحیه می‌تواند شرکت‌ها را در کسب تاییدیه SEC جلوتر از BlackRock قرار دهد.

اریک بالچونا، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ گفت ARK و 21 سهام ابتدا باید تاییدیه دریافت کنند، زیرا قبل از BlackRock ثبت شده اند.

بالچونا افزود: “اگر SEC به آن نیاز داشت – اگر گلوله نقره ای باشد – اکنون هر دو گلوله های نقره ای دارند.”

یک بند در پرونده ARK Invest شبیه بیانیه ای در برنامه ETF BTC Spot BlackRock است. در این بایگانی آمده است که ARK Invest انتظار دارد با صرافی BZX هیئت مدیره شیکاگو (CBOE) قرارداد نظارتی موسوم به “Spot BTC SSA” را وارد کند.

برای زمینه، CBOE یک بازار اوراق بهادار و مشتقات مستقر در ایالات متحده است که معاملات آتی بیت کوین و اتریوم را به طور کامل وثیقه ارائه می دهد.

یک توافقنامه به اشتراک گذاری نظارت مستلزم به اشتراک گذاری صرافی ها با تنظیم کننده ها برای جلوگیری از دستکاری های احتمالی بازار است.

SEC قاطعانه بسیاری از پیشنهادات ETF بیت کوین را رد کرده است و یکی از نگرانی های خود را دستکاری بازار ذکر کرده است.

همچنین کمیسیون داشت گفت که قبلاً برنامه های ETF رد شده بودند، سیستم نظارت کافی نداشتند.

در SEC ژوئن 2022 سفارش رگولاتور با رد ETF بیت‌کوین نقطه‌ای Bitwise، گفت صرافی باید نشان دهد که تعهدات خاصی را طبق قانون Exchange برای جلوگیری از تقلب و دستکاری انجام می‌دهد.

بر اساس این دستور، صرافی باید “یک توافقنامه به اشتراک گذاری نظارت جامع با یک بازار تنظیم شده با اندازه قابل توجه مربوط به دارایی های بیت کوین اساسی ارائه کند.”

اهمیت قرارداد نظارت و اشتراک گذاری برای کریپتو

بازبینی ARK برای اضافه کردن یک توافق نظارتی با یک بازار تنظیم‌شده پیشرو در ایالات متحده برای بیت کوین، CBOE، می‌تواند الزامات SEC را برآورده کند.

افلیا اسنایدر، بنیانگذار و رئیس 21Shares، مدیر دارایی که پیشنهاد اصلاح شده ETF را با ARK Invest ارائه کرده است. وزن کرد در مورد اهمیت قرارداد نظارت

سیندر گفت: «این توافق‌ها شفافیت بیشتری را برای بازار فراهم می‌کند و باعث می‌شود بازارهای کریپتو با نحوه نظارت بر بازارها در ایالات متحده یکپارچه‌تر شوند.

سیندر همچنین اشاره کرد که صنعت کریپتو سالهاست که در حال بررسی یک توافقنامه اشتراک نظارت است.

او از آن به عنوان یک شاهکار یاد کرد که می تواند تنظیم کننده ها را با صنعت کریپتو راحت تر کند.

شایان ذکر است، ثبت نام ETF بیت کوین بلک راک در اواسط ژوئن، سر و صدایی ایجاد کرد که باعث تجمعات گسترده در بازار ارزهای دیجیتال شد.

از زمان انتشار خبر تشکیل پرونده قیمت بیت کوین بیش از 21 درصد افزایش یافته است، حتی بیش از 31000 دلار نیز صعود کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا