ارز دیجیتال

با سرکوب CFTC و SEC در مورد کریپتو، برخی از کارشناسان معتقدند که تخریب نظارتی تازه شروع شده است – در اینجا دلیل آن است.

Rate this post
منبع: AdobeStock / آندری بلوخین

کارشناسان هشدار داده اند که صنعت کریپتو ایالات متحده ممکن است در زمان سختی در پیش باشد، زیرا رگولاتورها به سرکوب برخی از بزرگترین شرکت ها در فضا ادامه می دهند.

سرکوب مداوم کریپتو، که گاهی اوقات به عنوان عملیات Choke Point 2.0 از آن یاد می شود، از قبل در ذهن هر رهبر صنعت قرار دارد.

اما به گفته مارتین گرانت، رئیس امور نظارتی جهانی در شرکت خدمات مالی JST Digital، وضوح نظارتی که شرکت‌های رمزنگاری می‌خواهند لزوماً به این زودی‌ها ارائه نخواهد شد.

گرانت با اظهار نظر در مقاله ای از اینسایدر در روز چهارشنبه، گفت که آژانس های نظارتی در حال حاضر “به سختی فشار می آورند تا رژیم فعلی را برای حمایت بیشتر از سرمایه گذاران تغییر دهند.”

با این حال، با انجام این کار، این سوال پیش می‌آید که آیا قوانین جدید به سادگی وضوح بیشتری را برای صنعت به ارمغان می‌آورند یا در عوض «یک صنعت در حال ظهور را فلج می‌کنند».

پس از همه، این وضوح است که صنعت می‌خواهد.» گرانت توضیح داد:

“در پایان روز، شرکت کنندگان در صنعت به دنبال وضوح نظارتی هستند که هنوز به دست نیامده است.”

هشدار Grant به دنبال یک سرکوب گسترده نظارتی در مورد ارزهای دیجیتال در ایالات متحده است.

یکی از قابل توجه‌ترین پیشرفت‌های اخیر، اطلاعیه ولز بود که در آن Coinbase مورد تهدید قرار گرفت و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) علیه Binance و مدیر عامل آن Changpeng Zhao شکایت کرد.

در همین حال، برادن پری، وکیل ارشد سابق CFTC، در همان مقاله Insider گفت که احتمالاً مقررات بیشتری وجود دارد، زیرا شرکت‌های بیشتری وارد ارزهای دیجیتال می‌شوند.

پری توضیح داد که ظهور کریپتو به این معنی است که همه انواع سرمایه گذاران روی آن جهش کرده اند:

با ظهور ارزهای دیجیتال، جامعه سرمایه گذاری در حوزه کریپتو به طور قابل توجهی رشد کرده است و سرمایه گذاران پیشرفته و مبتدی به این کار پیوسته اند.

او افزود که محیط سرمایه‌گذاری برای صرافی‌ها و کیف پول‌های رمزنگاری تغییر یافته است و این بدان معناست که این منطقه اکنون برای محصولات و خدمات جدید و همچنین سوءاستفاده آماده است.

وکیل سابق CFTC خاطرنشان کرد: «میزان روزافزون مبادلات/کیف پول‌ها و مسائل/هک‌ها بدون شک به‌عنوان ضربه‌ای به رگولاتورها عمل کرده و احتمالاً انگیزه‌ای برای قوانین آینده خواهد بود».

علاوه بر این، پری همچنین هشدار داد که سرکوب‌های نظارتی مانند آنچه اکنون شاهد آن هستیم، اغلب منجر به افزایش نوسانات در بازارها می‌شود، حتی اگر سرعت حرکت تنظیم‌کننده‌ها نامشخص باشد.

“[…] چنین حرکت عمومی با شرکت های نسبتاً بدنام بدون شک بر بازار تأثیر خواهد گذاشت، همانطور که در نوسانات قیمت اخیر و سقوط FTX مشاهده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا