ارز دیجیتال

شرکت امنیتی بلاک چین PeckShield کلاهبرداری رمزنگاری جدیدی را کشف کرد که وانمود می کند به ChatGPT وابسته است

منبع: AdobeStock / JeromeMaurice

شرکت امنیتی بلاک چین پک شیلد تعدادی توکن کلاهبرداری پیدا کرده است که به دنبال سود بردن از آن هستند ChatGPT شوق ربات چت هوش مصنوعی.

PeckShield روز سه شنبه توییت کرد که

“[It] ده ها مورد تازه ایجاد شده را شناسایی کرد BingChatGPT توکن‌هایی که به نظر می‌رسد 3 تای آن هانی پات هستند و 2 تای آنها مالیات فروش بالایی دارند.”

هانی پات یک نوع محبوب کلاهبرداری است که به موجب آن یک بازیگر مخرب یک کیف پول رمزنگاری یا کریپتو جعلی ایجاد می‌کند تا قربانیان را به سرمایه‌گذاری، ارسال یا تجارت رمزنگاری فریب دهد. کلاهبردار اغلب به عنوان یک کسب و کار یا سازمان قانونی ظاهر می شود که خدمات یا پاداش هایی را وعده می دهد.

مالیات بر فروش مقدار پولی است که یک قرارداد هوشمند پس از فروخته شدن یک توکن می گیرد. بسیاری از پروژه های قانونی از مالیات بر فروش به عنوان وسیله ای برای ایجاد انگیزه برای نگهداری طولانی مدت و همچنین پاداش برای دارندگان توکن استفاده می کنند.

با این حال، پروژه‌های کلاهبرداری از مالیات‌های بالا استفاده می‌کنند که اغلب 100 درصد تعیین می‌شود تا پول کاربران را بدزدند.

PeckShield اضافه کرد که دو تا از این سکه ها، تا آن زمان، در حال حاضر نزدیک به 100٪ کاهش یافته است. یکی دیگر حدود 65 درصد کاهش یافت.

این شرکت امنیتی خاطرنشان کرد که به نظر می‌رسد این سکه‌ها طرح‌های پمپ و دامپی معمولی هستند، که به موجب آن، قیمت یک سکه به‌طور مصنوعی، معمولاً از طریق اظهارات گمراه‌کننده، قبل از فروش تعداد زیادی سکه با قیمت‌های بالاتر، «پمپ» می‌شود. .

در این مورد، پروژه ها ادعا می کردند که به ChatGPT وابسته هستند – یک ربات چت که توسط آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی آمریکایی توسعه یافته است. OpenAI.

اوایل این ماه، مایکروسافت اعلام کرد که «یک دستگاه کاملاً جدید مجهز به هوش مصنوعی را راه اندازی می کند بینگ موتور جستجو و حاشیه، غیرمتمرکز مرورگر، از مشارکت خود با OpenAI استفاده می‌کند. غول فناوری اظهار داشت که Bing جدید بر روی یک مدل زبان بزرگ نسل جدید OpenAI اجرا می‌شود که قدرتمندتر از ChatGPT است و به‌طور خاص برای جستجو سفارشی‌سازی شده است.

و در حالی که شور و شوق در مورد ChatGPT ادامه دارد، کلاهبرداری هایی که به دنبال سود بردن از آن هستند نیز ادامه دارد – و کاربران باید در مورد هر سکه ای که می خواهند پول خود را در آن بگذارند تحقیق کنند. نگاهی به داده های ارائه شده توسط DEXToolsبه عنوان مثال، حدود 20 سکه ‘BingChatGPT’ صادر شده است زنجیره BNB، اتریوم، و تصمیم. اینها حجم معاملات هزاران دلاری را نشان می دهد.

و این تمام نیست. همانطور که توسط وب سایت نشان داده شده است، 175 سکه به نام ChatGPT وجود دارد. اکثریت قریب به اتفاق، یا 136 مورد از آنها، در BNB Chain، 22 در Ethereum، 8 در Arbitrum، و بقیه در OKC، چند ضلعی، سولانا، کرونوس، EthereumPoW، و فانتوم. اینها ظاهراً صدها هزار دلار نقدینگی دارند.

شرکت امنیتی بلاک چین PeckShield کلاهبرداری رمزنگاری جدیدی را کشف
منبع: DEXTools (22 فوریه، 10:00 UTC)

از این میان، در زمان نگارش این مقاله (چهارشنبه، 10 UTC)، اولین نفر در لیست دارای 457.9 میلیون دلار ارزش بازار است. این داده ها همچنین 319 دارنده، 180910 دلار در حجم 24 ساعته و 614240 دلار نقدینگی را نشان می دهد.

جایی که مردم هست پول هست و جایی که پول هست کلاهبرداران. در زیر می‌توانید درباره کلاهبرداری‌های مختلف در دنیای رمزنگاری اطلاعات بیشتری بخوانید.

____

بیشتر بدانید:
– کلاهبرداری های کاربر نهایی و حملات فیشینگ در Web3: آیا آنها کمتر گزارش می شوند؟
– گزارش CertiK پیچ و تاب عجیبی را در پشت کلاهبرداری “Monkey Drainer” نشان می دهد

– مجرمان سایبری با بدافزار جدید سرمایه‌گذاران رمزارز را هدف قرار می‌دهند – آنچه باید بدانید در اینجا آمده است
– هشدار مدیر عامل بایننس به کاربران در مورد هک جدید صنعت ارزهای دیجیتال

– دادستان ها می گویند جرایم سایبری، کلاهبرداری های رمزنگاری در پرتغال در حال افزایش است
– تحقیقات پلیس کره جنوبی در مورد کلاهبرداری رمزارز 8 میلیون دلاری با هدف قرار دادن سرمایه گذارانی که متحمل ضرر شده اند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا