شبکه های اجتماعی

نحوه ترجمه متن در تصاویر با استفاده از Google Translate

برای مدت طولانی، مترجم گوگل ابزار مفیدی برای بسیاری از کاربران در سراسر جهان بوده است زیرا به شناسایی زبان های خارجی مختلف و ترجمه آنها به زبان دلخواه شما کمک می کند. در اندروید، iOS و وب در دسترس است. گوگل ویژگی مفید دیگری را در برنامه Translate ارائه می دهد که می تواند به شما در ترجمه متن داخل تصاویر کمک کند.

رویکرد ترجمه متن تصویر Google Translate
پیش از این، کاربران گوگل برای مدتی طولانی برای ترجمه متن در تصاویر به گوگل لنز متکی بودند. با این حال، این رویکرد فقط متنی را که می‌خواستید ترجمه کنید با نتایج همپوشانی داشت. با این حال، آخرین نسخه آن، که در اپلیکیشن گوگل ترنسلیت نیز وجود دارد، با استفاده از بلوک های رنگی، متن قدیمی را به طور کامل با متن ترجمه شده جایگزین می کند. این تغییر توسط همان فناوری که پشت ویژگی Magic Eraser در گوشی‌های پیکسل وجود دارد، انجام می‌شود.

علاوه بر این، Google Translate می تواند یک متن را به هر یک از 132 زبان پشتیبانی شده تبدیل کند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که هرچه متن واضح تر باشد، نتایج بهتری حاصل می شود.

همچنین بخوانید

چگونه یک صفحه وب را در کروم ترجمه کنیم
ویژگی چت Google Docs نحوه استفاده از آنچه انجام می دهد و موارد دیگر

مراحل ترجمه متن در یک تصویر در وب

  1. هر مرورگر وب را روی رایانه شخصی خود باز کنید.
  2. رفتن به ‘translate.google.co.in‘.
  3. انتخاب کنید تصاویر برگه از گزینه های موجود در بالا.
  4. انتخاب زبان مبدأ و زبان مقصد.
  5. روی ‘ کلیک کنیدکامپیوتر خود را مرور کنیدو تصویری را که می خواهید ترجمه کنید آپلود کنید.

مراحل ترجمه متن در تصویر در اندروید یا iOS

  1. باز کن برنامه ترجمه در دستگاه Android یا iOS شما.
  2. روی ضربه بزنید دوربین دکمه (معروف به دکمه «همه تصاویر» در Android و دکمه «وارد کردن» در iOS) در پایین سمت راست موجود است.
  3. از گزینه های بالا، را انتخاب کنید زبان مبدأ و زبان مقصد.
  4. با استفاده از دکمه شاتر دوربین در پایین، روی عکسی از تصویر مورد نظر کلیک کنید و مطمئن شوید که متن آن واضح است. از طرف دیگر، می‌توانید روی نماد تصویر در پایین سمت چپ ضربه بزنید تا تصویری را از گالری آپلود کنید.

نتیجه
پس از اینکه متن را با موفقیت ترجمه کردید، این ابزار همچنین به شما امکان می‌دهد متن اصلی را در هر زمان با تغییر کلید «نمایش متن اصلی» در بالا مشاهده کنید. علاوه بر این، می توانید متن ترجمه شده را کپی کنید، به نسخه صوتی آن گوش دهید یا همان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا