ارز دیجیتال

BIS می گوید که سیستم مالی جهانی می تواند از CBDC های یکپارچه بهره مند شود

ساختمان BIS در بازل، سوئیس. منبع: Adobe/doganmesut

بر اساس گزارش بانک تسویه بین‌المللی (BIS)، یک دفتر الکترونیکی یکپارچه، ترکیبی از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و سایر دارایی‌های توکن‌شده، پتانسیل ارتقای سیستم مالی جهانی را دارد.

دفتر کل پیشنهادی از قراردادهای هوشمند خودکاری که در بلاک چین‌هایی مانند اتریوم وجود دارد برای تسهیل تراکنش‌های یکپارچه استفاده می‌کند.

سیستم مالی فعلی به سیستم‌های پیام‌رسان شخص ثالث مانند سوئیفت متکی است که منجر به تأخیر و مشاهده ناقص اقدامات می‌شود.

دفتر کل یکپارچه، همانطور که توسط BIS پیش‌بینی شده است، این ناکارآمدی‌ها را از بین می‌برد و بستر واحدی را برای پول بانک مرکزی، پول تجاری و دارایی‌های مختلف فراهم می‌کند که همگی توکن‌سازی شده و در تعامل هستند.

مفهوم ترکیب قراردادهای هوشمند با توکن‌سازی توسط BIS در ویدئویی که در توییتر منتشر شد توضیح داده شد:

توکن سازی می تواند تسویه اوراق بهادار را ساده کند

در یک بیانیه مطبوعاتی، رئیس تحقیقات BIS، هیون سونگ شین، تأکید کرد که یک دفتر کل یکپارچه با ساده‌سازی فرآیندهای تسویه اوراق بهادار و فعال کردن سپرده‌های توکن شده با چک‌های نظارتی داخلی، فرصت‌های جدیدی را ایجاد می‌کند.

شین توضیح داد که این می تواند هزینه های مالی تجارت را به ویژه برای شرکت های کوچکتر کاهش دهد.

محقق ارشد در ویدیوی دیگری که توسط BIS به اشتراک گذاشته شده است، همین مفهوم را توضیح داد و گفت:

در حال حاضر، پول و سایر ادعاها در پایگاه‌های اطلاعاتی جداگانه‌ای قرار دارند که از طریق سیستم‌های پیام‌رسان شخص ثالث به هم متصل می‌شوند، به این معنی که تراکنش‌ها قبل از تسویه نهایی باید به طور جداگانه تطبیق داده شوند.

او افزود که «توکن‌سازی باعث می‌شود همه این عملیات یکپارچه انجام شود».

به طور قابل توجهی، اجرای یک دفتر کل یکپارچه برای پرداخت های فرامرزی نیاز به هماهنگ سازی سیاست های قابل توجهی بین حوزه های قضایی دارد.

گزارش BIS همچنین بر نیاز به همکاری بین بانک‌های مرکزی و بخش خصوصی برای پیشبرد این پروژه تاکید می‌کند و بخش خصوصی بیشتر فعالیت‌های مشتری را انجام می‌دهد.

در حرکت رو به جلو، BIS از بانک‌های مرکزی و بخش خصوصی انتظار دارد که تحت یک دستور سیاست عمومی برای پیشبرد این ابتکار گرد هم آیند.

شین بر اهمیت همکاری بین بخش های رسمی و خصوصی تاکید کرد و گفت که بحث های مداوم در این زمینه وجود دارد.

گزارش برنامه ریزی پول را دنبال می کند

گزارش جدید BIS در مورد سیستم های CBDC یکپارچه اندکی پس از آن منتشر شد که همان سازمان با همکاری بانک انگلستان (BoE) نتایج آزمایش CBDC “Project Rosalind” خود را منتشر کرد.

این کارآزمایی بیش از 30 مورد استفاده مختلف را مورد بررسی قرار داد که یک CBDC خوب طراحی شده می‌توانست داشته باشد، و ویژگی‌های بالقوه CBDCها برای معرفی «قابلیت برنامه‌ریزی» به پول را برجسته کرد.

فرانچسکا هاپوود رود، رئیس مرکز مرکز نوآوری BIS لندن، در مورد آزمایش مشترک CBDC گفت: “ما معتقدیم که Rosalind می تواند سهم قابل توجهی در نحوه تفکر و مشارکت سازمان ها در سراسر جهان در مورد طراحی سیستم های خرده فروشی CBDC داشته باشد.” BoE

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا