ارز دیجیتال

ذره پروژه NFT تکه تکه شده، آثار هنری بنکسی را به صورت امانت به موزه های جهانی می فرستد

Love Is In The Air با نام مستعار Flower Thrower یا LIITA توسط بنکسی. منبع: banksyexplained.com

پلت فرم هنر دیجیتال ذره نقاشی کسری شده بنکسی خود را به موزه های معتبر در سراسر جهان قرض خواهد داد.

“اخبار هیجان انگیز!” نماد بنکسی “عشق در هواست”، که سخاوتمندانه توسط مالکان Particle قرض داده شده است، تور اروپا خود را آغاز می کند. به اشتراک گذاشته شده است در توییتر.

Decrypt ادعا می کند که این تور از ماه آینده در بریتانیا آغاز خواهد شد. پس از آن، آمستردام و بارسلونا هر کدام به مدت شش ماه آن را در اختیار خواهند داشت.

Particle که در سال 2021 راه اندازی شد، توسط Loïc Gouzer، رئیس سابق کریستیز هنر پس از جنگ و معاصر؛ شینگو لاوین و آدام لاوین، بنیانگذاران Ethos.io; فیلیپ ایتان، یکی از بنیانگذاران و رئیس ویجر; و اسکار سالازار، مؤسس CTO و معمار ارشد اوبر.

این پروژه ای است که آثار هنری با ارزش بالا را به توکن های غیر قابل تعویض (NFT) تقسیم می کند.

بر اساس وب سایت آنها، یک اثر هنری “جزئی” است – به ذراتی تقسیم می شود که “بخش متمایز از اثر هنری را نشان می دهد، و صاحبان مشترک را قادر می سازد تا بخش خاصی از اثر را به عنوان بخش خود ادعا کنند.”

10000 ذره بنکسی

قطعه نمادین «عشق در هواست» بنکسی – به ارزش 12.9 میلیون دلار – در دسامبر 2021 به 10000 NFT تقسیم شد و در اختیار این سازمان غیرانتفاعی است. بنیاد ذرات.

بنیاد تمام قطعات را بر اساس تصمیمات مالکان مدیریت می کند. هارولد ایتان، مدیرعامل Particle به Decrypt گفت: «صاحبان می‌توانند در مورد جایی که کار قرار داده شده رای دهند.

این وب سایت گفت که گردآورندگان ذرات رسما به مالکیت مشترکی ملحق می شوند که تصمیم می گیرد کدام آثار را بخرند، همچنین آیا و چه زمانی بفروشند.

در حال حاضر بیش از 2500 مالک مشترک وجود دارد.

به گفته ایتان، «از آنجایی که موسسات بیشتری به استقبال از آثار هنری دیجیتال و NFT ادامه می‌دهند، آینده مالکیت و حکمرانی هنر متحول می‌شود».

بیگانه در مقابل بنکسی

Particle رویدادهای مرتبط با هنر ویژه ای را برای مجموعه داران سازماندهی می کند، که در برخی موارد، “مولفه های فیزیکی شخصی” را نیز به کار دیجیتالی می دهند.

ایتان گفت، برای مثال، چاپ HR Giger به کلکسیونرهای برتر داده می شود. این هنرمند مشهور بخشی از تیم جلوه‌های ویژه برنده اسکار بود که روی فیلم‌های «بیگانه» ریدلی اسکات کار می‌کرد. جیگر خود بیگانه را خلق کرد.

طبق سوالات متداول،

“پس از استخراج 10000 ذره از [Love Is In The Air]و پس از دریافت بازخورد از جامعه به عنوان یک کل، تصمیم گرفتیم که در آینده کارها را متفاوت انجام دهیم. با شروع با HR Giger’s Necronom (Alien III)، ذرات اکنون 100٪ عنوان قانونی و حقوق اقتصادی هنر اساسی را نشان می دهند.

به گفته این وب سایت، قطعه ذرات برای بنکسی نشان دهنده منافع مالی در اثر هنری زیربنایی نیست. آنها حقوق حاکمیت بر هنر را از طریق بنیاد نمایندگی می کنند.

این تیم گفت که در همین حال، بنیاد با گالری ها و موسسات در سراسر جهان همکاری می کند. این نمایشگاه در چندین شهر برگزار کرد و با آن شریک شد خانه حراج فیلیپس، پراز دلاوالاد، و موسسه هنرهای معاصر در میامی، از جمله.

____

بیشتر بدانید:

– مجسمه نمادین HR Giger ‘Alien’ به عنوان NFT تقسیم می شود
– چگونه NFT Finance پذیرش انبوه NFT را تسریع می کند

– NFT: آیا سوزاندن بنکسی می تواند آن را با ارزش تر کند؟
– راهنمای مبتدیان برای NFT: آنچه باید بدانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا