بازی

نحوه رفتار هر نوع اژدهای گوهر در DnD 5e

Summarize this content to 400 words in Persian Lang

Dungeons & Dragons هیولاهای نمادین مرتبط با آن کم ندارد. Mind Flayer یا Beholder ترسناک در کنار موارد مورد علاقه جامعه مانند مکعب Mimic یا Gelatinous Cube طبیعی هستند. حتی با وجود چنین رقبای قدرتمندی برای تاج و تخت هیولای D&D، هیچ کس نمی تواند با موجودی که در نام خود بازی وجود دارد رقابت کند: اژدها.

مربوط Dungeons & Dragons: Vampirism چگونه کار می کند؟ همه چیز را در مورد خون آشام در D&D بیاموزید، از جمله نحوه مبارزه با خون آشام ها، دامپیر چیست، و نحوه درمان خون آشام.
انواع مختلفی از اژدها در بازی حضور دارند که معروف‌ترین آنها اژدهای کروماتیک و اژدهای فلزی است که هر کدام دارای زیر مجموعه‌هایی مانند اژدهای قرمز یا اژدهای طلایی هستند. چیزی که حتی برخی از استادان باتجربه Dungeon نمی‌دانند این است که دسته سومی از اژدها وجود دارد و ما اینجا هستیم تا به شما در درک آنها کمک کنیم. معرفی Gem Dragon کمیاب و گریزان.

اژدهای قیمتی چیست؟
نسخه سوم اژدهای آمیتیست از طریق جادوگران ساحل.

بهترین راه برای درک اینکه Gem Dragon به طور خاص چیست این است که آن را با سایر انواع اصلی اژدها مقایسه کنید تا آنچه را که نیست برجسته کنید. اژدهای کروماتیک تقریباً همیشه موجوداتی شیطانی هستند که توسط ظلم و خودخواهی هدایت می شوند. گوهر اژدها می تواند این رفتارها را نشان دهد، اما نه همیشه.

از طرف دیگر، اژدهای فلزی معمولاً قهرمانان خیر هستند، به طور مستقیم یا غیرمستقیم به دنبال کمک به نژادهای فانی یا خنثی کردن نیروهای شر هستند. Gem Dragons ممکن است این کارها را انجام دهد، اما این در طبیعت آنها به این شدت نیست مانند اژدهای فلزی.

مربوط سیاه چال ها و اژدها: آیتم های جادویی خنده دار Dungeons & Dragons بدون فهرست گسترده اقلام، سلاح‌ها و تکه‌های افسانه هیچ چیز دیگری نخواهد بود. با این حال، این موارد کاملاً خنده دار هستند.
اژدهای قیمتی معمولا در وسط سقوط می کنند، موجودات قدرتمند بی طرف. شما می توانید انتظار داشته باشید که آنها منزوی ترین نوع اژدها باشند، بیشتر به خود و مسائل شخصی علاقه مند هستند تا دلایل در مقیاس بزرگتر.

فلس های آنها یکی دیگر از ویژگی های متمایز است. در حالی که یک اژدهای رنگی دارای فلس هایی شبیه به یک رنگ است و فلس های اژدهای فلزی با درخشش فلزی مانند طلا یا نقره می درخشند. اژدهای قیمتی دارای فلس هایی شبیه به سنگ های قیمتی هستند مثل آمیتیست

اژدهای قیمتی که ممکن است با آنها روبرو شوید معمولاً از پنج نوع اصلی هستند.
آمتیست، کریستال، زمرد، یاقوت کبود و توپاز
اژدها به عنوان مجموعه اصلی Gem Dragons در نظر گرفته می شود.

انواع دیگری مانند اژدهای ابسیدین یا بلجوریل نیز وجود دارد. اژدهاهای خنثی دیگری نیز وجود دارند، با
برخی بحث ها در مورد اینکه آیا آنها به عنوان اژدهای قیمتی واجد شرایط هستند یا خیر
یا نه. آنها عبارتند از کهربا، جاسینت، سنگ ماه، و اژدهای مروارید.

با این حال، آنچه Gem Dragons را از پسرعموهای خود متمایز می کند، توانایی های روانی آنهاست. در حالی که اژدهاهای دیگر ممکن است به جادو دسترسی داشته باشند، Gem Dragon تنها گونه ای است که به قدرت های روانی دسترسی دارد.

اژدهای قیمتی از کجا آمده اند؟
اولین نسخه Sardior از طریق جادوگران ساحل.

در حالی که اطلاعات در مورد منشاء اژدها در نسخه های مختلف Dungeons & Dragons متفاوت است، چیزهای خاصی وجود دارد که ما می دانیم. ارقام کلیدی معمولا هستند باهاموت، تیامات و ساردیور.

باهاموت، اژدهای پلاتینیوم، به عنوان خدای دراکونیکی از خوب و ریاست بر اژدهای فلزی. تیامات، ستمگر مقیاس شده، به عنوان خدای شیطانی شیطان عمل می کند و بر اژدهای کروماتیک ریاست می کند.

Sardior، اژدهای یاقوتی، به طور طبیعی به عنوان کار می کند خدای بی‌طرفی بی‌طرفی و ریاست بر اژدهایان جواهر را بر عهده دارد. Sardior در محتوای رسمی بسیار کمتر از باهاموت یا تیامات مورد توجه قرار می گیرد، اما کلید داستان منشأ Gem Dragon است.

گفته می شود که ساردیور در یک قلعه شناور عظیم به نام معروف است
کاخ روبی
. آنقدر بزرگ بود که وقتی دیده می شد اغلب با یک ماه کوچک اشتباه گرفته می شد.

اطلاعات از گنجینه اژدها فیزبان در ویرایش پنجم این است که باهاموت و تیامات با هم ساردیور را ساختند. سپس هر کدام با Sardior کار کردند تا فرزندان خود را بسازند، متالیک و کروماتیک اژدها.

داستان در میان اژدها این است که ساردیور نابود شد، از هم جدا شد و بقایای متلاشی شده آگاهی آنها سپس گونه های مختلف اژدهای قیمتی را تشکیل دادند.

اژدهای آمیتیست چیست؟
اژدهای آمیتیست از گنجینه اژدها فیزبان توسط جادوگران ساحل

اژدهای آمیتیست در نظر گرفته می شود در میان قدرتمندترین نوع خود اما بیشتر علاقه مند به مطالعه نیروهای بنیادی جهان هستند تا استفاده از قدرت آنها برای درگیر شدن در مسائل درگیری.

استادان قدرت روانی، آنها به ویژه در دستکاری نیروهای گرانش ماهر هستند. کنترل آنها به قدری عالی است که حتی نیازی به تکیه بر بال های خود برای پرواز ندارند و قادر به حرکت روانی خود در هوا هستند.

به طور معمول، سلاح نفس اژدها یک هوادار شعله، یک پرتو رعد و برق، یک اسپری اسید یا حمله عنصری دیگر است. این مورد در مورد Gem Dragons نیست
سلاح های نفس منحصر به فرد تر هستند
.

برای اژدهای آمیتیست، مال آنها به عنوان نفس تکینگی شناخته می شود که ایجاد می کند
یک نقطه متمرکز از انرژی گرانشی و سپس آزاد کردن آن
.

اژدهای آمیتیست به ویژه اهل مطالعه هستند و زمان زیادی را صرف تفکر در مورد ستارگان، نیروهای کیهانی و مسائل فلسفه و اخلاق می کنند. آنها شناخته شده اند که به کسانی که مایل به پذیرش آن هستند مشاوره می دهند، ماهیت خنثی آنها اجازه بی طرفی را می دهد.

یکی از موضوعاتی که آنها در مورد آن بی طرف نیستند، حمله به نیروهای ماورایی، یعنی Aberrations است. هر موجودی که منشأ آن در قلمرو دور باشد، مانند ایلیتید ذهن‌خوار، دشمنان قسم خورده اژدهای آمیتیست

استثنا قاعده نفرت اژدهای آمیتیست از Abberations است
فلامف، موجودی که اژدهای آمیتیست معمولاً به آن علاقه دارند
. آنها به آنها یادآوری می کنند که هیچ چیز مطلق نیست، حتی انحرافات، و به عنوان نمونه ای عالی از بی طرفی آنها است.

مانند تقریباً همه اژدهاها، آمیتیست در طول زندگی خود مستعد ایجاد انبوهی از ثروت جمع آوری شده است. و همچنین کالاهای مادی، آنها به ویژه برای دانش محرمانه یا آثار هنری ارزش قائل هستند، حتی اگر به سایر سطوح هستی مرتبط باشند، حتی بیشتر از آن.

لانه اژدهای آمیتیست معمولاً یک شبکه غار زیرزمینی است، به طور ایده آل با استخرها و دریاچه هایی که حداقل یک ورودی را فقط در زیر آب قابل دسترسی است. مثل همیشه، یک اژدها در لانه خود خطرناک ترین است، بنابراین ماجراجویان مراقب باشید.

اژدهای کریستال چیست؟

اگرچه آنها طرفدار انزوا هستند، اژدهای کریستال یکی از دوستانه ترین و مطیع ترین انواع اژدها هستندنه فقط Gem Dragons. با اتصال ذاتی به صفحه مثبت، آنها مملو از نور هستند و حیات را تابش می کنند.

این اتصال به صفحه مثبت باعث می شود اژدهای کریستال به طور طبیعی پرورش دهنده و خوش بین باشند.
آنها اغلب تخم های رها شده اژدهایان دیگر را می گیرند و از آنها مراقبت می کنند
، صرف نظر از نوع تایپ آنها.

اژدهای کریستال ستارگانی به دنیا می آیند که زمان زیادی را صرف ردیابی حرکت اجرام آسمانی می کنند. آنها اینها را به‌عنوان نشانه‌هایی از آنچه در آینده خواهد آمد، در نظر می‌گیرند اژدهای کریستال در حال لذت بردن از بخت گشایی در نتیجه.

انبوهی از گنج آنها اغلب حاوی سنگ های قیمتی است که نور را می شکنند یا منعکس می کنند، و همچنین هر چیزی که مربوط به علاقه آنها به رصد ستارگان و پیشگویی است. انها همچنین از اقلام جادویی مرتبط با نور، نبوت و شفا قدردانی کنید.

اژدهای کریستال چنان سرشار از انرژی از سطح مثبت هستند که با آن می درخشند. آنها به زیبایی به عنوان داشتن توصیف شده اند
نور ستارگان بین فلس های آنها
.

این نباید تعجب آور باشد سلاح نفس آنها نور خالص است، مهاجمان احتمالی را با انرژی تابشی منفجر می کند در حالی که به طور همزمان خود را در پرتو همان حمله بهبود می بخشند.

اژدهای کریستال اغلب مناطق سردتر را ترجیح می دهند به جای سکونت در لانه هایی که به طور طبیعی شکل گرفته است، لانه های خود را ایجاد کنند. آنها با استفاده از توانایی تونل زنی طبیعی خود برای ایجاد تونل در زیر، قصرهای فضای باز را از برف و یخ می سازند.

اژدهای زمرد چیست؟
اژدهای زمرد از گنجینه اژدها فیزبان توسط جادوگران ساحل

بسیار شبیه پسرعموهای کروماتیک خود، اژدهای سبز، اژدهای زمرد به دستکاری و فریبکاری معروف هستند. آنها از توانایی های روانی خود برای فریب دادن و فریب دیگران استفاده می کنند، در هنگام جمع آوری اطلاعات پنهان می مانند.

این رفتار ناشی از دو ویژگی قوی اژدهای زمرد است: آنها هر دو هستند به طرز دردناکی خجالتی و به شدت کنجکاو. آنها دوست دارند رفتار دیگران را مشاهده کنند، اما از اینکه در مقابل آنها را مشاهده کنند متنفرند.

ناظران مردم طبیعی، آنها مجذوب زندگی سایر موجودات هستند، با علاقه خاصی به تمایلات جادویی خود. در حالی که سایر اژدهاهای جواهر چیزها را در مقیاس بزرگ مطالعه می کنند، زمردها ترجیح می دهند در مورد جوامع کوچک یا حتی افراد بیاموزند.

حیات وحش هر جا که اژدهای زمردی خانه خود را بسازد رشد می کند
، به ویژه برای مارمولک ها مهمان نواز می شود. مارمولک های غول پیکر اغلب به آنجا مهاجرت می کنند، که ممکن است برای جوامعی که اژدهای زمرد دوست دارد مشاهده کند، مشکل ساز باشد.

اژدهای زمرد جمع آوری اقلام جادویی است که توهم ایجاد می کند، بهتر آنها را قادر می سازد که پنهان بمانند، اما مجموعه های دانش را نیز جایزه می دهند. کتاب‌های تاریخ، هر چه محلی‌تر، بهتر، و همچنین مجلات خصوصی کاربران جادو، مواردی هستند که ممکن است جایزه بگیرند.

سلاح نفس آنها موجی از سردرگمی ناب روانی است، ذهن هر کسی که به اندازه کافی بدشانس است تحت تأثیر آن قرار می گیرد را به شدت مختل می کند و همچنین به آنها دوز شدید آسیب روانی قوی می دهد.

اژدهای زمرد یک مکان گرم را برای لانه خود ترجیح می دهند. آنها دوست دارند در زیر زمین پنهان شوندبنابراین شبکه‌ای از غارها و تونل‌ها در اطراف یک آتشفشان، در نظر آن‌ها بخش ارزشمندی از املاک و مستغلات است.

مربوط سیاه چال ها و اژدها: هیولاهایی که رئیس های عالی برای یک مهمانی سطح پایین هستند Dungeon Masters ممکن است بخواهد برخی از این هیولاها را برای رویارویی بازیکنان خود انتخاب کند، اگر سطح آنها هنوز کمی پایین است.

اژدهای یاقوت کبود چیست؟
اژدهای یاقوت کبود اثر کریس رالیس

اژدهای یاقوت کبود خجالتی زمرد یا طبیعت دوستانه کریستال را ندارند. بجای، آنها عمیقاً سرزمینی و حتی ستیزه جو هستند، به سرعت متجاوزان را حتی در هنگام برنامه ریزی برای حمله به دشمنان خود اعزام می کند.

اگرچه جنگجو هستند، اما بی پروا نیستند. آنها بسیار باهوش هستند و رویکرد استراتژیک را به درگیری ترجیح می دهند، برای ارزیابی و درک دشمن خود قبل از اجرای یک طرح نبرد با ساختار دقیق وقت بگذارند.

بسیار شبیه اژدهای آمیتیست، یاقوت کبود به شدت با نیروهای قلمرو دور مخالف است و آنها را شکار خواهد کرد. این غیرعادی نیست که قبل از اینکه ماجراجویان فرصت پیدا کنند، شنیدن یک اژدهای یاقوت کبود با یک Beholder برخورد می کند.

اژدهای یاقوت کبود اغلب علاقه غیرمعمولی به عنکبوت ها دارند
جذب عنکبوت های غول پیکر برای اقامت در منطقه اطراف لانه آنها
. از آنجایی که اژدهای یاقوت کبود معمولاً در زیر زمین زندگی می‌کنند، این می‌تواند منجر به تعاملات عجیب با پرستندگان لولث شود.

اژدهای یاقوت کبود برای انبوهی از آنها به سلاح ها و زره هایی با اهمیت تاریخی یا جادویی علاقه دارند. این یعنی انبوهی از آنها اغلب مجموعه ای از برخی از قدرتمندترین و خطرناک ترین آثاری است که می توان یافت.

سلاح نفس اژدهای یاقوت کبود با غرش آنها ترکیب شده است، فریاد صوتی را به قدری قوی منتشر می کند که باعث آسیب شدید شود و دشمنان را از سیل کر کننده ناتوان کند.

اژدهای یاقوت کبود لانه های خود را در زیر زمین می سازند، تونل زنی ساختارهای پیچ و خم مانند به طور فزاینده ای پیچیده و مملو از دفاع است. آنها اغلب مطمئن می شوند که هیچ ورودی وجود ندارد و هر بار که وارد یا خارج می شوند، لانه را کاملاً مهر و موم می کنند.

اژدهای توپاز چیست؟
اژدهای توپاز از گنجینه اژدها فیزبان توسط جادوگران ساحل

اژدهای توپاز با انرژی صفحه منفی مرتبط هستند و سرشار از آن هستند، آنها را با انرژی نکروز شارژ می کند و آنها را به ماهیت زوال و ناامیدی می بندد. در نتیجه، آنها اغلب موجوداتی افسرده و بیمارگونه هستند.

آنها را نباید به عنوان شرور اشتباه گرفت. آنها به سادگی به تخریب به عنوان یک نیروی ضروری و حیاتی نگاه می کنند. آنها اغلب بر عهده خودشان هستند که خرابه های قدیمی یا پوشش گیاهی بیمار را از بین ببرند، فضا را برای چیز جدیدی باز کنید.

اژدهای توپاز که با قدرت مرگ و آنتروپی وسواس دارند، اغلب موارد جادویی از آن طبیعت را در انبوهی نگه می دارند. آنها به خصوص به مردگان علاقه مند هستند و گاهی آنها را به عنوان کنجکاو در انبوهی نگه می دارد.

ایده اژدهای توپاز که موزه یا باغ وحشی از موجودات مرده را به عنوان بخشی از گروه خود نگه می دارد، مطمئناً ترسناک است، اما می تواند چنین باشد.
سیاه چال بسیار به یاد ماندنی برای مهمانی ماجراجویی شما
کاوش.

سلاح نفس اژدهای توپاز مخروطی از انرژی نکروزه زرد رنگ است، زندگی هر کسی را که در آن گرفتار می شود از بین می برد. نه تنها صدمات نکروزه سنگینی را وارد می کند، بلکه ضعیف می شود و مبارزه با اژدها را بسیار سخت تر می کند.

اژدهای توپاز لانه خود را در هر جایی که آب به آرامی زمین را فرسایش می دهد ایجاد می کند. صخره ها یا غارهای دریایی ترجیح داده می شوند، اما به طرز عجیبی، اژدهای توپاز نمی توانند آب را تحمل کنند. آنها از شنا بیزارند و لانه های آبی مجاور خود را تا حد امکان خشک نگه می دارند.

آیا Gem Dragons با هم کار می کنند؟
Gem Dragonborn توسط Zoltan Boros از طریق Wizards of the Coast

جم اژدها معمولاً موجوداتی منفرد هستند، اما این بدان معنا نیست که آنها هرگز با یکدیگر همکاری نمی کنند. برخلاف کروماتیک اژدها که یکدیگر را فقط به عنوان رقیب می بینند، جم اژدها می توانند ارزش کار با هم را ببینند.

در حالی که اژدهای فلزی ممکن است برای هر هدف عادلانه‌ای که نیاز به اتحاد داشته باشد متحد شوند، جم اژدها در همان دعوت اخلاقی متحدکننده برای اقدام مشترک نیستند. آنچه آنها دارند این است نفرت مشترک از نوع دیگری از موجودات – انحرافات.

انحرافات در D&D موجوداتی هستند که از قلمرو دور ایجاد شده یا توسط آن لمس شده اند. اگر آنها را به عنوان پاسخ D&D به وحشت الدریچ، پس از آن دور نیستی Mind Flayers و Beholders شناخته شده ترین نمونه ها هستند.

اگرچه توپاز و اژدهای کریستال به عنوان اقدامات مشخصی منظم در برابر انحرافات توصیف نشده اند.
آنها آنها را به همان اندازه که دیگر اژدهاهای جواهر انجام می دهند مورد تحقیر قرار می دهند
.

اژدهای جواهر نمی‌توانند این موجودات مهاجم را تحمل کنند، و اژدهای آمیتیست و یاقوت کبود بیشتر مستعد ضربه زدن به آنها هستند. اگر مقابله با مستعمره Mind Flayer به خصوص سخت بود، آمیتیست و اژدهای یاقوت کبود ممکن است با هم کار کنند.

اژدهای زمرد کمتر احتمال دارد که مستقیماً با انحرافات درگیر شوند، اما مهارت آنها در مزاحمت آنها را به جمع آوری اطلاعات فوق العاده تبدیل می کند. آنها اغلب اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند و آن را همراهی می‌کنندمعمولاً به اژدهای یاقوت کبود ستیزه جو، آنها را برای موفقیت آماده می کند.

بعد Dungeons & Dragons: Orcus کیست؟ یکی از شاهزاده های شیطان D&D، Orcus یک شخصیت ثروتمند است که باید بیشتر شناخته شود. در اینجا چند واقعیت جالب در مورد او وجود دارد.

Dungeons & Dragons هیولاهای نمادین مرتبط با آن کم ندارد. Mind Flayer یا Beholder ترسناک در کنار موارد مورد علاقه جامعه مانند مکعب Mimic یا Gelatinous Cube طبیعی هستند. حتی با وجود چنین رقبای قدرتمندی برای تاج و تخت هیولای D&D، هیچ کس نمی تواند با موجودی که در نام خود بازی وجود دارد رقابت کند: اژدها.



مربوط

Dungeons & Dragons: Vampirism چگونه کار می کند؟

همه چیز را در مورد خون آشام در D&D بیاموزید، از جمله نحوه مبارزه با خون آشام ها، دامپیر چیست، و نحوه درمان خون آشام.

انواع مختلفی از اژدها در بازی حضور دارند که معروف‌ترین آنها اژدهای کروماتیک و اژدهای فلزی است که هر کدام دارای زیر مجموعه‌هایی مانند اژدهای قرمز یا اژدهای طلایی هستند. چیزی که حتی برخی از استادان باتجربه Dungeon نمی‌دانند این است که دسته سومی از اژدها وجود دارد و ما اینجا هستیم تا به شما در درک آنها کمک کنیم. معرفی Gem Dragon کمیاب و گریزان.


اژدهای قیمتی چیست؟

یک اژدهای آمیتیست پشت یک شوالیه که لباس طلایی به تن داشت خمیده بود.
نسخه سوم اژدهای آمیتیست از طریق جادوگران ساحل.

بهترین راه برای درک اینکه Gem Dragon به طور خاص چیست این است که آن را با سایر انواع اصلی اژدها مقایسه کنید تا آنچه را که نیست برجسته کنید. اژدهای کروماتیک تقریباً همیشه موجوداتی شیطانی هستند که توسط ظلم و خودخواهی هدایت می شوند. گوهر اژدها می تواند این رفتارها را نشان دهد، اما نه همیشه.


از طرف دیگر، اژدهای فلزی معمولاً قهرمانان خیر هستند، به طور مستقیم یا غیرمستقیم به دنبال کمک به نژادهای فانی یا خنثی کردن نیروهای شر هستند. Gem Dragons ممکن است این کارها را انجام دهد، اما این در طبیعت آنها به این شدت نیست مانند اژدهای فلزی.

مربوط

سیاه چال ها و اژدها: آیتم های جادویی خنده دار

Dungeons & Dragons بدون فهرست گسترده اقلام، سلاح‌ها و تکه‌های افسانه هیچ چیز دیگری نخواهد بود. با این حال، این موارد کاملاً خنده دار هستند.

اژدهای قیمتی معمولا در وسط سقوط می کنند، موجودات قدرتمند بی طرف. شما می توانید انتظار داشته باشید که آنها منزوی ترین نوع اژدها باشند، بیشتر به خود و مسائل شخصی علاقه مند هستند تا دلایل در مقیاس بزرگتر.

فلس های آنها یکی دیگر از ویژگی های متمایز است. در حالی که یک اژدهای رنگی دارای فلس هایی شبیه به یک رنگ است و فلس های اژدهای فلزی با درخشش فلزی مانند طلا یا نقره می درخشند. اژدهای قیمتی دارای فلس هایی شبیه به سنگ های قیمتی هستند مثل آمیتیست

اژدهای قیمتی که ممکن است با آنها روبرو شوید معمولاً از پنج نوع اصلی هستند.
آمتیست، کریستال، زمرد، یاقوت کبود و توپاز
اژدها به عنوان مجموعه اصلی Gem Dragons در نظر گرفته می شود.

انواع دیگری مانند اژدهای ابسیدین یا بلجوریل نیز وجود دارد. اژدهاهای خنثی دیگری نیز وجود دارند، با
برخی بحث ها در مورد اینکه آیا آنها به عنوان اژدهای قیمتی واجد شرایط هستند یا خیر
یا نه. آنها عبارتند از کهربا، جاسینت، سنگ ماه، و اژدهای مروارید.


با این حال، آنچه Gem Dragons را از پسرعموهای خود متمایز می کند، توانایی های روانی آنهاست. در حالی که اژدهاهای دیگر ممکن است به جادو دسترسی داشته باشند، Gem Dragon تنها گونه ای است که به قدرت های روانی دسترسی دارد.

اژدهای قیمتی از کجا آمده اند؟

اژدهای درخشانی با چندین رنگ با بال‌هایش گسترده است.
اولین نسخه Sardior از طریق جادوگران ساحل.

در حالی که اطلاعات در مورد منشاء اژدها در نسخه های مختلف Dungeons & Dragons متفاوت است، چیزهای خاصی وجود دارد که ما می دانیم. ارقام کلیدی معمولا هستند باهاموت، تیامات و ساردیور.

باهاموت، اژدهای پلاتینیوم، به عنوان خدای دراکونیکی از خوب و ریاست بر اژدهای فلزی. تیامات، ستمگر مقیاس شده، به عنوان خدای شیطانی شیطان عمل می کند و بر اژدهای کروماتیک ریاست می کند.


Sardior، اژدهای یاقوتی، به طور طبیعی به عنوان کار می کند خدای بی‌طرفی بی‌طرفی و ریاست بر اژدهایان جواهر را بر عهده دارد. Sardior در محتوای رسمی بسیار کمتر از باهاموت یا تیامات مورد توجه قرار می گیرد، اما کلید داستان منشأ Gem Dragon است.

گفته می شود که ساردیور در یک قلعه شناور عظیم به نام معروف است
کاخ روبی
. آنقدر بزرگ بود که وقتی دیده می شد اغلب با یک ماه کوچک اشتباه گرفته می شد.

اطلاعات از گنجینه اژدها فیزبان در ویرایش پنجم این است که باهاموت و تیامات با هم ساردیور را ساختند. سپس هر کدام با Sardior کار کردند تا فرزندان خود را بسازند، متالیک و کروماتیک اژدها.

داستان در میان اژدها این است که ساردیور نابود شد، از هم جدا شد و بقایای متلاشی شده آگاهی آنها سپس گونه های مختلف اژدهای قیمتی را تشکیل دادند.


اژدهای آمیتیست چیست؟

هنر d&d اژدهای آمیتیست
اژدهای آمیتیست از گنجینه اژدها فیزبان توسط جادوگران ساحل

اژدهای آمیتیست در نظر گرفته می شود در میان قدرتمندترین نوع خود اما بیشتر علاقه مند به مطالعه نیروهای بنیادی جهان هستند تا استفاده از قدرت آنها برای درگیر شدن در مسائل درگیری.

استادان قدرت روانی، آنها به ویژه در دستکاری نیروهای گرانش ماهر هستند. کنترل آنها به قدری عالی است که حتی نیازی به تکیه بر بال های خود برای پرواز ندارند و قادر به حرکت روانی خود در هوا هستند.

به طور معمول، سلاح نفس اژدها یک هوادار شعله، یک پرتو رعد و برق، یک اسپری اسید یا حمله عنصری دیگر است. این مورد در مورد Gem Dragons نیست
سلاح های نفس منحصر به فرد تر هستند
.

برای اژدهای آمیتیست، مال آنها به عنوان نفس تکینگی شناخته می شود که ایجاد می کند
یک نقطه متمرکز از انرژی گرانشی و سپس آزاد کردن آن
.


اژدهای آمیتیست به ویژه اهل مطالعه هستند و زمان زیادی را صرف تفکر در مورد ستارگان، نیروهای کیهانی و مسائل فلسفه و اخلاق می کنند. آنها شناخته شده اند که به کسانی که مایل به پذیرش آن هستند مشاوره می دهند، ماهیت خنثی آنها اجازه بی طرفی را می دهد.

یکی از موضوعاتی که آنها در مورد آن بی طرف نیستند، حمله به نیروهای ماورایی، یعنی Aberrations است. هر موجودی که منشأ آن در قلمرو دور باشد، مانند ایلیتید ذهن‌خوار، دشمنان قسم خورده اژدهای آمیتیست

استثنا قاعده نفرت اژدهای آمیتیست از Abberations است
فلامف، موجودی که اژدهای آمیتیست معمولاً به آن علاقه دارند
. آنها به آنها یادآوری می کنند که هیچ چیز مطلق نیست، حتی انحرافات، و به عنوان نمونه ای عالی از بی طرفی آنها است.

مانند تقریباً همه اژدهاها، آمیتیست در طول زندگی خود مستعد ایجاد انبوهی از ثروت جمع آوری شده است. و همچنین کالاهای مادی، آنها به ویژه برای دانش محرمانه یا آثار هنری ارزش قائل هستند، حتی اگر به سایر سطوح هستی مرتبط باشند، حتی بیشتر از آن.


لانه اژدهای آمیتیست معمولاً یک شبکه غار زیرزمینی است، به طور ایده آل با استخرها و دریاچه هایی که حداقل یک ورودی را فقط در زیر آب قابل دسترسی است. مثل همیشه، یک اژدها در لانه خود خطرناک ترین است، بنابراین ماجراجویان مراقب باشید.

اژدهای کریستال چیست؟

گنجینه اژدها فیسبان، هنر قرمز و اژدهای کریستالی را پوشش می دهد

اگرچه آنها طرفدار انزوا هستند، اژدهای کریستال یکی از دوستانه ترین و مطیع ترین انواع اژدها هستندنه فقط Gem Dragons. با اتصال ذاتی به صفحه مثبت، آنها مملو از نور هستند و حیات را تابش می کنند.

این اتصال به صفحه مثبت باعث می شود اژدهای کریستال به طور طبیعی پرورش دهنده و خوش بین باشند.
آنها اغلب تخم های رها شده اژدهایان دیگر را می گیرند و از آنها مراقبت می کنند
، صرف نظر از نوع تایپ آنها.


اژدهای کریستال ستارگانی به دنیا می آیند که زمان زیادی را صرف ردیابی حرکت اجرام آسمانی می کنند. آنها اینها را به‌عنوان نشانه‌هایی از آنچه در آینده خواهد آمد، در نظر می‌گیرند اژدهای کریستال در حال لذت بردن از بخت گشایی در نتیجه.

انبوهی از گنج آنها اغلب حاوی سنگ های قیمتی است که نور را می شکنند یا منعکس می کنند، و همچنین هر چیزی که مربوط به علاقه آنها به رصد ستارگان و پیشگویی است. انها همچنین از اقلام جادویی مرتبط با نور، نبوت و شفا قدردانی کنید.

اژدهای کریستال چنان سرشار از انرژی از سطح مثبت هستند که با آن می درخشند. آنها به زیبایی به عنوان داشتن توصیف شده اند
نور ستارگان بین فلس های آنها
.

این نباید تعجب آور باشد سلاح نفس آنها نور خالص است، مهاجمان احتمالی را با انرژی تابشی منفجر می کند در حالی که به طور همزمان خود را در پرتو همان حمله بهبود می بخشند.


اژدهای کریستال اغلب مناطق سردتر را ترجیح می دهند به جای سکونت در لانه هایی که به طور طبیعی شکل گرفته است، لانه های خود را ایجاد کنند. آنها با استفاده از توانایی تونل زنی طبیعی خود برای ایجاد تونل در زیر، قصرهای فضای باز را از برف و یخ می سازند.

اژدهای زمرد چیست؟

سیاه چال ها و اژدهاهای مفهومی هنر اژدهای زمرد
اژدهای زمرد از گنجینه اژدها فیزبان توسط جادوگران ساحل

بسیار شبیه پسرعموهای کروماتیک خود، اژدهای سبز، اژدهای زمرد به دستکاری و فریبکاری معروف هستند. آنها از توانایی های روانی خود برای فریب دادن و فریب دیگران استفاده می کنند، در هنگام جمع آوری اطلاعات پنهان می مانند.

این رفتار ناشی از دو ویژگی قوی اژدهای زمرد است: آنها هر دو هستند به طرز دردناکی خجالتی و به شدت کنجکاو. آنها دوست دارند رفتار دیگران را مشاهده کنند، اما از اینکه در مقابل آنها را مشاهده کنند متنفرند.


ناظران مردم طبیعی، آنها مجذوب زندگی سایر موجودات هستند، با علاقه خاصی به تمایلات جادویی خود. در حالی که سایر اژدهاهای جواهر چیزها را در مقیاس بزرگ مطالعه می کنند، زمردها ترجیح می دهند در مورد جوامع کوچک یا حتی افراد بیاموزند.

حیات وحش هر جا که اژدهای زمردی خانه خود را بسازد رشد می کند
، به ویژه برای مارمولک ها مهمان نواز می شود. مارمولک های غول پیکر اغلب به آنجا مهاجرت می کنند، که ممکن است برای جوامعی که اژدهای زمرد دوست دارد مشاهده کند، مشکل ساز باشد.

اژدهای زمرد جمع آوری اقلام جادویی است که توهم ایجاد می کند، بهتر آنها را قادر می سازد که پنهان بمانند، اما مجموعه های دانش را نیز جایزه می دهند. کتاب‌های تاریخ، هر چه محلی‌تر، بهتر، و همچنین مجلات خصوصی کاربران جادو، مواردی هستند که ممکن است جایزه بگیرند.

سلاح نفس آنها موجی از سردرگمی ناب روانی است، ذهن هر کسی که به اندازه کافی بدشانس است تحت تأثیر آن قرار می گیرد را به شدت مختل می کند و همچنین به آنها دوز شدید آسیب روانی قوی می دهد.


اژدهای زمرد یک مکان گرم را برای لانه خود ترجیح می دهند. آنها دوست دارند در زیر زمین پنهان شوندبنابراین شبکه‌ای از غارها و تونل‌ها در اطراف یک آتشفشان، در نظر آن‌ها بخش ارزشمندی از املاک و مستغلات است.

مربوط

سیاه چال ها و اژدها: هیولاهایی که رئیس های عالی برای یک مهمانی سطح پایین هستند

Dungeon Masters ممکن است بخواهد برخی از این هیولاها را برای رویارویی بازیکنان خود انتخاب کند، اگر سطح آنها هنوز کمی پایین است.

اژدهای یاقوت کبود چیست؟

اژدهای آبی یاقوت کبود در داخل غار اقیانوس
اژدهای یاقوت کبود اثر کریس رالیس

اژدهای یاقوت کبود خجالتی زمرد یا طبیعت دوستانه کریستال را ندارند. بجای، آنها عمیقاً سرزمینی و حتی ستیزه جو هستند، به سرعت متجاوزان را حتی در هنگام برنامه ریزی برای حمله به دشمنان خود اعزام می کند.

اگرچه جنگجو هستند، اما بی پروا نیستند. آنها بسیار باهوش هستند و رویکرد استراتژیک را به درگیری ترجیح می دهند، برای ارزیابی و درک دشمن خود قبل از اجرای یک طرح نبرد با ساختار دقیق وقت بگذارند.


بسیار شبیه اژدهای آمیتیست، یاقوت کبود به شدت با نیروهای قلمرو دور مخالف است و آنها را شکار خواهد کرد. این غیرعادی نیست که قبل از اینکه ماجراجویان فرصت پیدا کنند، شنیدن یک اژدهای یاقوت کبود با یک Beholder برخورد می کند.

اژدهای یاقوت کبود اغلب علاقه غیرمعمولی به عنکبوت ها دارند
جذب عنکبوت های غول پیکر برای اقامت در منطقه اطراف لانه آنها
. از آنجایی که اژدهای یاقوت کبود معمولاً در زیر زمین زندگی می‌کنند، این می‌تواند منجر به تعاملات عجیب با پرستندگان لولث شود.

اژدهای یاقوت کبود برای انبوهی از آنها به سلاح ها و زره هایی با اهمیت تاریخی یا جادویی علاقه دارند. این یعنی انبوهی از آنها اغلب مجموعه ای از برخی از قدرتمندترین و خطرناک ترین آثاری است که می توان یافت.

سلاح نفس اژدهای یاقوت کبود با غرش آنها ترکیب شده است، فریاد صوتی را به قدری قوی منتشر می کند که باعث آسیب شدید شود و دشمنان را از سیل کر کننده ناتوان کند.


اژدهای یاقوت کبود لانه های خود را در زیر زمین می سازند، تونل زنی ساختارهای پیچ و خم مانند به طور فزاینده ای پیچیده و مملو از دفاع است. آنها اغلب مطمئن می شوند که هیچ ورودی وجود ندارد و هر بار که وارد یا خارج می شوند، لانه را کاملاً مهر و موم می کنند.

اژدهای توپاز چیست؟

سیاه چال ها و اژدهاهای مفهومی اژدهای توپاز
اژدهای توپاز از گنجینه اژدها فیزبان توسط جادوگران ساحل

اژدهای توپاز با انرژی صفحه منفی مرتبط هستند و سرشار از آن هستند، آنها را با انرژی نکروز شارژ می کند و آنها را به ماهیت زوال و ناامیدی می بندد. در نتیجه، آنها اغلب موجوداتی افسرده و بیمارگونه هستند.

آنها را نباید به عنوان شرور اشتباه گرفت. آنها به سادگی به تخریب به عنوان یک نیروی ضروری و حیاتی نگاه می کنند. آنها اغلب بر عهده خودشان هستند که خرابه های قدیمی یا پوشش گیاهی بیمار را از بین ببرند، فضا را برای چیز جدیدی باز کنید.


اژدهای توپاز که با قدرت مرگ و آنتروپی وسواس دارند، اغلب موارد جادویی از آن طبیعت را در انبوهی نگه می دارند. آنها به خصوص به مردگان علاقه مند هستند و گاهی آنها را به عنوان کنجکاو در انبوهی نگه می دارد.

ایده اژدهای توپاز که موزه یا باغ وحشی از موجودات مرده را به عنوان بخشی از گروه خود نگه می دارد، مطمئناً ترسناک است، اما می تواند چنین باشد.
سیاه چال بسیار به یاد ماندنی برای مهمانی ماجراجویی شما
کاوش.

سلاح نفس اژدهای توپاز مخروطی از انرژی نکروزه زرد رنگ است، زندگی هر کسی را که در آن گرفتار می شود از بین می برد. نه تنها صدمات نکروزه سنگینی را وارد می کند، بلکه ضعیف می شود و مبارزه با اژدها را بسیار سخت تر می کند.

اژدهای توپاز لانه خود را در هر جایی که آب به آرامی زمین را فرسایش می دهد ایجاد می کند. صخره ها یا غارهای دریایی ترجیح داده می شوند، اما به طرز عجیبی، اژدهای توپاز نمی توانند آب را تحمل کنند. آنها از شنا بیزارند و لانه های آبی مجاور خود را تا حد امکان خشک نگه می دارند.


آیا Gem Dragons با هم کار می کنند؟

نوشیدن سه اژدهای گران قیمت
Gem Dragonborn توسط Zoltan Boros از طریق Wizards of the Coast

جم اژدها معمولاً موجوداتی منفرد هستند، اما این بدان معنا نیست که آنها هرگز با یکدیگر همکاری نمی کنند. برخلاف کروماتیک اژدها که یکدیگر را فقط به عنوان رقیب می بینند، جم اژدها می توانند ارزش کار با هم را ببینند.

در حالی که اژدهای فلزی ممکن است برای هر هدف عادلانه‌ای که نیاز به اتحاد داشته باشد متحد شوند، جم اژدها در همان دعوت اخلاقی متحدکننده برای اقدام مشترک نیستند. آنچه آنها دارند این است نفرت مشترک از نوع دیگری از موجودات – انحرافات.

انحرافات در D&D موجوداتی هستند که از قلمرو دور ایجاد شده یا توسط آن لمس شده اند. اگر آنها را به عنوان پاسخ D&D به وحشت الدریچ، پس از آن دور نیستی Mind Flayers و Beholders شناخته شده ترین نمونه ها هستند.


اگرچه توپاز و اژدهای کریستال به عنوان اقدامات مشخصی منظم در برابر انحرافات توصیف نشده اند.
آنها آنها را به همان اندازه که دیگر اژدهاهای جواهر انجام می دهند مورد تحقیر قرار می دهند
.

اژدهای جواهر نمی‌توانند این موجودات مهاجم را تحمل کنند، و اژدهای آمیتیست و یاقوت کبود بیشتر مستعد ضربه زدن به آنها هستند. اگر مقابله با مستعمره Mind Flayer به خصوص سخت بود، آمیتیست و اژدهای یاقوت کبود ممکن است با هم کار کنند.

اژدهای زمرد کمتر احتمال دارد که مستقیماً با انحرافات درگیر شوند، اما مهارت آنها در مزاحمت آنها را به جمع آوری اطلاعات فوق العاده تبدیل می کند. آنها اغلب اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند و آن را همراهی می‌کنندمعمولاً به اژدهای یاقوت کبود ستیزه جو، آنها را برای موفقیت آماده می کند.

بعد

Dungeons & Dragons: Orcus کیست؟

یکی از شاهزاده های شیطان D&D، Orcus یک شخصیت ثروتمند است که باید بیشتر شناخته شود. در اینجا چند واقعیت جالب در مورد او وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا