ارز دیجیتال

توسعه دهندگان Paradigm and Blur Blend، یک پروتکل وام دهی P2P NFT را اعلام کردند – چگونه کار می کند؟

منبع: Adobe

بازار NFT Blur روز دوشنبه یک پلت فرم جدید وام دهی متمرکز بر NFT را راه اندازی کرد که بدون انقضا و بدون اوراکل قیمت خارجی مانند سایر پلتفرم های وام دهی به آن تکیه می کند.

پلت فرم جدید وام دهی توسط دن رابینسون، وکیل و محقق در شرکت سرمایه گذاری ارز دیجیتال Paradigm و یکی از حامیان اصلی پروژه در توییتر و در یک مقاله سفید با جزئیات معرفی شد و در مورد این پروژه گفت که “از وثیقه خودسرانه پشتیبانی می کند، هیچگونه وثیقه ای ندارد. اوراکلاس، و هیچ انقضایی ندارد.»

با توجه به وایت پیپر رابینسون، Blend با پروتکل‌های سنتی وام‌دهی متفاوت است، زیرا اجازه می‌دهد موقعیت‌های وام‌گیری برای مدت نامحدودی با نرخ‌های بهره مبتنی بر بازار باز باشد.

وایت پیپر می‌گوید: «Blend کاربرانی را که می‌خواهند در مقابل وثیقه غیرقابل تعویض خود با هر وام‌دهنده‌ای که مایل به ارائه رقابتی‌ترین نرخ است، با استفاده از پروتکل پیشنهادی پیچیده خارج از زنجیره وام قرض کنند.

این سازمان افزود که وام های ترکیبی به طور پیش فرض دارای نرخ بهره ثابت هستند و هرگز منقضی نمی شوند.

وام گیرندگان می توانند در هر زمان بازپرداخت کنند، در حالی که وام دهندگان می توانند با راه اندازی یک حراج هلندی برای یافتن وام دهنده جدید با نرخ جدید از موقعیت خود خارج شوند. اگر این مزایده شکست بخورد، وام گیرنده منحل می شود و وام دهنده وثیقه را در اختیار می گیرد.

باز کردن نقدینگی NFTها

مقدمه رابینسون با آنچه که تیم Blur در مورد پلتفرم جدید در توییتر نوشت، مطابقت دارد، جایی که آن را راهی برای باز کردن نقدینگی NFTها نامید.

این تیم در موضوع توییتر خود توضیح داد که خریداران NFT با همان مشکل خریداران خانه مواجه هستند، زیرا افراد کمی قادر به پرداخت کل قیمت از قبل هستند، چه خرید یک خانه یا یک مجموعه برتر NFT.

ممکن است خیلی ها بخواهند مجموعه ای را بخرند، اما تعداد کمی از آنها می توانند آن را یکجا پرداخت کنند. راه حل وام NFT است.» تیم Blur نوشت.

این تیم در یک موضوع راه اندازی بعدی اضافه کرد که پروتکل در حال حاضر سه مجموعه محبوب NFT Punks، Azukis و Miladys را به عنوان وثیقه می پذیرد، و موارد بیشتری را «به زودی» اضافه خواهند کرد.

با استفاده از پروتکل جدید، اقلام این مجموعه‌ها اکنون می‌توانند به عنوان وثیقه برای استقراض اتریوم مورد استفاده قرار گیرند، یا یک سرمایه‌گذار به سادگی می‌تواند اکنون یک مورد را از یکی از مجموعه‌ها خریداری کند و بعداً آن را پرداخت کند.

“[…] شما می توانید وام خود را در هر زمانی بازپرداخت کنید تا مالکیت کامل NFT خود را در دست بگیرید. یا هر زمان که بخواهید NFT خود را فهرست کنید و هنگام فروش سود خود را حفظ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا