شبکه های اجتماعی

هند قصد دارد پس از نقض قوانین ضد انحصار، علیه گوگل اقدام کند: گزارش

در اکتبر سال گذشته، کمیسیون رقابت از هند (CCI) جریمه شد گوگل حدود 2280 کرور روپیه در دو مورد به دلیل سوء استفاده از موقعیت مسلط خود در اندروید و توسعه دهندگان را مجبور به استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه ای می کند. در آخرین پیشرفت، وزیر فناوری اطلاعات، راجیو چاندراسخار، گفته است که دولت قصد دارد علیه گوگل اقدامی انجام دهد.

چاندراسخار در مصاحبه ای به خبرگزاری رویترز گفت که یافته ها “جدی” هستند و باعث “نگرانی عمیق” دولت فدرال هند می شود که اقدام خود را علیه گوگل انجام خواهد داد.

وی گفت: “وزارت باید اقدام کند. ما فکر کرده ایم. در هفته های آینده خواهید دید. قطعاً این چیزی نیست که ما آن را رها کنیم و زیر فرش فشار دهیم.”

چاندراسخار همچنین گفت که این موضوع “نگران کننده است، نه فقط برای ما، بلکه برای کل اکوسیستم دیجیتال در هند نگران کننده است”.

تنش بین شرکت های هندی و گوگل
این توسعه در حالی صورت می‌گیرد که چند استارت‌آپ در هند از CCI خواسته‌اند تا گوگل را به دلیل عدم انطباق ادعایی با دستورالعمل ضد انحصار با دریافت هزینه خدمات بالا از توسعه‌دهندگان برای پرداخت‌های درون‌برنامه بررسی کند.

اخیراً در خبری مدعی شده است که سازمان مسابقات تحقیق در مورد این اتهامات را آغاز کرده است.

گوگل قبلا گفته بود که هزینه خدمات از سرمایه گذاری در فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی و سیستم عامل موبایل اندروید پشتیبانی می کند. این شرکت افزود که این تضمین می کند که می تواند خدمات را به صورت رایگان توزیع کند.

به دنبال دستور آنتی تراست اندروید، گوگل تغییراتی را در نحوه بازاریابی سیستم عامل اندروید در این کشور ایجاد کرد.

شرکت های دیگر مانند سیب و آمازون همچنین با پرونده هایی علیه آنها به دلیل اقدامات بالقوه ضد رقابتی در هند مواجه است. به گزارش رویترز، چاندراسخار گفت که دولت مایل است اقداماتی را برای اطمینان از حفاظت از اقتصاد دیجیتال هند انجام دهد.

او گفت: “ما نمی خواهیم این رشد به گونه ای باشد که انتخاب مصرف کننده یا رقابت آزاد را مخدوش کند.”

او گفت: «ما مطمئناً به دنبال این خواهیم بود که دولت چه کاری باید انجام دهد تا از سوء استفاده از قدرت بازار یا تسلط هر کسی، از جمله اما نه محدود به گوگل، جلوگیری کند.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا