شبکه های اجتماعی

مهندسان نرم افزار در انتظار ورود کامپیوترهای کوانتومی خلاق می شوند

کامپیوترهای کوانتومی وعده می دهد میلیون ها بار سریعتر از سریع ترین ابررایانه های امروزی باشد، و به طور بالقوه همه چیز را از تحقیقات پزشکی گرفته تا روشی که مردم مشکلات مربوط به تغییرات آب و هوا را حل می کنند، متحول می کند. با این حال، انتظار برای این ماشین‌ها، علیرغم میلیاردها دلاری که برای آنها ریخته شده، طولانی بوده است.

اما عدم قطعیت و عملکرد نامطلوب سهام شرکت‌های کامپیوتر کوانتومی که در فهرست سهام عمومی قرار گرفته‌اند، از جمله Rigetti Computing Inc سرمایه گذاران را ترسانده اند. برخی به استارت‌آپ‌هایی روی می‌آورند که از تراشه‌های قدرتمند برای اجرای نرم‌افزارهای الهام‌گرفته از کوانتومی روی رایانه‌های معمولی استفاده می‌کنند، در حالی که وقت خود را می‌گذرانند.

این استارت‌آپ‌ها با نداشتن رایانه‌های کوانتومی که امروزه مشتریان بتوانند از آن‌ها برای برتری نسبت به رایانه‌های کلاسیک استفاده کنند، در حال توسعه نسل جدیدی از نرم‌افزار با الهام از الگوریتم‌های مورد استفاده در فیزیک کوانتومی هستند، شاخه‌ای از علم که به مطالعه بلوک‌های ساختمانی اساسی طبیعت می‌پردازد.

این الگوریتم‌ها که زمانی برای رایانه‌های معمولی بسیار بزرگ بودند، سرانجام به لطف الگوریتم‌های قدرتمند امروزی به کار گرفته شدند. تراشه های هوش مصنوعیمدیران صنعت به رویترز گفتند.

ابزار کنترل کیفیتیک استارت آپ نرم افزاری که بیش از 33 میلیون دلار جمع آوری کرده است و در ابتدا فقط بر روی نرم افزارهایی متمرکز شده بود که می توانست بر روی رایانه های کوانتومی اجرا شود، گفت که نیاز به تغییر مسیر و یافتن راه حلی برای مشتریان امروز تا زمان رسیدن ماشین های کوانتومی آینده دارد.

بنابراین، مت جانسون، مدیر عامل QC Ware، گفت که به این موضوع روی آورده است شرکت انویدیاواحدهای پردازش گرافیکی (GPU) تا “پیدا کنیم که چگونه می‌توانیم چیزی را به آنها برسانیم که گام بزرگی در تغییر عملکرد باشد… و در آینده پلی برای پردازش کوانتومی بسازیم.”

پردازنده‌های گرافیکی ریزتراشه‌هایی هستند که برای پردازش ویدیو برای بازی ساخته شده‌اند و به قدری قدرتمند شده‌اند که امروزه بخش عمده‌ای از محاسبات هوش مصنوعی را انجام می‌دهند. آنها اکنون در توسعه کوانتومی نیز استفاده می شوند.

این هفته، QC Ware از یک پلتفرم نرم افزاری الهام گرفته از کوانتومی به نام Promethium پرده برداری می کند که مولکول های شیمیایی را – برای مشاهده نحوه تعامل آنها با چیزهایی مانند پروتئین – در یک رایانه سنتی با استفاده از GPU شبیه سازی می کند.

رابرت پریش، رئیس شیمی کوانتومی QC Ware، گفت: این نرم افزار می تواند زمان شبیه سازی را از ساعت به دقیقه برای مولکول های 100 اتمی و از ماه ها به ساعت برای مولکول های تا 2000 اتم کاهش دهد، در مقایسه با راه حل های نرم افزاری موجود.

1 میلیارد دلار جمع آوری شد
سرمایه گذاران و صندوق های بزرگ از آینده حمایت می کنند، مانند اریک اشمیت، رئیس سابق آلفابت، T. Rowe Price، مدیر دارایی، Samsung Ventures، و بازوی مخاطره آمیز سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده In-Q-Tel.

استارت‌آپ‌هایی که هنگفت‌های بزرگ را دریافت می‌کنند، می‌گویند که می‌توانند در حالی که مشتریان صف می‌کشند تا برای لحظه «iPhone» محاسبات کوانتومی آماده شوند، درآمد ایجاد کنند. این به نوبه خود باعث جذب سرمایه گذاران می شود.

در 18 ماه گذشته، نرم افزار کوانتومی به گفته شرکت داده PitchBook، استارت‌آپ‌هایی از جمله SandBoxAQ – یک اسپین‌آف Alphabet – حدود 1 میلیارد دلار جمع‌آوری کردند. مطمئناً توسعه این فناوری در حال شکل گیری است و این استارتاپ ها باید سخت تلاش کنند تا برخی از مشتریان بالقوه را متقاعد کنند.

جک هیداری، مدیرعامل SandBoxAQ گفت تنها 24 ماه پیش بود که تراشه‌های هوش مصنوعی به اندازه‌ای قدرتمند شدند که صدها هزار فعل و انفعالات شیمیایی را به طور همزمان شبیه‌سازی کنند.

این شرکت یک الگوریتم الهام گرفته از کوانتومی برای شبیه‌سازی داروی زیستی بر روی تراشه هوش مصنوعی گوگل به نام واحد پردازش تنسور (TPU) ایجاد کرد که امروزه درآمدزایی می‌کند. SandBoxAQ در فوریه به رویترز گفت که 500 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

جیسون ترنر، که Entanglement Inc را در سال 2017 تاسیس کرد تا یک “آزمایشگاه فقط کوانتومی” باشد، نسبت به سرعت کند توسعه سخت افزار کوانتومی بی تاب شد.

“ده سال گذشته برای چه، حالا 40 سال، درست است؟” او گفت. بالاخره تسلیم شد و به سمتش برگشت استارتاپ تراشه هوش مصنوعی سیلیکون ولی، Groq برای کمک به او در اجرا a الگوریتم امنیت سایبری الهام گرفته از کوانتومی.

ویلیام هرلی، رئیس استارت‌آپ نرم‌افزار کوانتومی مستقر در آستین، Strangeworks، می‌گوید: در نهایت، نرم‌افزار الهام‌گرفته از فیزیک کوانتومی بدون برخی تغییرات روی رایانه‌های کوانتومی عملکرد خوبی نخواهد داشت.

با این حال، او گفت که شرکت‌هایی که شروع به استفاده از آن‌ها می‌کنند، مهندسانی خواهند داشت که «در مورد کوانتوم، پدیده و فرآیند یاد می‌گیرند، که آنها را بهتر برای استفاده از رایانه‌های کوانتومی در زمانی که این کار را انجام می‌دهند، آماده می‌کند». او گفت که آن لحظه ممکن است ناگهان فرا برسد.

Strangeworks که یک ابر با بیش از 60 رایانه کوانتومی روی آن نیز کار می کند، ماه گذشته 24 میلیون دلار از سرمایه گذاران از جمله IBM جمع آوری کرد.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا