بازی

بهترین بازی برای بازی اگر شما Ace Attorney را دوست دارید

Summarize this content to 400 words in Persian Lang
اولین بار در سال 2001 راه اندازی شد، Ace Attorney مجموعه ای است که پس از آن بر بسیاری از بازی ها و دیگر جنبه های فرهنگ پاپ تأثیر گذاشت. این سریال به اندازه‌ای محبوب بود که انیمه، مانگا، سی‌دی درام، بازی‌های اسپین‌آف، موزیکال و حتی یک فیلم لایو اکشن خودش را داشت.

کسانی که عاشق بازی‌های Ace Attorney هستند، معمولاً عاشق بازی‌هایی هستند که رمان‌های بصری هستند، به‌ویژه آن‌هایی که ریشه در ژانر معمایی دارند. از نظر گیم پلی، پازل ها برای طرفداران Ace Attorney نیز مناسب هستند. خوشبختانه برای شما، بازی‌های زیادی وجود دارند که از فرمول‌های معمایی، شخصیت‌های جالب و فرمت رمان بصری پیروی می‌کنند.

به روز شده در 7 سپتامبر 2024 توسط ژاکلین زالاس: به دنبال بازی های عالی و رمان های بصری بیشتری مانند Ace Attorney هستید؟ ما این فهرست را با بازی‌های معمایی کارآگاهی بیشتری به‌روزرسانی کرده‌ایم که می‌توانید آنها را ببینید. علاوه بر این، ما اطلاعات بیشتری در مورد هر بازی از قبل در لیست اضافه کرده ایم.

21 گرگ در میان ما

The Wolf Among Us بر اساس کمیک های Fables ساخته شده است، اما برای لذت بردن از این بازی اپیزودیک لازم نیست چیزی در مورد آن ها بدانید. تنها چیزی که باید بدانید این است که شخصیت ها بر اساس شخصیت های مختلف افسانه ای ساخته شده اند، از سفید برفی گرفته تا شاهزاده قورباغه، و محیط بسیار سخت تر است.

گرگ بد بزرگ، شرور افسانه شنل قرمزی کوچولو است، اما در این جهان، او قهرمان داستان است که تلاش می‌کند به ته رشته قتل‌هایی که در فابل‌تاون اتفاق می‌افتد، برسد. سبک هنری کتاب های مصور قطعاً به کل حس کارآگاهی دهه 1980 اضافه می کند زیرا شما مجموعه ای از سناریوها را براساس انتخاب های خود تجربه می کنید.

20 هوش مصنوعی: فایل های Somnium

AI: The Somnium Files عناصر ماجراجویی و رمان بصری را با هم ترکیب می کند تا یک بازی معمایی قتل ایجاد کند که از بقیه متمایز باشد. قهرمان داستان، کارآگاه دیت، شخصیتی به نام “دوستش داشته باشید یا از او متنفر باشید” است که او را هر چیزی به جز بی مزه می کند.

بازی در آینده ای نه چندان دور در توکیو اتفاق می افتد و Date در ماموریتی است تا یک پرونده قاتل زنجیره ای را بررسی و حل کند. اگرچه Somnium Files ترسی از تاریک شدن با مضامین و تصاویر خود ندارد، لحظات طنز زیادی وجود دارد – بسیاری از آنها از خود Date می آیند – که تنش را کاهش می دهند. با این حال، برای دانستن حقیقت کامل، باید تمام پایان ها را بدست آورید.

19 ترفند روح: کارآگاه فانتوم

اکثر اسرار قتل شما را مجبور می کند مرگ غریبه ها را حل کنید، اما در بازی Ghost Trick: Phantom Detective، این قتل خودتان است که در حال بررسی آن هستید. با از دست دادن زندگی و تبدیل شدن به یک روح، حافظه خود را نیز از دست داده اید، بنابراین هیچ سرنخی در آنجا وجود ندارد. اما نکته مثبت این است که شما از قدرت ارواح جالب برخوردار هستید!

شما فقط تا طلوع آفتاب فرصت دارید تا پرونده را حل کنید، اما قدرت ارواح شما به شما اجازه می دهد زمان کوتاهی را در کنار کارهای سرگرم کننده دیگری که فقط مردگان می توانند انجام دهند، دستکاری کنید. تحقیق با حل پازل و استنتاج فراوان همراه است. بازی در واقع توسط مردی که Ace Attorney را ساخته است کارگردانی شده است، پس منتظر یک نوع طنز مشابه باشید.

18 حق رای دادن Danganronpa

Danganronpa اساسا Ace Attorney با Battle Royale ملاقات می کند. این فرنچایز دانش‌آموزانی را در مکان‌هایی گرفتار می‌کند که یک بازی کشتار در آن اتفاق می‌افتد. اگرچه ممکن است این داستان کاملاً متفاوت از Ace Attorney به نظر برسد، اما وجوه مشترک اصلی آن در گیم پلی، مکانیک، سبک رمان بصری و شخصیت های فوق العاده آن است.

هر بار که دانش‌آموزی کشته می‌شود، باید معمای این که چه کسی در میان آنها قاتل است را حل کنید یا خودتان به خطر اعدام بپردازید. محاکمه هایی وجود دارد که در آنها باید با ارائه شواهد و اتصال نقاط مانند Ace Attorney، با دیگران بحث کنید. همچنین مینی گیم های مختلفی در طول آزمایش وجود دارد که به شما امکان می دهد به نتایج قابل توجهی برسید.

17 امتیاز صفر فرار

فرنچایز Zero Escape در مجموع از سه بازی تشکیل شده است، مانند بازی های اصلی Ace Attorney. با این حال، بر خلاف Ace Attorney، فرنچایز The Zero Escape تنها سه بازی اصلی خود را دارد. اگر از طرفداران اتاق فرار هستید، این بازی به خصوص علاقه شما را قلقلک خواهد داد.

سه گانه Zero Escape ورودی مورد علاقه من در این لیست است! با توجه به اینکه Danganronpa در رتبه دوم قرار دارد، هر دوی این فرنچایزها حجم زیادی از محتوا را ارائه می دهند که باعث می شود بخواهید هر کدام را دوباره پخش کنید.

فرضیه شامل گروهی از شخصیت‌هایی است که در یک اتاق فرار غول‌پیکر به دام افتاده‌اند. انبوهی از پازل ها وجود دارد و آشنایی با شخصیت ها بسیار به یاد ماندنی و جالب است. اما همه چیز آنطور که به نظر می رسد نیست. حتی اولین بازی، که در سمت قدیمی تر است، به خصوص تا به امروز خوب است.

16 طاق بهشت

Heaven's Vault یک بازی ماجراجویی مستقل و رایگان است که درباره یک باستان شناس است که در جستجوی همکار گمشده دانشگاه است. با انجام این کار، او شروع به کشف تاریخ گمشده در یک سحابی فضایی می کند. محیط بازی ترکیبی جالب از صحرا و فضا است و گیم پلی شامل کنار هم قرار دادن یک زبان باستانی و کشف آثار باستانی است.

اینکه چه کار می کنید و کجا جستجو می کنید به خودتان بستگی دارد. در طول مسیر با شخصیت های مختلفی روبرو خواهید شد، اما نباید به همه آنها اعتماد کرد. برعکس، مراقب آنچه به آنها می گویید باشید، زیرا آنها آن را فراموش نمی کنند. بهترین ویژگی Heaven's Vault گرافیک، صداگذاری، داستان، کاوش و بازی جدید آن است.

15 غروب هتل: اتاق 215

Hotel Dusk: Room 215 یک بازی نقطه و کلیک است که در آن نقش کارآگاه سابق کایل هاید را بر عهده می گیرید که به دنبال شریک کارآگاه سابق خود می گردد. او به هتل Dusk چک می‌کند و اتاق 215 را می‌گیرد، که مردم می‌گویند به کسانی که در آن می‌مانند، آرزوها را برآورده می‌کند.

مانند اکثر بازی های نقطه و کلیک، گیم پلی بازی شامل پازل ها و گفتگو با شخصیت ها برای یادگیری اطلاعات حیاتی است. شما حتی دفترچه یادداشت خود را دارید که مانند یک کارآگاه واقعی (سابق) یادداشت برداری کنید! اما چیزی بیش از آنچه که به نظر می رسد وجود دارد. هر شخصیت یک گذشته یا حال پنهان دارد که ممکن است برای حل پرونده حیاتی باشد.

14 وکیل پرندگان

اگرچه ممکن است فقط یک شوخی زیبا از عنوان آن به نظر برسد، اما Aviary Attorney یک بازی است که مورد علاقه همه کسانی است که آن را بازی کرده اند. بازی در دهه 1840 در فرانسه اتفاق می افتد و شما در نقش Jayjay Falcon، یک وکیل پرندگان بازی می کنید.

اگر دوز سالمی از رمز و راز و حماقت می خواهید، Avian Attorney عالی است. این مملو از جناس های پرنده، مکان های دیدنی پاریس، پایان های مختلف بر اساس انتخاب های شما، و یک سبک هنری منحصر به فرد است. مانند Ace Attorney، بازی خودش را خیلی جدی نمی‌گیرد، در حالی که هنوز تجربه دستیابی به حقیقت را در پشت پرونده‌های دادگاه به شما می‌دهد.

13 در دریا!

در دریا! یک بازی مستقل در مورد زنی است که سعی نمی کند قتلی را حل کند، اما از یک قتل فرار می کند. درست است، شما نقش زنی را بازی می کنید که شوهرش را در یک کشتی مسافربری به قتل رسانده است.

مانند Ace Attorney، این بازی دارای شوخ طبعی و جذابیت زیادی است. به نظر می رسد زمانی که شما فردی هستید که واقعاً سعی می کنید از قتل فرار کنید بسیار سرگرم کننده است. البته، این بدان معناست که شما شواهدی را در اختیار دیگران قرار خواهید داد. بازی پر از طنز تاریک نیز هست. این بازی توسط همان افرادی ساخته شده است که Heaven's Vault را ساخته اند، بنابراین اگر سبک آن بازی را دوست داشتید، ممکن است این یکی را نیز دوست داشته باشید.

12 گریم فاندانگو

Grim Fandango در واقع قبل از Ace Attorney است که در سال 1998 راه اندازی شد. اما اجازه ندهید سن آن شما را منصرف کند. تا به امروز به خوبی حفظ می شود. این بازی که در سرزمین مردگان می گذرد، ریشه در سنت ها و معماهای فیلم نوآر دارد و داستان را بسیار متمرکز بر گفتگو نگه می دارد.

شما به عنوان آژانس مسافرتی Manny Calavera بازی می کنید. کار باید به اندازه کافی ساده باشد، اما مانی خود را درگیر پرونده‌ای می‌بیند که اگر می‌خواهد از مشکل دور بماند، باید آن را برطرف کند. این بازی جوایز زیادی را به دست آورده است و دیدن آن به عنوان یکی از بهترین بازی های ویدیویی تمام دوران غیرعادی نیست. نسخه ریمستر شده آن حتی پس از گذشت این همه سال، کمک زیادی به حفظ ظاهر و صدای بازی کرده است.

11 برج درهم

Tangled Tower یک بازی رازآلود مستقل است که به دلیل سبک هنری چشم نواز و شخصیت‌های عجیب و غریبش محبوب است. این یک داستان معمایی قتل با نقطه و کلیک است که شامل کاوش و بازجویی به جای پازل های مبتنی بر موجودی است. عمارت ها محیطی عالی برای رازهای قتل وحشتناک هستند و این بازی از آن استفاده می کند.

قربانی ممکن است مرده باشد، اما همه شخصیت‌های دیگر بازی توسط انیمیشن‌های روان زنده می‌شوند که داستان خود را بهتر از هر کلمه‌ای روایت می‌کنند. برای رسیدن به ته این رمز و راز، آماده باشید تا کلاهک کارآگاهی خود را بپوشانید و سرنخ هایی را جستجو کنید که پاسخ اسرار به خوبی حفظ شده را باز کند.

10 دیسکو Elysium

Disco Elysium مانند Ace Attorney است که به عنوان یک کارآگاه بازی می کنید و شخصیت ها را بازجویی می کنید. با این تفاوت که در Disco Elysium دچار فراموشی هستید. این باعث می شود که شما به عنوان بازیکن، قهرمان داستان را به هر نوع آدم و کارآگاهی که می خواهید بسازید.

این بازی بیشتر به خاطر داستان خوب نوشته شده، طنز خودآگاه و شخصیت های متنوعش شناخته شده است. اگر دوست دارید به ته چیزها برسید و در عین حال به دلیل یک تاس بد ریخته شده، به طور بالقوه دچار مشکل شوید، این بازی برای شما مناسب است.

این نیز در میان یکی از بازی های مورد علاقه من در لیست قرار دارد. داستان آن فوق العاده خوب نوشته شده است و همه چیز به خوبی جلا داده شده است.

9 امتیاز مرکز تروما

با مجموع پنج بازی، فرنچایز Trauma Center یکی دیگر از بازی هایی است که روی سخت افزار قدیمی نینتندو گیر کرده است. Ace Attorney و اکثر بازی‌های دیگر در این لیست با اسرار به عنوان تمرکز اصلی خود سروکار دارند، اما Trauma Center کمی متفاوت است. بازی‌ها در دنیایی علمی-تخیلی آینده‌نگر می‌گذرد که در آن موضوعات مرتبط با پزشکی فراوان است.

گیم پلی بازی به انجام جراحی بر روی بیماران مختلف و گذراندن یک رمان بصری تقسیم می شود. در حالی که این مقدمه عجیب به نظر می رسد، در واقع داستان بسیار جالبی در مورد مقابله با بیوتروریسم و ​​اذعان به اهمیت زندگی یک فرد است. انجام جراحی بر روی بیمارانی که در غیر این صورت محکوم به محکومیت اول شخص هستند، شما را به گونه ای غرق می کند که انتظارش را ندارید.

8 قتل با اعداد

Murder by Numbers یک رمان بصری و بازی پازل است. مانند Ace Attorney، داستان یک درام جنایی با شوخ طبعی و شخصیت های جذاب است. در واقع، شخصیت ها توسط Hato Moa، خالق Hatoful Boyfriend طراحی شده اند.

بازی در لس آنجلس اتفاق می‌افتد و شخصیت اصلی، آنر، یک هنرپیشه است که تبدیل به کاراگاه می‌شود و پس از اینکه رئیسی که به تازگی او را اخراج کرده، مرده است، با یک ربات شناسایی سطل زباله متحد می‌شود. اما قتل او تنها مورد نیست و آنر و ربات مرموز با هم تلاش می کنند تا مجرم را بگیرند. مکان‌هایی که شما بررسی می‌کنید، همگی به نوعی با نمایش بیز مرتبط هستند و نگاهی تازه به ژانر پلیسی می‌دهند.

7 مامور الف: معمایی در مبدل

Agent A: A Puzzle in Disguise یک بازی ماجراجویی پازل مستقل با نقطه و کلیک است که شما را مجبور می کند نقش مامور A را برعهده بگیرید که در مأموریتی است تا Ruby La Rouge، یک جاسوس شیک و شوخ را دستگیر کند. زیبایی شناسی تماما یکپارچهسازی با سیستمعامل با سبکی تا حدودی دهه 60 است.

جذابیت اصلی این بازی پازل ها و کاوش آن است، زیرا آنها هم حافظه و هم مهارت های مشاهده شما را در معرض آزمایش قرار می دهند. اگر به بازی‌هایی علاقه دارید که از آیتم‌ها در سناریوهای غیرمعمول استفاده می‌کنید، این بازی با آن عقب‌نشینی نمی‌کند. مشکل اصلی این است که هیچ نقشه ای وجود ندارد و تعداد زیادی عقبگرد وجود دارد، اما اگر بتوانید از آن گذشته نگاه کنید، اوقات خوشی خواهید داشت.

6 قاتل بهشت

Paradise Killer یک بازی است که در جزیره ای مرموز به نام Paradise می گذرد. شخصیت اصلی، لیدی عشق می میرد، به عنوان یک “عجیب تحقیق” شناخته می شود. به طور طبیعی، او به دنبال یک قاتل است که به بهترین وجه می‌توان آن را به عنوان آینده‌ای مبهم و مبهم با انبوهی از جهان‌سازی و افسانه توصیف کرد.

مرتبط 13 بهترین بازی رمز و راز در استیم بازی‌های اسرارآمیز محتوای همه جانبه‌ای را ارائه می‌کنند که شما را مشتاق به پاسخ می‌کند. در اینجا می توانید بهترین بازی های رمز و راز موجود در Steam را پیدا کنید.
چیزی که بازی را از Ace Attorney و بسیاری دیگر متمایز می کند، غیرخطی بودن و جهان باز بودن آن است. این به شما بستگی دارد که به هر چیزی که منجر می شود و به چه ترتیبی برخورد کنید. شما کل جزیره بهشت ​​را برای کاوش در اختیار دارید، و گروهی از شخصیت‌های مشکوک عجیب و غریب که بازجویی از آنها را فراموش نخواهید کرد و در نهایت علیه آنها پرونده درست کنید.

5 بازگشت اوبرا دین

Return of the Obra Dinn یک بازی ماجراجویی اسرارآمیز اول شخص است. کشتی ای به نام Obra Dinn در سال 1802 در دریا گم شد، اما پنج سال بعد دوباره ظاهر شد. با این حال، هیچ یک از خدمه آن دوباره با آن ظاهر نشدند. شما به عنوان یک محقق بیمه ای بازی می کنید که کشتی را بازرسی می کند تا ارزیابی خسارت را آماده کند.

با آن، می توانید پاسخ ناپدید شدن کشتی و خدمه را پیدا کنید. این بازی به دلیل معماهای منطقی، داستان جذاب، جلوه های بصری منحصر به فرد و موسیقی مورد علاقه است. این توسط یک تیم کوچک از مردم ساخته شده است و کیفیت بالای آن را شیرین تر می کند.

4 سه گانه پروفسور لیتون

فرنچایز Professor Layton دسته دیگری از بازی‌ها است که بیشتر روی سخت‌افزار قدیمی‌تر گیر کرده‌اند. آنقدر با Ace Attorney مقایسه شده است که حتی در سال 2012 یک بازی متقاطع بین این دو ایجاد کرد – پروفسور لیتون در مقابل فینیکس رایت: Ace Attorney.

تعداد بازی‌ها بیشتر از سه‌گانه اولیه است، اما سه بازی اول معروف‌ترین بازی‌ها هستند. مانند بازی Ace Attorney، هدف حل اسرار است. تفاوت این است که شما قطعات را به روش دیگری کنار هم قرار می دهید: با حل پازل های تحت اللفظی. انواع مختلفی از آنها وجود دارد، از منطق گرفته تا پازل های ریاضی، بنابراین مغز شما بدون توجه به نقاط قوت و ضعف شما تمرین خواهد کرد.

The Famicom Detective Club از دوولوژی و همچنین جدیدترین بازی در این فرنچایز تشکیل شده است. Emio – The Smiling Man: Famicom Detective Club. این بازی‌ها با هم یک تجربه کارآگاهی لذت‌بخش را در ژاپن ارائه می‌کنند.

از نظر گیم پلی، این بازی ها تقریباً شبیه Ace Attorney هستند. به جای اینکه وارد عمل شوید، همه چیز را در قالب رمان بصری تجربه خواهید کرد. اگر یک سیستم دیسک Famicom دارید و وارث گمشده را به دست می آورید، می توانید نسخه اصلی 1988 را بازی کنید. البته، می توانید مستقیماً از نینتندو سوییچ خود نیز بازی کنید.

2 ترفند مرگ: دو کور

Death Trick: Double Blind به عنوان یک رمان بصری پلیسی غیرخطی توصیف می شود. Death Trick: Double Blind به جای پر کردن کفش های یک کارآگاه/قهرمان داستان، شما را در جایگاه دو نفر قرار می دهد! به عنوان دو شخصیت اصلی، شما قادر خواهید بود دو دیدگاه متفاوت را به دست آورید و دقیقاً آنچه را که در حال وقوع است کنار هم قرار دهید.

داستان بازی Death Trick: Double Blind که در یک سیرک سیار می گذرد، فوق العاده جذاب است. جالب اینجاست که در Reddit AMA، توسعه‌دهندگان اشاره کردند که Ace Attorney الهام‌بخش بزرگی برای این عنوان بود. این در گیم پلی و ساختار آن مشهود است، اما می تواند به عنوان یک بازی عالی دیگر به طور جداگانه ایستادگی کند.

اولین بار در سال 2001 راه اندازی شد، Ace Attorney مجموعه ای است که پس از آن بر بسیاری از بازی ها و دیگر جنبه های فرهنگ پاپ تأثیر گذاشت. این سریال به اندازه‌ای محبوب بود که انیمه، مانگا، سی‌دی درام، بازی‌های اسپین‌آف، موزیکال و حتی یک فیلم لایو اکشن خودش را داشت.



کسانی که عاشق بازی‌های Ace Attorney هستند، معمولاً عاشق بازی‌هایی هستند که رمان‌های بصری هستند، به‌ویژه آن‌هایی که ریشه در ژانر معمایی دارند. از نظر گیم پلی، پازل ها برای طرفداران Ace Attorney نیز مناسب هستند. خوشبختانه برای شما، بازی‌های زیادی وجود دارند که از فرمول‌های معمایی، شخصیت‌های جالب و فرمت رمان بصری پیروی می‌کنند.

به روز شده در 7 سپتامبر 2024 توسط ژاکلین زالاس: به دنبال بازی های عالی و رمان های بصری بیشتری مانند Ace Attorney هستید؟ ما این فهرست را با بازی‌های معمایی کارآگاهی بیشتری به‌روزرسانی کرده‌ایم که می‌توانید آنها را ببینید. علاوه بر این، ما اطلاعات بیشتری در مورد هر بازی از قبل در لیست اضافه کرده ایم.


21 گرگ در میان ما


The Wolf Among Us بر اساس کمیک های Fables ساخته شده است، اما برای لذت بردن از این بازی اپیزودیک لازم نیست چیزی در مورد آن ها بدانید. تنها چیزی که باید بدانید این است که شخصیت ها بر اساس شخصیت های مختلف افسانه ای ساخته شده اند، از سفید برفی گرفته تا شاهزاده قورباغه، و محیط بسیار سخت تر است.

گرگ بد بزرگ، شرور افسانه شنل قرمزی کوچولو است، اما در این جهان، او قهرمان داستان است که تلاش می‌کند به ته رشته قتل‌هایی که در فابل‌تاون اتفاق می‌افتد، برسد. سبک هنری کتاب های مصور قطعاً به کل حس کارآگاهی دهه 1980 اضافه می کند زیرا شما مجموعه ای از سناریوها را براساس انتخاب های خود تجربه می کنید.

20 هوش مصنوعی: فایل های Somnium


AI: The Somnium Files عناصر ماجراجویی و رمان بصری را با هم ترکیب می کند تا یک بازی معمایی قتل ایجاد کند که از بقیه متمایز باشد. قهرمان داستان، کارآگاه دیت، شخصیتی به نام “دوستش داشته باشید یا از او متنفر باشید” است که او را هر چیزی به جز بی مزه می کند.

بازی در آینده ای نه چندان دور در توکیو اتفاق می افتد و Date در ماموریتی است تا یک پرونده قاتل زنجیره ای را بررسی و حل کند. اگرچه Somnium Files ترسی از تاریک شدن با مضامین و تصاویر خود ندارد، لحظات طنز زیادی وجود دارد – بسیاری از آنها از خود Date می آیند – که تنش را کاهش می دهند. با این حال، برای دانستن حقیقت کامل، باید تمام پایان ها را بدست آورید.

19 ترفند روح: کارآگاه فانتوم


اکثر اسرار قتل شما را مجبور می کند مرگ غریبه ها را حل کنید، اما در بازی Ghost Trick: Phantom Detective، این قتل خودتان است که در حال بررسی آن هستید. با از دست دادن زندگی و تبدیل شدن به یک روح، حافظه خود را نیز از دست داده اید، بنابراین هیچ سرنخی در آنجا وجود ندارد. اما نکته مثبت این است که شما از قدرت ارواح جالب برخوردار هستید!

شما فقط تا طلوع آفتاب فرصت دارید تا پرونده را حل کنید، اما قدرت ارواح شما به شما اجازه می دهد زمان کوتاهی را در کنار کارهای سرگرم کننده دیگری که فقط مردگان می توانند انجام دهند، دستکاری کنید. تحقیق با حل پازل و استنتاج فراوان همراه است. بازی در واقع توسط مردی که Ace Attorney را ساخته است کارگردانی شده است، پس منتظر یک نوع طنز مشابه باشید.

18 حق رای دادن Danganronpa


Danganronpa اساسا Ace Attorney با Battle Royale ملاقات می کند. این فرنچایز دانش‌آموزانی را در مکان‌هایی گرفتار می‌کند که یک بازی کشتار در آن اتفاق می‌افتد. اگرچه ممکن است این داستان کاملاً متفاوت از Ace Attorney به نظر برسد، اما وجوه مشترک اصلی آن در گیم پلی، مکانیک، سبک رمان بصری و شخصیت های فوق العاده آن است.

هر بار که دانش‌آموزی کشته می‌شود، باید معمای این که چه کسی در میان آنها قاتل است را حل کنید یا خودتان به خطر اعدام بپردازید. محاکمه هایی وجود دارد که در آنها باید با ارائه شواهد و اتصال نقاط مانند Ace Attorney، با دیگران بحث کنید. همچنین مینی گیم های مختلفی در طول آزمایش وجود دارد که به شما امکان می دهد به نتایج قابل توجهی برسید.

17 امتیاز صفر فرار


فرنچایز Zero Escape در مجموع از سه بازی تشکیل شده است، مانند بازی های اصلی Ace Attorney. با این حال، بر خلاف Ace Attorney، فرنچایز The Zero Escape تنها سه بازی اصلی خود را دارد. اگر از طرفداران اتاق فرار هستید، این بازی به خصوص علاقه شما را قلقلک خواهد داد.

سه گانه Zero Escape ورودی مورد علاقه من در این لیست است! با توجه به اینکه Danganronpa در رتبه دوم قرار دارد، هر دوی این فرنچایزها حجم زیادی از محتوا را ارائه می دهند که باعث می شود بخواهید هر کدام را دوباره پخش کنید.

فرضیه شامل گروهی از شخصیت‌هایی است که در یک اتاق فرار غول‌پیکر به دام افتاده‌اند. انبوهی از پازل ها وجود دارد و آشنایی با شخصیت ها بسیار به یاد ماندنی و جالب است. اما همه چیز آنطور که به نظر می رسد نیست. حتی اولین بازی، که در سمت قدیمی تر است، به خصوص تا به امروز خوب است.

16 طاق بهشت


Heaven's Vault یک بازی ماجراجویی مستقل و رایگان است که درباره یک باستان شناس است که در جستجوی همکار گمشده دانشگاه است. با انجام این کار، او شروع به کشف تاریخ گمشده در یک سحابی فضایی می کند. محیط بازی ترکیبی جالب از صحرا و فضا است و گیم پلی شامل کنار هم قرار دادن یک زبان باستانی و کشف آثار باستانی است.

اینکه چه کار می کنید و کجا جستجو می کنید به خودتان بستگی دارد. در طول مسیر با شخصیت های مختلفی روبرو خواهید شد، اما نباید به همه آنها اعتماد کرد. برعکس، مراقب آنچه به آنها می گویید باشید، زیرا آنها آن را فراموش نمی کنند. بهترین ویژگی Heaven's Vault گرافیک، صداگذاری، داستان، کاوش و بازی جدید آن است.

15 غروب هتل: اتاق 215


Hotel Dusk: Room 215 یک بازی نقطه و کلیک است که در آن نقش کارآگاه سابق کایل هاید را بر عهده می گیرید که به دنبال شریک کارآگاه سابق خود می گردد. او به هتل Dusk چک می‌کند و اتاق 215 را می‌گیرد، که مردم می‌گویند به کسانی که در آن می‌مانند، آرزوها را برآورده می‌کند.

مانند اکثر بازی های نقطه و کلیک، گیم پلی بازی شامل پازل ها و گفتگو با شخصیت ها برای یادگیری اطلاعات حیاتی است. شما حتی دفترچه یادداشت خود را دارید که مانند یک کارآگاه واقعی (سابق) یادداشت برداری کنید! اما چیزی بیش از آنچه که به نظر می رسد وجود دارد. هر شخصیت یک گذشته یا حال پنهان دارد که ممکن است برای حل پرونده حیاتی باشد.

14 وکیل پرندگان


اگرچه ممکن است فقط یک شوخی زیبا از عنوان آن به نظر برسد، اما Aviary Attorney یک بازی است که مورد علاقه همه کسانی است که آن را بازی کرده اند. بازی در دهه 1840 در فرانسه اتفاق می افتد و شما در نقش Jayjay Falcon، یک وکیل پرندگان بازی می کنید.

اگر دوز سالمی از رمز و راز و حماقت می خواهید، Avian Attorney عالی است. این مملو از جناس های پرنده، مکان های دیدنی پاریس، پایان های مختلف بر اساس انتخاب های شما، و یک سبک هنری منحصر به فرد است. مانند Ace Attorney، بازی خودش را خیلی جدی نمی‌گیرد، در حالی که هنوز تجربه دستیابی به حقیقت را در پشت پرونده‌های دادگاه به شما می‌دهد.

13 در دریا!

در دریا! یک بازی مستقل در مورد زنی است که سعی نمی کند قتلی را حل کند، اما از یک قتل فرار می کند. درست است، شما نقش زنی را بازی می کنید که شوهرش را در یک کشتی مسافربری به قتل رسانده است.


مانند Ace Attorney، این بازی دارای شوخ طبعی و جذابیت زیادی است. به نظر می رسد زمانی که شما فردی هستید که واقعاً سعی می کنید از قتل فرار کنید بسیار سرگرم کننده است. البته، این بدان معناست که شما شواهدی را در اختیار دیگران قرار خواهید داد. بازی پر از طنز تاریک نیز هست. این بازی توسط همان افرادی ساخته شده است که Heaven's Vault را ساخته اند، بنابراین اگر سبک آن بازی را دوست داشتید، ممکن است این یکی را نیز دوست داشته باشید.

12 گریم فاندانگو

Grim Fandango در واقع قبل از Ace Attorney است که در سال 1998 راه اندازی شد. اما اجازه ندهید سن آن شما را منصرف کند. تا به امروز به خوبی حفظ می شود. این بازی که در سرزمین مردگان می گذرد، ریشه در سنت ها و معماهای فیلم نوآر دارد و داستان را بسیار متمرکز بر گفتگو نگه می دارد.


شما به عنوان آژانس مسافرتی Manny Calavera بازی می کنید. کار باید به اندازه کافی ساده باشد، اما مانی خود را درگیر پرونده‌ای می‌بیند که اگر می‌خواهد از مشکل دور بماند، باید آن را برطرف کند. این بازی جوایز زیادی را به دست آورده است و دیدن آن به عنوان یکی از بهترین بازی های ویدیویی تمام دوران غیرعادی نیست. نسخه ریمستر شده آن حتی پس از گذشت این همه سال، کمک زیادی به حفظ ظاهر و صدای بازی کرده است.

11 برج درهم

Tangled Tower یک بازی رازآلود مستقل است که به دلیل سبک هنری چشم نواز و شخصیت‌های عجیب و غریبش محبوب است. این یک داستان معمایی قتل با نقطه و کلیک است که شامل کاوش و بازجویی به جای پازل های مبتنی بر موجودی است. عمارت ها محیطی عالی برای رازهای قتل وحشتناک هستند و این بازی از آن استفاده می کند.


قربانی ممکن است مرده باشد، اما همه شخصیت‌های دیگر بازی توسط انیمیشن‌های روان زنده می‌شوند که داستان خود را بهتر از هر کلمه‌ای روایت می‌کنند. برای رسیدن به ته این رمز و راز، آماده باشید تا کلاهک کارآگاهی خود را بپوشانید و سرنخ هایی را جستجو کنید که پاسخ اسرار به خوبی حفظ شده را باز کند.

10 دیسکو Elysium

Disco Elysium مانند Ace Attorney است که به عنوان یک کارآگاه بازی می کنید و شخصیت ها را بازجویی می کنید. با این تفاوت که در Disco Elysium دچار فراموشی هستید. این باعث می شود که شما به عنوان بازیکن، قهرمان داستان را به هر نوع آدم و کارآگاهی که می خواهید بسازید.


این بازی بیشتر به خاطر داستان خوب نوشته شده، طنز خودآگاه و شخصیت های متنوعش شناخته شده است. اگر دوست دارید به ته چیزها برسید و در عین حال به دلیل یک تاس بد ریخته شده، به طور بالقوه دچار مشکل شوید، این بازی برای شما مناسب است.

این نیز در میان یکی از بازی های مورد علاقه من در لیست قرار دارد. داستان آن فوق العاده خوب نوشته شده است و همه چیز به خوبی جلا داده شده است.

9 امتیاز مرکز تروما

با مجموع پنج بازی، فرنچایز Trauma Center یکی دیگر از بازی هایی است که روی سخت افزار قدیمی نینتندو گیر کرده است. Ace Attorney و اکثر بازی‌های دیگر در این لیست با اسرار به عنوان تمرکز اصلی خود سروکار دارند، اما Trauma Center کمی متفاوت است. بازی‌ها در دنیایی علمی-تخیلی آینده‌نگر می‌گذرد که در آن موضوعات مرتبط با پزشکی فراوان است.


گیم پلی بازی به انجام جراحی بر روی بیماران مختلف و گذراندن یک رمان بصری تقسیم می شود. در حالی که این مقدمه عجیب به نظر می رسد، در واقع داستان بسیار جالبی در مورد مقابله با بیوتروریسم و ​​اذعان به اهمیت زندگی یک فرد است. انجام جراحی بر روی بیمارانی که در غیر این صورت محکوم به محکومیت اول شخص هستند، شما را به گونه ای غرق می کند که انتظارش را ندارید.

8 قتل با اعداد

Murder by Numbers یک رمان بصری و بازی پازل است. مانند Ace Attorney، داستان یک درام جنایی با شوخ طبعی و شخصیت های جذاب است. در واقع، شخصیت ها توسط Hato Moa، خالق Hatoful Boyfriend طراحی شده اند.


بازی در لس آنجلس اتفاق می‌افتد و شخصیت اصلی، آنر، یک هنرپیشه است که تبدیل به کاراگاه می‌شود و پس از اینکه رئیسی که به تازگی او را اخراج کرده، مرده است، با یک ربات شناسایی سطل زباله متحد می‌شود. اما قتل او تنها مورد نیست و آنر و ربات مرموز با هم تلاش می کنند تا مجرم را بگیرند. مکان‌هایی که شما بررسی می‌کنید، همگی به نوعی با نمایش بیز مرتبط هستند و نگاهی تازه به ژانر پلیسی می‌دهند.

7 مامور الف: معمایی در مبدل

Agent A: A Puzzle in Disguise یک بازی ماجراجویی پازل مستقل با نقطه و کلیک است که شما را مجبور می کند نقش مامور A را برعهده بگیرید که در مأموریتی است تا Ruby La Rouge، یک جاسوس شیک و شوخ را دستگیر کند. زیبایی شناسی تماما یکپارچهسازی با سیستمعامل با سبکی تا حدودی دهه 60 است.


جذابیت اصلی این بازی پازل ها و کاوش آن است، زیرا آنها هم حافظه و هم مهارت های مشاهده شما را در معرض آزمایش قرار می دهند. اگر به بازی‌هایی علاقه دارید که از آیتم‌ها در سناریوهای غیرمعمول استفاده می‌کنید، این بازی با آن عقب‌نشینی نمی‌کند. مشکل اصلی این است که هیچ نقشه ای وجود ندارد و تعداد زیادی عقبگرد وجود دارد، اما اگر بتوانید از آن گذشته نگاه کنید، اوقات خوشی خواهید داشت.

6 قاتل بهشت

Paradise Killer یک بازی است که در جزیره ای مرموز به نام Paradise می گذرد. شخصیت اصلی، لیدی عشق می میرد، به عنوان یک “عجیب تحقیق” شناخته می شود. به طور طبیعی، او به دنبال یک قاتل است که به بهترین وجه می‌توان آن را به عنوان آینده‌ای مبهم و مبهم با انبوهی از جهان‌سازی و افسانه توصیف کرد.


مرتبط

13 بهترین بازی رمز و راز در استیم

بازی‌های اسرارآمیز محتوای همه جانبه‌ای را ارائه می‌کنند که شما را مشتاق به پاسخ می‌کند. در اینجا می توانید بهترین بازی های رمز و راز موجود در Steam را پیدا کنید.

چیزی که بازی را از Ace Attorney و بسیاری دیگر متمایز می کند، غیرخطی بودن و جهان باز بودن آن است. این به شما بستگی دارد که به هر چیزی که منجر می شود و به چه ترتیبی برخورد کنید. شما کل جزیره بهشت ​​را برای کاوش در اختیار دارید، و گروهی از شخصیت‌های مشکوک عجیب و غریب که بازجویی از آنها را فراموش نخواهید کرد و در نهایت علیه آنها پرونده درست کنید.

5 بازگشت اوبرا دین

Return of the Obra Dinn یک بازی ماجراجویی اسرارآمیز اول شخص است. کشتی ای به نام Obra Dinn در سال 1802 در دریا گم شد، اما پنج سال بعد دوباره ظاهر شد. با این حال، هیچ یک از خدمه آن دوباره با آن ظاهر نشدند. شما به عنوان یک محقق بیمه ای بازی می کنید که کشتی را بازرسی می کند تا ارزیابی خسارت را آماده کند.


با آن، می توانید پاسخ ناپدید شدن کشتی و خدمه را پیدا کنید. این بازی به دلیل معماهای منطقی، داستان جذاب، جلوه های بصری منحصر به فرد و موسیقی مورد علاقه است. این توسط یک تیم کوچک از مردم ساخته شده است و کیفیت بالای آن را شیرین تر می کند.

4 سه گانه پروفسور لیتون

فرنچایز Professor Layton دسته دیگری از بازی‌ها است که بیشتر روی سخت‌افزار قدیمی‌تر گیر کرده‌اند. آنقدر با Ace Attorney مقایسه شده است که حتی در سال 2012 یک بازی متقاطع بین این دو ایجاد کرد – پروفسور لیتون در مقابل فینیکس رایت: Ace Attorney.


تعداد بازی‌ها بیشتر از سه‌گانه اولیه است، اما سه بازی اول معروف‌ترین بازی‌ها هستند. مانند بازی Ace Attorney، هدف حل اسرار است. تفاوت این است که شما قطعات را به روش دیگری کنار هم قرار می دهید: با حل پازل های تحت اللفظی. انواع مختلفی از آنها وجود دارد، از منطق گرفته تا پازل های ریاضی، بنابراین مغز شما بدون توجه به نقاط قوت و ضعف شما تمرین خواهد کرد.

The Famicom Detective Club از دوولوژی و همچنین جدیدترین بازی در این فرنچایز تشکیل شده است. Emio – The Smiling Man: Famicom Detective Club. این بازی‌ها با هم یک تجربه کارآگاهی لذت‌بخش را در ژاپن ارائه می‌کنند.

از نظر گیم پلی، این بازی ها تقریباً شبیه Ace Attorney هستند. به جای اینکه وارد عمل شوید، همه چیز را در قالب رمان بصری تجربه خواهید کرد. اگر یک سیستم دیسک Famicom دارید و وارث گمشده را به دست می آورید، می توانید نسخه اصلی 1988 را بازی کنید. البته، می توانید مستقیماً از نینتندو سوییچ خود نیز بازی کنید.


2 ترفند مرگ: دو کور

Death Trick: Double Blind به عنوان یک رمان بصری پلیسی غیرخطی توصیف می شود. Death Trick: Double Blind به جای پر کردن کفش های یک کارآگاه/قهرمان داستان، شما را در جایگاه دو نفر قرار می دهد! به عنوان دو شخصیت اصلی، شما قادر خواهید بود دو دیدگاه متفاوت را به دست آورید و دقیقاً آنچه را که در حال وقوع است کنار هم قرار دهید.

داستان بازی Death Trick: Double Blind که در یک سیرک سیار می گذرد، فوق العاده جذاب است. جالب اینجاست که در Reddit AMA، توسعه‌دهندگان اشاره کردند که Ace Attorney الهام‌بخش بزرگی برای این عنوان بود. این در گیم پلی و ساختار آن مشهود است، اما می تواند به عنوان یک بازی عالی دیگر به طور جداگانه ایستادگی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا