بازی

10 بازی با گیم پلی بهتر از داستان

نکات برجسته

  • Stellar Blade با وجود یک داستان بی‌درخشش، با اکشن علمی تخیلی می‌درخشد، و بازیکنان را با مبارزات درونی و باس فایت‌های چشمگیر جذب می‌کند.

  • Days Gone کشتار بی‌نظیر زامبی‌ها را با انبوهی از گروه‌های عظیم و یک محیط پسا آخرالزمانی هیجان‌انگیز در شمال غربی اقیانوس آرام ارائه می‌کند.

  • Ghost of Tsushima مبارزات خارق‌العاده سامورایی و تصاویری خیره‌کننده را ارائه می‌کند، اما در داستان قابل پیش‌بینی و بی‌درخشش کوتاهی می‌کند.

گیمر ویدیوی روز

برای ادامه با محتوا، پیمایش کنید

گاهی اوقات، شما نمی توانید بهترین های هر دو دنیا را از نظر گیم پلی و داستان به همان اندازه متعادل و فوق العاده بدست آورید. روایت هر بازی نمی تواند به اندازه Uncharted 4، The Witcher 3 یا Red Dead Redemption 2 خوشایند باشد، اما نباید فقط به این دلیل بازی ها را حذف کنید. گاهی اوقات، گیم پلی فراتر از حماسه است و می تواند داستان را کاملا تحت الشعاع قرار دهد.

3:05

مربوط

10 بازی جهان باز با بهترین مبارزات

از Dragon’s Dogma 2 گرفته تا Dying Light 2، Infinite Wealth و Just Cause، غوطه ور شدن در جهان باز با جنبه ای از طراحی مبارزات دقیق همراه است.

این در واقع یک چیز عالی برای توسعه دهندگان است که استعدادهای خود را به نمایش بگذارند و یک بازی خوب طراحی شده و صیقلی بسازند، حتی زمانی که به قیمت این باشد که داستان کمی ضعیف به نظر برسد. گیم‌پلی سرگرم‌کننده بسیار مهم است، و هر ماجراجویی برای ارائه بهترین سرگرمی، نباید نوشته‌های برنده جایزه داشته باشد.

10 مکس دیوانه

ضرب وشتم آخرالزمانی واقعی

بستر، زمینه)

رایانه شخصی، مک، پلی استیشن 4، پلی استیشن 3، ایکس باکس وان، ایکس باکس 360

منتشر شد

30 آگوست 2015

توسعه دهندگان

گروه استودیو Avalanche، Feral Interactive، Fatalist Entertainment AB

ناشر(های)

سرگرمی های تعاملی برادران وارنر

مانند فیلم‌هایی که بازی بر اساس آن‌ها ساخته شده است، مکس دیوانه 2015 به دلیل محیط، گیم‌پلی جذاب و آشفتگی وسایل نقلیه به یاد ماندنی‌تر است تا داستان واقعی‌اش. در حالی که Chumbucket یک همراه عالی است و لحظات داستانی احساسی در طول سفر مکس وجود دارد، خط داستانی واقعی بسیار ضعیف و قابل پیش بینی است، با شخصیت شروری که مطابق با موارد موجود در مجموعه فیلم نیست.

با این حال، گیم‌پلی بازی فوق‌العاده غوطه‌ور و با جزئیات است و شما را به سرزمین بایر بی‌رحمانه منتقل می‌کند و باعث می‌شود احساس کنید در حال بازی کردن یک فیلم جدید Mad Max هستید. VFX برای تخریب ماشین‌ها و محیط‌زیست، سفارشی‌سازی و ارتقاء ماشین، پر کردن وسیله نقلیه خود با بنزین و تعمیر آن توسط Chumbucket، و همچنین یافتن غذا و آب، تجربه را واقعی می‌سازد.

ساخته شده توسط استودیوی Avalanche (سریال Just Cause) و منتشر شده توسط Warner Bros Games، مبارزات تن به تن نیز به شدت احشایی است. شما هر حمله ای را احساس می کنید و بازی از روش مبارزه Batman Arkham استفاده می کند.

9 روزهای رفته

قتل عام زامبی بی بدیل

روزهای رفته

منتشر شد
26 آوریل 2019

توسعه دهندگان
Bend Studio

Days Gone احتمالاً یکی از دست کم گرفته‌شده‌ترین بازی‌های زامبی است، نه به خاطر داستانش، بلکه به خاطر گیم‌پلی منحصربه‌فرد و مبتکرانه‌اش در این سبک. روایت‌های پسا آخرالزمانی بهتری از پلی‌استیشن وجود دارد که شخصیت‌های داستان‌نویسی بیشتری نسبت به دیکن سنت جان دارند، مانند The Last of Us و سری Horizon، اما کشتار زامبی‌ها بی‌نظیر است.

مربوط

بهترین بازی های زامبی

حضور زامبی‌ها در بازی‌های ویدیویی تقریباً به قدمت خود صنعت بازی است و در اینجا بهترین بازی‌ها را با مردگان زنده در آن‌ها بررسی می‌کنیم.

هوش مصنوعی آلوده (به نام Freakers در افسانه Days Gone) مانند موش‌های موجود در A Plague Tale: Innocence and Requiem یا زامبی‌ها در World War Z رفتار می‌کند و شما را در انبوهی از گروه‌های انبوه جمع می‌کند تا بتوانید فرار کنید و از بین ببرید. شما همچنین موقعیت پسا آخرالزمانی شمال غربی اقیانوس آرام در اورگان را برای کاوش دارید، و سوار شدن بر موتورسیکلت و احساس شبیه Daryl از The Walking Dead باعث ایجاد یک بازی بد می شود.

8 تیغه ستاره ای

یک تجربه شیطانی زرق و برق دار Hack n Slash

تیغه ستاره ای

منتشر شد
26 آوریل 2024

توسعه دهندگان
Shift Up

ناشر(های)
سرگرمی تعاملی سونی

نه، همه چیز درباره حوا و فیزیک تکان دادن او نیست که چرا استلار بلید به اینجا ختم می شود. این یک داستان علمی تخیلی است که توسط یک استودیو به وضوح تحت تأثیر NieR: Automata ساخته شده است، اما طرح داستان آنقدرها هم جذاب نیست. خوشبختانه Stellar Blade با گیم پلی فوق العاده خود این مشکل را جبران می کند.

در جایی که داستان نمی تواند فرود را حفظ کند، حلقه اصلی بازی برای سرگرم کردن شما کافی است. طراحی‌های دشمن و رابط کاربری شیک و اصلی هستند، و مبارزات و گرافیک‌ها بسیار راضی‌کننده هستند، یک شاهکار چشمگیر برای اولین عنوان. این یک هک و اسلش علمی تخیلی است که به باس فایت با موجودات بیگانه وابسته است، و شما آن را تجربه ای بسیار لذت بخش تر از دیگر بازی علمی تخیلی پیچیده و گیج کننده پلی استیشن، Returnal خواهید یافت.

7 Deathloop

یک حلقه گیم پلی اغوا کننده و سیستم ارتقا

Deathloop

منتشر شد
14 سپتامبر 2021

اگرچه سری Dishonored و Prey از Arkane Studios هم از نظر داستان و هم در گیم پلی به یک اندازه هستند، Deathloop تماماً گیم پلی است و اگر شما هوس یک نوع داستان را دارید، غذای بسیار کمی ارائه می دهد. این عمدتاً به این دلیل است که فرضیه بر مکانیک حلقه زمانی تکیه دارد که شما مجبور هستید بارها و بارها در تلاش برای کشتن هشت ویژنر در جزیره ای که در آن گرفتار شده اید بمیرید.

این حس رمز و راز و بیدار شدن از خواب وجود دارد که نمی‌داند چه اتفاقی می‌افتد و مستقیماً وارد درگیری می‌شوید، اما شخصیت اصلی و سیستم‌های بازی بسیار بهتر از داستان اصلی هستند. علاوه بر یک سیستم ارتقای هوشمندانه که به خوبی با طراحی حلقه زمان مرتبط است و دارای مانع اضافی جولیانا بلیک است که در سطح شما را در یک دوئل خراب می‌کند، توانایی‌ها و سلاح‌های جنگی BioShock Meets Dishonored هستند.

6 کنترل

قدرت های ماوراء طبیعی و تعلیق خم کننده واقعیت

ممکن است هرگز داستان Control یا ایده‌ها و جهان‌هایی که Remedy خلق کرده است را درک نکنید، اما نمی‌توانید انکار کنید که گیم‌پلی آن کاملاً برجسته نیست. تمام توانایی‌های جسی فادن به‌عنوان یک چترباز (یک تکه از پازل بسیار پیچیده داستان)، خواه پرتاب اشیا به سمت دشمنان هیس، استفاده از سلاح خدماتی، معلق شدن در هوا، یا تعامل با آیتم‌های تغییر یافته، به طرز درخشانی اجرا می‌شوند.

مربوط

10 عجیب ترین بازی Triple-A

از سری Kingdom Hearts گرفته تا Death Stranding، اینها برخی از منحصربه‌فردترین، خلاقانه‌ترین و عجیب‌ترین بازی‌های سه‌گانه هستند.

مفاهیم بسیار مبهم و اصطلاحات تخصصی شبه علمی از دکتر کاسپر دارلینگ و رئیسان و نهادهای مرموز و عجیبی مانند “هیئت مدیره” و سرایدار FBC، آهتی، که ممکن است دروازه بان سفرهای بین بعدی باشد یا نباشد، وجود دارد. بازی بعدی، Alan Wake 2، کار بسیار بهتری را در ایجاد تعادل هر دو و کمک به بافتن برخی از این مواد به هم انجام می دهد، اما Control همچنان یک بازی اکشن سوم شخص ماوراء طبیعی شکست ناپذیر است.

5 BioShock Infinite

پیمایش هوشمندانه و محیط های تاب بر زمان

BioShock: بی نهایت

منتشر شد
26 مارس 2013

توسعه دهندگان
بازی های غیر منطقی

به اندازه کافی جالب توجه، ویرایشگر اجرایی ما در TheGamer، Jade King، مقاله ای را در مورد تجزیه و تحلیل داستان BioShock Infinite نوشت و به این نتیجه رسید که این «یکی از بدترین داستان ها در بازی های ویدیویی» است. باز هم، این موردی است که بازی دارای پتانسیل با ایده های بسیار عالی در مورد موضوعات مهم نژاد و مذهب بود، اما روایت فراگیر و پیچش های چند وجهی هیچ لطفی به آن نکرد و آن را به خوبی بازی اول نکرد. .

در عوض، BioShock Infinite’s Columbia محیطی بسیار بهتر برای کاوش و درگیر شدن با دشمنان را نشان داد و الیزابت هم به عنوان یک شخصیت و هم به عنوان یک همراه توانایی های خود را به گیم پلی بازی اضافه کرد. پیمایش سیستم Sky-Hook و ریلی یک ویژگی خوب است، توانایی‌های Vigor پویایی جدید و سرگرم‌کننده‌ای را اضافه می‌کنند که برخی از پلاسمیدها نداشتند، و پارگی‌های زمانی که محیط را تغییر می‌دهند، مکانیکی هیجان‌انگیز جلوتر از زمان خود هستند.

4 Ghost Of Tsushima

بازی فوق العاده زرق و برق دار سامورایی Combat Sim

Sucker Punch یک استودیوی پلی استیشن است که واقعاً به خاطر شاهکارهای روایی خود مانند Naughty Dog، Santa Monica Studio و Insomniac شناخته شده نیست. همانطور که سری Infamous نشان داده است و اکنون با Ghost of Tsushima، آنها تا حد زیادی بر روی ارائه یک تجربه گیم پلی همهجانبه با مبارزات بسیار منظم و اصلی تمرکز می کنند.

در بررسی 3/5 ستاره ما از Ghost of Tsushima، پیتر گلاگوسکی از TheGamer می نویسد: «داستان اصلی فوق العاده قابل پیش بینی است و به ندرت هیجان انگیز است. اگرچه ممکن است یک سیم‌کارت سامورایی جامد با طراحی رزمی قابل‌توجهی باشد، از جمله دوئل‌ها و حتی حالت سینمایی سیاه و سفید کوروساوا، و محیط‌های دیدنی خیره‌کننده، داستان را تا حد زیادی ملایم و فاقد هرگونه اهمیت تاریخی واقعی خواهید دید.

3 جزم اژدها 2

سیستم های نوآورانه و انواع مبارزه/دشمن

وقتی وارد دنیای فانتزی Dragon’s Dogma 2 شدید، انتظار روایتی در مقیاس Baldur’s Gate 3 یا Skyrim را نداشته باشید، زیرا این در نهایت جنبه اصلی بازی نیست. داستان آنقدرها هم عمیق و عجیب نیست، اما پیمایش، نقشه جهان، هوش مصنوعی مخلوق دشمن، هوش مصنوعی همراه و سیستم جنگی هستند.

7:45

مربوط

10 بهترین بازی فانتزی بالا در تمام دوران

شما واقعا نمی توانید برای فانتزی بالاتر از این ماجراجویی های ویدیویی هیجان انگیز عکس بگیرید.

سیستم Pawn یکی از بهترین و مبتکرانه‌ترین المان‌های گیم‌پلی است که هر بازی می‌تواند شامل شود، به شما این امکان را می‌دهد که ظاهر هر همراه را شخصی‌سازی کنید، آن‌ها را پرتاب کنید، یا در صورت افتادن شما را در آغوش خود بگیرند. سپس، می‌توانید یک Cyclops بگیرید تا شما و مهمانی‌تان را به یک پل تبدیل کند، توسط گرگ‌ها کشیده شود، یا در حین کشتن آن، بر فراز یک Griffin پرواز کنید، بدون اینکه به همه گزینه‌های Vocation برای Arisen اشاره کنیم.

2 The Last Of Us Part 2 Remastered

مقدار زیادی از مخفی کاری، تعلیق، و گور

The Last of Us Part 2 با داستان خود نوسانات بزرگی را به همراه داشت (به معنای واقعی کلمه اگر جای جوئل هستید)، اما پایه های روایت در نهایت بسیار ضعیف و گسترده هستند و صرفاً به خاطر بیان داستان دیگری در جهان خود ایجاد شده اند. ناگهان، دکتر فایرفلای تصادفی که جوئل می کشد، تبدیل به یک شخصیت بسیار مهم می شود و این خط داستانی جدید را برای کشف مضامین انتقام ایجاد می کند. مطمئناً به اندازه داستان بازی اول کاملاً ارگانیک نیست.

کاری که با The Last of Us Part 2 دارید، گیم پلی فوق العاده ای است که مستلزم یک زمین بازی آخرالزمانی گسترده از مخفی کاری و انیمیشن های بسیار دقیق و واقع گرایانه است. همچنین تعداد زیادی طراحی سطح تعلیق و قطعات وجود دارد که شامل دشمنان و باس‌های جدیدی مانند Rat King می‌شود، و ریمستر PS5 دارای گیم‌پلی بیشتری با سطوح از دست رفته و حالت سرکش بدون بازگشت است.

1 سری Soulsborne

بسیار زیبا و بی رحمانه

حلقه آتش

منتشر شد
25 فوریه 2022

توسعه دهندگان
از نرم افزار

FromSoftware در ساختن مناظر بصری غنی استاد است، خواه این شهر غم انگیز گوتیک Yharnam در Bloodborne، مناظر فانتزی قرون وسطایی Elden Ring، Dark Souls و Demon’s Souls یا دوره تاریخی Sengoku ژاپن در Sekiro: Shadows Die Twice باشد. . و پر کردن این دنیاها نیز برخی از شگفت‌انگیزترین و خارق‌العاده‌ترین طرح‌های رئیس هستند که تا به حال دیده‌اید.

این امضای متمایز است که FromSoftware قصد دارد با سری بازی های Soulsborne خود ایجاد کند. اگرچه بسیاری از افسانه‌های تکمیلی وجود دارد که می‌توانید جستجو کنید، و محیط‌ها گاهی داستان خودشان را بیان می‌کنند، گیم‌پلی تنبیه‌کننده و شکست‌های بی‌شمار واقعاً در رتبه دوم قرار دارند و اصلی‌ترین جذابیت و جذابیت این عناوین هستند.

ساعت 4:40

بعد

8 بازی با مکانیک های گیم پلی پنهان

بازی‌هایی مانند Resident Evil 4، Half-Life و Bioshock مکانیزم‌های پنهانی دارند که شاید حتی متوجه آن نشده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا