برنامه نویسی

Victa: چگونه یک برنامه در حال اجرا برای گیمرها راه اندازی کردم و در اپ استور جزو 16 برنامه برتر قرار گرفتم

شما عاشق دویدن خواهید بود، حتی اگر طولانی ترین مسافت برای شما راه رسیدن به یخچال و برگشت باشد 🙂

این ایده برای مدت طولانی به بلوغ رسیده است و با تجربه شخصی من مرتبط است. من 6 سال سابقه فین‌تک داشتم و در طی آن با یک مشکل سلامتی شدید کنار می‌آمدم. بعد از اینکه آن را حل کردم، به این فکر کردم که چگونه تجربه مدیریت محصول خود را به کار ببرم و در عین حال، به مردم کمک کنم تا از همان موضوع اجتناب کنند و زندگی سالم و بهتری داشته باشند.

در ماه آگوست، miro را باز کردم و شروع به استفاده از Healthtech کردم. اولین بینش برای من مشکل کلی حفظ مشتری در تقریباً همه حوزه ها بود: از تناسب اندام تا پزشکی از راه دور. 3 روش برای حل آن وجود دارد:

  • شخص – داشتن یک ناظر خارجی [a coach or a friend] برای حفظ انگیزه بیشتر از کار کردن به تنهایی مفید است.
  • پول – هنگامی که کاربر برای اشتراک پول خرج می کند، مایل به بازگشت ابزار است. روند معکوس کسب درآمد برای اقدامات نیز باعث ایجاد انگیزه می شود.
  • محتوا – یک حلقه اجباری اندورفین-دوپامین که در بازی ها استفاده می شود، یک پاداش انگیزشی، که در پایان فرآیند منتظر شماست.

بعد از اینکه رقبا را تجزیه و تحلیل کردم و مشتریان آنها را مورد توجه قرار دادم، تصمیم گرفتم محتوا و رویکردهای شخصی را با مبادله آخرین مورد با یک شخصیت ترکیب کنم، مانند برنامه Replika. [the fact that I knew personally the coolest creators of two animated series, Max Konyshev and Zhenya Ognev, also worked in favor of this decision].

آواتار و سطوح

تصویر
یکی از ایده های اصلی ما استفاده از سطح شخصیت برای نمایش استقامت کلی مشتری نسبت به “صفر” و “اوج” او است. این یک کار غیر پیش پا افتاده است که به حجم زیادی از داده های عینی نیاز دارد. در آینده، این مقیاس را برای هر مشتری با توجه به اطلاعات بدنی که می توانیم جمع آوری کنیم، شخصی سازی می کنیم.

سطوح با غلبه بر یک فاصله مشخص به دست می آیند. در حال حاضر، ما آنها را برای همه دوندگان جوان قابل دستیابی نگه می داریم. ما می‌خواهیم انجام یک فعالیت جدید را برای مبتدیان آسان کنیم، حداکثر اندورفین را در پایان دویدن ارائه کنیم، و نظم را در تمرین تشویق کنیم. [everyone who goes out for a run no matter what is a hero].

پیشرفت در سطوح و داستان نیز بر ذرات عناصر اطراف شخصیت تأثیر می گذارد [because they also become stronger!]و همچنین پس زمینه ای که در آن قرار دارند [the story doesn’t stand still, and the Avatar moves with it].

جلسات آموزشی

تصویر
چرا 61 درصد از دوندگان [according to Runner’s World research] ترجیح می دهید هنگام تمرین به موسیقی یا پادکست گوش دهید؟ زیرا این فرآیند به خودی خود بسیار خسته کننده است. مطمئناً می تواند سرگرم کننده باشد، اما معمولاً تبدیل به یک حالت خلسه و ابزاری برای دستیابی به اهداف زیر می شود:

  • افزایش فعالیت و بهبود رفاه
  • تطهیر آگاهی
  • کاهش وزن
  • آمادگی برای مسابقه

ما می خواهیم این فرآیند را دوباره اختراع کنیم و آن را سرگرم کنیم، برای مثال، از طریق جستجوی مصنوعات [which can be put on the Avatar then] در جاهایی که ممکن است هرگز دویده باشید. با این حال، اکنون می توانیم شما را به وسط دریاچه بفرستیم، پس مراقب باشید.

تصویر

گام شمار

همچنین، با درک این موضوع که شروع به دویدن می‌تواند برای بسیاری سخت باشد، ما یک گام شمار را منتشر کرده‌ایم. غوطه ور کردن کاربران جدید در داستان را آسان تر می کند و به آنها کمک می کند سبک زندگی فعالی داشته باشند. این یک ویجت آیفون با دو حالت است:

  • غیرفعال – شمارش خودکار مراحل و کالری در روز
  • فعال – شروع یک تمرین کامل برای مدت زمان دویدن

گام شمار با Apple Health ادغام می شود و همچنین همراه با تجهیزات و پیشرفت در داستان تغییر می کند.

تجزیه و تحلیل

علیرغم اینکه مخاطبان ما دوندگان حرفه ای نیستند، بلکه مبتدیان و آماتورهایی هستند که خود را به عنوان گیمر معرفی می کنند، ما توجه ویژه ای به تجزیه و تحلیل داریم.

مانند هر برنامه در حال اجرا دیگری، ما داده های آموزشی را برای تجزیه و تحلیل بیشتر جمع آوری می کنیم. شما می توانید پیشرفت را از نظر مسافت طی شده، کالری سوزانده شده، قد به دست آمده، سرعت و سرعت در یک دوره زمانی معین مشاهده کنید.

در حال حاضر، تجزیه و تحلیل برای هفته گذشته در دسترس است. هر شاخص از طریق میانگین و کل در روز تجسم می شود، اما ما قصد داریم اضافه کنیم:

  • فیلترهای زمان بیشتر [month, year, all time] برای مقایسه هفته به هفته، ماه به ماه و سال به سال
  • داده های حرفه ای تر [changing mean and maximum speed and pace, elevation changes over a distance, pulse, etc.]
  • نمودارهای بیشتر [for historical data and metrics during training]

داستان و گیمیفیکیشن

تصویر
ما یک سریال واقعی با 20 قسمت و 4 شخصیت ترسیم و انیمیشن می کنیم. در حال حاضر 6 قسمت برای 1 آواتار موجود است [Atreus]. قسمت های جدید با آماده شدن منتشر می شود، اما 3 آواتار جدید [Ellie, Delphine and Faust] خیلی زود ظاهر می شود [their episodes are already drawn]. هر کدام از آواتارها داستان و تجهیزات منحصر به فرد خود را دارند.

طبق داستان، یک انسان و آواتار به هم متصل می شوند. روند آموزش راهی برای کمک به آواتار شماست، اما دیگر هیچ اسپویلری وجود ندارد. اپیزودها برای رسیدن به سطح بعدی باز می شوند و همراه با جستجوی مصنوعات، موتور اصلی اندورفین-دوپامین در یک دوره هستند. بنابراین اکنون ما اولین سری هستیم که به طور رسمی با کاناپه دوستانه نیستیم.

علاوه بر داستان، ما فعالیت های گیمیفیکیشن زیادی ایجاد کردیم:

  • Quests – سیستمی از وظایف تناسب اندام و غیر تناسب اندام. برای تکمیل آنها، کاربر یک جایزه ویژه دریافت می کند و عمیق تر در برنامه شیرجه می رود.
  • دستاوردها – وظایف تناسب اندام پیچیده برای دوندگان. کاربر می تواند برخی از کمیاب ترین مصنوعات را برای انجام آنها بدست آورد. یکی از موارد مورد علاقه من مربوط به پیاده روی یا دویدن با یک یا چند دوست است.

ما حتی بیشتر ایجاد می کنیم، به عنوان مثال:

  • مسیرها – در طول آموزش، امکان ذخیره مسیر برای تجزیه و تحلیل عملکرد شما به طور مستقیم در این راه وجود خواهد داشت. اگر فکر می کنید که همه باید از دویدن در پارک مورد علاقه شما لذت ببرند، می توان مسیر را با جامعه به اشتراک گذاشت. برای ایجاد مسیرهای محبوب یا باز کردن مسیرهای جدید جوایزی تعلق می گیرد.
  • Rifts – اگر شما یک دونده یا اقامت حرفه ای هستید و می خواهید خود را در لیست دوندگان برتر منطقه ببینید، این فعالیت به ویژه برای شما برنامه ریزی شده است.
  • Abyss – این نیز مانند بسیاری از ایده های دیگر، در سری های بعدی توضیح خواهیم داد، اما شما قطعا آن را دوست خواهید داشت.

بگذارید کمی از سفرمان به این نقطه بگویم
تصویر

مرداد
من یک تیم کوچک متشکل از 5 همکار سابق بسیار باحال را گرد هم می‌آورم، از جمله نویسنده سریال‌های انیمیشن محبوب تلویزیونی. تصمیم گرفتیم به سرعت این فرضیه را از طریق ربات تلگرام آزمایش کنیم. در واقع، این یک کرونومتر ساده بود که سطوح را به شخصیت آن زمان اختصاص می داد. در این مدت مشتری مجبور بود راه برود یا بدود.

پس از جمع آوری دویست مشتری، از آنها پرسیدیم که آیا انگیزه بیشتری احساس می کنند و آیا تماشای داستان جالب است یا خیر. نیمی از آنها فاقد عملکرد خاصی بودند و بدیهی است که برای آنها کار نمی کرد، اما نیمی دیگر پاسخ دادند “بله”.

سپتامبر
ما با الهام از شروع توسعه در iOS آماده شدیم. این پلتفرم به دلیل سادگی، یکسان بودن اندازه صفحه نمایش برای طراحی و حفظ و پرداخت بیشتر مشتریان در دراز مدت انتخاب شده است.

ما منابعی برای استخدام کارمندان تمام وقت نداشتیم، بنابراین شروع به جستجوی کسانی کردیم که ارزش های ما را به اشتراک بگذارند و آماده پیوستن پاره وقت به ما باشند.

اکتبر
به طور همزمان، ما در حال افتتاح یک شرکت، پردازش مدارک لازم و بستن یک فرشته کوچک به قیمت 100 هزار دلار بودیم.

نوامبر
ما با مشکلات زیادی روبرو بودیم، اما هنوز هم توانستیم آن را در 1.5 ماه بسازیم و MVP را در تاریخ 7 نوامبر در دست تولید داشتیم. در عین حال، عملکرد فوق العاده خام بود و ما نصب هایی را از کسی غیر از ما و دوستانمان ندیدیم.

همانطور که بعداً مشخص شد، ما از کلیدهای ASO استفاده کرده بودیم که با آنها به سادگی نمی‌توانیم در تناسب اندام یا بازی به صورت ارگانیک رقابت کنیم.

دسامبر
آستین‌هایمان را بالا زدیم و چند قطعه کوچک منتشر کردیم. مصنوعات را روی نقشه اضافه کردیم، یاد گرفتیم که چگونه با lottie کار کنیم تا شخصیت‌ها را متحرک کنیم و موارد موجود در فهرست را جایگزین کنیم. درد بزرگی بود

تا پایان ماه، همچنان که از محصول شرمنده بودیم، اما نه چندان، سعی کردیم از طریق تبلیغات فیس بوک ترافیک جذب کنیم. یک بار دیگر مشکلی پیش آمد. پس از صرف چند صد دلار، تقریباً شاهد هیچ نصبی نبودیم.

همانطور که بعداً افراد باهوش پیشنهاد کردند، ما از فیلترهای بسیار خشن در زمینه جغرافیایی و هدف‌گیری و خلاقیت‌های کمی استفاده کردیم. در حالی که باید برعکس این کار را انجام دهید، از فیلترهای انعطاف پذیرتر استفاده کنید و تا حد امکان خلاقیت های مختلف را آزمایش کنید.

ژانویه
در اول ژانویه، تصمیم گرفتم مقالاتی را در مورد شکار متوسط ​​و محصول پست کنم، که اولین نصب های ارگانیک کوچک را برای ما به ارمغان آورد. [about 100 clients]! همچنین با تعداد زیادی از بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران صحبت کردیم، اشتباهات اولین فعالیت‌های بازاریابی را متوجه شدیم، ASO را بهینه کردیم و یک بار دیگر آزمایش فیس‌بوک را آغاز کردیم.

فوریه
در پایان ژانویه و اوایل فوریه، ما مقالات بیشتری را در مورد منابع محلی بیشتر در مورد خود پست کردیم و به لطف چیزی که در چند روز 1500 مشتری به دست آوردیم، ناگهان بسیار محبوب شدند! در همان زمان، اپ استور تصمیم گرفت ما را به رتبه 16 برتر در رده “سلامت و تناسب اندام” برساند که در آن 2 روز متوالی ماندیم! این به سادگی غیر قابل باور بود.

همچنین، ما به جستجوی سرمایه‌گذاران جدید ادامه دادیم و در هر شتاب دهنده در سیلیکون ولی قابل قبول از طریق F6S استفاده کردیم.


ما در نوامبر راه اندازی شدیم، اما همین الان به MVP مورد نظر خود رسیده ایم. بسیاری از ویژگی ها هنوز آماده نیستند. ما در حال توسعه، برنامه ریزی برای راه اندازی در اندروید، ایجاد یک برنامه برای Apple Watch و ادغام کامل با Apple Health، Google Fit و Strava هستیم.

ما قصد داریم ربات چت NLP خود را پیاده سازی کنیم تا مشتریان بتوانند با شخصیت ها در مورد داستان صحبت کنند و توصیه های شخصی برای اجرا دریافت کنند. ما همچنین به این فکر می‌کنیم که آواتار چگونه می‌تواند در سایر فعالیت‌های فناوری سلامت کمک کند.

اعتراف می کنم، اگر بتوانیم به مردم کمک کنیم ورزش را شروع کنند یا حداقل حرکت کنند و احساس بهتری داشته باشند، بسیار خوشحال خواهم شد. همچنین، البته، ما اجرای اشتراک را در نظر می گیریم، اما به نفع کیفیت، ویژگی ها و پایگاه مشتری، موقتاً به تعویق افتاده است.

برای همکاری می توانید از طریق ایمیل: alexander@victa.ai برای من بنویسید
اپ استور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا