شبکه های اجتماعی

دولت های اروپای شرقی از شرکت های فناوری می خواهند که با اطلاعات نادرست مبارزه کنند

اوکراین و هفت کشور دیگر اروپای مرکزی و شرقی از برترین های جهان دعوت کرده اند فن آوری شرکت ها برای مبارزه با اطلاعات نادرست در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود توسط قدرت های متخاصم که به گفته آنها صلح و ثبات را تضعیف می کند، اقدام کنند.

این کشورها در نامه ای سرگشاده که توسط نخست وزیران مربوطه امضا شد، پلتفرم های فناوری مانند متا‘s فیس بوک، باید گام‌های ملموسی مانند رد پرداخت‌های افراد تحریم‌شده و تغییر الگوریتم‌ها برای ارتقای دقت در تعامل توسط کاربران بردارد.

در نامه ای که به رسانه ها ارائه شده است، «دستکاری و مداخله اطلاعات خارجی، از جمله اطلاعات نادرست، برای بی ثبات کردن کشورهای ما، تضعیف دموکراسی های ما، برای از بین بردن الحاق مولداوی و اوکراین به اتحادیه اروپا و تضعیف حمایت ما از اوکراین در بحبوحه جنگ تجاوزکارانه روسیه به کار گرفته می شود». گفت.

“بزرگ شرکت های فناوری باید هوشیار بود و در برابر استفاده به عنوان وسیله ای برای پیشبرد چنین اهدافی مقاومت کرد. آنها باید اقداماتی را انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که از پلتفرم های آنها برای گسترش تبلیغات یا اطلاعات نادرست که جنگ را ترویج می کند، جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت یا سایر اشکال خشونت را توجیه می کند، استفاده نمی شود.”

این نامه توسط نخست وزیران اوکراین، مولداوی، لهستان، جمهوری چک، اسلواکی، استونی، لتونی و لیتوانی امضا شد و دفتر نخست وزیر چک پتر فیالا منتشر کرد.

متا پس از انتشار نامه هیچ اظهارنظری فوری نداشت، در حالی که انجمن صنعت کامپیوتر و ارتباطات (CCIA) نیز بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود.

یک سخنگوی دولت چک بلافاصله به این سوال که چه کسی نامه را دریافت کرده است، پاسخ نداد.

در این نامه آمده است که طرح‌های الگوریتمی باید شفاف‌تر باشند و مردم باید از سیاست‌های پلتفرم‌ها و اجرای آن‌ها مطلع باشند.

پلتفرم‌ها باید کارکنان و بودجه کافی را برای تعدیل محتوا اختصاص دهند و به تهدید فزاینده دیپ‌فیک و اطلاعات نادرست تولید شده توسط هوش مصنوعی رسیدگی کنند.

این یک فراخوان برای اقدام است زیرا دستکاری و مداخله اطلاعات خارجی، از جمله کمپین های اطلاعات نادرست، تهدیدی برای دموکراسی، ثبات و امنیت ملی است.

شرکت‌های بزرگ فناوری این قدرت را دارند که متحدان حیاتی در تلاش مشترک ما برای مقابله با حملات اطلاعاتی خصمانه علیه دموکراسی‌ها و نظم مبتنی بر قوانین بین‌المللی باشند.»

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا