برنامه نویسی

چگونه سایت ChatGPT خود را بسازید

بسیاری از توسعه دهندگان احتمالاً با OpenAI API آشنا هستند. با استفاده از این API، امکان ساخت یک ربات چت شخصی ChatGPT برای نیازهای خود وجود دارد. این ChatGPT به درخواست ها به روشی که شما می خواهید پاسخ می دهد. خوشبختانه، بدون نیاز به نوشتن یک خط کد می توان به این امر دست یافت! حتی اگر ChatGPT خود می تواند یک کد برای شما ایجاد کند، استفاده از پلتفرم های بدون کد برای ایجاد وب سایت ها بسیار آسان تر است.

ChatGPT چیست؟

ChatGPT یک مدل زبانی است که با استفاده از مجموعه بزرگی از متن موجود در اینترنت از قبل آموزش داده شده است. از طریق این آموزش، می تواند متن را به طور منسجم و قابل قبول در واکنش به ورودی اولیه داده شده تولید کند. برای آزمایش آن، باید در رابط وب ارائه شده توسط OpenAI ثبت نام کنید. پس از ورود به سیستم (از طریق ایمیل یا حساب های اجتماعی مختلف مانند گوگل)، می توان ورودی اولیه را وارد کرد و متن مورد نظر را تولید کرد. توجه به این نکته مهم است که طول ورودی باید برای بهترین نتایج کافی باشد. متن تولید شده بسته به ورودی می تواند از نظر کیفیت متفاوت باشد.
ChatGPT را می توان با انواع برنامه ها و وب سایت ها برای اهداف مختلف، از جمله خدمات مشتری، کمک شخصی، ایجاد اخبار و محتوا، تجارت الکترونیک و کمک به نوشتن مجازی، ادغام کرد. شرکت‌ها می‌توانند از آن برای ارائه خدمات 24 ساعته به مشتریان استفاده کنند، دستیاران شخصی می‌توانند به کاربران در برنامه‌ریزی قرار ملاقات‌ها و وظایف کمک کنند، وب‌سایت‌های خبری می‌توانند توصیه‌های شخصی‌شده ارائه کنند، فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند به مشتریان در فرآیندهای پرداخت و پرداخت کمک کنند، و نویسندگان می‌توانند از آن برای دریافت ایده و بازخورد استفاده کنند. . سفارشی سازی و آموزش مدل برای برآوردن هر نیاز خاص امکان پذیر است.

پلتفرم های بدون کد چیست؟

پلتفرم‌های بدون کد، سرویس‌های مبتنی بر وب هستند که به کاربران اجازه می‌دهند بدون نوشتن کد، اپلیکیشن‌های تحت وب یا وب‌سایت بسازند. این پلتفرم ها به کاربران تجاری قدرت طراحی، توسعه و استقرار برنامه ها و راه حل های خودکار را بدون نیاز به دانستن نحوه کدنویسی می دهند. هدف این است که به کاربران اجازه دهیم راه حل های دیجیتال را سریعتر و با پیچیدگی کمتر ایجاد کنند. آنها معمولاً یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) و اجزای از پیش ساخته شده برای ایجاد و سفارشی کردن برنامه ها را در اختیار کاربران قرار می دهند. این مؤلفه ها می توانند برای ایجاد طیف گسترده ای از راه حل ها، از جمله برنامه های کاربردی وب سفارشی، وب سایت ها، برنامه های تلفن همراه، گردش کار و موارد دیگر استفاده شوند.
هیچ پلتفرم کد نیز طیف وسیعی از ویژگی‌ها، از جمله تجسم داده، تجزیه و تحلیل، ادغام با سایر خدمات شخص ثالث و میزبانی ابری را ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها کاربران را قادر می‌سازد تا راه‌حل‌های دیجیتالی پیچیده‌ای ایجاد کنند که می‌توانند مستقیماً در وب مستقر شوند یا در دستگاه‌های تلفن همراه مستقر شوند.
هیچ پلتفرم کدی به طور فزاینده ای محبوب نمی شود زیرا کاربران را قادر می سازد تا راه حل های دیجیتال را سریع و آسان ایجاد کنند. آنها به ویژه برای مشاغل کوچک و کارآفرینان مفید هستند
استفاده از قالب های وب سایت بدون کد یک راه عالی برای ایجاد سریع وب سایت است. به سادگی قالبی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد و آن را مطابق با مشخصات خود تغییر دهید. برای ایجاد یک وب سایت ChatGPT، باید یک الگوی بدون کد جستجو کنید.

کدام پلتفرم بدون کد را انتخاب کنیم؟

چنین پلتفرم هایی معمولاً قالب هایی را برای ایجاد وب سایت های سریعتر ارائه می دهند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که قالبی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد و آن را برای اهداف خود سفارشی کنید. در مورد ما، باید به دنبال یک الگوی بدون کد ChatGPT باشیم. پس خیلی مهم نیست که کی
هنگام انتخاب یک پلت فرم، لزوماً مهم نیست که تعیین کنید با کدام یک بروید. در عوض، مهمتر است که ببینید آیا پلتفرم قالبی را ارائه می دهد که متناسب با نیازهای شما باشد. در این شرایط، تنها پلتفرم بدون کدی که قالب ChatGPT را ارائه می دهد Appery.io است.
Appery.io یک پلت فرم مبتنی بر ابر برای توسعه اپلیکیشن موبایل بدون کد است. مجموعه ای از ابزارها را برای ایجاد، مدیریت و آزمایش برنامه ها برای طیف گسترده ای از دستگاه ها و سیستم عامل ها فراهم می کند. Appery.io بر روی Apache Cordova ساخته شده است و دسترسی به طیف وسیعی از پلاگین ها و خدمات را برای تسهیل توسعه برنامه فراهم می کند. این پلتفرم یک ویرایشگر بصری ارائه می دهد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا اجزای سازنده را بکشند و رها کنند تا برنامه خود را ایجاد کنند. همچنین دارای یک ویرایشگر کد آنلاین است و با فریمورک های محبوبی مانند AngularJS و Ionic ادغام می شود. Appery.io همچنین طیف وسیعی از ابزارهای آزمایشی مانند شبیه ساز دستگاه را برای کمک به توسعه دهندگان برای آزمایش برنامه های خود در دستگاه ها و نسخه های سیستم عامل مختلف ارائه می دهد. علاوه بر این، Appery.io یک پایگاه داده ابری و یک پلتفرم backend-as-a-service (BaaS) ارائه می دهد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد داده های برنامه خود را ذخیره و همگام کنند. همچنین طیف وسیعی از ابزارها را برای تجزیه و تحلیل برنامه ها و اعلان های فشاری ارائه می دهد. در نهایت، Appery.io به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه های خود را به عنوان برنامه های کاربردی وب منتشر کنند. ما از این ویژگی برای نیازهای خود استفاده خواهیم کرد.

چگونه یک وب سایت مانند ChatGPT با قالب بدون کد ایجاد کنیم؟

ابتدا باید با استفاده از ایمیل خود یا یکی از حساب های اجتماعی متعدد برای یک حساب Appery.io ثبت نام کنید.
این یک ویرایشگر UI بدون کد با یک پروژه خالی باز می کند. شما به آن نیاز ندارید، زیرا ما می خواهیم یک برنامه از یک الگو ایجاد کنیم.
فقط کافی است این پروژه را ببندید و صفحه برنامه ها را با پروژه خالی پیش فرض خواهید دید. روی دکمه «ایجاد برنامه جدید» کلیک کنید، برگه الگوها را انتخاب کنید، الگوی ChatGPT را انتخاب کنید، نام را پر کنید و روی ایجاد کلیک کنید.

ممکن است تعجب کنید که چرا یک تلفن همراه را در ویرایشگر به شما نشان می دهد. دلیل آن این است که این پلتفرم بیشتر برای ایجاد اپلیکیشن های موبایل استفاده می شود. با این حال، ما همچنین می توانیم با استفاده از آن یک وب سایت ایجاد و منتشر کنیم. قالب فورا آماده آزمایش است، به سادگی روی دکمه “تست” در بالا کلیک کنید. این به شما نشان می دهد که برنامه در یک تلفن چگونه به نظر می رسد. برای اینکه نگاهی اجمالی به ظاهر وب سایت داشته باشید، روی دکمه «حذف قاب» کلیک کنید.

با پارامترهای ChatGPT بازی کنید

این صفحه از وب‌سایت ChatGPT حذف می‌شود، اما همچنان می‌توانید گزینه‌های مختلف را آزمایش کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت دارد. برای انجام این کار، باید پارامترهای مختلفی را که می توان تنظیم کرد، درک کنید. قدرتمندترین مدل text-davinci-003 نام دارد که پاسخ هایی مشابه آنچه در وب سایت ChatGPT خواهید یافت ارائه می دهد. خلاقیت به پارامتر دما در API OpenAI مربوط می شود که می توان آن را افزایش یا کاهش داد تا پاسخ ها کم و بیش تصادفی شود. حداکثر تعداد کلمات یا عباراتی که می توان در پاسخ استفاده کرد توسط پارامتر max tokens تعیین می شود. علاوه بر این، برای استفاده از ربات به یک کلید API نیاز دارید. این را می توان با ایجاد یک حساب کاربری در وب سایت OpenAI و رفتن به بخش API Access داشبورد حساب خود به دست آورد.

کلیدهای api را در پورتال OpenAI ایجاد کنید

هنگامی که تنظیمات را پیکربندی کردید، می توانید با کلیک روی دکمه شروع، فرآیند تست را اجرا کنید. این صفحه مجهز به قابلیت تبدیل متن به گفتار و گفتار به نوشتار است، بنابراین می توانید بدون نیاز به تایپ با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. این یک عنصر واقعا مفید برای داشتن در برنامه تلفن همراه ما خواهد بود. برای کاوش در این صفحه، آزمایش پارامترهای مختلف برای عملکرد بهینه چت ربات وقت بگذارید.
ما نمی خواهیم هر بار این پارامترها به ما ارائه شود، پس بیایید صفحه اصلی را حذف کنیم.

صفحه اصلی را با پارامترهای OpenAI API سفارشی حذف کنید

به صفحه مدل و ذخیره سازی مراجعه کنید و به تب ذخیره سازی دسترسی پیدا کنید. تنظیمات پیش فرض را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید.

تغییر پارامترهای OpenAI API

تقریباً تمام شده است! تنها کاری که باید انجام دهید این است که صفحه چت را راه اندازی کنید و رابط کاربری را مطابق میل خود شخصی سازی کنید. نتیجه این است: وب سایت ChatGPT خودم:

ربات گفتگوی Smart Helper - وب سایتی مانند ChatGPT

وب سایتی شبیه به ChatGPT را منتشر کنید

زمان انتشار وب سایت ما فرا رسیده است. Appery.io یک گزینه ساده برای انتشار در پلتفرم خود ارائه می دهد.
ابتدا پروژه را ببندید. در صفحه برنامه ها می توانید گزینه “Hosting” را مشاهده کنید. در اینجا می توانید بین انتشار آن در دامنه Appery.io و در دامنه سفارشی یکی را انتخاب کنید. برای انتشار در دامنه Appery، فقط باید نام را انتخاب کنید و روی “انتشار” کلیک کنید. انتشار در دامنه سفارشی خیلی سخت تر نیست، اما در این مقاله به این موضوع نمی پردازم. می توانید آن را در اسناد رسمی پیدا کنید.

امکانات ایجاد وب سایت ChatGPT خود تقریباً نامحدود است. بدون پلتفرم کد، می توانید وب سایتی ایجاد کنید که دقیقاً همانطور که می خواهید به نظر برسد و کار کند. به‌علاوه، به‌روزرسانی، سفارشی‌سازی و راه‌اندازی وب‌سایت‌تان با حداقل تلاش آسان است. با چند مرحله ساده می‌توانید وب‌سایتی ایجاد کنید که نه تنها عالی به نظر می‌رسد، بلکه بسیار کاربردی است و مطمئناً بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می‌کند. از اینکه چقدر سریع و آسان می توانید وب سایتی ایجاد کنید که به آن افتخار کنید شگفت زده خواهید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا