ارز دیجیتال

بایننس در نیجریه با مانع نظارتی روبرو می شود: دستور توقف عملیات

منبع: AdobeStock / ایرینا بودانوا

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور (SEC) دستور توقف فعالیت در نیجریه را صادر کرده است.

در بیانیه اخیر، رگولاتور عملیات بایننس را در کشور غرب آفریقا «غیرقانونی» اعلام کرد و بیان کرد که صرافی ارزهای دیجیتال نه ثبت شده و نه توسط کمیسیون تنظیم شده است.

کمیسیون هشدار داد: «هر عضوی از سرمایه‌گذاران عمومی که با واحد تجاری معامله می‌کنند، این کار را با مسئولیت خود انجام می‌دهند.

بانک مرکزی نیجریه قبلا بانک ها و موسسات مالی را از تسهیل تراکنش ها با ارزهای دیجیتال در سال 2021 منع کرده بود.

با این حال، با وجود این ممنوعیت، ساکنان پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا همچنان بیشترین حجم تراکنش‌های رمز دیجیتال انجام شده در پلتفرم‌های معاملاتی همتا به همتا در خارج از ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.

در این دستور، SEC نیجریه به سرمایه گذاران هشدار داد که سرمایه گذاری در دارایی های رمزنگاری “بسیار خطرناک است و ممکن است منجر به از دست دادن کل سرمایه گذاری شود.”

رگولاتور به Binance دستور داد تا درخواست سرمایه گذاری از نیجریه ای ها را متوقف کند و تهدید کرد که اقدامات نظارتی بیشتری علیه این پلتفرم و سایر صرافی های مشابه فعال در این کشور انجام خواهد داد.

سال گذشته، SEC نیجریه مجموعه‌ای از مقررات را برای دارایی‌های دیجیتال منتشر کرد که نشان‌دهنده تلاش این کشور برای یافتن حد وسطی بین ممنوعیت مطلق دارایی‌های کریپتو و استفاده غیرقانونی از آنها بود.

رگولاتور پیشنهاد داده بود که عرضه سکه توکن شده در صرافی‌های دیجیتال دارای مجوز که توسط دارایی‌هایی مانند سهام، بدهی و دارایی پشتیبانی می‌شوند، اما نه رمزنگاری، مجاز باشد.

بایننس با بررسی دقیق نظارتی رو به افزایش است

دستور جدید SEC نیجریه چند روز پس از آن صادر شد که SEC ایالات متحده شکایتی را علیه Binance به راه انداخت و این شرکت را به فعالیت غیرقانونی در بورس اوراق بهادار متهم کرد.

در اوایل این هفته، SEC از بایننس و مدیر عامل آن به دلیل “بی توجهی آشکار به قوانین اوراق بهادار فدرال” شکایت کرد و از 13 اتهام علیه این پلتفرم، از جمله راه اندازی یک صرافی ثبت نشده، پرده برداری کرد.

این آژانس بایننس را به نقض قانون با ارائه اوراق بهادار ثبت نشده به عموم مردم، از جمله توکن BNB و استیبل کوین BUSD متهم کرد.

سایر اتهامات وارد شده به Binance توسط SEC شامل عدم ثبت شرکت به عنوان یک کارگزار و همچنین عدم ثبت نام به عنوان صرافی است.

SEC گفت ژائو و بایننس می‌دانستند که پلتفرم Binance.com را برخلاف قوانین مختلف ایالات متحده کار می‌کنند.

علاوه بر این، آژانس گفت که ژائو و بایننس در سال 2019 مدیریت BAM و تجارت BAM را به عنوان بخشی از یک طرح پیچیده برای فرار از قوانین ایالات متحده ایجاد کردند و گفتند که پلت فرم Binance.US به طور مستقل اجرا می شود و مشتریان آمریکایی نمی توانند از Binance استفاده کنند. پلت فرم com.

در همین حال، علی‌رغم بررسی‌های نظارتی فزاینده، بایننس جریان‌های خروجی زیادی را مشاهده نکرده است.

در یک توییت روز شنبه، CZ ادعا کرد که این پلتفرم شاهد خروج خالص حدود 392 میلیون دلار در 24 ساعت گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه بورس شاهد برداشت ۷ میلیارد دلاری در یک روز در ماه نوامبر بوده است، گفت: در یک روز حرکت شدید قیمت مانند امروز، بسیاری از معامله‌گران آربیتراژ وجوه زیادی را بین صرافی‌ها جابه‌جا می‌کنند که معمولاً به صورت تصاعدی بیشتر از روزهای عادی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا