ارز دیجیتال

گروه کریپتو روسیه به دنبال مذاکره با پوتین است

منبع: Yalcinsonat/Adobe

رهبران صنعت دارایی‌های دیجیتال و بلاک چین روسیه می‌گویند که می‌خواهند با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای گفتگوهای رو در رو در مورد مقررات ارزهای دیجیتال ملاقات کنند.

رسانه RBC گزارش داد که این درخواست توسط انجمن صنعت کریپتو و بلاک چین (RACIB) و اتحادیه توسعه دهندگان نرم افزار به نام Russoft ارائه شده است. طرفین نامه ای را با هم نوشتند و آن را به دفتر پوتین ارسال کردند و به صورت آنلاین به اشتراک گذاشتند.

طرفین از پوتین خواستند تا یک “کارگاه آموزشی” را که “در زمینه مبانی” سیاست “در زمینه” مقررات ارزهای دیجیتال به توافق برسد، رهبری کند. نویسندگان از پوتین خواستند تا “اجازه دهد نمایندگان” جامعه “سازمان یافته” رمزارزها در این نشست شرکت کنند.

طرفین ادعا کردند که یک “خطر جدی” وجود دارد که اقتصاد روسیه در نهایت “از همتایان بین المللی خود عقب بماند”. آنها ادعا کردند اگر مسکو نتواند “فناوری های مالی جدید” را معرفی کند، این اتفاق می افتد.

نویسندگان می‌گویند که هم دشمنان سیاسی روسیه و هم کشورهای «دوست» اکنون تهدید می‌کنند که در بخش‌های ارز دیجیتال و فین‌تک از روسیه پیشی بگیرند.

مقررات ارزهای دیجیتال روسیه در بلاتکلیفی گیر کرده است و مسکو عمیقاً بر سر این موضوع اختلاف نظر دارد. وزارت‌های دارایی و بازرگانی کشور از تنظیم مقررات شرکت‌های رمزنگاری، صدور مجوز برای صرافی‌های داخلی ارزهای دیجیتال و الزام استخراج‌کنندگان صنعتی به پرداخت مالیات بر درآمدشان حمایت می‌کنند.

اما بانک مرکزی – به ریاست الویرا نابیولینا، متحد کلیدی پوتین – به شدت مخالف است. Nabiullina می‌خواهد یک ممنوعیت تقریباً کامل رمزنگاری به سبک چینی را اعمال کند و به جای آن می‌خواهد از یک روبل دیجیتال حمایت کند.

این بن بست منجر به صحبت در مورد مصالحه شده است که به نظر می رسد نگرانی هایی را برای RACIB و سایر گروه های صنعتی ایجاد کرده است.

چرا رهبران رمزارز روسیه می خواهند با پوتین ملاقات کنند؟

نویسندگان نامه ادعا کردند که پیشنهادات سیاستی فعلی “به کسب و کارهای روسی اجازه نمی دهد تا پتانسیل ابزارهای مالی جدید را به طور کامل کشف کنند.”

آنها ادعا کردند که شرکت های روسی احتمالاً به دنبال نقل مکان به کشورهای دیگر هستند. و آنها گفتند که این به معنای “زیان مالی مستقیم برای خزانه داری” است.

این نهادها از “رویکرد بسیار محافظه کارانه و بازدارنده” سیاست گذاران ابراز تاسف کردند.

و آنها هشدار دادند که دنبال کردن یک رویکرد بیش از حد محافظه کارانه برای مقررات ارزهای دیجیتال به این معنی است که روسیه سرعت توسعه اقتصاد دیجیتال جهانی را از دست خواهد داد.

نویسندگان ادعا کردند که اگر روسیه قوانین سختگیرانه را اجرا کند، از “فرصت” تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در فضای پرداخت دیجیتال چشم پوشی می کند.

RACIB از دفتر پوتین خواست تا یک گروه کاری کریپتو تشکیل دهد و “پروژه های آزمایشی” کریپتو را راه اندازی کند.

این سازمان خاطرنشان کرد که این خلبانان می توانند فضای پرداخت های فرامرزی را با متحدان سیاسی روسیه و همچنین کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) بررسی کنند.

اعضای BRICS اخیراً برنامه های خود را برای راه اندازی یک استیبل کوین مشترک تجدید نظر کرده اند. مسکو و تهران همچنین درباره ایجاد توکنی با پشتوانه طلا مذاکره کرده اند که به آنها امکان می دهد بدون استفاده از دلار آمریکا تجارت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا