شبکه های اجتماعی

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، نه ما، بلکه سونی برای انحصاری ها مقصر است

سرنوشت آنچه یکی از بزرگترین ادغام ها در تاریخ صنعت فناوری است ممکن است به زودی مشخص شود. یک قاضی فدرال قرار است تصمیم بگیرد که آیا متوقف شود یا خیر مایکروسافت از بستن قرارداد خود برای خرید شرکت بازی های ویدیویی اکتیویژن کولاک. وکلای کمیسیون تجارت فدرال (FTC) و مایکروسافت آخرین ضربات خود را مبادله می کنند و در مقابل قاضی که از او خواسته شده است ترمز معامله پیشنهادی 69 میلیارد دلاری را بگیرد، آخرین نظرات خود را بیان می کنند.

مایکروسافت از مدیرعامل خود، ساتیا نادلا، و بابی کوتیک، مدیر عامل اکتیویژن خواست تا در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو شهادت دهند تا استدلال خود را مبنی بر اینکه قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری این شرکت‌ها به رقابت در بازارهای کنسول‌ها و بازی‌های مبتنی بر اشتراک لطمه نمی‌زند، تقویت کند.

نادلا: هیچ انحصاری برای من وجود ندارد
ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در روز چهارشنبه، 28 ژوئن، برای مایکروسافت ظاهر شد و به دنبال رفع نگرانی‌ها در مورد آسیب دیدن این بازی بود. سونی و نینتندو وقتی از نادلا پرسیده شد که آیا مایکروسافت انگیزه ای برای بستن پلی استیشن سونی به منظور فروش بیشتر کنسول های ایکس باکس مایکروسافت دارد، نادلا پاسخ داد: “این کار هیچ منطق اقتصادی و استراتژیک ندارد.”

او بار دیگر بر قول شرکتش برای عمل کردن تاکید کرد ندای وظیفه در پلی استیشن رقیب سونی. نادلا گفت که “100%” متعهد به حفظ بازی شوتر Call of Duty در پلتفرم های بازی سونی است. نحوه استفاده سازندگان دستگاه های بازی از عناوین انحصاری برای شکست دادن رقبا، موضوع تکراری در پرونده FTC علیه مایکروسافت بوده است. نادلا گفت که او شخصاً از انحصار محتوا در کنسول ها پشتیبانی نمی کند. او گفت: «اگر به من بستگی داشت، دوست داشتم از شر انحصاری‌های کنسول‌ها خلاص شوم. نادلا گفت، اما سونی، بازیگر غالب بازار کنسول، “رقابت را با استفاده از انحصاری ها تعریف کرده است.” او گفت: “پس این دنیایی است که ما در آن زندگی می کنیم. من هیچ عشقی به آن دنیا ندارم.” در اینجا چیزی است که او گفت:

“اگر به من بستگی داشت، دوست داشتم از شر کل انحصاری‌های کنسول‌ها خلاص شوم، اما این وظیفه من نیست که به‌ویژه به عنوان یک بازیکن کم سهم در بازار کنسول تعریف کنم. بازیکن غالب در آنجا [Sony] رقابت بازار را با استفاده از موارد انحصاری تعریف کرده است، بنابراین دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم این است. من هیچ عشقی به آن دنیا ندارم.”

چرا FTC با این معامله مخالف است
FTC از قاضی درخواست کرده است که خرید پیشنهادی را متوقف کند زیرا، استدلال می‌کند که به مایکروسافت، سازنده کنسول Xbox، دسترسی انحصاری به بازی‌های Activision که شامل «ندای وظیفه»، یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تمام دوران است، می‌دهد. FTC گفته است که این امر باعث می شود که نینتندو و گروه سونی در سردی باقی بمانند. پیشنهاد مایکروسافت برای خرید سازنده بازی‌های ویدیویی «ندای وظیفه» در ماه مه توسط اتحادیه اروپا تأیید شد، اما مقامات رقابت بریتانیا در ماه آوریل مانع از تصاحب آن شدند.

FTC استدلال می کند که اگر Call of Duty از دستگاه های پلی استیشن حذف شود، این معامله به رقبای مایکروسافت از جمله سونی آسیب می رساند. این آژانس همچنین می‌گوید این معامله باعث تضعیف رقابت در بازار جدید ابری می‌شود که به گیمرها اجازه می‌دهد بازی‌ها را به جای دانلود کردن، روی رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها پخش کنند.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا