شبکه های اجتماعی

گوگل و Sonos در مبارزه با حق ثبت اختراع بلندگوهای هوشمند مورد محاکمه قرار می گیرند

سونوس Inc و Alphabet’s گوگل LLC در یک محاکمه فدرال در سانفرانسیسکو به دلیل ادعاهایی مبنی بر اینکه گوگل از فناوری اسپیکر هوشمند ثبت اختراع Sonos در دستگاه های صوتی بی سیم مانند Google Home و Chromecast Audio کپی کرده است، روبرو خواهد شد.

این پرونده بخشی از یک مناقشه گسترده مالکیت معنوی بین شرکای تجاری سابق است که شامل دعاوی دیگر در ایالات متحده، کانادا، فرانسه، آلمان و هلند می شود.

بر اساس پرونده دادگاه گوگل، Sonos از دادگاه درخواست 90 میلیون دلار غرامت از گوگل در پرونده سانفرانسیسکو کرده است که در مقایسه با 3 میلیارد دلار پس از اینکه قاضی منطقه ایالات متحده ویلیام آلسوپ پرونده را محدود کرد، کمتر است. Sonos ادعا می‌کند که گوگل دو مورد از پتنت‌های مربوط به صدای بی‌سیم چند اتاقه را نقض کرده است.

سخنگوی گوگل، خوزه کاستاندا، گفت که این پرونده مربوط به “برخی ویژگی های بسیار خاص است که معمولا استفاده نمی شوند” و Sonos “شراکت و فناوری ما را نادرست توصیف کرده است.”

سونوس از اظهار نظر در مورد اختلاف خودداری کرد.

این شرکت‌ها قبلاً برای ادغام سرویس پخش موسیقی گوگل در محصولات Sonos با یکدیگر همکاری می‌کردند. Sonos ابتدا از گوگل به دلیل نقض حق ثبت اختراع در لس آنجلس و در ایالات متحده شکایت کرد بین المللی کمیسیون تجارت در سال 2020، غول فناوری را به کپی برداری از فناوری خود در طول همکاری آنها متهم کرد.

Sonos برنده ممنوعیت واردات محدود در برخی از دستگاه های Google از این شرکت شد ITC سال گذشته، که گوگل درخواست تجدید نظر کرده است. گوگل با شکایت های ثبت اختراع خود در کالیفرنیا و ITC مقابله کرده است.

Alsup سخنان تندی برای هر دو شرکت داشته است. ماه گذشته، او حملات آنها به شهادت کارشناسان یکدیگر را “نمادی از بدترین دعوای حقوقی ثبت اختراع” با “جوهر زیاد ریخته شده برای هدف کم” خواند.

در دستوری در سال 2020، او به منابع «بسیار عظیمی» اشاره کرد که قبلاً برای این اختلاف هزینه شده است.

قاضی می‌نویسد: «تا پایان، لوایح قانونی احزاب ما احتمالاً می‌تواند ده‌ها مدرسه بسازد، حقوق همه معلمان را بپردازد و ناهار گرم را برای بچه‌ها فراهم کند.»

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا