شبکه های اجتماعی

برنامه های ساخت تراشه Vedanta-Foxconn در شکار شریک سوم به تعویق افتاد

سرمایه گذاری مشترک (JV) بین Vedanta هند و تایوان فاکسکان برنامه های ساخت تراشه خود را در گجرات در سپتامبر 2022 اعلام کرد. انتظار می رفت که طرح ساخت تراشه 19.5 میلیارد دلاری “گامی مهم” در تقویت جاه طلبی های هند در زمینه ساخت تراشه باشد. با این حال، همه چیز آنطور که برنامه ریزی شده بود پیش نرفته است زیرا JV به جستجوی خود برای سومین شریک فناوری ادامه می دهد. بر اساس گزارش رویترز، ودانتا-فاکسکان بدست آورد STMicroelectronics در هیئت مدیره برای فناوری صدور مجوز. اما، دولت از سازنده تراشه اروپایی می‌خواهد که “پوست بیشتری در بازی” داشته باشد – مانند سهمی در شراکت.

این گزارش خاطرنشان می کند که STMicro علاقه ای به این معامله ندارد و مذاکرات در هاله ای از ابهام است. این گزارش افزود: «از دیدگاه STM، این پیشنهاد منطقی نیست زیرا می‌خواهد «بازار هند ابتدا بالغ‌تر شود».

در مصاحبه ای، MoS IT Rajeev Chandrasekhar گفت که Vedanta-Foxconn JV “در حال حاضر در تلاش است تا با یک شریک فناوری ارتباط برقرار کند.” STMicro هنوز اظهار نظری نکرده است.

آنچه سرمایه گذاری Vedanta-Foxconn برای گفتن دارد
دیوید رید، مدیرعامل Vedanta-Foxconn JV در بیانیه‌ای گفت که آنها با یک شریک فناوری برای انتقال فناوری با مجوز قرارداد دارند. این گزارش می افزاید که وی از اظهار نظر بیشتر خودداری کرده است.

در تلاشی برای احیای علاقه سرمایه گذاران، وزارت فناوری اطلاعات هند اخیراً اعلام کرده است که این کشور دعوت مجدد از برنامه های کاربردی برای مشوق های ساخت تراشه را آغاز خواهد کرد. مرحله اولیه درخواست تنها یک پنجره 45 روزه بود، در حالی که شرکت های علاقه مند می توانند تا دسامبر 2024 برای این مشوق اقدام کنند.

چاندراسخار در توییتر نوشت: «انتظار می‌رود برخی از متقاضیان فعلی مجددا درخواست دهند و سرمایه‌گذاران جدید نیز درخواست دهند.»

به غیر از Vedanta-Foxconn JV، دو شرکت دیگر، سازنده تراشه اسرائیلی ISMC با پشتیبانی برج و مستقر در سنگاپور IGSS سرمایه گذاری ها نیز برای تشویق دولت درخواست کردند.

غول سازنده تراشه مستقر در ایالات متحده، قرارداد خرید مداوم Tower توسط اینتل در حال بررسی است زیرا در انتظار تایید نظارت است. این معامله برنامه های ISMC را برای ساختن یک مرکز تولید تراشه در کارناتاکا متوقف کرده است. در حالی که IGSS مجبور به ترک تحصیل شد زیرا می‌خواهد دوباره برای مشوق ساخت کارخانه خود در تامیل نادو درخواست دهد.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا