ارز دیجیتال

مقررات جهانی رمزنگاری برای DeFi با حمایت تنظیم کننده بازار فرانسه

منبع: AdobeStock / MarinadeArt

ناظر بازار فرانسه، سازمان بازارهای مالی (AMF)، گفت که به طور کامل از مقررات هماهنگ و شفاف جهانی برای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) به منظور محافظت از کاربران و در عین حال رشد بخش جدید و نوآورانه پشتیبانی می کند.

AMF مقاله خود را در مورد DeFi در روز دوشنبه منتشر کرد، با هدف به اشتراک گذاشتن تفکر اولیه خود در مورد DeFi با ارائه تعریفی از آنچه که آن را تشکیل می دهد، روندهای مشاهده شده تاکنون و نمای کلی اکوسیستم.

بر روی زمینه هایی مانند پروتکل های تجاری غیرمتمرکز و مکانیسم های مرتبط با حاکمیت تمرکز بیشتری داشت.

هدف این مقاله نیز مطرح کردن نکات بحثی است که ممکن است در زمینه نظارتی مفید باشد.

بنابراین، به گفته AMF، دیدگاه‌های ارائه‌شده در این مقاله به دنبال تشویق بحث‌ها با ذینفعان اکوسیستم، با هدف تقویت ظهور و توسعه یک چارچوب نظارتی متعادل است که “به حمایت از توسعه صحیح تامین مالی غیرمتمرکز در بلندمدت کمک می‌کند.”

فرانسوی مرجع کنترل احتیاطی و حل و فصل (ACPR) قبلاً پیشنهادات خاصی را برای تنظیم DeFi ارائه کرده و برای مشاوره ارائه کرده است.

AMF پیشنهاد کرد و در سطح ملی متوقف نمی شود. روزنامه گفت که

با توجه به ماهیت فرامرزی و دامنه فعالیت‌های DeFi، AMF همچنین از توسعه یک رویکرد هماهنگ جهانی در قبال مقررات برای اطمینان از یک میدان بازی جهانی حمایت می‌کند، که هم باید هدف آن محافظت از سرمایه‌گذاران و هم تقویت نوآوری باشد.

این کمیسیون اروپایی به زودی شاهد اجرایی شدن مقررات موردانتظار بازارهای دارایی های رمزنگاری (MiCA) در سطح اتحادیه اروپا خواهیم بود: باید تحولات مربوط به DeFi را ارزیابی کرده و نیاز به تنظیم بخش را ارزیابی کند.

علاوه بر این، کار توسط نهادهای بین المللی، مانند IOSCO49 و FSB50، راهنمایی ها و توصیه های مربوط به حوزه های قضایی را از نظر تنظیم DeFi بیشتر روشن می کند.

رگولاتور بازار که با چالش کلیدی 2 در 1 مواجه است، گفت: همه آنچه گفته شد، سال های آینده ممکن است “دوره ای حیاتی” برای بخش DeFi باشد:

  • امکان توسعه ابزارهای شفاف و ایمن برای کمک به رشد اکوسیستم و تشویق نوآوری،
  • ارائه سطوح کافی از حمایت از سرمایه گذاران.

DeFi با اختلال غریبه نیست

AMF گفت که بلاک چین “مکانیسمی مبتکرانه و مخرب” ارائه کرده است که “زیرساخت های تکنولوژیکی که اقتصاد دیجیتال بر اساس آن ساخته شده است را به چالش کشیده است.”

DeFi که بر پایه استفاده از بلاک چین استوار است، “با چنین اختلالی غریبه نیست”.

با این حال، هشدار داد، در حالی که رویکرد جدید DeFi به خدمات مالی سنتی ممکن است فرصت‌هایی را برای نوآوری‌های تکنولوژیکی فراهم کند، اما به خطرات و چالش‌هایی نیز منجر می‌شود.

این به وضوح در هنگام سقوط هواپیما مشاهده شد زمین/ماه پروتکل در ماه مه 2022، AMF گفت.

سقوط چشمگیر Terra همچنین به عدم شفافیت در اجرای چنین پروتکل هایی اشاره کرد و بر نیاز به یک چارچوب بدون ابهام تأکید بیشتری داشت.

این چارچوب باید شامل پادمانی هایی باشد که به اشتراک گذاری اطلاعات بهتر و محافظت از کاربران DeFi «به منظور تقویت اعتماد به اکوسیستم و نوآوری که به ارمغان می آورد»، باشد.

رگولاتور استدلال کرد که،

با توجه به اینکه DeFi هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، اما به عنوان یک بخش به سرعت در حال تکامل است، قوانین باید به شیوه ای مترقی و متناسب با در نظر گرفتن مزایای نوآوری توسط فعالیت های DeFi و مدل های حاکمیتی در نظر گرفته شود، در حالی که از سوی دیگر با در نظر گرفتن خطراتی که برای شرکت کنندگان ایجاد می کنند.

AMF گفت که نظرات بیان شده در این مقاله موضع رسمی آن نیست و تا 30 سپتامبر از نظرات پاسخ دهندگان در مورد آنها استقبال می کند.

____

بیشتر بدانید:

– DeFi برای پذیرش گسترده‌تر باید ساده‌تر باشد، نظرسنجی Uniswap پیشنهاد می‌کند
– نگاهی به پتانسیل استفاده نشده DeFi

– آنچه که DeFi فراتر از وام دهی برای گمانه زنی کریپتو ارائه می دهد
– 7 پلتفرم برتر معاملات مشتقه غیرمتمرکز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا