شبکه های اجتماعی

IIT Guwahati فناوری جدید ارتباطات نوری فضای آزاد را به صنعت مخابرات منتقل می کند

IIT-Guwahati (تصویر – www.iitg.ac.in)

موسسه فناوری هند گواهاتی انتقال فناوری (ToT) یک فضای آزاد جدید را تکمیل کرده است ارتباط نوری سیستم به مخابرات صنعت.

طبق یک انتشار رسمی، سیستم ارتباطی پیشرفته از پرتوهای نور مدوله‌شده در جبهه موج برای انتقال داده‌های بی‌سیم بدون خطا از طریق فضای آزاد به جای فیبر نوری استفاده می‌کند.

این فناوری توسط پروفسور Bosanta Ranjan Boruah، گروه فیزیک، توسعه یافته است. IIT گواهاتی، و دکتر. سانتانو کونوار، استادیار، گروه فیزیک، کالج آبهایاپوری، آسام.

شایان ذکر است که این فناوری با پتنت ایالات متحده مورخ 2 ژوئن 2020، اختراع ژاپنی به تاریخ 23 دسامبر 2021 و پتنت کره ای به تاریخ 28 دسامبر 2022 اعطا شده است.

پروفسور بوسانتا رنجان برواح، گروه فیزیک، در مورد انتقال فناوری صحبت کرد. IIT گواهاتی گفت: “ارتباطات نوری فضای آزاد احتمالا نقش مهمی در روزهای آینده هم در مورد کاربردهای داخلی و هم در فضای باز به ویژه در بخش دفاعی ایفا خواهد کرد. ما مشتاقانه منتظر پاسخگویی به چالش ها خواهیم بود زیرا فناوری ما برای خدمت رسانی سازگار شده است. جامعه.”

این تیم تحقیقاتی به صورت آزمایشی انتقال پیام‌های متنی و تصاویر بدون اعوجاج را در محیط آزمایشگاه حتی در حضور تلاطم و همچنین خارج از آزمایشگاه نشان داده‌اند.

بنابراین، سیستم ارتباطی می تواند برای ارتباط پرسرعت و ایمن بین دو سایت از راه دور در خط دید بدون امکان هرگونه رهگیری غیرمجاز استفاده شود.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا