شبکه های اجتماعی

دیزنی ممکن است در هند از گوگل شکایت کند، دلیل آن در اینجا آمده است

والت دیزنی به دادگاهی در هندوستان مراجعه کرده است تا به دادگاهی در هند اعتراض کند گوگلبر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، سیستم صورتحساب درون برنامه ای. سیستم صورت‌حساب درون‌برنامه‌ای گوگل مدتی است که تحت بررسی قرار گرفته است و سال گذشته، این غول فناوری به دلیل سوء استفاده از تسلط خود در بازار، ۹۳۶ کرور روپیه جریمه شد.

در ماه مه، کمیسیون رقابت هند (CCI) پس از اینکه برخی از شرکت‌ها ادعا کردند هزینه خدماتی که این شرکت برای پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای دریافت می‌کند، نقض یک دستورالعمل ضدتراست قبلی است، تحقیقی را در مورد گوگل آغاز کرد.

این شرکت‌ها، که شامل Tinder-owner Match Group و چند استارت‌آپ هندی دیگر می‌شوند، به دنبال تحقیق در مورد سیستم جدید صورت‌حساب انتخاب کاربر (UCB) گوگل با ادعای ضدرقابت بودن آن بودند.

گوگل قبلا گفته بود که هزینه خدمات از سرمایه گذاری در فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی و سیستم عامل موبایل اندروید پشتیبانی می کند و اطمینان می دهد که آن را به صورت رایگان توزیع می کند و ابزارهای توسعه دهنده و خدمات تحلیلی را پوشش می دهد.

سیستم صورتحساب درون برنامه ای گوگل
در اکتبر سال گذشته، ناظر ضد تراست گفت که گوگل باید اجازه استفاده از صورتحساب شخص ثالث را بدهد و توسعه دهندگان را مجبور به استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه ای خود نکند. برای آن، شرکت تا 30٪ کمیسیون دریافت می کند.

این شرکت بعداً شروع به ارائه UCB کرد تا امکان پرداخت های جایگزین را در کنار پرداخت های خود گوگل فراهم کند که کاربران را قادر می ساخت محتوای دیجیتال درون برنامه ای خریداری کنند. با این حال، در ماه مه، برخی از شرکت‌ها شکایت کردند که سیستم جدید همچنان «هزینه خدمات» بالایی را بین 11 تا 26 درصد اعمال می‌کند.

گوگل استدلال کرده بود که هزینه‌های خدماتش فقط زمانی اعمال می‌شود که یک توسعه‌دهنده کالاها یا خدمات دیجیتال را در برنامه خود بفروشد و “تنها 3٪ از توسعه‌دهندگان در هند کالاها یا خدمات دیجیتالی را می‌فروشند و بنابراین باید هزینه خدمات بپردازند.”

“برای اکثریت قریب به اتفاق توسعه‌دهندگان، کارمزدهای ما 15٪ یا کمتر است – پایین‌ترین نرخ‌های هر فروشگاه بزرگ برنامه – به دلیل طیف وسیعی از برنامه‌های قیمت‌گذاری که Google Play ارائه می‌دهد. برای توضیح بیشتر این موضوع، ما کمتر از 60 مورد را برآورد می‌کنیم. بیش از 200000 توسعه‌دهنده هندی در Google Play در حال حاضر می‌توانند هزینه خدمات بالاتر از 15% را بپردازند. و اگر کاربر از طریق یک سیستم صورت‌حساب جایگزین پرداخت کند تا نشان دهد که سیستم صورت‌حساب Google Play استفاده نشده است، این هزینه تا 4 درصد کاهش می‌یابد.” این شرکت در یک پست وبلاگ گفت.

علاوه بر این، گوگل همچنین از کمیسیون دفاع کرد و گفت که Google Play به توسعه دهندگان در هند این امکان را می دهد تا تجربه ای امن و ایمن را برای کاربران خود فراهم کنند، به آنها کمک کند تا به 2.5 میلیارد کاربر فعال ماهانه در 190 بازار برسند و از جمله به بهبود برنامه های خود کمک کنند.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا