شبکه های اجتماعی

کشور دیگری TikTok را در دستگاه های دولتی ممنوع می کند

ولینگتون: نیوزلند روز جمعه اعلام کرد که ممنوعیت را ممنوع خواهد کرد TikTok در دستگاه‌هایی که به دلیل نگرانی‌های امنیت سایبری به شبکه پارلمانی کشور دسترسی دارند، به آخرین کشوری تبدیل شد که استفاده از برنامه اشتراک‌گذاری ویدیو را در دستگاه‌های مرتبط با دولت محدود کرد.

نگرانی‌ها در مورد پتانسیل دولت چین برای دسترسی به موقعیت مکانی و اطلاعات تماس کاربران از طریق ByteDance، شرکت مادر چینی TikTok، در سطح جهانی افزایش یافته است.

این هفته زمانی که دولت بایدن از مالکان چینی TikTok خواست سهام خود را واگذار کنند، بر عمق این نگرانی ها تاکید شد، در غیر این صورت این برنامه ممکن است با ممنوعیت ایالات متحده روبرو شود.

در نیوزلند، TikTok در تمام دستگاه‌هایی که به شبکه پارلمان دسترسی دارند تا پایان ماه مارس ممنوع خواهد شد.

پارلمانی سرویس رافائل گونزالس مونترو، مدیر اجرایی، در ایمیلی به رویترز گفت که این تصمیم پس از مشاوره کارشناسان امنیت سایبری و بحث در داخل دولت و سایر کشورها اتخاذ شده است.

وی گفت: «بر اساس این اطلاعات، این سرویس تشخیص داده است که خطرات در فضای فعلی پارلمان نیوزلند قابل قبول نیست.

او اضافه کرد که می توان برای کسانی که به این اپلیکیشن نیاز دارند کارهای خود را انجام دهد، تمهیدات ویژه ای در نظر گرفت.

ByteDance بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

نخست وزیر کریس که در یک نشست خبری صحبت می کرد هیپکینز گفت که نیوزلند متفاوت از سایر کشورها عمل می کند.

هیپکینز گفت: «اداره‌ها و آژانس‌ها از توصیه‌های (دفتر امنیت ارتباطات دولتی) در زمینه سیاست‌های فناوری اطلاعات و امنیت سایبری پیروی می‌کنند… ما در رویکرد بخش عمومی هیچ گونه پوششی نداریم.

هم نیروی دفاعی نیوزلند و هم وزارت امور خارجه و تجارت روز جمعه گفتند که قبلاً ممنوعیت TikTok را در دستگاه‌های کاری اعمال کرده‌اند.

یک سخنگوی برای نیروی دفاعی نیوزلند در ایمیلی به رویترز گفت که این اقدام یک “رویکرد پیشگیرانه برای محافظت از ایمنی و امنیت” پرسنل است.

روز پنج‌شنبه، بریتانیا این اپلیکیشن را روی تلفن‌های دولتی ممنوع کرد و این برنامه فوراً اعمال می‌شود. سازمان های دولتی در ایالات متحده تا پایان ماه مارس فرصت دارند تا برنامه را از دستگاه های رسمی حذف کنند.

TikTok گفته است که معتقد است ممنوعیت‌های اخیر مبتنی بر «تصورات غلط اساسی» و ناشی از ژئوپلیتیک گسترده‌تر است، و اضافه کرد که بیش از 1.5 میلیارد دلار برای تلاش‌های سختگیرانه امنیت داده‌ها هزینه کرده و اتهامات جاسوسی را رد کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی درباره ممنوعیت TikTok از بریتانیا و نیوزلند وانگ ونبین در یک نشست خبری منظم در روز جمعه گفت که دو کشور باید “از گسترش بیش از حد و سوء استفاده از مفهوم امنیت ملی دست بردارند و محیطی عادلانه و بدون تبعیض را برای شرکت‌های همه کشورها فراهم کنند.”

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا